Thursday, 5 December 2013

LAWATAN BENCANA BANJIR ANTARA PRESIDEN UMNO DENGAN PRESIDEN PAS.


BIAR GAMBAR BERBICARA  .. Lawatan ke lokasi bencana banjir oleh dua pemimpin dari berbeza ideologi.

Seorang pembesar parti UMNO dan seorang lagi pemimpin tertinggi PAS.

Para penyingah, penjenguk dan pengkritik blog Omak Kau boleh lihat dengan mata kepala sendiri gelagat yang begitu ketera antara Presiden UMNO Dato' Seri Mohd Najib Tun Abd Razak dengan Presiden PAS Dato' Seri Tuan Guru Hj Abdul Hadi Awang.

Seorang datang dengan isteri dengan menaiki helikopter terus singgah ditempat penempatan mangsa banjir yang lantainya kering kontang dan bersih.

Seorang lagi dari Parti Islam Semalaysia sanggup redah air dan menaiki bot semata-mata mau menjenguk, membantudan menyelamatkan mangsa banjir sedangkan Presiden UMNO hanya sekadar tukang enjut buai bayi sesaat dua dan menimang bayi bersama isteri sekadar untuk dirakam gambar.

Lepas itu beredar dan naik helikopter semula dan berbeza dengan Presiden PAS yang pergi kesatu tempat kesatu tempat dengan menaiki bot.

Pemimpin mana yang mempunyai sentuhan rakyat, berjiwa rakyat dan faham keperitan rakyat.

39 comments:

  1. Pemimpin dua parti ni je lah yang turun. Pemimpin PKR?DAP? batang hidung punggung langsung tak nampak. babi betul. time undi nampak punggung. time banjir..hilang.lenyap menyorok. peliwat betul la.hhihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. macai barua umngok n!

      Delete
    2. Pemimpin dua parti ni je lah yang turun. Pemimpin MCA?MIC? batang hidung punggung langsung tak nampak. babi betul. time undi nampak punggung. time banjir..hilang.lenyap menyorok. peliwat betul la.hhihi

      Delete
  2. mana anwar? takut air ka?

    ReplyDelete
    Replies
    1. macai2 babi umno suda datang..hehhee

      Delete
  3. pendekatan yg sgt hina dan jijik oleh ketua umum apabila langsung tidak mengendahkan masalah dan kesusahan rakyat dlm menghadapi banjir. ds najib dan ust hadi dah jlnkan kewajipan, tapi di mana anwar? apa takut banjir ka?

    ReplyDelete
  4. najib yg ada persidangan pun dtg... so apa alasan anwar? nak cakap ada persidangan, memang takde. ke dia ada 'persidangan sulit' bagi melepaskan 'air yg sedang mencanak'? he.. he..

    ReplyDelete
    Replies
    1. woi macai babi,rakyat dah mampus bru PM turun.skang ni anwar ka najib PM babi?mane MB pahang bodo,mak ko pelacur la macai dpt anak cam ko.

      Delete
  5. dengarlah rintihan rakyat wahai pemimpin pkr. tinggalkan sebentar tilam empuk di rumah bagi membantu mereka. rakyat yg menaikkan kamu sebagai pemimpin, tapi kini setelah kami didlm kesusahan, langsung tiada pembelaan. ini ke pemimpin pkr terbaik yg kita ada? sungguh memalukan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. yb umno kat pwtc duk bergumbire camne lak macai?babi ke undi diorg dlu?malu la najib dpt penyokong babi cam ko.

      Delete
  6. najib perasan dodoikan anak altantuya aja????rosmah pun setuju hidung budak tu macam hidung najib???kakakak

    ReplyDelete
  7. Mana khairi........mana muhyidin........mana adnan gangster.....kata pemimpin berjiwa rakyatlah kununnya......pirahhhhh mabok punya amno.....diaorg datang konon kononnya nk tunjuk muka kita simbah dgn air banjir....baru diaorang rasa susah tak susahnya mangsa banjir ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. soklan yg baik, mn denan. hr tu khabarnya demam. tak baik lg ka?

      Delete
  8. di mana anwar menghilang? ada sapa2 org pkr tau? apa aku nak jwb ni? dah ramai sgt mangsa banjir yg tanya, sbb dulu masa pru, anwar dah janji nak membantu rakyat di dlm kesusahan.. skrg ni nak cari dia pun susah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eeiii macai umno.mm Pencacai najisb tujuh keturunan.. Hhuhuhu.. Hina selamanya...

      Delete
  9. mana anwar? mana kekasih anwar azmin? mana karpal? mana kit siang? dkt kuantan kwsn pakatan pun tak nampak muka ni!

    ReplyDelete
  10. Di mana sekutu sepapat amno ni perkasa.....tengah buat pekasam ke....Jati mana pulak...tak kan dok saja.....ni haa......majoriti mangsa banjir org melayu islam....kata nk bela bangsa...mai lah ..jgn nk tau buat demontrasi jer.....bela mangsa banjir ni..jgn bagi seribu alasan itu ini....

    ReplyDelete
    Replies
    1. lah... apa ko merepek ni? berlambak org perkasa + jati + polis + tentera + bomba yg turun. tulah... next time dptkan berita yg betul. jgn baca keldaian daily je. nak tanya sikit, anwar mana?

