Saturday 21 December 2013

MANTAN MUFTI PERLIS DEDAHKAN BAHAWA PhD YANG DIMILIKI OLEH USTAZ ZAMIHAN TIDAK PERNAH DILULUSKAN UNIVERSITI KEBANGSAAN MALAYSIA????



Apakah maksud tweet semalam yang dibuat mantan Mufti Perlis Dr Asri Zainal Abidin di atas ..... Adakah Dr Zamihan yang Dr Asri maksudkan?

“Bagaimana KDN membiarkan ustaznya itu memakai gelaran DR sedang UKM tidak pernah meluluskannya?”

Umum sedia maklum ustaz yang berada dalam KDN atau Pegawai Agama Kementerian Dalam Negeri (KDN) adalah Dr Zamihan Mat Zain Al Ghari.

Zamihan yang sebelum ini meminta Timbalan Presiden PAS, Mat Sabu mengemukakan bukti beliau bukan berfahaman Syiah.

Zamihan yang sebelum ini semasa masih bersama Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) pernah menjadi kontroversi apabila mengaitkan empat tokoh politik dan agama iaitu bekas Mufti Perlis Datuk Dr Mohd Asri Zainul Abidin, Mufti Perlis Datuk Dr Juanda Jaya, Shahidan dan Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang dengan fahaman Wahhabi dan pengganas Jemaah Islamiah (JI).

24 comments:

  1. Tu dia.
    Kasi bongkar.
    Jangan sampai rakyat diperdaya.
    Ustaz tempat merujuk ilmu dengan ustaz yg memecah belah umat. Ustaz pitih.

    ReplyDelete
  2. Amacam Tuan Jahit Komedi buleh kasi komen sket berkaitan Yousetad Jamihang ni ada orang kata dia ni Siah. Apa kalu betol dia ni Siah, adakah Tuan Jahit juga mau tangkap dia, atau Tuan akan suroh dia masok PAS dulu baru tangkap??????????

    ya lah kalau tangkapan tiada kaitan dengan PAS jadi tak glamour la. Tangkap menangkap masalah akidah ni kena ada kaitan dengan PAS baru boleh di sama ratakan PAS dengan OMNU. nanti senang nak berkokok.

    "Allah sebaik baik yang merancang"

    ReplyDelete
  3. Masa utk dia tunjukkan bukti yg dia ada phd , guna youtube pun boleh

    ReplyDelete
  4. Phd ....... Punya hasa dengki .. Makanan orang meLAYU..

    ReplyDelete
  5. Ada duit semua boleh dapat....dunia2...

    ReplyDelete
  6. pergaduhan dua ahli agama mengenai hak mendapat gelaran sudah terjadeyy.kihkih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan... ia lebuh kepada pergaduhan antara hak dan batil. Bukan gelaran.

      Delete
  7. Lepas cium tangan anak badak automatit dapat phd.tak payah nak susah2 blajar tinggi2..kahkahkah

    ReplyDelete
  8. Dalam umno sijil palsu dah sebati.Sebab itu lah mereka yang pegang jawatan dengan cara ini,mudah di cucuk hidung supaya senang parti keris putar belit atau spin hal ugama Islam.Hampir semua elit parti keris kelakauan amat burok kalau nak cerita tak habis, mengapa tak di tegur.Ambil ahli ugama, jika tak berani nak tegur keatas perkara arak, judi dan rasuah lebih baik pergi mengajar surau lagi berkat.Pemimpin negara ini memang tak makan saman, pasal itu pilih alim ulama yang buta hati supaya dapat mengaburi rakyat tentang perangai burok pemimpin.Ustat Harun Din danUstat Ismail Kamus ada lah contoh terbaik orang alim yang cuba nak betulkan kecurangan, mereka terus di ban.Lantik orang muda, tak pengelaman mudah. itu lah pilihan pemerintah.Pemimpin yang hanya pandai hujah tapi tak sholat 5 waktu.itu lah munafik kelas satu.Sebab itu kuat makan rasuah, tak takut Allah SWT.

    ReplyDelete
  9. DR yg ni bukan doktor tapi dog jer

    ReplyDelete
  10. Betol ke istaz ni menipu dia ada PHD. Kalau betol sah lah ustaz ini tergulong dalam kelompok2 orang menafiq. Salah satu sifat org munafiq ada lah pembohong,tidak amanah,memperlekehkan agama islam,menabur fitnah. Nampak gaya sudah ada 4 sifat2 gulungan minafik pada ustaz ini. Biasa lah dalam UMNO orang2 camni lah depa bela sbb dibelakang UMNO adalah Yahudi Laknatullah.

    ReplyDelete
  11. kita ada bukti gred A. Dia kena buktikan la dia ada phd. pakai youtube pon tak apa

    ReplyDelete
  12. Menipu dan umveno kan seiring...seperti kentut dgn taik??? X menipu x sah jd umveno....

    ReplyDelete
  13. Saya tak ada gelar dan tak pandai cetus kontroversi...dok diam-diam tapi sampai hidup balik tak sokong UMNO parti jahat dan penipu Melayu

    ReplyDelete
  14. Ustaz ni suka kata dekat orang, suruh orang buat baik. tipu diri sendiri.

    ReplyDelete
  15. Sheikh KDN ni sibuk sesatkan orang lain..Marah sana marah sini..macam perangai Syi'ah.Sekarang marahlah diri sendiri.

    ReplyDelete
  16. Apa ada PHD saudara2x skalian ? Brapa rmai yg ADA PHD dpt krja ? Brapa rmai yg ADA PHD mmanfaatkn ilmu ny utk org ? Ada apa dgn PHD ? 😄

    ReplyDelete
  17. Cuba cari Musang berbulu ayam

    ReplyDelete
  18. Pernah dengar talk Zanihan ni. Cara cakap dan cara gaduh macam kutu berahak tepi jalan. Tak layak jadi Presiden ASWAJA. Memalukan!

    ReplyDelete
  19. Zamihan ni wajib disumbat dlm longkang cuma tak dpt dicampak sebab dia kebal dari tindakan tapi tidak daripada ALLAH.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bahaya jika ahli agama ...krn orh awam akan keliru dan menjejaskan ..fahaman islam

      Delete
    2. Bahaya jika ahli agama ...krn orh awam akan keliru dan menjejaskan ..fahaman islam

      Delete
  20. Bila dengar ceramah ustad Zamihan ni, umpama dajal turun ke bumi... serupa haram jadah ustad ni, macam dia sorang saja betul, orang lain ustad atau mufti semua tak betul, bagi dia semua tak berilmu tinggi macam dia...
    pukimak punya ustad...

    ReplyDelete
  21. tau tak pe !!!
    la ni pakat tau belake lah pasai apa
    memang baguih kena buang tauliah dia ni....

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...