Tuesday 10 March 2015

RAKAMAN GAMBAR WARGA BANGLADESH MENERIMA ANUGERAH KEBESARAN MENERIMA KRITIKAN DAN SINDIRAN KERAS DI MEDIA SOSIAL




"Rata-rata pengguna media sosial menjadikan tindakan tersebut sebagai bahan sindiran dan kutukan di laman sosial. Bahkan tak kurang juga yang mempersoalkan apakah kewajaran pangkat 'DATUK' diberikan kepada rakyat Bangladesh".

Begitulah sebahagian dari ayat yang diungkapkan di salah satu page media sosial Facebook.

Memberi anugerah kebesaran adalah hak mutlak Sultan dan Raja yang tiada siapa boleh mempersoal dan mempertikaikannya.

Sebelum ini bukan sedikit warga asing yang menerima anugerah darjah kebesaran namun tiada pula kedengaran rungutan maupun menyindir keras. Mengapa penganugerahan ini dijadikan bahan kritikan dan sindiran keras????

Adakah disebabkan penerimanya dikatakan seorang warga Bangladesh????   Apa hina sangatkan warga Bangladesh ini sehinggakan tidak layak untuk menerima anugerah kebesaran dari Sultan Pahang????

Apakah kerana ramainya warga Bangladesh dinegara ini menjadi buruh kasar maka semua warga Bangladesh dianggap sebagai pendatang yang hina????

Tahukah berapa ratusan ribu warga kita bekerja dan mencari rezeki di Singapura???  Apa rasanya jika warga Singapura pandang rendah dan perlekehkan warga negara kita????

Nak menyerang pun agak-agaklah .. ada batasannya jangan sampai merasakan diri itu warga terhebat didunia pula.

29 comments:

  1. Esok makan gaji gan Banglasia. Tak payah cucu cicit salahkan cinabeng Dapigs. SJK Banglasia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha...berapa persen Bangla yang makan gaji dengan Melayu? Bangla hanya makan gaji dengan taukeh China, Mamak, Jepun, Mat Saleh...Melayu ada apa ? Melayu cuma adaTeksi Buruk..Kedai tepi longkang...Kedai Ubat Kuat...Kedai Cream Pemutih Kulit...jangan berangan nak gajikan bangla atau Indon...mampukah taukeh Melayu nak bayar kos permit kerja dan lain2 yang cecah ribuan ringgit...

      Delete
  2. Ok la bagi kat bangla tu....cuba bayangkan klu bagi pingat kat aljuburi mme sah tak boleh sbb pecah rekod sondol jubo jantan 2 kali....ahaksss..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hang bercakap macam hang pun dah kena liwat.Pergi la report polis. Buat ape menyalak kat sini.

      Delete
    2. setiap perkataan yang kita tulis dan ucapakan akan dihisab...gunakan nikmat pancaindera yang diberikan dengan penuh tanggungjawab saudara

      Delete
    3. Bangsa melayu dihina sekeji2nya..bangsa asing dipuja dijulang...kan bongok namanya tu...bila berlaku mala petaka..ingatk plak mintak tolong kat bangsa sendiri..

      Delete
    4. Bangsa melayu mmg bangsa keji paling hina antara bangsa yg dilaknat ini lah bangsa lemorian yg dah pupus sepatutnye dah xda trus lepas banjir besar tu

      Delete
  3. betul tu omak, yang ramai kritik sebab dia bangla je, bukankah dia berkahwin dgn wanita tempatan? atas usaha dia juga, tapi pepun bolehlah menonton filem terbaru mamat khalid warewolf dari bangladesh, sekian

    ReplyDelete
    Replies
    1. Janda Manis Pantai KL. Bukan saja lilin Ane nyala kan. Lampu Kalimantang pakai generator Ane pasang wokeyyy.

