Monday 2 March 2015

PARA PENIAGA PASAR AWAM TAMAN EHSAN BERANG MAJLIS PERBANDARAN SELAYANG BATALKAN LESEN PERNIAGAAN MEREKA TANPA PERBICANGAN TERLEBIH DAHULU



Peniaga Pasar Awam Taman Ehsan terkejut dan berang apabila Majlis Perbandaran Selayang (MPS) membatalkan lesen perniagaan mereka walaupun tidak dibincangkan dalam mesyuarat sebelum ini.

Pembatalan lesen pada Khamis lalu itu dibuat berikutan MPS bercadang merobohkan pasar awam itu bagi memberi laluan projek rumah kedai di tapak pasar terbabit.

Ahli Jawatankuasa Bertindak Pasar Taman Ehsan, Latfi Amir, berkata sehingga kini MPS juga tidak memaklumkan sama ada mereka diberikan tempat perniagaan sementara pasar baru siap dibina nanti.

“Pengawai MPS datang, tanpa alasan munasabah batalkan lesen kami serta-merta dan mereka cuma kata perobohan dijalankan pada April nanti. Tidakkah ini tergesa-gesa?

“Sekarang walaupun lesen dibatalkan, kami kena berniaga juga walaupun berisiko kena kompaun sebab kalau tak, mana nak ada pendapatan sedangkan kami ada keluarga dan tanggungan lain seperti rumah dan lain-lain yang perlu dijelaskan.

“Kalau pasar ini dirobohkan April nanti, saya yakin pasar baru yang nak dibina belum siap lagi kerana sekarang pun cuma tinggal masa sebulan sahaja lagi tetapi hingga hari ini lokasi sesuai pun belum diputuskan,” kata Latfi yang mula berniaga sejak pasar itu mula beroperasi pada 2000 lagi.

Tambah Latfi, lesen yang dibatalkan MPS baru sahaja diperbaharui pada Disember 2014 bagi 2015.

“Kami bayar lesen untuk setahun dan 2015 baru masuk Mac, masih panjang tapi dah batal. Siapa nak tanggung? Adakah masuk tempat baru nanti kena mohon lesen baru dan bayar lagi?” kata Latfi lagi.

Peniaga ikan, Fuzi Manaf, turut melahirkan kebimbangan kehilangan pendapatan sepanjang tempoh projek pasar baru disiapkan nanti.

“Adakah pemaju projek rumah kedai ini mahu membayar pampasan kepada kami,” kata Fuzi yang memulakan perniagaan sejak lebih lima tahun lalu.

Yasmin Mohd Kassim yang menjalankan perniagaan kedai makan di Pasar Taman Ehsan sejak 13 tahun lalu turut mempersoalkan tindakan MPS.

“Adakah sudah tidak ada kawasan lain lagi untuk dibangunkan projek sedangkan pasar ini mempunyai kepentingan awam kepada peniaga dan masyarakat di sini.

“Apa pun kami dah ada peguam yang secara sukarela bantu kami untuk hadapi isu ini,” kata Yasmin.

Mana perginya Ahli Parlimen Selayang?????? Apa yang Ahli-ahli Majlis Perbandaran Selayang yang baru dilantik buat??????

Inikah di namakan Kerajaan Pembangunan Berkualiti Rakyat DiPeduli??????

Siapalah Menteri Besarnya ni ek?????

PEMBANGUNAN BERKUALITI RAKYAT DIPEDULI.

26 comments:

  1. Laaaa Anwar tu Dah tua gayut. Bagi la jawatan kat Azmin. Takkan tua2 gila kuasa kot.

    Kepada Anuar cukup2lah kamu menganiaya TGNA dgn silap pluralism nepotism Dan liberalism kamu tu..
    Alabgkah baik jika penyokong2 mat Matang ni pi masjid Dan tolong orang susah. Balik2 bakar lilin. Aku rasa kalau Anwar mampus Mau puak2 ni bakar mercun Dan colok.

    Jgn Jadi macam tu bro. Dunia tak dapat. Akhirat pun miss.

