KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Friday, 4 December 2015

TIADA MAJLIS HARI JADI TEMA "ALOHA" UNTUK ISTERI PERDANA MENTERI TEGAS PEGAWAI KHAS ROSMAH.



Pembantu Rosmah Mansor menafikan penganjuran sambutan ulang tahun kelahiran isteri perdana menteri yang bertemakan "aloha" di Putrajaya.

"Tiada majlis sedemikian sebagaimana yang telah disebarkan.

“Harap maklum," kata Rizal Mansor.

Rizal mengumumkan penafian itu di Facebook beliau hari ini.

Sebaran palsu itu antaranya menyebut sambutan itu akan diadakan pada petang 13 Disember di sebuah dewan di kediaman perdana menteri di Seri Perdana.

Ia antaranya turut meminta pengesahan kehadiran dibuat dahulu selain menyatakan menggunakan tema pakaian gaya Hawaii "aloha".

41 comments:

  1. Tak cover ke story pengarah letak jawatan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mat Sabu tak mau buat majlis selfie Amoy laga Dada ke?

      Delete
    2. MALU, LIM GUAN ENG TERPAKSA BERDALIH KONONNYA DIA DIPERDAYAKAN BARISAN NASIONAL SEHINGGA DIA PONTENG KETIKA POTA DILULUSKAN!
      Friday, 17 April 2015


      Selepas dibelasah teruk oleh masyarakat Cina sendiri berhubung tindakan Lim Guan Eng ponteng sidang Parlimen pada ketika Akta Hasutan 1948 pindaan 2015 dan POTA diluluskan sebaliknya bercuti ke Australia bersama beberapa orang pemimpin DAP Pulau Pinang, akhirnya Lim Guan Eng muncul dengan alasannya yang tersendiri.

      Lim Guan Eng dilihat terpaksa memberikan alasan dan menyalahkan pihak lain apabila wartawan-wartawan akhbar berbahasa Cina sendiri mendedahkan bagaimana Lim Guan Eng berkelakuan biadap dan enggan menjawab soalan yang berkaitan dengan ketidakhadiran dan punca dia menghilangkan diri.

      Dalam klip-klip video yang sedang tersebar, menunjukkan bagaimana Lim Guan Eng terburu-buru berpaling dan terus melarikan diri.



      Lim Guan Eng kemudiannya muncul dan mendakwa dia telah DITIPU oleh Barisan Nasional berhubung dengan kelulusan rang undang-undang POTA minggu lepas.

      "Mereka telah menipu kami dan meluluskan akta tersebut apabila sesi sepatutnya berakhir pada jam 9:30 malam," kata Ahli Palimen Bagan itu.

      Menurut Ketua Menteri Pulau Pinang yang berada di Australia ketika Akta berkenaan diluluskan pada 6 April, dia menjangkakan, akta tersebut hanya akan diluluskan pada 9 April.

      "Kami menjangkakan ia akan diluluskan pada Khamis, jadi saya telah ke Parlimen pada hari Khamis, katanya.

      Lim Guan Eng turut berkata, sesi pada Isnin yang sepatutnya berakhir pada jam 9:30 malam secara tiba-tiba telah dilanjutkan - ketika Akta tersebut diluluskan tanpa pindaan di Parlimen - sehingga jam 2:25 pagi.

      POTA telah diluluskan selepas pengundian dilakukan sebanyak 9 blok dengan pengundian terakhir berpihak kepada kerajaan selepas 79 orang Ahli Parlimen BN menyokong akta tersebut manakala 64 Ahli Parlimen Pakatan menolaknya.

      Delete
    3. sejak makan gaji gomen omak byk terlepas pandang. pm lari drp menjawab pasal 'derma' 2.6 b di palimen, hj hadi gagal lagi bentang RUU hudud kali yg entah ke berapa, tim presiden dilarang berucap di egm parti sendiri adalah antara post penting yg x patut omak lepaskan...tp bila dah jd macai, omakpun samo ajo!

      Delete
    4. Salah kaunter. ITU tabya blog ameno la

      Delete
    5. OMG...tolong lah habaq kat mak dan tok datin tu jangan lah pakai ala aloha....it gives me nightmares for weeks....OMG, OMG, OMG.....

