Wednesday 9 December 2015

SEMENJAK MENJADI AHLI PARLIMEN SUNGAI SIPUT TAHUN 2008 HARTANYA TIDAK PERNAH BERTAMBAH AKUI DR JEYAKUMAR



Dr Michael Jeyakumar Devaraj mengaku harta beliau tidak bertambah sejak menjadi Ahli Parlimen Sungai Siput pada 2008 sehingga kini.

Katanya, sewajarnya ahli-ahli politik yang lain tanpa mengira politik mana yang diwakili mengikut jejak langkah beliau dengan melupakan niat untuk menambah kekayaan apabila menceburi politik.

“Sejak saya menjadi Ahli Parlimen, harta saya tak bertambah. Saya rasa semua orang yang masuk politik harus buat macam itu.

“Nak jadi kaya pergi tempat lain. Tapi kita (Parti Sosialis Malaysia) masuk Parlimen untuk suarakan isu rakyat, masalah rakyat, untuk kepentingan itu,” katanya.

Menurut Dr Jeyakumar, PSM mahu membawa pendekatan yang baru dalam politik dengan membuat pengumuman harta tiap-tiap tahun dan beliau turut membuat pengumuman harta sejak 2008.

“Setiap YB-YB di peringkat negeri atau di peringkat Parlimen mesti menganggap khidmat kepada rakyat sebagai satu khidmat negara.

“Dia tak boleh dianggap sebagai satu peluang untuk menjadi kaya. Nak jadi kaya masuk bidang perniagaan. Masuk Parlimen ke atau DUN (Dewan Undangan Negeri), anda mesti berkhidmat untuk rakyat. Itu yang harus menjadi keutamaan tinggi,” tegasnya.

25 comments:

  1. LGE ari tu tukar kereta rasmi KM Penang pakai S Class Tip Top. Dr kena tegur LGE.

    Satu lagi jgn bawa mandur PAN Imayam datang tempat Dr. Orang Melayu benci sama mandur PAN Imayam, Suwei punya orang

    TOKONG DAPigs MENGAMUK, PAS USIK MAT SABU!!!

    Hahaha!!! Sayang betul Si Tokong DAPigs ni dengan Si Mat Sabu tu rupanya. Pantang diusik, mengamuk selalu Si Tokong DAPigs ni sampai tahap macam orang hilang akal dibuatnya.

    Hanya semata - mata Si Mat Sabu tu didakwa menjadi 'Mulut DAPigs' apabila membuat kenyataan menuduh PAS diresapi fahaman ISIS baru - baru ini menyebabkan Si Tokong DAPigs ni mengamuk.

    Tapi, Si Tokong DAPigs tu bukan mengamuk kepada Si Mat Sabu yang ternyata dah kehilangan idea serta momentum untuk menaikkan nama partibaru yang diterajuinya pada ketika ini.

    Sebaliknya, Si Tokong DAPigs tu mengamuk dengan PAS dan mula menyerang parti itu sedangkan PAS yang menjadi mangsa tuduhan liar yang dibuat oleh Mat Sabu tu sebelum ini.

    Memetik laporan hari ini, Si Tokong DAPigs tu berkata, PAS seakan menjadi jurucakap kepada kerajaan apabila bekas Naib Presidennya Nasharudin Mat Isa kini bersama kerajaan.

