Saturday 7 March 2015

Adakah Ini Wajah Anak Lelaki Isa Samad Yang Di Panggil SPRM Untuk Di Rakam Percakapan Bagi Membantu Siasatan Kes Urusniaga Hotel Di London??????



Dua ahli perniagaan termasuk anak lelaki Pengerusi Kumpulan Felda, Tan Sri Mohd Isa Abdul Samad disoal siasat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) pada Jumaat berhubung urusniaga sebuah hotel di London.

Sumber memberitahu, kedua-dua lelaki berkenaan tidak ditahan bagaimanapun keterangan mereka direkod untuk membantu siasatan.

"Mereka dibenarkan pulang selepas percakapan mereka dirakamkan," kata sumber itu lagi.

Awal minggu ini dilaporkan pegawat tinggi di Perbadanan Pelaburan Felda (FIC) ditahan untuk membantu siasatan berkaitan pelaburan syarikat berkenaan.

Menurut sumber, tempoh tahanan reman untuk pegawai terbabit dilanjutkan empat hari lagi.

Seorang lagi ahli perniagaan dari syarikat berlainan dibebaskan selepas ditahan sejak 26 Februari.

Lelaki berkenaan ditahan untuk membantu siasatan berhubung penyalahgunaan kuasa.

FIC, entiti pelaburan baharu Felda memfokus kepada tiga aspek iaitu hospitaliti, hartanah serta minyak dan gas, bagaimanapun pemilikan terbaharunya mendapat perhatian pihak berwajib.

Pemilikan itu termasuk pembelian saham Encorp Bhd yang dimiliki dua pemegang saham utama membabitkan RM239.72 juga, selain mengumumkan pembelian hotel di Kensington, London pada harga £60 juta (RM334 juta).

Ia berlaku selepas Felda membelanjakan £98 juta (RM545 juta) tahun lalu untuk memiliki pangsapuri servis di kawasan Bayswater juga di London.

40 comments:

  1. Awk dah silap orang ni encik...ni anak anwar ibrahim. Benihnya merata-rata...bini orang dia punya favourite

    ReplyDelete
    Replies
    1. Innalillah .takziah pada anon 23.42 atas fitnah ko.

      Delete
    2. Dia anak Doreman la tu ..bapa dia dulu pun bukannya clean sangat..,,adanya gossip tentang doreman yang tersebar di alam maya, membuat ramai meluat dengan doreman ..Tanpa fitnah jubo menjubo, video sex, dan ada kabel optik AOL dia tetap bungkus .Terlajak pandai, dia ditamatkan kontrak dari menteri kabinet dan menteri besar dengan awal..

      Delete
    3. Ada lah yg pandir nanti kena ngan indon nie..

      Delete
    4. Wahai pemfitnah kamu daah mampus kah?disoal dalam kubu kerana memfitnah

      Delete
  2. Alhamdulillah AMK dibawah YB Nik Nazmi prihatin dgn nasib anak muda seperti kami yg masih menganggur kerana sudi menyediakan elaun, penginapan percuma dan tiket bas bg menyertai demonstrasi #kita lawan petang td. Alhamdulillah

    ReplyDelete
    Replies
    1. ko ingat ini demo umno ker nak bagi elaun, tiket bas dan kemudahan nasik lemak?

      Delete
    2. Kalau nak bukti saya boleh bg tiket bas, gambar kami sign kedatangan & hotel dibayar atas nama individu berjawatan dlm AMK.

      Delete
    3. Boleh jugak. Tapi janganlah pulak ko beli tiket kat pudu raya atau suruh bapak ko bayar bilik ko kat hotel. Kesian bapak ko nanti. Bagilah. Aku nak jugak tengok.

      Delete
    4. Aku pun nak tengok sama.

      Delete
  3. AKU NAK TANYA BEBERAPA SOALAN SAHAJA JIKA ADA USTAZ KAZIM SINGGAH DI SINI:

    DALAM ISLAM, ZAKAT DIKENAKAN KPD ORANG ISLAM DENGAN KADAR 2.5% SAHAJA DAN ORANG MISKIN TIDAK DIKENAKAN ZAKAT KERANA HARTANYA YANG TIDAK CUKUP HAUL. SETELAH ZAKAT DIBAYAR, ORANG ISLAM TIDAK LAGI PERLU MEMBAYAR CUKAI MALAHAN HARAM JIKA CUKAI TERSEBUT DIKUTIP. ORANG BUKAN ISLAM PULA HANYA DIKENAKAN CUKAI.

