Tuesday 3 March 2015

RUPA-RUPANYA AZMIN JUMPA KETUA MENTERI SARAWAK UNTUK BENARKAN ZURAIDA MASUK KE SARAWAK


Mati-mati Omak Kau ingatkan apabila tersebar ligat gambar-gambar Dato' Menteri Besar Selangor yang paling dikagumi dan dikasih rakyat sejak merdeka, tidak lain tidak bukan, YAB Tuan Hj Mohamed Azmin bin Hj Ali membuat kunjungan hormat kepejabat Ketua Menteri Sarawak, membincangkan masalah-masalah yang dihadapi rakyat Selangor/Sarawak dan bagaimana kedua negeri boleh mengembeling tenaga dan kepakaran demi kesejahteraan hidup rakyat dengan mengenepikan perbezaan politik.

Rupa-rupanya mohon budi baik dan bicara Ketua Menteri Sarawak, YAB Datuk Patinggi Tan Sri Adenan Satem menggunakan kuasa vetonya untuk membatalkan larangan Imgiresen kepada Ketua Wanita KeADILan Pusat Zuraida Kamaruddin dari memasuki negeri Sarawak serta beberapa pemimpin PKR yang lain.

Kalau isu dan permsalahan itu rasanya tidak memerlukan membuat kunjungan hormat .. mohon melalui panggilan talipon sudah memadai.

Hebat sangat ke kebolehan Zuraida Kamaruddin ni sehingga perlu berjumpa secara empat mata untuk membenarkan kakinya pijak bumi Sarawak ... adakah kehadiran Zuraida di negeri Sarawak boleh dan mampu menumbangkan kerajaan PBB/BN Sarawak dengan pidatonya?

Rasanya Azmin Ali selaku ketua pentadbir negeri Selangor kena tahu prioriti dan keutamaan dalam amanah dan tanggung jawab sebagai Dato' Menteri Besar Selangor.

Perlu slogan PEMBANGUNAN BERKUALITI RAKYAT DIPEDULI dilihat ianya menjadi amalan dan budaya pentabiran Negeri Selangor dibawah kepimpinannya demi kepentingan rakyat bukannya kepentingan beberapa kerat pemimpin parti yang cukup kuat mendokong dan menyokong dirinya.



Parti Keadilan Rakyat (PKR) memohon dikajikan semula larangan kebenaran masuk ke Sarawak yang dikenakan ke atas beberapa pemimpin kanan itu.

Perkara tersebut disampaikan oleh Timbalan Presidennya, Mohamed Azmin Ali dalam pertemuan dengan Ketua Menteri Sarawak, Tan Sri Adenan Satem, hari ini.

Menurut Azman, beliau mengharapkan budibicara Ketua Menteri Sarawak dalam melonggarkan sekatan ke atas pemimpin pembangkang.

“Saya meminta Ketua Menteri (Tan Sri Adenan Satem) untuk melihat semula tindakan beberapa pemimpin PKR yang dihalang masuk ke Sarawak,” katanya selepas mengadakan kunjungan hormat ke atas Adenan di Pejabat Ketua Menteri di Wisma Bapa Malaysia.

“Saya tegaskan sementara kita menghormati imigresen law dan imigresen autonomi dalam Perkara 18, tetapi atas budi bicara Ketua Menteri saya minta dapat membantu perkara ini,” tambahnya.

Tiga pemimpin kanan PKR yang dilarang masuk Sarawak ialah bekas Setiausaha Agungnya, Datuk Saifuddin Nasution dan dua Naib Presiden, Rafizi Ramli dan Tian Chua.

Larangan masuk antara lainnya bertujuan menghalang seseorang yang boleh menyebabkan ketidakstabilan dan memecahbelahkan perpaduan.

Azmin yang juga Menteri Besar Selangor berkata, PKR menghormati Perkara 18 dan berharap masalah yang membawa kepada sekatan itu dapat diselesaikan.

“Dan sekiranya ada maklumat yang perlu disampaikan kepada kami tentang mengapa mereka tidak dibenarkan untuk masuk, kita boleh cari jalan untuk menyelesaikan,” katanya, lapor Bernama.

Turut hadir Pengerusi PKR Sarawak, Baru Bian, Naib Pengerusi PKR Sarawak, See Chee How dan Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Krian, Ali Biju dan Adun Sri Muda, Shuhaimi Shafiei.

48 comments:

  1. Zuraida klip klap klip klap kerrrr.

    Itu memang Ikon PASMAcha. Tak caya Tanya Malaysiawaves. Taruk sama dia punya shoutbox okey.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bekas Wanita UMNGOK yang tak dapat jawatan tinggi masa dalam UMNGOK, maka beralih arah ke Nuor Berahim....makanya diberikanlah tempat dan kedudukan kepada si penjual buah ini...yang kini sudah kaya raya import eksport buah-buahan tempatan...huahuahua...langsung takde karisma aku tengok kak eda neh..siyes boh! LANGSUNG TAKDE KARISMA!! OUT!! Cakap merapu meraban kat Parlimen, berhujah macam sembang di kedai salun rambut....macam ni macai boleh angkat jadi Ketua & MP???

      Delete
    2. Sorang klip klap klip klap dapat juga Jadi mp.

      Sprang lagi kuek kuek kuek bunyi macam itek maki reporter utusan, haperrr pun yilek. Check dlm YouTube. Macam itek gersang tu

      Delete
    3. Azmin, takde orang lain ke bro yang ko boleh banggakan sebagai barisan pemimpin ko di Selangor neh??? Betul-betul cakap la....carikla orang lain bro...aku kesian tgk kalau ada yang low quality jadi sandaran Keadilan Raya....cuba sorang bagi pencerahan sket...apa kualiti ada pada Zuraida neh?????