      Mau sesi touch d hanjing, ane supply sama Janda Manis ridsect. Kasi spray kutu hanjing

      Delete
  4. Tak knp pun Omak, bangla mmg boleh mengundi dlm PRU..tambah2 kalo dia jadi pengundi TSKI pulak...hidup TSKI!, tak gitu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bodek nampak. Dapat upah julap cap gang lilin kerrrr

      Lawas tetap lawas.

      Dapat julap free Jadi fanatikus

      Delete
  5. rocky the great brown unused dick says: bangsat keparat & terlaknat keturunan puak2 yang bawak masok & tak ambek tindakan atas pendatang2 haram nih! TANAH AIR AKU HANYA MALAYSIA AJE!! aku tak ade Negara asal aku utk aku carik perlindungan kalo apa2 jadik pada Malaysia!!! sial bugima bangsat pengkhianat melayu2 yang tutop mata & hati tak piker anak cucu!!

    ReplyDelete
  6. Betul depa tu orang jugak. Contohnya Nepal tu pendatang tapi aku tak pernah kutuk Ramon Taylip (TB) sebab dia Nepal. Aku kutuk dia sebab debut UG benda tak wujud tu.

    Ramon TayLip beusaha bersungguh2 sampai dapat bwrbahasa Nogori

    ReplyDelete
  7. http://www.mstar.com.my/~/media/upload/2014/11/10/08/50/cameron%20high.ashx?w=620&h=413&crop=1&/

    KUALA LUMPUR 15 Nov. - Percaya atau tidak? Beberapa tahun lalu dia hanya datang ke negara ini sebagai pendatang tetapi sekarang sudah bertaraf juwatan!

    Itulah gambaran terhadap seorang warga asing digelar ‘taikun Bangladesh’ di Cameron Highlands yang mampu hidup mewah dengan menjalankan aktiviti pertanian mengusahakan sayur-sayuran.

    Satu sumber mendakwa, ‘taikun’ itu mengusahakan sendiri ladang yang disewa daripada warga tempatan sejak beberapa tahun lalu.

    “Dia dipercayai mempunyai ladang dengan keluasan kira-kira 25 hektar di sekitar Batu 49 dan Kuala Terla serta mampu mengupah hampir 100 pekerja warga asing.

    “Dia juga dipercayai mempunyai beberapa buah kereta mewah dan mampu menjual sekurang-kurangnya RM20,000 pelbagai jenis sayur-sayuran dalam sehari untuk dihantar ke pasar borong yang dijaga warga asing,” katanya kepada Mingguan Malaysia.

    Difahamkan, di Cameron Highlands sahaja terdapat kira-kira 500 buah kebun diusahakan warga asing khususnya Bangladesh terutama di Kuala Terla, Brinchang dan Kampung Raja. Mereka menyewa kebun itu dengan kadar sewa RM1,500 sebulan berbanding RM800 bagi warga tempatan.

    Sumber itu mendakwa, berikutan operasi membanteras pendatang asing tanpa izin (PATI) yang giat dijalankan oleh Jabatan Imigresen, 'taikun bangladesh’ itu kini bersembunyi.

    “Ada anggota agensi penguat kuasa yang meminta dia berbuat demikian bagi mengelakkan ditahan,” katanya.

    Dalam pada itu, sumber mempertikaikan kenapa warga asing dibenarkan menyewa kebun sayur milik warga tempatan tanpa dikenakan sebarang tindakan.

    Dakwanya, ada antara mereka mempunyai lebih 10 hektar kebun di sekitar Cameron Highlands dan mengaut keuntungan ratusan ribu ringgit setiap bulan.

    “Mengapa tiada sebarang tindakan daripada penguat kuasa seperti menarik semula kebun yang diusahakan warga asing. Penguat kuasa terutama pejabat tanah boleh mengambil tindakan seperti merampas kebun ini jika dipercayai disalahgunakan oleh warga tempatan,” katanya.

    Sumber itu mendakwa, sehingga ke hari ini kebun atau ladang yang diusahakan mereka tidak pernah diperiksa oleh agensi penguat kuasa.

