Tuesday 8 December 2015

NAZRI CABAR MUHYIDDIN DAN SHAFIE LETAK JAWATAN MAKA SENANG DIA NAK SERANG.


Ahli Majlis Tertinggi UMNO, Datuk Seri Mohamed Nazri Aziz mahu Timbalan Presiden, Tan Sri Muhyiddin Yassin and Naib Presiden, Datuk Seri Shafie Apdal meletakkan jawatan kerana mereka telah melanggar kepercayaan parti.

Selagi mereka bersembunyi di sebalik jawatan masing-masing, Nazri berkata, sukar untuk beliau menyerang Muhyiddin dan Shafie.

“Kita pilih Timbalan Presiden untuk membantu Presiden, bukan menghentam Presiden.

“Saya tak suka ahli UMNO bantai pemimpin. Masalah saya ialah dia tak letak jawatan. Kalau saya serang Tan Sri Muhyiddin saya juga sama dengan mereka sebab dia masih pemimpin.

“Nak serang Shafie juga sama. Jadi letak jawatan. Jangan tunggu nak kena buang, nak raih simpati. You letak jawatan kita boleh lawan,” kata beliau hari ini.

Nazri memberi komen balas terhadap ucapan Muhyiddin di Kampung Baru semalam, dimana bekas Timbalan Perdana Menteri itu meminta Datuk Seri Najib Tun Razak supaya “berehat” dari semua jawatan semasa siasatan berkenaan 1MDB dan derma RM 2.6 bilion dijalankan.

Nazri berkata semua ahli kabinet, kecuali Muhyiddin dan Shafie, telah bersetuju untuk memberi ruang dan masa kepada Najib menyelesaikan dua isu itu.

“Saya juga jumpa Datuk Najib. Menteri lain juga jumpa Datuk Najib. Kita semua concern perkara ini. Tapi yang minta beliau berehat cuma mungkin dua orang. Yang lain terima dan beri peluang beliau selesaikan masalah. Inilah demokrasi,” kata beliau.

Dalam hal berkaitan, Nazri turut menerangkan betapa Muhyiddin yang telah dipecat dari kabinet Julai lalu tiada isi untuk membuat ucapan penggulungan.

“Timbalan Presiden yang tak pegang kementerian, tak adalah benda yang dia nak gulung. Saya (Ahli MT) yang dilantik lebih layak berucap sebab saya ada kementerian. Memanglah dia rasa dia tunggul sebab dia tak ada kementerian.

“Isu politik Presidenlah yang menggulung, tak perlu orang lain,” kata beliau.

Nazri juga percaya bahawa Persidangan Agung UMNO (PAU) yang bermula Selasa akan berlangsung tanpa masalah kerana majoriti ahli fokus untuk menguatkan parti menghadapi pilihan raya umum akan datang.

“Fokus ahli UMNO adalah untuk PRU akan datang. Hal-hal 1MDB, RM 2.6 billion telah dijawab dan dibincangkan dan tindakan yang sepatutnya diambil telahpun diambil.

“Jadi tak ada kecoh, kecuali jika dipengaruh oleh Timbalan Presiden dan Naib Presiden . Ahli-ahli UMNO lain tak ada kepentingan. Orang yang nak naik dan jawatan saja mahu parti tidak stabil,” kata Nazri.

18 comments:

  1. Itu la dia "baruah" iblis yg terdapat didalam umno. Baruah disini maknanya "talibarut",,di dalam mana2 organisasi pun ada jenis baruah mcmni baik dalam pas,pkr dsbg. Yg dia kira ialah ampu boss, walaupun boss dia bunuh org ka, rasuah ka, rompak duit rakyat ka,,,baruah,,baruah,,

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg ni PAN Imayam auka sangat ni.
      Dengar kata sudah join force dgn gang secular ameno. Bodek DAP, malam jumpa ameno

      Kulop Greenpork
      Loser Forever

      Delete
    2. PAN Imayam kan menyantuni LBGT. APA lagi Mat Sabu, selfie sama transgender langgar Dada lah. Dulu selfie Amoy, upgrade sikit dgn transgender

      Delete
    3. Alooooooooooooo PAN Imayam go cry to your Master. Kah kah kah


      DESAKAN DAPigs dan PAN Imayam (Hamba Abdi DAP) JADI BAHAN LAWAK MB AZMIN!!

      Wow! Ini Menteri Besar Azmin sudah banyak langsi wo! Sekarang dia sudah berani mau kasi tabur garam atas luka puak - puak DAPigs dengan membuat kenyataan 'Berani Mati'.

      Jika selama hari ini, puak - puak DAPigs tu anggap diri mereka sebagai 'Abang Besar' atau "Taukey kepada Balaci PAN IMayam" dalam Pakatan sehingga mampu membuatkan semua orang tunduk dan patuh kepada kehendak mereka.

      Tapi nampak gayanya, desakan dan tekanan yang dibuat oleh puak - puak DAPigs tu terhadap gomen yang dipimpin oleh Menteri Besar Azmin ni tak mendatangkan sebarang kesan.