      Delete
    4. Kah kah kah,
      Dulu pr sebok hasut supaya gunakan hak imigresen serawak. Mesti pertahankan.
      Bila dah pandai guna, sebok pulak minta guna budibicara supaya beri pengecualian.
      Itulah sebabnya politik kena guna pandangan jauh.
      Kah kah kah

      Delete
    5. Wanita reformist klip klap kah kah kah. Anuar punya pilihan kader2 memang kelas. Itupun nama TuLang Besi tak baik. I say Deramang kau tukar Malaysiawaves tu Jadi blog resep la. Hippies pun tak percaya tulisan malaysiawaves

      Delete
    6. Itu sebabnya orang politik ni sama saja dua kali lima, bila diri tengah naik cakap kat orang lain macam-macam..bila dah kena batang idung sendiri pandai plak nak spin......boddow.

      Delete
    7. Sekurang2nya zuraida servis rambut tak la sampai RM1200 sekali servis...

      Delete
    8. Malaysiakini juga melaporkan:
      “Dari mana sebenarnya semua wang ini datang?” soalnya dalam kenyataan hari ini.

      Pua (kanan) membangkitkan laporan New York Times bahawa keluarga Najib berbelanja untuk mendapatkan aset di peringkat global yang bernilai jutaan ringgit, walaupun pendapatannya hanya RM350,000 setahun.

      Beliau mahu Najib menjelaskan perkara itu kerana beliau hanya pernah berkhidmat sebagai menteri besar Pahang (1982-1986), menteri kabinet (1986-2004), timbalan perdana menteri (2004-2009) dan perdana menteri (2009-kini). - Ibid.

      http://cenangau.blogspot.com/2015/03/isu-harta-kekayaan-najib-istihar-harta.html

      Delete
    9. 'HANYA TANYA, ROSMAH TIDAK BAYAR

      RM1,200'

      Suami perdana menteri tidak menggunakan khidmat dandanan rambut RM1,200 tetapi hanya bertanyakan harga daripada penyedia khidmat tersebut, jelas Ahmad Maslan.

      Delete
  2. ARTICLE TER-LATEST DARI TULANG BADAK@ MURTABAK WAVES
    MONDAY, MARCH 2, 2015
    Mungkinkah Pihak Lilin Sendiri Yang Mahu Jatuhkan Haji Anuar?

    Siapakah yang sebenarnya mahu menggulingkan Haji Anuar?

    Gegak gempitajuak-juak reformist Jeff Ulu Yam menghalau orang dari parti sedangkan beliau sendiri hanya menjadi ahli PAS tahun 2000.

    Dia jadi warrior reformist pun atas hubungan rapat dengan biras.

    Jeff Ulu Uam pula belum lahir lagi waktu Tok Guru Nik Aziz meminta Dato Asri melepaskan jawatan Presiden (YDP Agung) secara terbuka dan dilaporkan oleh Berita Harian pada bulan Februari 1982.

    Tapi dia boleh membuat jangakaan PR akan berpecah.

    Tidak hairanlah Jesse Labu mengarahkkan beliau memberhentikan cirit birit mulut.

    Komen-komen grassroot di blog Omak Kau pula menjadi corong pembesar suara kepada reformist2 taraf bawah PKR ini seperti Jeff Ulu Yam dsbnya.

    Ia mungkin kerana gang lilin sendiri mahukan perpaduan PASMAcha-PKR menjadi realiti satu masa dulu.

    Namun, siapakah sebenarnya yang mahu menjatuhkan Haji Anuar.

    Mengikut sumber dalaman reformist yang Tulang Badak dapat mula2 usaha menjatuhkan Anuar sebenarnya sedang rancak berlaku di kalangan geng lilin sendiri.

    Mengikut sumber dalaman tersebut, Gang Lilin sudah hilang kesabaran dengan Haji Anuar bin Ibrahim.

    Walaupun Haji Anuar menyokong agenda Perpaduanwang dgn PASMAcha namun dia amat lemah dalam mengorak langkah ke arah perpaduwang.

    Puak2 Lilin sudah semakin bosan menunggu dan kesabaran mereka semakin hilang.

    Namun, mereka telah mendapat nafas baru dari piihak2 baru di Shah Alam.

    Tidak hairanlah panggilan mahukan ANuar naik ke Majlis Tertinggi datang dari kawasan Pandan dan bukan dari KAwasan2 yang dilihat pro bersahabat dengan PAS.

    Gang Lilin begitu yakin sehinggakan tidak pernah budak hingus PASMAcha dilayan sebegitu baik dan halus seperti yang dilayan kepada boss PASMAcha sekarang.
    Jadi, siapa sebenarnya yang hendak menjatuhkan Haji Anuar?

    Maklumat dalaman Reformist yg Tulang Badak dapat Haji Anuar hanya akan dinaikkan pangkat sebagai President. Timbalan Presiden akan ditolak ke Ketua Am serta orang lain dari Pahang akan mengganti Hajjah Jijah sebagai Presiden.

    Sejurus selepas itu agenda Perpaduang akan diisytiharkan dengan dimulakan oleh gang lilin dan ahli2 akan dipaksa tunduk.

    Panggilan Jesse Labu adalah mahukan Haji Anuar menjadi presidnet, sebuah jawatan yang lebih tinggi dari De Facto.