    Sumber itu mendakwa, sikap warga tempatan yang bersedia menyewa tanah kepada warga asing turut menyumbang kebanjiran warga asing di Cameron Highlands.

    “Saya hairan kenapakah agensi penguat kuasa terlibat boleh membiarkan perkara ini berlaku tanpa sebarang tindakan, apakah ia ada kaitan dengan amalan rasuah yang sering diperkatakan oleh penduduk,” katanya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Janda Manis Pantai KL. Bukan saja lilin Ane nyala kan. Lampu Kalimantang pakai generator Ane pasang wokeyyy.

      Mau sesi touch d hanjing, ane supply sama Janda Manis ridsect. Kasi spray kutu hanjing

      Delete
    2. Tu lah akibat nya bangsa Melayu asyik bercakaran fitnah memfitnah bangsa lain masuk buat duit. Yang sedihnya Kerajaan Melayu sendiri yang berkuasa ambik bahagian aktif dalam politik mengumpat ni. Cuba la cari jalan membetulkan keadaan. Rosak bangsa dan ugama kita dibuatnya.

      Delete
    3. Mata boleh tutup bro janji poket masuk...begitulah pemerintahan kerajaan yg ada.

      Delete
    4. dah jadi macam benar.... kera dihutan disusukan....
      semua itu adalah akibah drpd ..... bila sesuatu urusan diserah kepada orang yg bukan ahlinya....maka tunggulah kamu akan kemusnahannya....
      kalau ngan peniaga tempatan yg jual air , goreng pisang dan keropok lekor yg dapat rm10 ,20 sehari tu...bukan main lagi brutal tindakan yg di ambil.... mengalahkan terrorist yahudi zionis...
      nampaknya memang rasuah dah membarah....dan mempengaruhi pihak para penguasa dlm bertindak....
      maka bagi sesiapa yg mempunyai akal dan mata hati... ambil lah iktibar.... dan jadikan lah ianya pengajaran yg sempurna... agar tidak selamanya tertipu.... dan terus di permain2kan....

      Delete
    5. Ai! Say! Selama ini sayor sayor yang di jual kat pasar tani dari kameron hi land oleh Ismail Sobri Jaakob tu hasil titik peloh Banglasia. Kononnya perjuang orang melaya. Kah! Kah! Bebal betul!!!!!!!

      Delete
  8. apakah kerana pada pandangan kamu gelaran "datuk" itu ialah satu kemuliaan....
    justeru menjadikan kamu iri hati.....lalu berlumba2 lah kamu dlm mengejar impian kemegahan tersebut.....
    tak perlulah ianya nak dihairan atau nak ditakjubkan , kerana semua itu bukan ukuran nya .... dan tiadapun nilai disisiNya....
    sebaliknya kamu..... berusahalah sedaya yg mampu demi mendapat keredhaanNya....sebagai dijadikan bekalan dlm menuju kenegeri yg kekal abadi....

    ReplyDelete
  9. TSKI, Che Gu Bard, dr Chandra, golongan Reformist 1998 dan PAS telah dikhianati oleh Anuar, gang lilin dan oersatuan cap mercun

    Rakan2 kita kena buat 3rd force kerana Anuar adalah pengkhianat.

    Caranya, marilah kita beramai2 ikut Abang Manjung Mari keluar Dari PKR.

    Stage kedua kita akan masuk PAS ramai2

    Stage ketiga. Kita akan pwrjuangkan reformasi DLM PAS. Saya rasa Abang Mahfuz Omar mampus menjadi Murabbi kita.

    ReplyDelete
  10. Ada apa dgn anugerah tu bukannya boleh turunkan harga barang barang. Bukannya boleh elak soal kubur. Bukannya boleh masuk Syurga free.

    ReplyDelete
  11. Bukan 'permaisuri' pun Bangla ke? Oooops

    ReplyDelete
  12. Anon 9:29 atas tu mesti slalu nyondol dubur bapak dia hari2....ha..ha..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul jugak bro. Dua kali dia masuk dlm pasal sondol ponggong jantan. Tak usah kata nak bagi pingat. Yg ada tu patut tarik.