    Dakwa Si Tokong DAPigs tu, Nasharudin yang kini dilantik mengetuai Yayasan Gerakan Kesederhanaan Global (GMM) Putrajaya disifatkan lebih teruk daripada Mat Sabu yang menjadi Presiden Amanah.
    "Tidak seperti Nasharudin Mat Isa, bekas Timbalan Presiden PAS yang dilantik Perrdana Menteri sebagai Ketua Pegawai Eksekutif GMM.
    "Saya fikir PAS lebih berkemungkinan jadi jurucakap Umno, MCA, MIC, Gerakan kerana Nasharudin dilantik kerajaan BN," kata Guan Eng seperti yang dilaporkan.
    "Ini tidak benar. Saya setiausaha agung DAP, saya tidak boleh menjadi jurucakap Amanah. Mat Sabu bukan setiausaha agung DAP, dia tidak boleh menjadi jurucakap DAP. Dia hanya boleh menjadi jurucakap Amanah.
    "Semasa beliau (Mat Sabu) dalam PAS, beliau mendapat elaun. Tetapi apabila beliau meninggalkan PAS, meletak jawatan dan membantu secara sukarela, beliau tidak mendapat apa-apa dari negeri ini. Sebaliknya, Nasharudin dibayar kerajaan BN", tegasnya lagi.
    Kenyataan Si Tokong DAPigs tu seakan 'memulakan serangan peribadi' terhadap kenyataan PAS semalam yang mendakwa Mohamad Sabu kini menjadi jurucakap kepada DAPigs.

    Yang kelakarnya, kenapa pulak Si Tokong DAPigs tu nak kaitkan Nasharuddin Mat Isa tu sedangkan Yang keluarkan kenyataan menuduh Si Mat Sabu tu jadi BARUA DAPigs ialah pemimpin PAS?

    Adakah Si Tokong DAPigs tu pun dah ketandusan idea untuk menjawab dakwaan yang dibuat oleh PAS sehingga terpaksa mengheret orang lain yang takde kaitan lansung dengan isu tu? Takkan la Si Tokong DAPigs tu se-BODOH itu kot!!!
    Semut Hitam at 2:00 PTG

    ReplyDelete
    Replies
    1. SEMENJAK MENJADI PARTI POLITIK MALAYSIA PADA TAHUN 2015 AHLINYA TIDAK PERNAH BERTAMBAH AKUI MACAI PAN IMAYAM

      Delete
    2. Nak kaya masuk BN, DAPpigs, PANt*t, PAS...dan yg seangkatan dengan nya...

      Delete
    3. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
  2. Hadis drp ibnu majah - jgn menuntut ilmu untuk berhujah dgn org yg dangkal ilmunya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pembetulan:
      "Yg dangkal fikirannya"

      Delete
    2. MashaAllah anon 10:14 pakai ugama Nak pertahankan LGE.

      By the way baik Kau tashkil budak2 Syiah dalam PAN Imayam.tu

      Delete
    3. Itu hadis nabi.
      Nasihat tu utk semua makhluk Allah.
      Mudah2an kamu dpt rahmat/ nur-Nya

      Delete
    4. Yang dikutuk adalah LGE. Seorang ketua DAP dan DAP adalah pertubuhan Anti Islam.

      Yg comment kat atas tu Panggil beliau ketua Tokong. TAPI

      Perlu diingat Amr Ibn Hisham telah digelarkan sebagai Abu JAHAL oleh kaum mukminin.

      Janganlah menggunakan ugama untuk kepentingan Parti. Baik kau TASHKIL Mat Sabu tu yg panggil orang IS

      Delete
  3. Hadis drp Abu Hurairah - ...orang yg muflis dlm kalangan umatku pd hari kiamat ialah mereka yg membawa solat, zakat dan haji tetapi membawa juga fitnah, maki hamun, memukul orang.........

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jgn fitnah ug benda yg tak ada bukti knpa nak tabur untuk mengelirukan org.cakap najibpun nak petik malulah sikit kpd pengikut yg dah sikit tu nanti tambah sikit pula terus jd sakit

      Delete
    2. Yang dikutuk adalah LGE. Seorang ketua DAP dan DAP adalah pertubuhan Anti Islam. Yg comment kat atas tu Panggil beliau ketua Tokong.

      TAPI Perlu diingat Amr Ibn Hisham telah digelarkan sebagai Abu JAHAL oleh kaum mukminin. Janganlah menggunakan ugama untuk kepentingan Parti. Baik kau TASHKIL Mat Sabu tu yg panggil orang IS

      Delete
  4. Hadis Nabi - seorang muslim yang baik ialah mereka yang mensejahterakan saudaranya dengan lidah dan tangannya. (tidak memfitnah, memaki hamun, mengumpat, mencaci, mengeji, mengejek. Tidak juga menyakiti, mencederakan, merosakkan, membunuh....)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 11.01 ..... tolong pergi berdakwah blog yg suka buat fitnah spt greenboc, alhussyeen, moutdweller, yong dll ..... semoga anda dirahmati !