    Bagaimanakah itu dikatakan menukar Presiden?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mungkin anuar sesuai jadi tukang warna rambut. harga mahal wooo..bule buat duit. Sekali buat seribu dua ratus

      Delete
    2. PKR hari ini mendakwa peletakan jawatan Pengarah Urusan Kumpulan Ambank Group Berhad (AMMB) Ashok Ramamurthy pada Januari ada kaitan dengan syarikat pelaburan negara yang kontroversi, 1Malaysia Development Berhad (1MDB). Setiausaha Agung PKR Rafizi Ramli, pada sidang media hari ini mendakwa peletakan jawatan berkenaan dikatakan berpunca daripada pinjaman RM2 bilion yang diberikan kepada dana pelaburan strategik projek pembangunan hartanah Bandar Malaysia. Memetik maklumat daripada pemberi maklumat, beliau mendakwa Ashok meletak jawatan pada 21 Januari selepas Bank Negara Malaysia (BNM) mengarahkan audit pematuhan terhadap gergasi perbankan itu dijalankan dan menemui beberapa “perkara yang tidak kena” berkaitan pinjaman itu. Rafizi Baraikan Tembelang BN Beliau juga mendakwa selain Ashok, 2 lagi pegawai kanan lain turut meletakkan jawatan. Memuji langkah bank pusat itu, Rafizi bagaimanapun berkata, ini membangkitkan persoalan terhadap bank lain yang memberi pinjaman geran kepada 1MDB. http://addindeen.blogspot.com/2015/03/rafizi-baraikan-tembelang-bn.html

      Delete
    3. One of the factors contributing to the persistent fiscal deficit in Malaysia has been the deliberate and gradual reduction of income tax rates over the years.

      From a fairly progressive tax system, Malaysia has moved towards a regressive tax system. The government has trimmed the tax rates for the rich and super-rich over the years.

      Singapore is now bucking the trend by raising income tax rates for high-earners by 2 per cent.



      This simple increase to raise the upper band of the income tax rate will net the Singapore government an extra S$400m per year.

      In contrast, look at what the Malaysian government has done. It has actually reduced the income tax rates for the upper bands:

      Source: ww.nbc.com.my
      Source: ww.nbc.com.my
      No wonder the government now have to make up part of that shortfall in its budget by imposing hefty GST, which will hit the low-income group (who can’t afford RM1200 hair-dos, much less jetset around the world on shopping sprees) the hardest.

      And don’t get me started on corporation tax, which was once again reduced by one percentage point from 25 per cent to 24 per cent. Such repeated reductions, along with clever tax avoidance schemes including transfer pricing and sundry corporate tax ‘incentives’ and ‘allowances’ have put a damper on government tax revenue collections. This, at a time when the ordinary rakyat will have to cough up 6 per cent in GST on much of their consumption expenditure.

      No wonder we are not making much headway in tackling the wide income inequality in the country.

      Delete
  3. Zuraida Kamaruddin? Sapa Zuraida Kamaruddin? Sorry...tak kenal...serious...tak kenal...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Reformist klip klap. Kah kah kah. Ikon PASMAcha tu

      Delete
    2. Owhhhh...ye ke...t.kasih Anon 18:02...tapi aku masih tak kenal...kehkehkeh...buat ape nak kenal pon, tak datang untung satu sen pon kalu kenal!

      Delete
    3. Reformist?????? Reformist kepala bana..............................

      Delete
    4. kalau kenalpon takde untung ,nape ko dok pi tanya tu..... takyah tanya la....biol...
      ko ingat kalo ko kenal dia tu dia ada untung ke hah.... karipap betul la ko ni...

      Delete
    5. Tak kan ko tak kenal...tu yang warnakan rambut RM1200 tur....heee

      Delete
  4. Jangan sampai sifat munafiq terpercik kepada kita. Hindarinya sejauh yang boleh. Sikap suka makan keliling ini adalah keji. Kononnya nak jaga kawan sampai lupa nak jaga Islam. Gejala ini berleluasa dan akhirnya menjadi fitnah kepada Islam. Lihat sahaja bagaimana aksi mereka. Mereka serang Islam dan alim ulamak bagai nak rak, tetiba kita pula masih berada dalam zon "sangka baik", zon playsafe, tidak mahu berpihak, kononnya kita mahu bersikap wara' sedang mereka tidak pernah bersimpati sebaliknya terus menyerang tanpa henti. Cyber Trooper mereka membelasah dan mengganyang Islam dan para alim ulamaknya tanpa wisel pelerai. Dimana kamu wahai pejuang ? Pilihlah kebenaran dan berpihaklah ke arah kebenaran.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ulamak apa kalu mulut longkang?

      Delete
    2. Mana ada ulama mulut longkang. Cuma macai2 PKR sahaje yang bermulut, hidung dan berotak longkang. Pergi jahannam PKR, parti perasan bagus yang tak lama lagi bakal mampos.

      Delete
    3. Polis terpaksa menyembur serbuk lada untuk menyuraikan orang ramai yang berkumpul untuk melihat seorang wanita curang ‘melekat’ pada kekasihnya selepas mengadakan seks.

      Orang ramai berkumpul selepas khabar angin tersebar mendakwa suami wanita itu meminta seorang dukun ‘mengunci’ kemaluan isterinya ketika dia keluar.

      Walaupun pakar berkata kejadian memalukan itu berlaku kerana fenomena perubatan yang menyebabkan otot kemaluan wanita mengecut terlampau, ia tidak dihiraukan oleh orang ramai yang berkumpul di tempat kejadian.

      Media tempatan mendakwa, Sasha Ngema, 34, melakukan seks dengan kekasihnya, Sol Qoboza, 22, di sebuah apartmen di Johannesburg, Afrika Selatan, ketika suaminya tidak ada di rumah.

      Pasangan itu terus melekat dengan masing-masing tidak boleh melepaskan diri. – Agensi

      Delete
    4. ulamak apa kalu mulut longkang?
      Ulamak longkang?

      Yang aku tau, ulamak mulut sopan santun, kita dengar pun sejuk rasa kat hati. Tidak pulak meninggi diri. Tidak pulak menghina orang lain yang ilmu agamanya sedikit berbanding dengan dirinya.