    SOALANNYA:
    1. APAKAH HUKUM MENGENAKAN CUKAI GST KEPADA ORANG ISLAM SETELAH MEREKA MEMBAYAR ZAKAT?
    2. APAKAH HUKUMNYA JIKA ORANG ISLAM MEMBAYAR CUKAI GST DAN TIDAK MEMBAYAR ZAKAT KERANA SUDAH MEMBAYAR CUKAI GST?
    3. APAKAH HUKUMNYA CUKAI GST DIKENAKAN KEPADA ORANG MISKIN SEDANGKAN HARTA MEREKA JELAS TIDAK CUKUP HAUL?
    4. APAKAH HUKUMNYA CUKAI GST SEBANYAK 6% SEDANGKAN ZAKAT DALAM ISLAM HANYA MEMBENARKAN KUTIPAN SEBANYAK 2.5%?
    5. BOLEHKAH ORANG ISLAM YANG BUKAN PENIAGA DIPAKSA MEMBAYAR CUKAI GST DAN APAKAH PERSAMAAN CUKAI GST 6% INI DENGAN CUKAI LAIN YANG BERSANGKUTAN DENGAN HUKUM ISLAM?
    6. APAKAH HUKUMNYA JIKA UMAT ISLAM MEMBAYAR CUKAI GST TETAPI SETELAH DICUKAI GST HARTANYA MENJADI TIDAK CUKUP HAUL DAN TIDAK MAMPU MEMBAYAR ZAKAT?
    7. YANG MANAKAH LEBIH PENTING DALAM HUKUM ISLAM, ADAKAH ZAKAT SEBANYAK 2,5% ATAU CUKAI GST SEBANYAK 6%?

    MINTA PENCERAHAN.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau nak cerah, guna fair & lovely...jubur kau lah..gst tu cukai barangan & perkhidmatan. Cukai pendapatan lain la jubur. Zakat dpt pengecualian dlm cukai pendapatan...jubur2. Mkn blacan byk sgt ko ni

      Delete
    2. DALAM ISLAM, ORANG ISLAM ADA ZAKAT 2.5% SAHAJA. SEKARANG, ORANG ISLAM ADA BANYAK CUKAI. CUKAI GST 6%, CUKAI PENDAPATAN, CUKAI TANAH, CUKAI PINTU, CUKAI HASIL, CUKAI JALAN..... MACAM2 CUKAI LAGI. APA HUKUMNYA CUKAI2 TU?

      Delete
    3. Taknak byr gst, lpk dlm penjara mcm anwar...mkn free.

      Delete
    4. tak nak bayar gst lepak kat penjara. Tu dah kejam namanya tu. Kerajaan mana boleh kejam.

      Delete
    5. nasib baik budu ngan ikan kering tak kena gst

      Delete
    6. Makluk 2353. Ko meraban apa ni, Ustaz Kazim tu bbukannya mufti yang keluarkan fatwa. ko tanyalah kpd mufti di Indera Kayangan tu.

      Delete
    7. Ko tanya la idola ko...nape dah tua2 lpk penjara..mungkin dia akan ckp...nk elak gst.

      Delete
    8. Bodoh betul orang Melayu...zakat itu untuk orang miskin...cukai pulak disonglap oleh orang politik dan kroni2 mereka...banyak cukai dikutip, banyak la proyek mega....makin tebal la kaum kerabat. kroni, perempuan simpanan, GRO, pub, club2, hotel...kalau tak ada cukai...negara takk duit untuk pryek....maka papa kedana semua parasite ni...club, pub, tutup sebab dia entertainment untuk melobi projek..hotel sepi sebab tak orang sponsor holiday, kaum kerabat semua balik kampung tanam jagung atau jual goreng pisang..GRO semua pencen jadi..tak laku terpaksa jadi jaga toilet atau mop lantai di shoppin complex