      Delete
    2. blog ni pun byk jugak fitnah bro takkan butakan mata plak ke MAKSUM? Walaaaaaa

      Delete
  5. Dengan hanya sekali "klik" kita boleh mendapat banyak pahala atau mendapat banyak dosa kerana tulisan yang kita "klik" boleh dibaca oleh berjuta2 manusia di muka bumi ini.

    Dulu kalau kita nak buat fitnah, kita perlu berjalan jauh, menceritakan fitnah dari seorang ke seorang....sekarang kita hanya perlu duduk bersama hp atau laptop dan dengan sekali "klik" kita boleh menyebarkan fitnah kita ke seluruh dunia.

    Jadi, bukankah lebih baik jika perkara yang hendak kita "klik" itu hanya perkara baik yang mampu memberi himpunan pahala yang banyak....

    FIKIRKAN.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang dikutuk adalah LGE. Seorang ketua DAP dan DAP adalah pertubuhan Anti Islam.

      Yg comment kat atas tu Panggil beliau ketua Tokong. TAPI Perlu diingat Amr Ibn Hisham telah digelarkan sebagai Abu JAHAL oleh kaum mukminin. Janganlah menggunakan ugama untuk kepentingan Parti. Baik kau TASHKIL Mat Sabu tu yg panggil orang IS

      Delete
  6. Nak murah rezeki....ingatilah Allah. Amalkan solat Duha.

    ReplyDelete
    Replies
    1. DAP adalah Organisasi ABu Jahal Zaman Modern kerani sikap Anti Islam mereka

      http://www.ismaweb.net/2015/09/kata-pedang-bukti-bukti-dap-anti-islam-semakin-viral/

      Bukti-bukti DAP anti-Islam semakin viral


      APABILA parti rasis dan cauvinis DAP mengancam akan menyaman Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP), beberapa bukti DAP menentang Islam sebagai tanda sokongan kepada JAIP menjadi semakin viral. Antara bukti-bukti yang diperkatakan:

      Bukti 1: Dalam Perlembagaan parti DAP, disebutkan dasar perjuangannya adalah demokrasi sekular. Ini bercanggah dengan Perkara 3 Perlembagaan negara, Islam adalah agama Persekutuan dan makna Islam sendiri yang mencakupi keseluruhan cara hidup.

      Bukti 2: Prinsip sosialis sekular yang mengundang kebebasan individu tanpa kawalan agama. Ini bercanggah dengan Perkara 3, yang memberikan hak beragama dan kebebasan beragama atas hak individu serta menghormati Yang DiPertuan Agong sebagai ketua agama.

      BACA: Khutbah Aidiladha: Kita tak akan mohon maaf daripada DAP, kata Mufti Pahang

      Bukti 3: Siri penentangan terbuka terhadap hak demokrasi majoriti rakyat Kelantan untuk melaksanakan Kanun Jenayah Syariah (Undang-undang Hudud), sekaligus menentang keputusan Sultan Kelantan dalam titah Baginda dalam sidang DUN Kelantan Mac 2015. Bab ini ramai saksi hidup yang sanggup tampil ke mahkamah jika berlaku saman, termasuk dalam taklimat tertutup, ramai pemimpin DAP bersuara terus terang tidak bersetuju dengan kanun itu.

      Bukti 4: DAP bersikap tidak menghormati malah bertindak songsang dengan prinsip Perlembagaan negara tatkala cubaan private member bill untuk meminda Akta 355 bagi meminda kadar hukuman jenayah Islam agar selari dengan hukum Islam sebenar. DAP tegar menganggapnya bercanggah dengan Perlembagaan sedangkan Parlimen adalah satu proses perundangan berlandaskan Perlembagaan.