      Ulamak yang maki memaki tu ulamak mulut longkang kan?
      ulamak longkang, ulamak akhir zaman
      ulamak longkang, berteraskan/ berebutkan jawatan, pangkat dan kekayaan

      Delete
    5. 21:47...kita tengok siapa bakal mampos dulu. PKRkah? Atau ulamak mulut longkangkah?

      Delete
    6. Umnok yg mampus dulu..

      Delete
  5. Nurul Izzah tau APA, kumpul 2-3 kerat bakar lilin bikin vigil. Kalau ada masa terlapang hadir majlis touch d dog. Aku tobat nak undi Anak kurang dara anuar ni kat parlimen Pantai Dah. Aku nasihatkan kpd Nurul Izzah buat kedai lilin Dan kedai pet shop kat Matang Pauh sajalah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Buka kedai bunga lagi bagus boleh p batu caves kalong kt leher x pun kedai rambut blh kaya cepat...sekali dandan rm1200.

      Delete
    2. Laporan akhbar berhubung pembiayaan pendidikan Datuk Seri Najib Razak oleh datuknya, pengasas bersama pusat peranginan Genting, didakwa tidak menguntungkan perdana menteri. Berita di Utusan Malaysia dan Berita Harian semalam turut dipertikaikan oleh tokoh wartawan Datuk A Kadir Jasin, dengan menyifatkan pendedahan itu boleh mencemar imej Datuk Sri Najib Abdul Razak. Laporan itu dipercayai sebahagian cubaan pihak kerajaan membetulkan tanggapan tentang kekayaan Najib yang dipertikaikan sejak ia menjadi isu dalam laporan The New York Times. "Adakah perlu Najib dan media massa arus perdana yang menyokong beliau membangkitkan hal (datuknya) Tan Sri Mohamad Noah Omar membiayai pendidikan cucu-cucunya kerana tidak dapat tidak orang yang mengetahui latar belakang Mohamad Noah akan mengaitkan beliau dengan lesen kasino?" kata Kadir dalam blognya hari ini. "Di manakah dan apakah peranan penasihat media, komunikasi, perang saraf dan pereka imej Najib yang begitu ramai dan tergolong di dalamnya seorang penasihat orang putih?" Akhbar milik Umno itu melaporkan semua anak Tun Razak Hussein dibiayai oleh Mohamed Noah dan perdana menteri kedua tidak pernah menggunakan dana awam. Laporan ini sebahagian kenyataan Najib yang menegaskan bapanya seorang yang amanah dan berprinsip. Selain bersifat sederhana, bapanya juga tidak pernah dikaitkan dengan rasuah, tegas perdana menteri lagi. Bekas ketua pengarang kumpulan The New Straits Times Press (NSTP) itu menambah: "Apakah semua (kenyataan) ini ciri-ciri sokong membawa rebah dan harapkan pagar, pagar makan padi atau, lebih teruk daripada itu ia berupa petanda bahawa perdana menteri sedang kehilangan jalan cerita?"

      Delete
  6. Azmin ada cerita pasal sesi syoru bihun sop PASMAcha tak????? Best friend forever kah kah kah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak la...dia tanya berapa harga warnakan rambut kat negeri tu...manalah tau kot2 boleh bukak kedai dandan rambut kat sana...dengar cerita sekali servis RM1200

      Delete
  7. apa hukum warnakan rambut tapi tak pakai tudung?

    ReplyDelete
  8. itu kena tanya tuan mufti la... datuk harussani ke ... atau mufti perlis indera kayangan nun....prof madya.....
    pasal kalo kite jawap nanti diorang berasa hati lak..... tak gitu kan....

    ReplyDelete
  9. Nuar bersungguh-sungguh nak jatuhkan Khalid sbg MB. Khalid ni lurus. Dio kedekut duit rkyt Selangor tapi amat pemurah dgn duit sendiri. Bas jelajah yg nuar naik tu dtg drpd duit poket Khalid sendiri. HQ PKR yg berbulan-bulan tertunggak sewanya, Khalid yg bayar. Anak nuar kawin pun Khalid yg kluar belanjo. Nak tunjuk Khalid ni sahabat baik nuar. Nuar gunokan Rafizi utk serang Khalid pakai isu hutang Khalid dgn Bank Islam. Betul-betul pukimak punyo member. Nuar sendiri tahu bhw Bank Islam langgar terms perjanjian itu sobab Khalid menyatakan sokongan terbuko terhadapnya. Khalid siap melawat nuar di Penjara Sungai Buloh. Bilo langgar perjanjian, Khalid yg sue Bank islam. Tapi Rafizi punyo spin tunjukkan bhw seolah-olah Bank Islam yg sue Khalid. Ingat geng, Rafizi & the gang cumo menjalankan tugas yg diarahkan oleh nuar. Rafizi & the gang adolah barua nuar.

    Musim krisis MB Selangor juga adolah musim menceritakan perihal keburukkan peribadi Khalid Ibrahim. Story Khalid bukan kaki solat pun keluar. Sdgkan ado bukti mato yg nampak Khalid berjemaah solat subuh dokek masjid. Sangat kontradik. Kalau seorg muslim tu dah mampu berjemaah solat subuh kt masjid, agak mustahil muslim tadi itu mahu meninggalkan solat-solat fardhu yg lain. Ironinya, setiap serangan (samo ado peribadi atau tidak) terhadap Khalid, Khalid balas dgn senyuman. Khalid juga menyediokan pasukan peguamnya yg sedio menyaman setiap fitnah yg dilontarkan terhadapnya.

