Thursday 26 December 2013

BERITA KONONNYA IKAN LUMBA-LUMBA MELOMPAT-LOMPAT NAIK PELANTAR MINYAK DI PERAIRAN TERENGGANU TERNYATA ADALAH PALSU BELAKA!!!!


Semalam kecoh satu Malaysia apabila ada pihak tertentu membuat cerita kononnya pelbagai spesis haiwan laut melompat-lompat naik kesebuah pelantar minyak di perairan Terengganu.

Kalau benar sepertimana dakwaan yang dibuat oleh orang yang tidak dikenali itu berlaku,sudah pasti ada bukti-bukti lain bagi menyokong dakwaannya,sekurang-kurang link video atau link sumber yang sahih.

Manakala gambar pelantar minyak yang didakwa tempat kejadian berlaku tak nampak sekor ikanpun,alasan apa nak diberi!! kalau alasan ketika ambil gambar tempat bergoyang atau bergetar,bolehkah diterima awam.

Oleh itu mohon supaya rakyat sentiasa menggunakan sedikit akal ketika dihebahkan berita sebegini ... sentiasa jadikan amalan untuk cuit minda dan bertanya dimanakan bukti sahih maupun link yang boleh dipercayai.

Jangan kita mudah meratah apa jua berita dihebahkan tanpa tanpa usul periksa.

Berita sensasi memang seronok untuk dijadikan halwa jiwa tetapi perlunya berita itu benar lagi sahih.

13 comments:

  1. Replies
    1. Yg jiwa kacau lani najiblah sebab dia pembohong. Lani dia cuba cari jalan macam mana nak tudung semua pembohongan dia.

      Delete
  2. Xde kerja.. bodoh piang..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg bodo bengap haramjadah najib ooi hang tak tengok ke apa yg najib buat? Leni dia juai eset negara. Semalam bank dunia dedahkan najib juai ooi. Jahat punya pemimpin ameno kaki gadai negara. Dulu singapore tak lama ni mungkin johor. Kan iskandar masia dah kena gadai kat singapore juai selama 999 tahun konon pajak je tapi sebenarnya juai bro. Ameno memang kaki juai negara.

      Delete
  3. Replies
    1. Yg masuk neraka dulu ialah najib laki bini. Sebab mak semah hari2 setiap pagi mesti mentahkedarah air arak klu tak menggigil seluruh badan. Mula2 aku tak caya tapi kawan aku kerja polis jaga rumah najib beritau memang betul depa cakap semua rahsia depa tau. Najib laki bini bertenkar selalu sampai baling2 hp dan perkakas rumah.

      Delete
  4. Orang nak komen blok, dia pun nak komen tapi palsu pulak.Kepincangan dalam negara harus suara kan, mana kan kes rasuah, judi dan arak, umat Islam tak sholat 5 waktu dah tak tahu dan faham ALQuran baru betul

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najibpun jarang2 solat lima waktu. Agaknya sebab bekas pelajar sekolah kristian st jhon. Klu diluar negara pergi makan agin berpoya2 langsung tak solat sama juga bini dia. Puasa pun jarang2 setiap taon tak pernah habis. Inikah pemimpin islam wasatiah. Entah2 dah terpengaruh ngan kristian kot.

      Delete
  5. Pada pihak yang berkaitan, jgn buat cerita2 mcm nie....x baik. Korang nak sgt ke Allah turunkan bala?Sepatutnya kita berdoa pada-Nya semoga dijauhkan dari segala kesusahan.

    ReplyDelete
  6. ini semua agenda jahat anwar ibrahim..
    ikan di lautan pun nak di kacau

    huahuahuahua

    ReplyDelete
  7. Ribuan ikan tamban naik kedarat di Sabah tu berita BETUL.

    AL- RAZZAQ membantu rakyat yg tertekan dengan kenaikan harga makanan.

    Tapi di Semenanjung ni orang Islam membiar gereja terbesar dibina dan Islam dihina.

    Jangan harap Allah akan membantu hambanya yg masih memilih pemimpin yg kufur. Rakyat yg buta hati.

    ReplyDelete
  8. Ghibah atau mengumpat ialah menceritakan atau menyebut keburukan atau kekurangan seseorang kepada orang lain.
    Rasulullah S.A. W. bersabda yang bermaksud "Mengumpat itu ialah apabila kamu menyebut perihal saudaramu dengan sesuatu perkara yang dibencinya." (Hadis Riwayat Muslim).Dosa mengumpat bukan saja besar, malah antara dosa yang tidak akan diampunkan oleh Allah biarpun pelakunya benar-benar bertaubat. Dosa mengumpat hanya layak diampunkan oleh orang yang diumpatkan. Selagi orang yang diumpatnya tidak mengampunkan, maka dosa itu akan kekal dan menerima pembalasannya diakhirat.Sabda Rasulullah S.A.W. bermaksud: Awaslah daripada mengumpat kerana mengumpat itu lebih berdosa daripada zina.

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...