      Delete
    9. Bodoh betul kau
      1)Kalau tak kena gst ,makan di gerai tepi jalan Dan kedai kurang pendapat 500ribu setahun itu masih ada pilihan ini aku tengok uztas pun makan kfc dan mcd di kena 6% sanggup.juga dia orang banyar,
      2)cukai dah lama di kenakan pada syarikat besar cuma dia pandai elak cukai dan menanbah cukai nya sendiri untuk masuk pada hotel servis room kena cukai ke pada hal.cukai servis room tak patut di kena cukai 10% campur cukai sst 10% tak 20% ke itu
      3)Berapa ramai elak zakat dan jizyah dan cukai , dengan cara menipu 2.5% cukai pun tak mampu di banyar sila buat kaji apek menipu cukai ia
      4)ikut kajian ada ke ?Sebuah keluarga ke orang beli barang eletik tiap bulan yg kena gst paling komon pun 6bulan sekali atau setahun sekali.
      5) orang miskin tak pergi tempat yg kena pada gst macam hotel lah , restoren mewah, malah kfc yg dikena sst sekarang sama cukai gst6% pun orang miskin mampu pergi ia sila tanya kenapa dia mampu makan kfc yg bergaji 900rm ia .
      6)Buat apa kita lindungi syarikat besar yg menipu cukai sebagai contoh hotel di kena kan 16% ditolak 6% lagi pun 10% pun Masuk ke gaji diorang bukan kah perkerja hotel makan duit haram sepatut masuk ke dalam cukai kerajaan
      7)kalau ikut zakat cukai perkedai buah dan barang asas di kenakan zakat tapi gst malaysia kedai barang asas makan tak dikenakan .
      8)cukai jizyah untuk orang bukan islam ada ke dia orang nak ikut Contoh iraq je dah cukup bila isis di arah bayar cukai jizyah dia orang kristen arab dia orang pun lari diri sebab takut nak bayar cukai , dia orang lebih suka banyar cukai biasa Ada antara mereka di bunuh sebab tak mahu bayar cukai, di malaysia cukai orang cina pun tak mahu di bayar. Ini jadi masalah
      9)masalah cukai 6% membebankan atau tak jawapan tak membebakan pun dalam kena ikut zaman sekarang dalam islam nak bayar cukai ikut kemampuan seseorang atau syarikat. Kalau ikut zakat 2.5% sampai bila?
      arab suadi pun tak laksanakan zakat 2.5% pada zaman sekarang

      Delete
    10. ada lagi tambah zakat di arab saudi 6.1% lebih tinggi dari malaysia 2.5%
      ada ke lagi zakat 2.5 dunia ini dunia cakap ia

      Delete
  4. Ko nampak tak? nampak tak? nampak?
    ko nampak tak macamana harta rakyat dipergunakan oleh anak beranak amnos?
    Ko nampak tak macamana umnos ambik anak untuk kaut kekayaan anak beranak?
    ko ada nampak tak jalan macamana anak2 amnos kaya raya?
    Ko ada nampak tak anak makcik felda jadi orang kaya syarikat felda?
    ko nampak tak saham felda dulu 5 hinggit skang tinggal 2 hinggit lima posen?
    ada ko nampak makcik2 felda duduk kat hotel tu free sebab makcik felda pun pemegang saham???

    ko nampak sekarang? Ko nampak tak cara macamana kroni menyamun?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nampak dgn 2 mata artikel omakkau je...tak nampak pun mamat tu tgh pegang duit atau tgh withdraw juta2 dr bank...sama jugak mcm kes anwar liwat...ramai yg tanya nampak tak dgn 2 mata kote anwar masuk dlm dubur saiful. Ko nampak ke dia bwk beg isi duit juta2?

      Delete
    2. Memang dah menjadi sunnah umnos, kalu bapak bos, anak pun akan dilantik jadik bosss

      Delete
    3. setuju...kalau bapak perompak, anak mesti dilantik jadi ketua perompak.

      Delete
    4. Ko nampak tak lelaki yg lantik bini dia jadi president parti
      Ko nampak tak pompuan lantik laki jadi ketua umum
      Ko nampak tak lelaki lantik anak jadi adun
      Ko nampak tak membuang MB tanpa apa2 alasan
      Ko nampak dak leleki gaji rm1 elaun 15000000rm
      Ko nampak dak pompuan melau dukung hanjing
      Ko nampak dak org islam sembah api hilin

      Delete
  5. Petang tadi lepas main futsal, sorang kawan aku kata 1MDB untung bilion2 tahun lepas. Aku terkejut. Aku pegang dahi dia. Rupa2nya dia demam panas tahap kronik. Aku bawak dia pergi hospital. Malam ni aku tengok dia dah normal balik.

    ReplyDelete
  6. Anon 2359. Tolong le jgn tunjuk bangang ko.

    ReplyDelete
    Replies
    1. bior ler...itu jawapan yang dia dapat dr "ustaz" dia tu...