    Setiap kali demo korang jerit, Reformasi! Reformasi! Reformasi! Khalid Ibrahim tak ponah jerit pun perkataan Reformasi di jalanan. Tapi reformasi berjayo dilaksanokan di bawah pentadbiran Khalid kt Selangor. Ramai ahli PKR merungut tak dapek projek kek Selangor. Kalau Khalid bagi jugak projek kpd mrk dgn menolak faktor merit, mako apo bezo pentadbiran kjaan di bawah PKR dgn kjaan di bawah Umno? Takdo bezo, samo shj. Jadi takdo pointlah korang terjerit melaungkan perkataan Reformasi di jalanan. Itulah Khalid, org yg berjayo mengimplimentasikan jeritan reformasi di jalanan ke dlm bentuk perlaksanaan. Bukan mudah bai. Hati kono kering. Muko kono tobal. Kono tahan maki. Bilo ramai tak dapek projek atas tiket parti, fitnah yg dilemparkan kpd Khalid berlambak-lambak. Tapi Khalid steady dan terus buek kojo utk rkyt Selangor.

    Tapi nuar tak hargai kesemuo jaso-jaso Khalid itu. Malah sanggup tikam belakang Khalid semato-mato nak jadikan Wan Azizah sbg MB. Walhal nuar dgn Khalid adolah sahabat yg baik dan akrab. Bagi sesetongah org, tikam member sendiri drpd belakang adolah doso bosa. Fitnah member sendiri. Tikam belakang. Mengutuk member sendiri dopan org ramai. Tikam belakang. Mengeksploitasikan member sendiri utk kepentingan diri sendiri. Juga tikam belakang. Rakyat Msia nampak nuar sanggup dan sampai hati tikam belakang sahabat akrabnya sendiri. Kalau dosa ini kau dah sanggup buek, doso-doso lain apo tah laie. Lolap mato yolah kau buek. Ini persepsi umum bai. Kau jgn memain. Bilo persepsi umum ini tertanam dlm minda para pengundi (rakyat Msia), adokah nuar masih layak menjadi PM Msia untuk tanahair ini? Kalau dah member sendiri kau sanggup tikam belakang, org lain yg bukan member apo tah laie bai. Lobih parah drpd tikam belakang la jwb ey. Kau sanggup menanggung risiko memilih pemimpin (jadi PM) yg sedemikian rupo?

    Akhirnya Khalid mengundur diri dan Azmin berjayo jadi MB Selangor. Tapi reputasi PKR tercalar & terjejas teruk. Tidak mungkin pulih dlm maso yg singkat. Hadi dah semakin jauh hati dgn nuar. Bukan setakat jauh hati, malah bermusuh. Bermusuh la bilo tahu Pasma tercipto atas arahan nuar. Khalid sungguhpun gagap dan tak pandai berpidato, juga mempunyai ramai penyokong. Bilo Khalid dibuang 'kerakyatan' sbg ahli PKR, ramai penyokong Khalid pun ikut samo. Cumo tak isytihar je. PKR berpocah lagi. Tetapi kali ini amat teruk. Yg bagi pocah bukan BN tapi nuar sendiri. Betul ado faktor-faktor lain yg bikin lesu demo PKR pd arini tapi cukup dgn faktor nuar, abis gone trus demo yg mcm dulu. Yang tinggal berdemo utk PKR arini cumo mrk-mrk yg taksub kpd batang tubuh nuar shj.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Faham kisah Benar INI. Ketahuilah yg merosakkan PR dan PKR adalah Anuar Sendiri. Gampang politik paling suweyyy di nusantara.

      Cuma orang2 bodoh macam Addin. Greenboc, mso, PASMAcha, gang lilin dan Mamat gemok Malaysiawaves saja yg kena torak dgn jebon Anuar ni

      Mari kita bersama2 dgn TGHA untuk membawa obor obor reformasi

      Yg Benerrrrrr
      Jeff Ulu Bernam
      (Dulu Ulu Yam)
      Reformist yg Originel

      Delete
    2. Laporan akhbar berhubung pembiayaan pendidikan Datuk Seri Najib Razak oleh datuknya, pengasas bersama pusat peranginan Genting, didakwa tidak menguntungkan perdana menteri. Berita di Utusan Malaysia dan Berita Harian semalam turut dipertikaikan oleh tokoh wartawan Datuk A Kadir Jasin, dengan menyifatkan pendedahan itu boleh mencemar imej Datuk Sri Najib Abdul Razak. Laporan itu dipercayai sebahagian cubaan pihak kerajaan membetulkan tanggapan tentang kekayaan Najib yang dipertikaikan sejak ia menjadi isu dalam laporan The New York Times. "Adakah perlu Najib dan media massa arus perdana yang menyokong beliau membangkitkan hal (datuknya) Tan Sri Mohamad Noah Omar membiayai pendidikan cucu-cucunya kerana tidak dapat tidak orang yang mengetahui latar belakang Mohamad Noah akan mengaitkan beliau dengan lesen kasino?" kata Kadir dalam blognya hari ini. "Di manakah dan apakah peranan penasihat media, komunikasi, perang saraf dan pereka imej Najib yang begitu ramai dan tergolong di dalamnya seorang penasihat orang putih?" Akhbar milik Umno itu melaporkan semua anak Tun Razak Hussein dibiayai oleh Mohamed Noah dan perdana menteri kedua tidak pernah menggunakan dana awam. Laporan ini sebahagian kenyataan Najib yang menegaskan bapanya seorang yang amanah dan berprinsip. Selain bersifat sederhana, bapanya juga tidak pernah dikaitkan dengan rasuah, tegas perdana menteri lagi. Bekas ketua pengarang kumpulan The New Straits Times Press (NSTP) itu menambah: "Apakah semua (kenyataan) ini ciri-ciri sokong membawa rebah dan harapkan pagar, pagar makan padi atau, lebih teruk daripada itu ia berupa petanda bahawa perdana menteri sedang kehilangan jalan cerita?"

      Delete
    3. Manusia2 tak guna macam Malaysiawaves yg sanggup menyimpan kebenaran Dari keluar.

      Say no to Anuar, say no to makcik jijah and say no to Nurul Izzah. D epicentre of nepotism.

