Monday 7 December 2015

PKR AKAN TANDING 45 KERUSI DI PRN SARAWAK DENGAN 15 CALON SUDAH DIUMUMKAN



PKR mengumumkan kumpulan pertama 15 calon keutamaannya yang akan bertanding pada Pilihan Raya Negeri (PRN) Sarawak ke 11.

Naib Presidennya, Dr A. Xavier Jayakumar berkata, calon-calon itu dipilih daripada sejumlah 45 orang calon tentatif.

Katanya, semua calon terdiri daripada golongan profesional, berkelayakan , telah bergerak di peringkat akar umbi dan membuktikan kemampuan mereka.

Mereka ialah Nurhanim Hanna Dato Mokhsen yang bakal bertanding di Tupong, See Chee How (Batu Lintang), Voon Shiak Ni (Batu Kitang), Abg Zulkifli Abg Engkeh (Lingga), Norina Umoi Utot (Simanggang), Yakub Daud (Saribas), Vernon Aji Kedit (Layar), Ali Biju (Kerian), George Chen (Machan), Abdul Raafidin Majid (Nangka), Abun Sui Angit (Murum), Elia Bit (Marudi), Ronald Engan (Telang Usan), Paul Baya (Mulu) dan Baru Bian (Ba’Kelalan).

“Kami akan mengumumkan kumpulan seterusnya calon dalam masa terdekat,” kata beliau pada sidang media semasa majlis makan malam dan mesyuarat PKR.

11 comments:

  1. Tahniah kepada PKR.

    Kita berharap PKR memang semua kerusi. Pada masa yg sama jangan bagi peluang kepada PAN Imayam yg kuat simpati kepada Syiah dan LBGT.

    Sebarang tindakan membantu PAN Imayam akan membawa imej buruk kpd Keadilan

    Jeff Ulu Bernam
    Keadilan Reform

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya copy and paste sebagai bukti PAN Imayam bukan asset tapi liabilities. Yg aku takut Mat sabu buat selfie dgn gadia tempatan macam kat Bersih 4. Naya Bro.



      TAKKAN KAIN SENDIRI DIA NAK BIAR TERLONDEH!!!

      Memang itu yang sebaiknya dilakukan oleh Si Mat Sabu tu sebelum dia sibuk nak mempertikaikan pasal orang lain. Baik dia selesaikan dulu perbezaan ideologi dalam parti yang baru diterajui tu.

      Hakikatnya, Si Mat Sabu tidak perlu nak mencari alasan untuk menjustifikasi tindakan mereka meninggalkan PAS dengan mengaitkan parti itu dengan pemikiran ekstremis militan ISIS.

      Kata Pengarah Pusat Penyelidikan PAS Pusat (PPP), tindakan Si Mat Sabu tu membuktikan bahawa mereka sudah ketandusan isu dan bankrap modal Politik untuk memburukkan PAS.
      "Kepimpinan Amanah dinasihatkan menyelesaikan dahulu kecelaruan mereka dan mencari titik persamaan supaya kumpulan pro-Syiah, pro-Tanzim Alami dan pro-Anwariyyun dapat disetarakan pemikirannya," katanya menerusi kenyataan.
      Selain itu, Mohd Zuhdi juga turut membidas kenyataan yang dibuat oleh Mat Sabu sebelum ini yang menuduh PAS diresapi pemikiran kumpulan militan Negara Islam Iraq dan Syria (Isis).

      Katanya, alasan terbaharu Mohamad apabila mengaitkan PAS dengan gerakan militan adalah bertentangan dengan dakwaannya sendiri sebelum ini terhadap parti Islam berkenaan.
      "Pimpinan Parti Amanah Negara mula menyerang PAS dengan mengaitkan PAS dengan Isis atau terrorisme. Terkini presidennya sendiri berkata antara sebab Amanah ditubuhkan disebabkan PAS kini dipengaruhi oleh Isis.
      "Sebelum ini, PAS dituduh mahu bersekongkol dengan parti pemerintah, iaitu Umno atau BN atas nama kerajaan perpaduan yang juga dimomokkan sebagai punca mengapa Amanah ditubuhkan.
      "Berdasarkan paradox kedua-dua tuduhan itu, PPP melihat kepimpinan Amanah sebenarnya semakin keliru dan celaru. Mereka tidak tahu, peluru mana yang mahu diguna untuk menyerang PAS," katanya.
      Jelas Mohd Zuhdi, tuduhan bahawa PAS mahu bekerjasama dengan UMNO yang dibuat sebelum ini dengan tuduhan diresapi pemikiran militan merupakan dua perkara yang bertentangan.