      Delete
    2. Haha...00.14 & 00.16 org yg sama. Stim ketum

      Delete
  7. Orang susah Penang dilupakan Anuar. Caissss

    duit gaji jadi abu

    Georgetown: “Semua barang termasuk wang gaji yang baru diterima kelmarin musnah dalam kebakaran,” kata Ghasim, 30, yang terselamat dalam kebakaran memusnahkan 20 bilik dijadikan asrama pekerja warga asing di Jalan Kampung Batak, Relau, di sini, semalam.

    Menurutnya, ketika kejadian jam 10 pagi itu, dia bersama 50 lagi penghuni asrama terbabit yang terdiri warga Bangladesh sedang tidur.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa kena mengena kebakaran dengan Anuar do. Simpan la sikit bodohhhhh awk tu jgn bagi org tau.
      Ni mesti keturunan umno batak ni.

      Delete
    2. Byk spesis jenis babi bwh tempurung
      Anuwar masuk lokap pun tak tahu
      Nak tolong macamana.

      Delete
  8. Topik hari ni anak Isa Samad kena siasat dengan SPRM la ngok.

    Jangan merapu ke tempat lain.

    Inilah bahananya bila penyamun disuruh jaga duit kita.

    Sekian, terima kasih.

    ReplyDelete
  9. Isa Samad dg SPRM belakun saja tu, nak bagi korang senang hati, esok lepaslah. tu.

    ReplyDelete
  10. anon 23.42 ni OKU otak ke.. atau memang dia kaki merendap...

    ReplyDelete
  11. anon 23.42 ni OKU otak ke.. atau memang dia kaki merendap...

    ReplyDelete
  12. MAAF SAYA HANYA INGIN BERBAGI CERITA KEPADA ANDA YANG PENGGILAH TOGEL KALAU , AWALNYA ITU SAYA CUMA PENJUAL KERUPUK KELILIN YANG PENDAPATANNYA TIDAK SEBERAPA., SAYA PUNYA TIGA,ANAK DAN HUTAN KAMI PUN TAMBAH MENUMPUK, ANAK JUGA BUTUH BIAYA SEKOLAH,DAN AKHIRNYA SAYA DIPERTEMUKAN DENGAN NOMOR HP MBAH SURYO , DAN MENCERITAKAN SEMUANYA,AKHIRNYA SAYA DI KASIH ANGKA GHOIB 4D, ALHAMDULILLAH ITU PUN TEMBUS,DAN DENGAN ADANYA BANTUAN DARI MBAH SURYO , SEMUA HUTANG SAHUTANG SAYA SUDAH PADA LUNAS SEMUA BAHKAN SEKARANG INI SAYA SUDAH BUKA USAHA SENDIRI!!! INI KISAH NYATA DARI SAYA DAN SILAHKAN ANDA BUKTIKAN. SENDIRI,BAGI YANG BERMINAT HUB MBAH SURYO DI NOMOR INI ; 082-342-997-888





    MAAF SAYA HANYA INGIN BERBAGI CERITA KEPADA ANDA YANG PENGGILAH TOGEL KALAU , AWALNYA ITU SAYA CUMA PENJUAL KERUPUK KELILIN YANG PENDAPATANNYA TIDAK SEBERAPA., SAYA PUNYA TIGA,ANAK DAN HUTAN KAMI PUN TAMBAH MENUMPUK, ANAK JUGA BUTUH BIAYA SEKOLAH,DAN AKHIRNYA SAYA DIPERTEMUKAN DENGAN NOMOR HP MBAH SURYO , DAN MENCERITAKAN SEMUANYA,AKHIRNYA SAYA DI KASIH ANGKA GHOIB 4D, ALHAMDULILLAH ITU PUN TEMBUS,DAN DENGAN ADANYA BANTUAN DARI MBAH SURYO , SEMUA HUTANG SAHUTANG SAYA SUDAH PADA LUNAS SEMUA BAHKAN SEKARANG INI SAYA SUDAH BUKA USAHA SENDIRI!!! INI KISAH NYATA DARI SAYA DAN SILAHKAN ANDA BUKTIKAN. SENDIRI,BAGI YANG BERMINAT HUB MBAH SURYO DI NOMOR INI ; 082-342-997-888

    ReplyDelete
  13. Untung kau jang. Kalau abah kau mati macam JJ mesti kau jadi jutawan berlipat ganda. Nasib oghang!!!

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...