      Kami reformist2 asal parti Keadilan berdiri teguh dgn TGHA. Walaupun berlainan wadah, sifat2 Reformist yg original ada dlm PAS.

      Delete
    4. 21:42....kita kena kelentong tuan ketuanan melayu kita sampai kita mati la nampaknya...heee

      Delete
  10. PKR hari ini mendakwa peletakan jawatan Pengarah Urusan Kumpulan Ambank Group Berhad (AMMB) Ashok Ramamurthy pada Januari ada kaitan dengan syarikat pelaburan negara yang kontroversi, 1Malaysia Development Berhad (1MDB). Setiausaha Agung PKR Rafizi Ramli, pada sidang media hari ini mendakwa peletakan jawatan berkenaan dikatakan berpunca daripada pinjaman RM2 bilion yang diberikan kepada dana pelaburan strategik projek pembangunan hartanah Bandar Malaysia. Memetik maklumat daripada pemberi maklumat, beliau mendakwa Ashok meletak jawatan pada 21 Januari selepas Bank Negara Malaysia (BNM) mengarahkan audit pematuhan terhadap gergasi perbankan itu dijalankan dan menemui beberapa “perkara yang tidak kena” berkaitan pinjaman itu. Rafizi Baraikan Tembelang BN Beliau juga mendakwa selain Ashok, 2 lagi pegawai kanan lain turut meletakkan jawatan. Memuji langkah bank pusat itu, Rafizi bagaimanapun berkata, ini membangkitkan persoalan terhadap bank lain yang memberi pinjaman geran kepada 1MDB. http://addindeen.blogspot.com/2015/03/rafizi-baraikan-tembelang-bn.html

    ReplyDelete
  11. Laporan akhbar berhubung pembiayaan pendidikan Datuk Seri Najib Razak oleh datuknya, pengasas bersama pusat peranginan Genting, didakwa tidak menguntungkan perdana menteri. Berita di Utusan Malaysia dan Berita Harian semalam turut dipertikaikan oleh tokoh wartawan Datuk A Kadir Jasin, dengan menyifatkan pendedahan itu boleh mencemar imej Datuk Sri Najib Abdul Razak. Laporan itu dipercayai sebahagian cubaan pihak kerajaan membetulkan tanggapan tentang kekayaan Najib yang dipertikaikan sejak ia menjadi isu dalam laporan The New York Times. "Adakah perlu Najib dan media massa arus perdana yang menyokong beliau membangkitkan hal (datuknya) Tan Sri Mohamad Noah Omar membiayai pendidikan cucu-cucunya kerana tidak dapat tidak orang yang mengetahui latar belakang Mohamad Noah akan mengaitkan beliau dengan lesen kasino?" kata Kadir dalam blognya hari ini. "Di manakah dan apakah peranan penasihat media, komunikasi, perang saraf dan pereka imej Najib yang begitu ramai dan tergolong di dalamnya seorang penasihat orang putih?" Akhbar milik Umno itu melaporkan semua anak Tun Razak Hussein dibiayai oleh Mohamed Noah dan perdana menteri kedua tidak pernah menggunakan dana awam. Laporan ini sebahagian kenyataan Najib yang menegaskan bapanya seorang yang amanah dan berprinsip. Selain bersifat sederhana, bapanya juga tidak pernah dikaitkan dengan rasuah, tegas perdana menteri lagi. Bekas ketua pengarang kumpulan The New Straits Times Press (NSTP) itu menambah: "Apakah semua (kenyataan) ini ciri-ciri sokong membawa rebah dan harapkan pagar, pagar makan padi atau, lebih teruk daripada itu ia berupa petanda bahawa perdana menteri sedang kehilangan jalan cerita?"

    ReplyDelete
  12. Selepas diserang hebat, Pemuda Umno berkata mereka tidak akan lagi memberi penerangan kes Liwat II Datuk Seri Anwar Ibrahim secara terbuka, sebaliknya hanya akan mengadakan secara tertutup dan jika ada permintaan.

    Sesi penerangan juga akan dijalankan tanpa ketua pendakwa raya kes itu, Tan Sri Muhammad Shafee Abdullah seperti yang diadakan di Kelana Jaya dan Permatang Pauh bulan lepas, kata Ketua Penerangan Pemuda Umno Jamawi Jaafar.

    "Sesi dalaman ini dijalankan tanpa ketua pendakwa raya kes, Tan Sri Muhammad Shafee Abdullah. Kita tidak namakan 'roadshow' sebab 'roadshow' ini dari negeri ke negeri. Kita tidak mahulah popularkan nama Anwar Ibrahim di luar," kata Jamawi seperti dilaporkan akhbar Sinar Harian hari ini.

    Jamawi berkata penerangan secara dalaman ini akan dibuat kepada ahli dan jentera Pemuda Umno.

    "Tapi kita buat secara dalaman program penerangan ini untuk memberi kefahaman termasuk kepada ahli dan semua jentera penerangan Pemuda Umno," katanya.

    Jamawi berkata, Pemuda Umno tidak akan berhenti menjelaskan kepada orang ramai, tapi ia akan dilakukan dalam skala kecil tanpa publisiti.

    "Kita akan teruskan dari semasa ke semasa. Malah mana-mana pihak yang jemput untuk beri penjelasan kita akan beri. Selagi kita ada permintaan, kita akan teruskan tapi dalam kumpulan skala kecil saja tanpa publisiti," katanya.

    Acara Jelajah Liwat Pemuda Umno diadakan sebaik saja Anwar dipenjarakan menampilkan Shafee untuk menjelaskan keputusan bersalah ketua pembangkang itu.

    Ketua Pemuda Umno Khairy Jamaluddin berkata, program jelajah seluruh negara itu diadakan sekarang memandangkan proses kehakiman kes tersebut kini selesai.