      Pokok pangkalnya, Si Mat Sabu dan konco - konco Pengkhianat dia sekarang ni memang dah ketandusan idea nak meraihkan sokongan Simpati Murahan dari kalangan rakyat. Maka sebab itulah dia sanggup memper-BODOH-kan diri dia sendiri!!!

      Delete
    2. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    3. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    4. Pakatan mesti menang lagi byk dlm pru sarawak walaupun sukar menang kawasan ulu2 terpencil,asalkan menang kawasan bandar kawasan yg berdekatan dah cukup utk gugatkan kekuasaan bn. Rakyat sarawak benci sama umno sebab susahkan hidup mrk sebab tu ketua menteri sarawak kata tol di semenanjung toloi cekik darah jadi di sarawak tiada tol hanya umno je ada tol sebab toloi. Mahukah kamu undi dan sokong sama toloi???

      Delete
  2. PARTI AMANAH NEGARA (PAN) SEDIA MENERIMA GOLONGAN LESBIAN, GAY, BISEKSUAL DAN TRANSGENDER (LGBT).



    Parti Amanah Negara (PAN) bersedia menerima kewujudan dan mendekati golongan lesbian, gay, biseksual dan transgender (LGBT).

    Menurut Pengarah Strategi PAN Dr Dzulkifli Ahmad, parti itu bersifat terbuka untuk berbincang bagi menghormati hak golongan berkenaan.

    “Mereka sebenarnya wujud. Adakah perlu kita mencampak mereka ke dalam laut, buang ke gunung atau sumbat mereka ke penjara ataupun bunuh mereka?” kata Dr Dzul ketika ditemui pada forum Forum Islam dalam Perlembagaan Demokrasi.

    ReplyDelete
  3. Dgn isu LBGT, syiah, Karl Marx Dan lain2, Keadilan wajar mengetepikan PAN Imayam. Kalau tidak, Keadilan akan ditolak oleh rakyat Sarawak

    Jeff Ulu Bernam
    Keadilan Reform

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kita tak lupa ucapan ini;
      “Saya sendiri berpeluang bertemu beliau empat lima kali. Memang kita tengok wajah dia saja kita nampaklah kehebatannya. Saya pernah membawa isteri saya jumpa Hassan Nasrallah.

      Dia kata ” Bang, kalau dalam Islam izin peluk. Aku nak peluk” .
      Masyarakat ingin penjelasan tentang anutan mazhab Syiah. Bagaimana fahaman Syiah boleh ini boleh berkembang di Malaysia dan sejauh mana

      Tolong jawab PAN

      Delete
  4. Pan jawab hadi ok je ponteng parlimen mkn rejeki haram.kahkahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. MALU, LIM GUAN ENG TERPAKSA BERDALIH KONONNYA DIA DIPERDAYAKAN BARISAN NASIONAL SEHINGGA DIA PONTENG KETIKA POTA DILULUSKAN!


      Selepas dibelasah teruk oleh masyarakat Cina sendiri berhubung tindakan Lim Guan Eng ponteng sidang Parlimen pada ketika Akta Hasutan 1948 pindaan 2015 dan POTA diluluskan sebaliknya bercuti ke Australia bersama beberapa orang pemimpin DAP Pulau Pinang, akhirnya Lim Guan Eng muncul dengan alasannya yang tersendiri.

      Lim Guan Eng dilihat terpaksa memberikan alasan dan menyalahkan pihak lain apabila wartawan-wartawan akhbar berbahasa Cina sendiri mendedahkan bagaimana Lim Guan Eng berkelakuan biadap dan enggan menjawab soalan yang berkaitan dengan ketidakhadiran dan punca dia menghilangkan diri.

      Dalam klip-klip video yang sedang tersebar, menunjukkan bagaimana Lim Guan Eng terburu-buru berpaling dan terus melarikan diri.

      Delete
  5. Abang selfie Amoy langgar Dada, bolei ka bang. Tolong tanya imam Karbala

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...