      Delete
    6. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
  2. Haji Hadi Dan MP PAS Ponteng Parlimen

    'Ahli parlimen mengangkat sumpah dengan WALLAHI, WABILLAHI, WATALAHI semasa ditabalkan menjadi seorang MP untuk berkhidmat dengan amanah dan jujur'

    Sesungguhnya orang munafik pun boleh menggunakan sumpah begitu

    Hadir ke persidangan parlimen adalah tugas utama wakil rakyat.

    Kalau serentak berlaku persidangan Parlimen dan DUN, keutamaan adakah kepada mana yg ada pengundian.

    Kalau persidangan Ulama Sedunia, itu tugas sampingan.

    Inilah susahnya bila membuat kerja ikut sesuka hati. Mentang-mentang jadi ketua maka boleh buat apa sahaja sesuka hati. Ingatkan bila serban besar tentulah amanah.

    Persoalannya adakah beliau seorang munafik?

    Ahli-ahli Parlimen adalah penjawat awam kerana mereka dibayar gaji dan elaun dan menerima pencen. Ganjaran yang mereka terima adalah wang rakyat yang diperoleh oleh kerajaan dari pembayar-pembayar cukai.

    Ahli-ahli parlimen yang ponteng bermakna mengkhianati dan membazirkan wang rakyat. Rakyat mengharapkan mereka datang ke parlimen untuk membela mereka. Betapa hancur dan luluhnya perasaan rakyat apabila pemimpin yang diharapkan tidak menunaikan tanggungjawab yang diamanahkan.

    Mereka ini perlu dirujuk kepada kaunselor.

    Jika sesi kaunseling tidak berjaya memulihkan kehadiran, mereka perlu dirujuk kepada psikitrik untuk mempastikan mereka masih siuman. Jika wakil-wakil rakyat ini terbukti tidak waras/tidak siuman wajiblah mereka dilucutkan jawatan sebagai wakil rakyat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Balikl la DAP pun kaki ponteng jugak

      Delete
    2. Ehhh...mat

      DAP ada angkat sumpah dengan WALLAHI, WABILLAHI, WATALAHI semasa ditabalkan menjadi seorang MP?

      Kau dah samakan MP Pas dengan DAP...?

      Delete
    3. Anon 16:48 tangung jawab tetap tangung jawab juga tak kira la mp parti apapun.kira mcm tu semua selain islam tak yah jd mp.jika tak senang buat memonteng sbb tak angkat sumpah

      Delete
    4. Firman Allah: “Sesungguhnya orang-orang yang mendatangkan fitnah kepada orang-orang mukmin laki-laki dan perempuan, kemudian mereka tidak bertaubat, maka bagi mereka azab jahannam dan bagi mereka azab (neraka) yang sangat pedih”. (Q.S. al-Buruj: 10) Sebegitu kuat janji Allah terhadap tukang fitnah. Apapun dan bagaimanapun alasannya, Allah menjanjikan neraka bagi tukang fitnah. Untuk itu Allah mengingatkan manusia: “Wahai orang yang beriman! Jauhilah dari kebanyakan sangkaan, karena sesungguhnya sebagian daripada sangkaan itu adalah dosa, dan janganlah kamu mengintip atau mencari-cari kesalahan dan keaiban orang, dan janganlah kamu mengumpat setengah yang lain. Adakah seseorang kamu suka memakan daging saudaranya yang sudah mati? Sudah tentu kamu jijik kepadanya. (Oleh itu patuhilah larangan tersebut) dan bertaqwalah kamu kepada Allah, sesungguhnya Allah Maha penerima taubat dan Maha penyayang.” (Q.S. al-Hujurat: 12)

      Delete
    5. kepada anon 15:32 .nak bagi pecerahan ckit bab orang munafik. orang munafik ni sebenarnya mmg kafir. meraka berpura2 masuk islam dgn niat nak merosakkan agama islam. hadis nabi maryebut ciri2 perangai orang munafik. klu kita faham kita tidak akan melebel seseorang munafik kerana semata2 tidak hadir sidang parlimen. nak becakap biar berilmu kelak fitnah yg kita taburkan...