    Bagaimanapun, langkah tersebut dikritik pengamal dan pakar undang-undang.

    Beliau didakwa melanggar Akta Profesion Undang-Undang 1976 apabila dikatakan mencari publisiti bagi kemenangannya dalam kes itu lapor The Malaysian Insider

    ReplyDelete
  13. Genji Buskers: Kutipan Bertambah Waktu Demo

    Kumpulan penyanyi jalanan, Genji Buskers mengakui jumlah kutipan wang diterima daripada pengunjung bertambah sewaktu demonstrasi jalanan berlangsung khususnya depan pusat membeli belah Sogo.

    Vokalisnya Mustam Mustapa berkata sebelum ini mereka beberapa kali mengadakan persembahan depan pusat membeli-belah itu ketika demonstrasi berlangsung dan mendapat jumlah kutipan yang lebih berbanding hari biasa.



    "Saya telah melalui beberapa episod perhimpunan aman sebelum ini termasuk yang tidak aman.

    "Bila berlaku himpunan aman sebenarnya, ia impak yang bagus (pendapatan meningkat). Saya juga pernah lalui benda yang sama, waktu ada kereta polis terbalik, waktu itu saya busking," katanya ketika dihubungi Malaysiakini.

    Sebelum ini Astro Awani melaporkan kumpulan Caliph Buskers mempertikaikan perhimpunan 'Kita Lawan' yang dianggotai aktivis Adam Adli sebagai mengganggu periuk nasi pemuzik jalanan.



    Pada Sabtu lalu perhimpunan 'Kita Lawan' bagi mendesak pembebasan Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim berlangsung di Sogo yang menyaksikan aktivis Adam Ali dan ahli Majlis Pimpinan Pusat PKR, Fariz Musa ditahan.

    Mereka ditahan bawah seksyen 143 Kanun Keseksaan itu berkaitan dengan Akta Himpunan Aman 2012 bagaimanpun dibebaskan keesokkan harinya.

    Menurut Mustam lagi, ketika perhimpunan itu berlangsung Sabtu lalu, Caliph Buskers tidak berada di situ kerana mengikut stesen radio Hot FM ke Port Dickson.

    Dapat kaw kaw

    "Saya pun tak tahu dia bercakap bagi pihak siapa," katanya yang sudah lima tahun menjadi penyanyi jalanan.



    "Yang perform di Sogo pada hari itu adalah kumpulan Sentuhan Buskers, mereka dapatkaw kaw (banyak) income (pendapatan) pada hari itu, saya tahu kerana ada yang beritahu. Separuh dari beg mereka penuh duit," katanya lagi.

    Menurutnya lagi, beliau khuatir ada pihak yang berada di belakang Caliph Buskers sehingga mereka berani mengeluarkan kenyataan sedemikian memandangkan usia kumpulan insan istimewa cacat penglihatan itu masih baru.

    Sementara itu, seorang lagi penyanyi jalanan Nik Jidan turut mengakui pendapatannya meningkat ketika demonstrasi berlaku namun sekiranya sudah disembur dengan gas pemedih mata beliau tidak dapat meneruskan nyayian.



    "Makin banyak dapat pendapatan ketika berdemonstrasi, namun tidak tentu juga kalau FRU sudah sembur kita tidak juga dapat perform," katanya.

    Beliau berkata, kebiasaanya sebelum hari demonstrasi berlaku, beliau sudah menjangkakan sesuatu yang akan berlaku dengan mengikuti perkembangan semasa.

    "Biasa kalau hari demo saya tidak akan fokus kepada wang yang diterima tapi saya akan bawa gitar ke jalan raya dan menyanyi lagu rakyat atau lagu yang sesuai dengan keadaan waktu itu," katanya. - Anne Muhamad/Malaysia Kini/26/2/15

    ReplyDelete
  14. Kepimpinan Najib turun ke tahap paling rendah - Husam
    KENYATAAN


    Husam: Helah Umno...
    Keputusan Umno yang tidak meletakkan calon dalam pilihan raya kecil Chempeka disifatkan Husam sebagai parti itu penakut yang berada di tahap paling rendah.

    Tindakan itu juga sebagai satu helah untuk Umno menampakkan kelemahannya dengan menjadikan perpaduan sebagai helah.

    Dalam satu kenyataan Husam berkata, tindakan Umno itu juga membuktikan kata-kata keramat Tokguru Nik Abdul Aziz yang berbunyi; "tidak ada sebab untuk demo (Umno) melawan kawan (Pas)". Bagi Husam tindakan Umno yang diumumkan Najib Razak semalam seperti akui Najib.

    Husam menempelak Umno yang memperkaui Tokguru selepas ketiadaanya yang perjuangan Islam itu lebih penting berbanding perjuangan kebangsaan. Bagi Husam apa dilakukan Umno alias Najib itu hendaklah dinilai dari segi politik bukan suatu keikhlasan.

    Berikut disiarkan speenuhnya kenyataan Husam Musa:

    KRISIS KEYAKINAN UMNO/BN DAN PERPADUAN UMMAH TANPA KETELUSAN

    Pengumuman Presiden Umno bahawa Umno/BN tidak akan meletakkan calon untuk PRK Cempaka membuktikan kekuatan Umno/BN di era kepimpinan beliau sudah menurun ke tahap tidak lagi berani berhadapan dengan lawan tradisinya.
    Sekaligus membuktikan kata kata keramat al Marhum Tok Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat :'Tak dok sebab demo nak lawan kawe' menjadi kenyataan hari ini.

    Selepas pemergian Tok Guru, Umno/BN mengakui kehebatan perjuangan beliau dan yang lebih penting, mesej perjuangan beliau - Islam dan bukan kebangsaan - adalah benar. Alhamdulillah.