    Bagi aku Anuar ni orang terencat akal macam TuLang Besi, mso. Kedahlanie, Greenboc Dan adding saja yg suka. Orang gila memang disokong orang gila

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terencat Badak ( TB) kah kah kah

      Delete
  2. Gang lilin mana peduli APA Jadi dekat Rakyat marhaen. Yg penting Keadilan untuk boss, Bini boss Dan Anak boss

    ReplyDelete
  3. APA lagi buat vigil for selayang la. Bakar lilin panggil budak Adli tu join skali

    ReplyDelete
  4. Sudah Tiba Masa De Facto PKR Berundur. Tiada Alasan Lagi

    Keadaan De Facto yang terbaru seperti yang dilaporkan dalam media alternative sungguh menyedihkan

    Masaalahnya, sekiranya De Facto PKR menolak nasihat yang nepotism kejam maka beliau redha dgn nepotism dalam kerajaan BN yang dilawannya.

    Adakah itu sebenarnya maksud De Facto PKR?

    Tidak tahukan beliau sekiranya ada pertandingan, jawatan2 penting PKR akan diisi oleh mereka yang dipilih rakyat sekaligus menutup pintu nepotism dalam untuk campur tangan dalam parti?

    Adakah De Facto redha bila PKR menguasai semua DUN dan Parlimen namun tiada satu kerusi kerajaan pun dipenuhi bukan ahli dan rakan2 beliau?

    Adakah De Facto mahu terus menjadi corong pembesar suara Nepotism kerana yang takutkan nepotism hanyalah orang2 cerdik?

    Fakta sejarah jelas menunjukkan Nepotism kalah teruk dalam pemilihan parti.

    Sebagai contoh, di Malagasy, Parti Sosialis Malagasy mendapat kerusi yang jauh lebih banyak dari pemerintah bagi Majlis Perbandaran Malagasy City.

    Rata-rata National Malagasy Party kalah mencium bumi.

    Kenyataan2 De Facto yang mahu bini beliau jadi Embee Selangor pada tahun 2014 ini jelas melanggar keputusan rakyat marhaen Kebebasan yang mahukan Pakatan Rakyat diperkukuhkan.

    De Facto PKR harus memilih samada:

    1) Berhenti sabotaj Parti sendiri dan mula hadir setiap kali ada malapetaka seperti banjir besar, kemarau panjang dan wabak penyakit
    2) Lepaskan jawatan De Facto supaya keputusan ahli bawahan tidak lagi diremehkan seperti sekarang

    Jangan jadi kuih talam

    Jangan mungkir janji.

    Jangan malukan parti

    TULANG BADAK
    Murtabak Waves

    ReplyDelete
    Replies
    1. TuLang Badak nama betulnya Ramon Tay Lip. Rakyat Malaysia berketurunan Nepal. Bukan lagi ahli PKR sebab tak bayar yuran. Dia nu dulu hero SG Burong

      Delete
    2. Bukan Nepal la. INI budak filipina Pinoy, bekas drummer kelab malam kat chow kit

      Delete
    3. ‘Pengsan’ lepas amuk
      Alor Gajah: Dua lelaki warga Nepal berpura-pura pengsan ketika ditahan polis selepas menyerang pengguna jalan raya menggunakan senjata tajam di kawasan perindustrian Kelemak, di sini, tengah malam semalam.

      Difahamkan, dalam kejadian jam 12.40 tengah malam itu, tiga lelaki berusia 25 hingga 27 tahun warga Nepal memegang senjata tajam dipercayai pisau dan pengunci stereng kereta berlari keluar dari satu lorong di kawasan perindustrian terbabit.

      Sumber berkata, ketiga-tiga lelaki terbabit meluru ke arah beberapa kenderaan di jalan menuju ke taman perumahan, malah suspek berdiri di garisan tengah jalan sambil menghayun pisau dan pengunci stereng ke arah pengguna jalan.

      “Seorang daripada tiga lelaki terbabit menahan sebuah kenderaan dipandu seorang wanita berusia awal 20-an sebelum ketiga-tiga suspek melibas pisau dan pengunci stereng.

      “Wanita terbabit terus membunyikan hon sehingga disedari beberapa pemandu kenderaan lain yang menghampiri untuk mengawal keadaan,” kata sumber.

      Difahamkan, ketiga-tiga suspek melibas senjata mereka sehingga hampir mengenai leher wanita itu yang tidak sempat menutup cermin tingkap keretanya.

      Tanpa menghiraukan teguran orang ramai, ketiga-tiga suspek dikatakan mengeluarkan kata-kata kesat sambil mengacu senjata mereka sehingga dua anggota peronda (MPV) polis tiba di lokasi kejadian.