      Delete
    6. Nak pertahankan kaki ponteng pun sila lihat fakta...

      Nak tuduh fitnah bagai sila lihat rekod kehadiran ke parlimen.

      Bab ponteng dan makan gaji buta pemimpin Pas tidak akan diterima oleh para macai.

      Kenapa tak tepek ayat quran yang menerangkan sifat tidak amanah kepada tangungjawab adalah sifat yang keji.

      Bukan sekali ponteng. bukan dua kali.

      Delete
    7. 21.44
      Cuba tanya ustaz, siapakah golongan munagik. Bukan setakat yg sedara sebut sahaja. Byk golongan yg termasuk dlm kategori munafik ni. Tanya google pun boleh.... taip aje "ciri2 munafik", saudara akan jumpa.

      Delete
  3. Omak kau dah jadi balaci jemuan umno .... dah makan dedak omakkau...omakkau bolih masuk umno dah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Balaci jemuan umno lebih baik dr balaci jemuan cina bukit dap

      Delete
    2. Firman Allah: “Sesungguhnya orang-orang yang mendatangkan fitnah kepada orang-orang mukmin laki-laki dan perempuan, kemudian mereka tidak bertaubat, maka bagi mereka azab jahannam dan bagi mereka azab (neraka) yang sangat pedih”. (Q.S. al-Buruj: 10)
      Sebegitu kuat janji Allah terhadap tukang fitnah. Apapun dan bagaimanapun alasannya, Allah menjanjikan neraka bagi tukang fitnah. Untuk itu Allah mengingatkan manusia: “Wahai orang yang beriman! Jauhilah dari kebanyakan sangkaan, karena sesungguhnya sebagian daripada sangkaan itu adalah dosa, dan janganlah kamu mengintip atau mencari-cari kesalahan dan keaiban orang, dan janganlah kamu mengumpat setengah yang lain. Adakah seseorang kamu suka memakan daging saudaranya yang sudah mati? Sudah tentu kamu jijik kepadanya. (Oleh itu patuhilah larangan tersebut) dan bertaqwalah kamu kepada Allah, sesungguhnya Allah Maha penerima taubat dan Maha penyayang.” (Q.S. al-Hujurat: 12)

      Delete
  4. Sabar encik zakar.. ! Jgn kau tembak @ bang2 melulu !

    ReplyDelete
  5. MANCHURIA CANDIDATE4 December 2015 at 19:17

    Soerkarno tersenyum diatas sana..indonesia raya jadi kenyataan...bugis dan jawa sudah bersingahsana...semua menteri bodoh macam cipan...makan semut tak kenyang2...tak sadar 0ukibini mereka semua besar mcm tempayan..untuk menyimpan emas berkoyan koyan...aduilah...kesian kita penduduk asli..makan nasi hancur dalam retak pinggan...kerana pinggan yang baik semua sudah disimpan..didalam peti besi putrajaya beriban riban..urat pelir semua putus ditekan..oleh duktur duktur yang sembah syaitan...bangkitlah jakun..senoi..semai malberi..sakai kadazan dan dayak iban...ini semua ular yang menyamar lipan...anak anak kita nanti tak dapat bezakan..mana 1 malaysian dan mana satu indonesian....hakkkkkss..tui to Pembunuh Mongolia..hakkkksss tuiiji.

    ReplyDelete
  6. Meludah kemukanya4 December 2015 at 19:30

    Jangan sentap brader..ada lagi 1.5 juta paria akan masuk untuk jadi hamba timbalan presiden indonesia..bapa zahid komidi..memperiakan diri amalan mulai

    ReplyDelete
  7. Hilang akalnklu percaya....cubs bayang kan kak ros kito guna pakaian aloha......kikikiki

    ReplyDelete
  8. Allah ya Allah … selamatkan daku dari kepungan iblis dan syaitan dari empat penjuru kedudukan – hadapan, belakang, kiri dan kanan – agar tidak tergolong daripada mereka yang tertipu dan terpedaya. Hanya mereka yang tunduk sujud –bawah – dan mereka yang sentiasa bergantung kepadaNya –atas – tidak akan tertipu dengan hasutannya.
    Iblis dan syaitan tidak pernah berehat. Mereka sentiasa menunggu manusia di setiap persimpangan kehidupan walaupun sudah berada di jalan benar dan lurus. Kita perlu beringat dan berwaspada. Mohonlah padaNya perlindungan dan pertolongan agar hati kita teguh dan tidak sekali-kali rapuh dengan hasutan dan bisikan yang sentiasa berada di gegendang telinga.