      Bukti 5: Apabila Perdana Menteri ke-4 Tun Dr Mahathir Mohamed mengisytiharkan Malaysia sebagai sebuah negara Islam pada 29 September 2001. DAP berkeras bahawa Malaysia bukan sebuah negara Islam dengan memperkenalkan kempen menentang “Deklarasi 929” sekalipun Tun Dr Mahathir menerangkan tiada perubahan pada perlembagaan Malaysia. Malah, DAP menentang sebarang perlumbaan antara UMNO dan PAS untuk menjadi parti yang lebih Islamik pada sidang media 22 September 2002.

      Bukti 6: DAP menolak pengenalan subjek TITAS (Islamic and Asian Civilisation Studies) di Institut Pengajian Tinggi Swasta.

      Bukti 7: DAP menganggap amalan agama Islam seharusnya terhad untuk amalan peribadi sahaja sedangkan hakikat amalan Islam menjangkau bukan sahaja amalan peribadi tetapi mencakupi keseluruhan aspek kehidupan.

      Bukti 8: DAP pada 22 Ogos 2012 mengatakan Hudud dan Negara Islam bukanlah polisi dalam Pakatan Rakyat lantas menolak sebarang usaha yang berkaitan dengan agenda Islam walaupun terhadap rakan pakatan mereka sendiri.

      Bukti 9: DAP tegas mempertahankan pendirian mahu menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara sekular dan berusaha supaya syariat Islam seperti perundangan hudud tidak dilaksanakan di negara ini.

      Bukti 10: Pimpinan DAP yang “islamophobic” seringkali menyindir dan campurtangan dalam isu-isu seperti kod etika berpakaian yang dituduh sebagai usaha islamisasi, isu sambutan Halloween dan Valentine bagi umat Islam, mengadakan pesta Oktoberfest dan konsert secara terbuka, isi khutbah Jumaat dan pelbagai lagi perkara sama ada di dalam status FB atau twitter yang mengundang kemarahan umat Islam.

      Terpulanglah kepada para pembaca untuk menilai bukti-bukti tersebut. Hakikatnya, Islam adalah suatu sistem cara hidup yang mencakupi amalan rohani peribadi sehingga kepada sistem keadilan, sosial, ekonomi dan politik.

      DAP tidak boleh mengehadkan Islam hanya kepada amalan peribadi dan paling tinggi ekonomi sedangkan menolak juzuk-juzuk Islam yang lebih menyeluruh yang menyentuh isu kenegaraan, perundangan, politik dan pelbagai aspek dalam kehidupan.

      Delete
    2. Sekali lagi Macai PAN Imayam bangkit mempertahankan ABuya Sifoo Bukit Penang. Tanpa segan dan malu mereka memperalatkan agama untuk mempertahankan DAP yg sah2 anti Islam.

      Perlu diingat Parti Amanah Negara belum lagi keluar apa2 statement yg menyokong Majlis Fatwa mengenai Syiah. Adakah PAN membelakangi Majlis Fatwa? Adakah PAN tidak menghormati para Raja2 sebagai ketua ugama.

      Saya syorkan Majlis2 ugama perlu membuat siasatan terperinci terhadap PAN

      Delete
  7. jeyakumar ni mana ada class...tengok pemimpin2 kami yg zuhud mcm tontowi vellfire, amar rover atau din ayam bmw...baru betul!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana bleh fatwa ulamak2 PAS sekrg mereka semua zuhud....kecuali TGNA yg sangat bermewah...
      KAMI RINDU KEMPIMPINAN TGNA..semoga ALLAH swt merahmati TGNA ameen

      Delete
  8. Mati itu benar.
    Alam kubur itu benar.
    Dosa pahala itu benar.
    Syurga neraka itu benar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ambil 2.6 billionpun benar sebab najib dah mengaku...
      TETAPI yg heran benar ialah hj hadi tanya mana saksi dan haron din pulak kata tak logik!

      Delete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...