      Delete
  13. ANON 14:46.. aku rasa bapak kau dah balun lubang jubor kau...atau pun bapak kau balun lubang jubo mak kau alih2 dapat kau...kahkahkah... memang dasar anak haramjadah anak sial anak yahudi kau ni..g la masuk bilik mak kau tu. kau dan bapak kau sama2 balun lubang jubo mak kau...pas tu kau wat report masukan bapak kau dlm lockup and than dlm lockup bapak kau pulak kena balun kat banduan2 yang tenagh gersang nak jubo bapak kau tu...kahkah kau ni memang dasar anak haramjadah..........khak.......pthui...kahak hijau aku aku ludah dalam mulut kau........kahkahkah...... amik kau!

    ReplyDelete
  14. Datuk my foot tengoklah sapa bagi gelaran kat dia otak taruh lobang jubor

    ReplyDelete
  15. Jadi begini sebab pemimpin melayu bijak sangat, menang sorak kg tergadai. Pemimpin umno sanggup gadai tanah air kerana nak kenyangkan tembolok sendiri, soal maruah diletak tepi. sama juga dgn anugeraah datuk...

    ReplyDelete
  16. MAAF SAYA HANYA INGIN BERBAGI CERITA KEPADA ANDA YANG PENGGILAH TOGEL KALAU , AWALNYA ITU SAYA CUMA PENJUAL KERUPUK KELILIN YANG PENDAPATANNYA TIDAK SEBERAPA., SAYA PUNYA TIGA,ANAK DAN HUTAN KAMI PUN TAMBAH MENUMPUK, ANAK JUGA BUTUH BIAYA SEKOLAH,DAN AKHIRNYA SAYA DIPERTEMUKAN DENGAN NOMOR HP MBAH SURYO , DAN MENCERITAKAN SEMUANYA,AKHIRNYA SAYA DI KASIH ANGKA GHOIB 4D, ALHAMDULILLAH ITU PUN TEMBUS,DAN DENGAN ADANYA BANTUAN DARI MBAH SURYO , SEMUA HUTANG SAHUTANG SAYA SUDAH PADA LUNAS SEMUA BAHKAN SEKARANG INI SAYA SUDAH BUKA USAHA SENDIRI!!! INI KISAH NYATA DARI SAYA DAN SILAHKAN ANDA BUKTIKAN. SENDIRI,BAGI YANG BERMINAT HUB MBAH SURYO DI NOMOR INI ; 082-342-997-888





    MAAF SAYA HANYA INGIN BERBAGI CERITA KEPADA ANDA YANG PENGGILAH TOGEL KALAU , AWALNYA ITU SAYA CUMA PENJUAL KERUPUK KELILIN YANG PENDAPATANNYA TIDAK SEBERAPA., SAYA PUNYA TIGA,ANAK DAN HUTAN KAMI PUN TAMBAH MENUMPUK, ANAK JUGA BUTUH BIAYA SEKOLAH,DAN AKHIRNYA SAYA DIPERTEMUKAN DENGAN NOMOR HP MBAH SURYO , DAN MENCERITAKAN SEMUANYA,AKHIRNYA SAYA DI KASIH ANGKA GHOIB 4D, ALHAMDULILLAH ITU PUN TEMBUS,DAN DENGAN ADANYA BANTUAN DARI MBAH SURYO , SEMUA HUTANG SAHUTANG SAYA SUDAH PADA LUNAS SEMUA BAHKAN SEKARANG INI SAYA SUDAH BUKA USAHA SENDIRI!!! INI KISAH NYATA DARI SAYA DAN SILAHKAN ANDA BUKTIKAN. SENDIRI,BAGI YANG BERMINAT HUB MBAH SURYO DI NOMOR INI ; 082-342-997-888

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...