    ReplyDelete
  9. Baik jawa,baik bugis,banjar, minang,boyan,batak,bajau,malanau dllnya telah lama disebatikan sebagai melayu dan tiada bezanya begitu juga darah keturunan spt mamak,arab dsbnya.Kalau nak dikira tiada satu pun PM dari Tunku sampai Najib adalah melayu tulin.Tun M tak payah cerita la.Itu tak masuk lagi menteri dan pegawai2 tinggi kerajaan .Kau orang belajar sejarah tak atau kalau tak tahu perlembagaan baik diam.Tak timbulnya jawa,bugis, banjar itu Indonesia atau mamak dan pak syeikh itu india atau arab.Jangan kita sahut perancangan jahat cina DAP untuk memecahkan kita.Kita mesti berkesatuan dan sentiasa berfikir untuk mengukuhkan kesatuan. Jangan campur adukkan samasekali hal ini dengan fahaman politik kita.Kalau perkara itu kita amalkan alamat kita meludah kemuka sendiri la dan bukan meludah kemukanya. Cuba tanya omakkau dia tu melayu ke siam?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa laaa nak sebuk dg keturunan... bukankah kita semua keturunan daripada Adam dan Hawa.

      Delete
    2. Kalau anjing pug ko panggil puddle...bulldog ko panggil pitbull...agak agak ko pandai ke bodoh....manusia yang tiada bangsa adalah manusia yang bangsat dan hina...baik jadi anjing.komprende

      Delete
    3. Papua New Guinea mempunyai 826 buah bahasa dan Papua (Irian) 257 buah bahasa, sehingga secara keseluruhannya 1073 bahasa, dimana 12 bahasa tersebar tumpang tindih di kedua wilayah. Dan mereka bangga dengan jumlah kaum2 dan bahasa yang mereka ada.

      So sesiapa yang jadi seperti Papua New Guinea berbanggalah dengan bahasa daerah masing2

      Delete
  10. awas mancuria candidate tu tentera RBA kah kah kah....

    ReplyDelete
  11. Dap memerintah.. Orang melayu blh tumpang senang..
    Berbanding melayu memerintah apa pun tak boleh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jd mcm singapore tu senang la bagai malukut ditepian gantang.mng sorak kg tergadai.nasib baik tak dihalau sj.apapun tak boleh buat juga.ikut sj la cakap cina bukit tu.tunduk patuh

      Delete
    2. Dap memerinta...org Melayu senang?... ko tak tengok berapa ramai dah org Melayu tak tahan dngan LGE di PP, mereka terpaksa lari dan menetap di Kulim (Kedah) dan P Buntar (Perak)..

      Delete
  12. saya mintak maaf drpd sesiapa yg saya aibkan..
    insyaAllah takkan berulang lagi...
    cuma saya nk tau kenapa PAS tidak menjalankan pembangunan ekonomi sebagai alternatif membantu rakyat...
    kebaikkannya jelas dan sukar untuk saya menolaknya..
    perlukah saya berhujah atau melampirkan sesuatu utk membuktikannya.....
    rasanya tidak perlu....
    saya pun tak nak teropong orang....
    harap PAS menjawab soalan saya ini....
    adakah saya tidak ada hak untuk bertanya...
    bukankah ini suatu tindakan menaikkan Islam...
    bukankah Rasullullah s.a.w pernah menerima nasihat sahabat dlm peperangan...
    rasanya membiarkan kemiskinan dan membasmi kemiskinan tak sama...
    rasanya negara maju pun ada org miskin...
    tlg betulkan saya...

    daripada fakir yg ingin mengetahui...

