Thursday 5 December 2013

PEMIMPIN VETERAN UMNO BERDARAH MELAYU 110% DESAK NAJIB TUKAR SLOGAN 1M'SIA KEPADA 1MELAYU SEMASA PERHIMPUNAN AGUNG UMNO 2013.



Pemimpin veteran Umno Datuk Musa Sheikh Fadzir mengesyorkan agar slogan 1Malaysia yang diperkenalkan Datuk Seri Najib Razak ditukar kepada 1Melayu kerana tidak mendapat sokongan bukan Melayu semasa Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) lalu.

Musa, yang juga perwakilan dari Pulau Pinang, mendakwa masyarakat bukan Melayu telah menikam dari belakang sehingga menyebabkan Barisan Nasional tewas di kebanyakan kerusi yang demografiknya terdiri daripada pelbagai bangsa.

"Kita tak payah lagi cakap 1Malaysia tukar kepada 1Melayu.

"Buat apa nak tolong depa (mereka), kita tolong depa, depa tikam belakang kita," kata Musa, yang juga Setiausaha Badan Perhubungan Umno negeri Pulau Pinang.

Beliau juga mendesak agar kerajaan berhenti dari terus berkempen dan mengadakan program semata-mata untuk mendapatkan sokongan kumpulan tersebut, apabila hasilnya gagal diperoleh.

"Kita sibuk buat 'dinner', sibuk program, nak buat apa?" kata beliau yang disambut dengan sorakan perwakilan lain semasa perbahasan ucapan dasar oleh Najib pagi tadi.

16 comments:

  1. MELAYU KE DIA NI?
    Saya baru tunjuk dengan 3 cucu saya gamabar ini dienlargekan dalam ipad, tanya siapa ni kenal tak? Satu kata KELING NEWSPAPER & dua lagi kata MAMAK ROTI CANAI.......
    Tolong berikan sedikit pencerahan, siapa amamak ni.... Nak cakap pasal Melayu?

    ReplyDelete
  2. punya pasalla dia nak bercakap pasal melayu.. sebab ada melayu takmau perjuang melayu.. nak undi bukan melayu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ni lagi sorg macai rasis ni.. pergi mam*** la dgn ko punya rasis.. xkira la semelayu ke, seislam ke, sedara sendiri ke,, kalau buat jahat, dia mesti dihukum..

      Delete
  3. Ni la keling nak menyamar jadi melayu dalam umno ramai orang macam ni.najib pun sama keturunan sulawesi makan taik.kahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mamak, Jawa, Kampar, Boyan, Bugis semua ngaku Melayu.
      Melayu tulin mana ?????

      Delete
  4. Dia ni sesat masukkah? Kalau om puteh masuk Islam, cakap Melayu fasih dan ikut adat istiadat Melayu jadi Melayukah? Yang boleh bertukar tu agamanya tapi bangsa tak leh. UMNO ni parti Melayukah? Pokoknya yang jadi murtad ialah apabila tukar agama. Bangsa mana boleh tukar? Kalau dah Melayu kulit sawa matang, dibuat plastic surgery jadi cerah macam Cinapun tak leh jadi Cina.

    Lagi satu ni pasal salam. Yang Islam ajar salam hanya apa yang Nabi ajar seperti yang diwahyukan kepada baginda. Selain itu hanya khurafat UMNO.

    ReplyDelete
  5. Replies
    1. Gue tambah sikit brooo...mandeliar

      Delete
  6. Kalau nak kenal siapa yg beli tanah Melayu d Balik Pulau Pulau Pinang, inilah dia rupanya Datuk Musa Sheikh Fadzir.
    Dia juga tak suka engineer Melayu sbb dia ckp MELAYU MALAS.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Beli tanah Melayu dan jual kepada Cina.
      Pengamal KRONISMA TOKTOK

      Delete
  7. Mamak haram jadah la broker tanah dari Melayu kepada Cina di Penang.
    UMNO Penang memang penuh dengan mamak.
    Semua kemarok duit belaka.
    USD 44billion Mamak Aloq Setaq dah sapu. Mamak Penang tak tidoq malam gian nak sapu duit Melayu.

    ReplyDelete
  8. Kalau dah sesama melayu ucaplkanlah 'Assalamualaikum'.. apa pulak nak tukar pada Salam 1Melayu. Mamak ini penganut syiah ke apa???

    ReplyDelete
  9. Yg tikam-menikam ni hanyalah amalan parti keris tak bersarung punya kerja, banyak bukti boleh diceritakan. Tak pasal2 tuduh orang lain tu buat apa?

    ReplyDelete
  10. Memang patut pun kena tikam dari belakang kalau aku tikam dari depan biak sapai mampus mamak ngaku melayu.

    ReplyDelete
  11. Melayu tulen ada kat kawasan kelantan ada kajian dari universiti melaya.yang lain banyak dah mengawan dengan indon babi makan taik dan juga mamak kutty kerala.

    ReplyDelete
  12. Tak kira tulen ke tak tulen, yang penting ketakwaan seseorang.Hanya laung slogan tak guna, masalah dan musuh no.1 sekarang ialah rasuah. Ada kah mereka bawa kes ini dalam mesyuarat, tentu tidak, kerana takut rahsia pecah.Guna slogan hidup Melayu tapi tanah rizab Melayu dari 3 juta hectar la ni jadi 1.7juta hectar siapa curi.?Mereka ni lah perompak dan pengkhianat kita.

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...