      “Apabila polis dan ambulans Jabatan Pertahanan Awam (JPAM) Alor Gajah tiba, dua daripada tiga suspek tiba-tiba rebah dipercayai berpura-pura pengsan,” kata sumber.

      Delete
  5. Anuar hidup lagi atau Dah padan? INI soalan sebab penyokong mat Matang sebok. Bakar lilin. Orang berugama waktu musibah DOA Dan solat banyak2 bukan bakar lilin.

    Minta Nurul Izzah Dan Wan Azizah sedar diri skittt. Kamu tu keluarga bekas president Abim

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bakar lilin tu menandakan kote anuar dah padam.

      Delete
  6. Profesor Madya Datuk Dr Mohd Asri Zainul Abidin kini melihat Kajang lebih kepada sebuah kegagalan dan tidak seperti dulu popular dengan keenakan sate yang merupakan tarikan pengunjung ke kawasan itu.

    ReplyDelete
  7. Kerajaan DAP Pulau Pinang hari ini menjelaskan ketiadaan pemberian diskaun sebanyak lima peratus bagi pembelian lot Bumiputera untuk rumah kos rendah, sederhana rendah dan mampu milik di negeri ini adalah amalan biasa kerajaan negeri.

    Pengerusi Jawatankuasa Perumahan dan Perancangan Bandar negeri Jagdeep Singh Deo berkata, ketiadaan pemberian diskaun itu diamalkan sejak dahulu lagi dan turut dipraktikkan di semua negeri.

    "Memang ini adalah amalan biasa, tiada diskaun itu selama ini. Jadi surat-surat yang dirujuk oleh media kepada Jabatan Setiausaha Kerajaan Negeri adalah memang jelas dinyatakan tiada pemberian diskaun lima peratus itu," katanya pada sidang akhbar di sini hari ini.

    ReplyDelete
  8. PAS President Abdul Hadi Awang revealed the reason why the ulama’ faction refuses to support Rafizi Ramli’s now disastrous Kajang Move (SEE THE VIDEO HERE). And the issue of money was raised.

    Khalid refuses to release part of the RM3 billion that Selangor has accumulated to finance party activities. Khalid feels that the party should not misuse state money, meaning taxpayers’ money. And PAS, too, agrees with Khalid’s stand.

    But Anwar needs to get his hands on this money, not just to finance PKR and DAP but also to finance the new PAS breakaway party, PASMA. As I said, it cost Tengku Razaleigh RM60 million to finance Semangat 46 and would have cost five times that had the other states outside Kelantan also needed financial support.

    ReplyDelete
  9. Satu perkara yang orang ramai tidak jangka, ingin aku dedahkan. Golongan pro-ulama seboleh-bolehnya berharap tiada pihak yang mencabar TGHH untuk jawatan Presiden PAS. Manakala pihak pro-Pasma pula sedang tercari-cari calon yang difikirkan layak untuk menjawat jawatan tersebut. Justeru, berlakulah kempen dan hujah yang pelbagai ragam.



    Sebagai seorang yang banyak menelusuri peribadi TGHH , bolehlah aku katakan bahawa sebenarnya TGHH sangat gembira sekiranya ada pencalonan untuk mencabar beliau. Beliau mengalu-alukan dengan ikhlas dan berlapang dada. Tengoklah nanti. Beliau tidak akan berkempen untuk dirinya. Beliau tidak akan membidas pihak yang mencalonkan lawannya. Beliau tidak akan menghabiskan duit untuk menarik undi. Beliau tidak akan berkinja-kinja ke sana ke mari meraih simpati.

    Dan seakan benar bahawa beliau tidak akan melayan fitnah terhadap dirinya. Beliau tidak akan terkesima dengan hinaan dan cercaan. Beliau hanya akan bersikap keras apabila orang mengkhianati perjuangan Islam yang didokongnya. Bukankah sudah dirasakan.

    Maaf cakap. Aku belum pernah dengar beliau mengherdik orang yang mengkritik dan menghinanya. Tetapi apabila ada orang yang mengkhianati bai’ah dan perjuangan, maka bergetarlah nada kemarahannya.

    Bagi TGHH, kepimpinan adalah suatu amanah Allah. Kalau ada orang lain lebih layak untuk memikulnya, maka beliau akan persilakan. Kalau ditendang ke darat, beliau ceria sebagai petani dan kalau dicampak ke laut beliau bagai orang mengantuk disorongkan bantal.