      Sebaliknya, Menteri Besar Azmin tu semakin berani untuk mencabar kesabaran puak - puak DAPigs dengan mengumumkan pendirian bahawa PKR kekal dengan Tahaluf Siyasi bersama PAS.

      Kata Si Menteri Besar Azmin tu, PKR memang mengalu - alukan penyertaan parti Barua DAPigs dalam Pakatan Haprak tu. Tapi tak bermakna mereka boleh beri arahan kepada PKR.
      “Kita mengikut ketetapan Majlis Kepimpinan Pusat Keadilan pada 11 Okt lalu iaitu mengukuhkan Pakatan Harapan serta meneruskan kerjasama dan tahaluf siyasi dengan PAS.
      “Sekiranya Amanah tidak mahu ada dua gabungan pakatan (pembangkang) dan menolak (untuk bekerjasama dengan) PAS itu adalah keputusan mereka,” katanya kepada pemberita.
      Kalau dari satu sudut, kita nampak yang Si Menteri Besar Cap Ayam tu cuba nak main 'Wayang' dengan parti Barua DAPigs tu demi untuk menjaga kepentingan Politik Peribadi dia sendiri.

      Tapi dalam masa yang sama, Si Menteri Besar Cap Ayam tu juga bukan sahaja 'Meludah' desakan yang dibuat oleh 'Abang Besar' DAPigs, tetapi turut meng-Tong Sampah-kan tekanan yang dibuat oleh puak - puak Barua DAPigs tu secara terbuka!!!

      Delete
    4. hahaha.....Naazri nak serang muhyiddin dan abdal!!memang patut dia serang sebab dia sama mcm najib penyamun apa lg anak mcm sial!! nak kata org belakang umno habis dia tu bukan ke?? kalau bukan kerana umno habuk pun tiada si nazri tak guna ini. kerana ada mahluk mcm ni dlm umno maka beginilah pemerintahan negara malaysia saban tahun makin teruk makin hancur berapa lama lg rakyat boleh tahan!!!

      Delete
    5. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
  2. lancang mulut mengata orang baruah laa.....byk pahala kut nak bagi kat orang.

    ReplyDelete
  3. Menteri yang bagi komen kat atas ni memang tak tau rule dalam parti sendiri agaknya. Muhyidin tu still lagi org nombor 2 dalam parti. Maknanya menteri ni pun tak hormat pada ketua di atasnya iaitu Muhyidin. Menteri ni masih menggunakan stail gengster nya untuk bagi komen dan senang2 nak hambat orang suruh letak jawatan. Dalam parti dah tak boleh nak ada sikap tegur menegur lagi ke? Menteri ni ingat Najib tu malaikat ke, tak pernah buat dosa dan tak pernah buat silap? Kalau iya pun nak kipas atau nak bagi air conditioner kat punggung Najib pun, tak payah lah nak suruh orang lain letak jawatan. Yang menteri ni besungguh sangat kenapa?

    Saya bukannya penyokong tegar UMNO. Jauh sekali nk menyokong UMNO atau Barisan Nasional. Cuma meluat dengan cara politik mcm ni.

    ReplyDelete
  4. Lawan jela...apa pulak tunggu letak jawatan. Tidak pun awak yang letak dan lawan...camne

    ReplyDelete
  5. Kenapa Annuar Ibrahim mediamkan diri??

    Jeff Ulu Bernam
    Keadilan Reform

    ReplyDelete
    Replies
    1. pasal dia tak dpt lgi menjubo.

      Delete
    2. Jika benar anwar menjubo (anda buat ghibah) jika anwar di fitnah maka anda telah menuduh (dlm hukum islam kena sebat 80 kali) so hati2 bila buat komen ingat malaikat dok sebelah kiri kanan dok catit ke ulamak PAS tak bagitahu?

      Delete
  6. Kekalkan Presiden yg ada sekarang. Kekalkan Perdana menteri Malaysia sekarang.

    Selepas PRU 14 nanti dia akan jadi Ketua Pembangkang pula di Parlimen.

    Biarkan... Kita pakat pakat tunggu saat itu. Saat yg ku idamkan.

    ReplyDelete
  7. Yo.nazzzz.....stop...crawl...spin...sit...nice dog.....here...fetch...gogogo...nice dog.here boy.....here boy....good dog.

    ReplyDelete
  8. sudah2 la UMNO....
    takkan tak dak jln penyelesaian langsung...
    kalau hampa tlg tegakkan agama , mungkin bole dok semeja...
    bole jd besaq nie...
    tak ke huru hara...

    ReplyDelete
  9. Huru hara umno dah x bolih di baiki lagi.....tunggu berkecai aje

    ReplyDelete
  10. Sedangkan IMAM SOLAT kita bleh mufarakah keluar jika dia SILAP dan TERBATAL....ni dah sah sah kaki songlap nak sokong apa ke benda lagi? Belajar ugama kat siapa ni? PAS ke?

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...