      Delete
  11. aku dengar citer pemimpin pkr ni ramai ada penyakit allergi pada air, terutamanya anwar. tu sebab dia tak turun membantu mangsa banjir. betul ke?

    ReplyDelete
  12. Wahai macai umno pukimak...sedarlah bahWa Pemimpin umno semua bingai..nak mentekedarah duit rakyat jer..

    ReplyDelete
  13. Dua perbezaan pemimpin dalam gambar di atas. Sorang PM yang mengharamkan gerakan syiah..sorang lagi Presiden Pas yg membela syiah di bumi malaysia. Menate mung

    ReplyDelete
    Replies
    1. PM mengharamkan syiah?bini pun x tutup aurat,dayus la 2.macai pun dayus gak,leh geng kat neraka.

      Delete
  14. Mana teman sehidup semati amno ni mca,mic,ppp ,ipf ,parti mamak & ntah apa apa lagi mengarut punya nama...mana pegi aney ....lu punya abang tgh gelak ketawa riang gembira di KL....lu sini marilah.jgn buat tak tau jugak mcm lu abang sayang..

    ReplyDelete
    Replies
    1. bodoh! mamak bangsa gua lu jgn hina! apa lu ingat dlm pkr takde mamak ke? sial lu! nanti gua cari lu & ngadu sama pemimpin atasan pkr. bangang!

      Delete
    2. dah lu xnak turun,gua maki la.gua dah nak mampus lemas kat kuantan,geng2 lu sedap je k-pop kat PWTC.gua rase lu ni anak luar nikah mahadir mamak la.

      Delete
    3. bodoh anon 2330. gua bangsa mamak dlm pkr. cibai lu. ramai member2 gua yg mamak pun join pkr. lu apa pasal nak kutuk mamak beb? aku rasa pkr ni multiracial, bukan mcm umngok. so apa problm lu kutuk bangsa gua?

      Delete
    4. gua pun mamak jg,tp x same cam lu mamak cibai.lu punya mamak same cam mamak dlm umno,baik lu duduk bwh ketiak rosmah la.lu mamak sial punye org.

      Delete
  15. mane soilek,samy vellu,kak jat?macai memerlukan air peluh mu.xkan anto najib n badak air je?

    ReplyDelete
  16. Bila agaknya TSMY nak datang mengumumkan projek mendalamkan Sungai Pahang, Sungai Lembing dan Laut China Selatan, untuk mengatasi bencana banjir ini supaya tidak berulang.
    DSNR pula boleh mengeluarkan arahan supaya diletupkan muara Sungai Pahang dgn C4 sebagai langkah segera jangka pendek (akal!).
    Khidmat dan kepakaran Azilah serta Sirul elok dipergunakan (nasib baik dah bebas) untuk menjayakan misi kerja meletupkan muara sungai yg terlibat.

    ReplyDelete
  17. mcm ni, kalo rakyat tanya kenapa pemimpin pkr tidak membantu mangsa banjir, kita cakap je mereka kini dijangkiti penyakit kulit. jadi mereka dinasihati doktor supaya tidak membantu mangsa banjir krn blh berjangkit. habis cerita...


    -OMAK KAU-

    ReplyDelete
    Replies
    1. jidin yasin n kak jat pun leh guna alasan 2,tp kulit diorang kulit lembu,boleh kena air.kulit macai kulit babi.

      opah kau

      Delete
  18. Kepada sahabat-sahabat, hentikan perbalahan ini. Tidak ada faedah untuk kita terus bidas-membidas antara satu sama lain. Marilah kita bersama-sama berganding bahu untuk membantu mangsa-mangsa banjir dengan kemampuan yang kita ada.

    ReplyDelete
    Replies
    1. setuju. Lu nak politik lain hari. Time ni, buang politik. Turun padang, bantu apa yg patut. sape2 yg ade bot fiber tu, tlg. sape2 yg nak sedekah amal jariah, di alu-alukan. Niat kerana Allah bkn utk nama. Darurat mcm ni pun nak politik bagai...Yg jadi mangsa, ada umno, pas pkr, mca, mic, dap.... bla bla bla...undi ttp rahsia...hahaha...pemimpin yg tak turun padang ajar pas surut banjir. Skang, tlg dan bantu apa yg patut. Gua ni pun tengah standby

      Delete
    2. gua pun dah standby kat PWTC,naik helicopter same kat jat n jidin.

      Delete
  19. Banjir adalah salah sstu ujian Allah utk hambanya...ujian.utk rakyat n.pmmpin sama aja. Yg mncarut dan memaki hamun bila trkena musibah adalah golonganbangkai yg hanyut brsama arus Banjir.

    ReplyDelete
  20. bunbinban, semoga Allah meredhai usaha anda untuk membantu mangsa banjir nanti.Ayuh!!! sahabat-sahabat marilah bersama-sama kita membantu mangsa-mangsa banjir, semoga usaha kita diredhai oleh Allah.

    ReplyDelete
  21. Duit cukai semua dah masuk poket najib pm haramjadah.rakyat tengah susah dia buat macam lembu kenyang je.kahkahkah

    ReplyDelete
  22. Ibrahim ALi: Jangan salahkan saya. Saya tak panggil hujan!!

    ReplyDelete
  23. Dah, bnde dh jd CMni pn nk politik LGi..Sy pham Prasaan Anda semua...dri pade Duk pnat2 gaduh CMni, Baik kite pnat Tlg mgsa bnjir...dpat faedah jgak

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...