    Pro-ulama hanya memberi justifikasi ulama memimpin jamaah. Pro-ulama hanya mencuci cemar fitnah yang dipalitkan ke batang tubuh TGHH. Pro-ulama hanya bangkit mempertahankan maruah pemimpin ummah dari hinaan dan cercaan yang biadab. Lain daripada itu, terserahlah.

    Jangan berkempen secara khianat, sudah. Jangan berkempen dengan jalan fitnah, sudah. Asalkan, jangan apabila kalah, marahkan nyamuk kelambu dibakar. Jangan pula, alang-alang menyeluk pekasam, biar sampai ke pangkal lengan. Jangan berkerat rotan, berpatah arang. Jangan pula apabila kalah tampak redha, rupa-rupa menjadi pula musuh dalam selimut, musang berbulu ayam, gunting dalam lipatan.

    ReplyDelete
  10. Saya Harap PASMAcai wajar bertaubat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Buatpa taubat. Pekena bihun sop la. Kah kah kah

      Delete
  11. Anwar dipenjarakan atas jenayah liwat adalah konspirasi dr org yg berkuasa.

    Tak sabar rasanya perhimpunan kits lawan sabtu ni. Nak dengar hujahan dn penerangan dr peguam anwar..mcm mana DNA soerma airmani boleh ada DLM jubur saiful.

    Dah lama Sgt tunggu jwpn. Kali ni mesti tian Chua atau nuha bg jwpn konkrit.

    Kalau hujahan dn jwpn tu kuat...benar..maka selamat tinggal pas. Aku masuk pkr!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aloooooo Anon 17:32, kau baca komen aku kat bawah ni. Jangan lupa pujuk WFauzdin bukak gerai ikan patin masak tempoyak okey

      Delete
    2. Wfauzdin, tangkap ikan patin malam2 pasang lilin atas helmet motor. Brutal tu vigil sorang 2 atas bot dekat SG pahang

      Delete
    3. aku nak tahu siapa lancap akan anwar itu dan masukan dna anwar ada jubur saiful itu tak akan penguam anwar itu.

      Delete
    4. Aku nak tahu cmna sepol blh tahan x basuh jubur 3 hari.

      Delete
  12. WFauzdin, kamu jangan bersedih. Nik Nadzmi nak buat duty roaster untuk acara nyala lilin.Apa lagi WFauzdin, bukak gerai ikan patin masak tempoyakla depan penjara tu. Kawan2 kaupasang lilin, lapar2 depa pi syoru gerai kau. Nak buat untung lebih, patin kolam claim patin buah. Kah Kah Kah

    Sila baca.

    Determined to keep the momentum going for the nightly candlelight vigil outside Sungai Buloh prison for jailed opposition leader Datuk Seri Anwar Ibrahim, PKR has set up a roster for its various divisions in Selangor to send people and ensure significant presence.

    PKR Youth chief Nik Nazmi Nik Ahmad said that the party has introduced a roster system to maintain the momentum of participants in the nightly vigil and yesterday, the 13th night of the vigil, it was the Hulu Langat division that brought in the crowd.

    "For today, it is the Hulu Langat division managing the vigil... If we don't have a proper system in place, then things might get out of hand... (This roster is) to make it more manageable and sustain the energy and momentum," he said yesterday.

    Unlike the first evening, where the turnout was estimated to be more than 300 participants, last night's vigil saw about 60 people showing their support for Anwar. Most held posters with “Lawan Tetap Lawan” or “#kita lawan” near the entrance.

    Nik Azmi was one of four speakers who took the stage to address the crowd. The others were Anwar's son-in-law, Mohd Reza Mohd Rafie, and two PKR branch leaders.

    PKR has vowed to hold the nightly vigil until Anwar's release from the prison.

    The Federal Court on February 10 found Anwar, who is also PKR's de facto leader and Permatang Pauh MP, guilty of sodomising his former aide, Mohd Saiful Bukhari Azlan, and upheld the five-year sentence imposed by the Court of Appeal. – February 24, 2015.

    - See more at: http://www.themalaysianinsider.com/malaysia/article/roster-to-ensure-good-turnout-at-anwars-daily-vigil-says-nik-nazmi#sthash.Y7hGLD7l.dpuf

    ReplyDelete
  13. Greenboc cerdik sikit sebab dia tak pasang lilin. Buat apa pasang ilin. Letak lampu kalimantang sambung gn generator la beb. Lagi cerah.