    #sayamemintaPANmenyatakanpendirianterhadapsyiah
    #syiahharusditentang

    ReplyDelete
  13. Tema aloha kira ok apa. Kalau presiden PAN imayam cangkuali tayar traktor punya hari jadi jadian mestilah bertemakan gaya selfie amoi sambil laga dada. Steady abang mat steady, selfie selfie jugak member syiah jangan lupa pulak

    ReplyDelete
  14. PAS sama ngan ISIS
    PAS anak iblis

    Jeff Ulu Bernam
    Keadilan Reform

    ReplyDelete
    Replies
    1. Khairudin kata org2 atas amno banyak bangang & keldai.

      Delete

  15. Sampai begitu sekali fitnah yang ditaburkan oleh pihak-pihak yang tidak bertanggungjawab itu. Beginilah perangai pencacai-pencacai pembangkang yang tidak waras fikiran dan tidak dapat membezakan di antara benar atau salah.
    Sungguh memalukan.
    Mereka ini berkemungkinan besar daripada ahli-ahli politik DAP yang kaki fitnah dan pandai putar belit seperti isu yang panas lain di negara kita saat ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Khairudin yg kata.
      Org amno byk bangang mcm keldai.

      Delete
  16. Kalau dah mak badak kendur...pakailah apa pun...tetap membadak juga...elok g mampos cepat lg baik...rakyat menanggung badak hidup!
    Dia tk habis2 bersenang lenang...sial!

    ReplyDelete
  17. Aloha tak jd jimat ke duit negara.ada org marah dipangil pan.katanya tak baik kawan memangil kawan dgn nama tak baik.weh bila pangil nama nak berkawan pula bila politik mengutuk pula.itu lah yg namanya pandirkuty imayam badut lori dap.mmg sudah kenapun dgn namanya.jika nak kira dosa kering tuduh pas sesat tuduh is tanpa bukti.gelar tghh dgn berbagai gelaran tak sesuai.sebar keburukan sesama muslim itu tak kira dosa kering ke.sudah kena pada namanya saja.bercakap lebih belit dr ular.mat sabu dah chek mate la kata pas is tanpa bukti.tuduhan yg melampau dr pelampau agama.bravo pas.keep cool.

    ReplyDelete
  18. Setahu saya, Omakkau ni dulu bukan main lagi kutuk UMNO, tapi...berapa ko dibayar ye? Sekali air bah, sekali tu jiga manusia berubah.Anuar Ibrahim pun dulu UMNO gak tapi sama je...Guan Eng???DAP tetap DAP, dulu janji manis, Penang race mana merempat??? Abang Jibby belum jadi MB Pahang mcm ok2 je...pastu??? Aku pernah jumpa kak Mah dulu kat Pekan...zaman dia kurus dan cantik.Money can buy a MALAY, as usual.Sambutan Aloha kak Mah tipu??? Apa yang tak tipu pasal kak Mah ni?? Ada anak lain nafikan, tapi Allah tunjuk Reza Aziz beli condo New York, Azureen bini Fadley,muka spesis sepesen, termasuklah adik lelaki kak Mah yg tidak 'diMansohkan'...muka sepesen.So...semua celebriti politik ni 2kali lima.Politik itu Wang, bukan Rakyat. Sama je semua penyamun tarbus ni. Nak cari rezeki menipu, hidup pun menipu, apa yang dia tak tipu?? Lagi satu...PAS macam Mat Sabu??Hahaha...aku xboleh lupa hal ia kena tangkap khalwat kat hotel pas tu bagi alasan tgh berubat la bla2.Mustapa big Spender??? Itu lagi lawak...xyah nak bohonglah...

    ReplyDelete
  19. Drama. koleksi Malaysiana....ahli politik pelakonnya.rakyat..cuma tukang tutup tirai,sapu sampah panggung wayang,jual tiket,jaga lampu.Penonton : consultant British set2 McKinsey,Mat Salleh penjual handbeg Hermis & Berkin,Yahudi2 jaga matawang...yg sama2 tepuk tgn tonton filem bersiri Malaya After Merdeka nih..

    ReplyDelete