    Sekalipun tanpa penyertaan Umno/BN, isu negara yg melibatkan DS Pres Umno secara langsung iaitu 1MDB dan misteri pembunuhan Altantuya tetap akan diketengahkan dan tetap memerlukan tindak balas meyakinkan dari PM Malaysia.

    Saya tidak nampak perpaduan ummah boleh ditegakkan tanpa ketelusan dalam isu kenegaraan yang besar seperti 1 MDB dan isu jenayah seperti Altantuya.

    Perpaduan Ummah hanya akan menjadi alat politik jangka pendek utk menyelamatkan hayat politik individu dan parti tertentu semata-mata.
    Bahkan, sebelum ini BN juga gagal meletakkan calon di Parlimen Bukit Gelugor, Pulau Pinang dan ia tidak membawa apa apa makna kepada perpaduan ummah atau negara.

    Husam Musa.
    26 Feb 2015
    [wm.kl. 4:11 pm 26/02/15]

    ReplyDelete
  15. Hello Ulamak , Kalau Rasa HEBAT sangat SAHUTLAH cabaran ini
    Akhurnya,
    Akibat tak tahan dengan tuduhan melampau golongan ulama taik kucing,
    DR ZULKIFLY AHMAD akhirnya menawarkan diri untuk debat dengan mana-mana kelompok atau individu dari golongangn yang mengaku ulama.....

    silakan sahut!!!!!

    Dr Dzulkefly Ahmad
    55 mins ·
    Salam..
    Sementara kami menumpu membuat serangan ke atas seteru politik dengan mendedahkan pelbagai kebejatan dan kebobrokan tadbir-urus kewangan dan ekonomi negara, seumapama isu 1-MDB, FGV, Hutang negara dan kejatuhan nilai RM, ada pulak 'ustaz2 haraki' yg giat 'menyerang' kami dan nak perjatuh kami. Telah kami katakan cukuplah...tapinampaknya jadi macam budak..lagi ditegah lagi menjadi2..kerja2 ini hanya memberi peluru kepada seteru-lawan politik kita.
    Berpada2 sahabat2ku...kami bukanlah jahil sangat tentang Islam dan disiplin ilmunya....kerana PAS sejak berzaman khasnya era Al-Marhum Ust Fadzil Noor telah 'mengustazkan' kami..ada diantara kami yang telah mendapat 'Tarbiyah Haraki' sejak zaman student lagi.....
    Saya juga telah mendapat izin TG Presiden dan Mesy PAS Pusat untuk mengadakan 'wacana-bahas-debat'... pilih 'setting' yang 'tuan2 lebih selesa...untuk semua tuduhan tuan2 yang kami ini 'sesat, songsang, 'liberal' atau pengamal liberalsime agama' dapat kita wacana, bahas atau debatkan secara mendalam dan tuntas..mungkin secara tertutup....kalau cara itu lebih wajar.
    Harap jangan dihampakan.....dengan segala rendah hati saya memohon.
    AlLahu Musta'an!

    wakakaka
    ada bran??????

    ReplyDelete
    Replies
    1. telo masuk kat pundi kah?

      Delete
  16. Yg omak ko dengki tu apasal ...good job azmin nak harap khalid ibrahim tolong sampai bila? Senang2 omakkau la jadi ketua wanita PkR ... maauk calon.

    ReplyDelete
  17. MAAF SAYA HANYA INGIN BERBAGI CERITA KEPADA ANDA YANG PENGGILAH TOGEL KALAU , AWALNYA ITU SAYA CUMA PENJUAL KERUPUK KELILIN YANG PENDAPATANNYA TIDAK SEBERAPA., SAYA PUNYA TIGA,ANAK DAN HUTAN KAMI PUN TAMBAH MENUMPUK, ANAK JUGA BUTUH BIAYA SEKOLAH,DAN AKHIRNYA SAYA DIPERTEMUKAN DENGAN NOMOR HP MBAH SURYO , DAN MENCERITAKAN SEMUANYA,AKHIRNYA SAYA DI KASIH ANGKA GHOIB 4D, ALHAMDULILLAH ITU PUN TEMBUS,DAN DENGAN ADANYA BANTUAN DARI MBAH SURYO , SEMUA HUTANG SAHUTANG SAYA SUDAH PADA LUNAS SEMUA BAHKAN SEKARANG INI SAYA SUDAH BUKA USAHA SENDIRI!!! INI KISAH NYATA DARI SAYA DAN SILAHKAN ANDA BUKTIKAN. SENDIRI,BAGI YANG BERMINAT HUB MBAH SURYO DI NOMOR INI ; 082-342-997-888











    MAAF SAYA HANYA INGIN BERBAGI CERITA KEPADA ANDA YANG PENGGILAH TOGEL KALAU , AWALNYA ITU SAYA CUMA PENJUAL KERUPUK KELILIN YANG PENDAPATANNYA TIDAK SEBERAPA., SAYA PUNYA TIGA,ANAK DAN HUTAN KAMI PUN TAMBAH MENUMPUK, ANAK JUGA BUTUH BIAYA SEKOLAH,DAN AKHIRNYA SAYA DIPERTEMUKAN DENGAN NOMOR HP MBAH SURYO , DAN MENCERITAKAN SEMUANYA,AKHIRNYA SAYA DI KASIH ANGKA GHOIB 4D, ALHAMDULILLAH ITU PUN TEMBUS,DAN DENGAN ADANYA BANTUAN DARI MBAH SURYO , SEMUA HUTANG SAHUTANG SAYA SUDAH PADA LUNAS SEMUA BAHKAN SEKARANG INI SAYA SUDAH BUKA USAHA SENDIRI!!! INI KISAH NYATA DARI SAYA DAN SILAHKAN ANDA BUKTIKAN. SENDIRI,BAGI YANG BERMINAT HUB MBAH SURYO DI NOMOR INI ; 082-342-997-888

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...