Thursday 16 April 2015

MOHON JANGAN KETAWA KUAT SANGAT ... TUN MAHATHIR ADALAH ANUGERAH TUHAN DAN PERMATA NEGARA KATA IBRAHIM ALI.


Tidak dinafikan Tun Mahathir ada berjasa dan menyumbang kepada pembangunan negara ... tetapi sampai bodek melangit kata ianya suatu anugerah Tuhan rasanya itu sudah melampau.



Tun Dr Mahathir Mohamad adalah anugerah dari Allah kepada rakyat negara ini.

Presiden PERKASA, Datuk Ibrahim Ali berkata, sumbangan yang dibuat bekas Perdana Menteri mengatasi kelemahan yang pernah dilakukannya.

Sebab itu jelasnya, semakin banyak orang hentam bertambah kuat sokongan yang beliau dapat.

“Sebenarnya Tuhan beri anugerah pada Malaysia. Kalau dulu Dr Wan Azizah kata Anwar anugerah Tuhan. Sebenarnya anugerah Allah kepada Malaysia ialah Dr Mahathir. Dia permata negara,” katanya kepada pemberita pada Khamis.

Beliau berkata demikian bagi menyangkal dakwaan sesetangah pihak yang mendakwa bahawa Tun Mahathir tidak layak untuk bercakap soal negara apatah lagi mengkritik kemimpinan Datuk Seri Najib Razak.

“Tindakan Tun Mahathir mebuat buat kritikan kepada Najib berhubung 1MDB dan pembunuhan Altantuya adalah untuk meminta Najib membuat penjelasan itu sahaja.

“Kenapa pula penyokong bahawahan Najib kata Tun Mahathir mempunyai kepentingan dengan mengkritik Najib. Macam sekarang orang kata dia ada kepentingan. Dia ada kepentingan apa? Dia tak nak jadi Perdana Menteri lagi,” katanya.

Sehubungan itu, PERKASA mengulangi pendirian bahawa mereka menyokong pendirian Tun Mahathir yang menggesa Najib memberi pejelasan berhubung isu yang berbangkit.

“Kita sokong Tun Mahathir berdasarkan pada kebenaran bukan kerana kita rapat dengan beliau,” katanya.

13 comments:

  1. Mahathir ... Mahafiraun.... Mahabelit... Mahapariah.... Mahalupa .... Mahataik .... Mahanyanyuuuuk

    Tolong sambung sat machaiiii....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa hal Najib tak masuk lokap pariah yg bagi i.c pariah negara kpd penyanggak sulu dan Kristian Filipina?

      Delete

    2. Aku tak nak sambung ... tapi nak cakap yg ada fakta

      Zaman Mahahir dulu harga minyak mentah 1.5 kali ganda dp sekarang
      Gaji kakitangan kerajaan pula hanya separuh dp sekarang.

      Jadi ada banyak wang lebihan untuk buat Putrajaya, Cyberjaya, KLIA, Sepang F1 Circut ,Twin Tower.. dan macam2 lagi.

      Sepatutnya wang lebihan itu disimpan untuk masa2 yng susah.


      Delete
  2. Dari dulu2 lagi Tok dah kate, parti PKR tajaan Anwar Ibrahim ni dah semakin tak laku lagi. Tok boleh katekan parti PKR ni cume "angat2 tahi ayam" aje. Tak lame lagi pasti ianye akan tumpo.

    Kini Tok dah nampak banyak2 tande2 yang menunjukkan parti tu dah mule nazak.

    Sebenar nye boleh lah di katekan hampir semue cabang dan ranting2 parti PKR ni dah tumpo, ianye akan hanye nampak 'hidup segan mati tak mau' semase dekat PRU/PRK atau pemilihan pucuk pimpinan sahaje.

    Krisi peningkiran dan melucutkan jawatan dan keahlian PKR Menteri Besar Selangor telah menambahkan lagi keadaan buruk parti PKR ni. Sekarang Bini Anuar juga mau jadi calon Permatang Pauh. Salit kepale atok dibuatnye

    Keadaan kekecuhan Menteri Besar Selangor ni terlah menjadikan rakyat yang bijak berfikir jadi bertambah meluat pade parti PKR. Bukan sahaje rakyat yang meluat tapi hampir semue ahli2 dan penyokong2 parti itu juga sudah meluat terhadap pucuk pimpinan parti yang tamak dan gile kuase tu.

    Prmimpin2 PKR masih lagi yakin yang Rakyat menerima nepotism keluarga Segambut

    ReplyDelete
  3. hidup Mahadir....
    serang mahadir serang....
    serang sampai menang....
    menang..menang...menang...
    Brahim.. lu apa tau..diam la...

    ReplyDelete
  4. Kini madey x lg keseorangan ...dh ade 2 artis terkenal berdiri teguh dibelakangnye pompuan lak tu dn seko katak yg mampu berkata kata ....kahkahkah

    ReplyDelete
  5. Ibrahem sakit tekak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setiap manusia adalah anugerah tuhan untuk mak dan bapak dia.

      Delete
  6. Zaman mahathir dapat subsidi
    Zaman najib dapat GST
    Kira ok la tu

    ReplyDelete
  7. Ibrahim ali patut bwk2 la berehat je,tak payah keluar statement kerana jika dillihat dari sejarah kamu,kamu tidak pernah konsisten dgn kata2 kamu dan apa yg kamu perjuangkan.

    ReplyDelete
  8. Brahim katok. Kamu anugerah dari mano? Lama tk dgr suara kataki. Bila nk maju? Pak lah tak mau. Najib pun tk mau sama lu. Pdn muka. Hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. dia anugerah taik katak..kahkahkah

      Delete
  9. Jib, lantik Him jadi Senator dan beri jawatan menteri, diamlah dia. Tolonglah dia, kesianlah kat dia, dia pun anugerah Allah juga lahir ke dunia.

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...