    Jgn ikut budak Nik Nadzmi ni, bukan cerdik sangat

    ReplyDelete
  14. PETALING JAYA: Parti Keadilan Rakyat (PKR) hari ini menghantar surat kepada Yang Dipertua Dewan Rakyat Tan Sri Pandikar Amin Mulia memohon membenarkan Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim menghadiri sidang Parlimen yang bermula Isnin depan.

    Ketua Whip Anggota Parlimen PKR Datuk Johari Abdul berkata tindakan tersebut berpaksikan peruntukan Perkara 48 Perlembagaan Persekutuan.

    Malah Pandikar Amin juga telah mengesahkan bahawa Anwar masih merupakan Anggota Parlimen Permatang Pauh dan ketua pembangkang, kata Johari.

    "Oleh kerana petisyen telah dikemukakan kepada Yang di-Pertuan Agong Tuanku Abdul Halim Mu'adzam Shah dan belum dibereskan, maka saya memohon Pandikar Amin menggunakan kedudukan beliau sebagai Speaker Dewan Rakyat menguruskan kehadiran Anwar.

    Bercakap pada sidang media di Ibu pejabat PKR di sini, Johari berkata, "Perkara 48 (4)(c) juga menjelaskan Anwar cuma hilang kelayakan sebagai Anggota Parlimen setelah petisyen yang dikemuka dibereskan (ditolak)".

    Mesyuarat Pertama Penggal Ketiga, Parlimen ke-13 akan bersidang hingga 9 April 2015.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amendeeeeerrrrr làaaaaaaaaaa.

      Lantik saja Azmin Jadi ketua pembangkang. Habis cerita. Ingat yg menghancurkan PR adalah Anuar sendiri kerana gila kuasa ala nepotism Korea utara

      Delete
  15. MAAF SAYA HANYA INGIN BERBAGI CERITA KEPADA ANDA YANG PENGGILAH TOGEL KALAU , AWALNYA ITU SAYA CUMA PENJUAL KERUPUK KELILIN YANG PENDAPATANNYA TIDAK SEBERAPA., SAYA PUNYA TIGA,ANAK DAN HUTAN KAMI PUN TAMBAH MENUMPUK, ANAK JUGA BUTUH BIAYA SEKOLAH,DAN AKHIRNYA SAYA DIPERTEMUKAN DENGAN NOMOR HP MBAH SURYO , DAN MENCERITAKAN SEMUANYA,AKHIRNYA SAYA DI KASIH ANGKA GHOIB 4D, ALHAMDULILLAH ITU PUN TEMBUS,DAN DENGAN ADANYA BANTUAN DARI MBAH SURYO , SEMUA HUTANG SAHUTANG SAYA SUDAH PADA LUNAS SEMUA BAHKAN SEKARANG INI SAYA SUDAH BUKA USAHA SENDIRI!!! INI KISAH NYATA DARI SAYA DAN SILAHKAN ANDA BUKTIKAN. SENDIRI,BAGI YANG BERMINAT HUB MBAH SURYO DI NOMOR INI ; 082-342-997-888











    MAAF SAYA HANYA INGIN BERBAGI CERITA KEPADA ANDA YANG PENGGILAH TOGEL KALAU , AWALNYA ITU SAYA CUMA PENJUAL KERUPUK KELILIN YANG PENDAPATANNYA TIDAK SEBERAPA., SAYA PUNYA TIGA,ANAK DAN HUTAN KAMI PUN TAMBAH MENUMPUK, ANAK JUGA BUTUH BIAYA SEKOLAH,DAN AKHIRNYA SAYA DIPERTEMUKAN DENGAN NOMOR HP MBAH SURYO , DAN MENCERITAKAN SEMUANYA,AKHIRNYA SAYA DI KASIH ANGKA GHOIB 4D, ALHAMDULILLAH ITU PUN TEMBUS,DAN DENGAN ADANYA BANTUAN DARI MBAH SURYO , SEMUA HUTANG SAHUTANG SAYA SUDAH PADA LUNAS SEMUA BAHKAN SEKARANG INI SAYA SUDAH BUKA USAHA SENDIRI!!! INI KISAH NYATA DARI SAYA DAN SILAHKAN ANDA BUKTIKAN. SENDIRI,BAGI YANG BERMINAT HUB MBAH SURYO DI NOMOR INI ; 082-342-997-888

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...