Sunday 6 December 2015

TIMBALAN PRESIDEN PAN CUBA NAK PERBETULKAN KENYATAAN PRESIDEN PAN YANG TUDUH PAS SUDAH DIRESAPI IDEOLOGI IS



KUALA LUMPUR: Parti Amanah Negara (PAN) tidak menolak kemungkinan ideologi militan Negara Islam (IS) boleh meresap ke dalam parti itu dan merosakkan pergerakan mereka.

Timbalan Presiden PAN, Salahuddin Ayub, berkata pihaknya khuatir dengan ideologi IS yang dilihat berkemungkinan menyerang parti itu, berikutan ia sudah melanda banyak pergerakan kumpulan Islam di seluruh dunia, termasuk negara ini.

Sambil memperbetulkan kenyataan Presiden PAN, Mohamad Sabu yang mengatakan PAS diresapi pemikiran IS, Salahuddin berkata kenyataan itu sebenarnya meminta semua pihak, khususnya gerakan Islam berwaspada dengan ancaman budaya dan pemikiran gerakan militan berkenaan.

"Mat Sabu (Mohamad) sebut dalam konteks budaya dan pemikiran IS yang melanda hampir semua gerakan Islam di dunia dan Malaysia, perlu diwaspadai, itu yang dimaksudkan.

"Contohnya budaya 'takfiri' (iaitu) mengkafirkan orang, budaya yang menonjolkan bahawa parti mereka saja yang Islamik, kalau keluar parti masuk neraka atau halal darah mereka untuk dibunuh, ini budaya yang sedang dikhuatiri akan melanda mana-mana gerakan dan parti Islam termasuk kami," katanya pada sidang media PAN di sini, hari ini.

Yang turut hadir, Setiausaha Agung PAN, Mohd Anuar Mohd Tahir; Ketua Angkatan Wanita PAN, Dr Siti Mariah Mahmud dan Pengarah Komunikasi PAN, Khalid Samad.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas sama ada kenyataan Mat Sabu yang mendakwa pemikiran IS menyerap ke dalam PAS hingga tersuburnya budaya takfiri dalam parti itu, adalah kenyataan peribadi atau mewakili PAN.

Jelas sudah betapa antara Presiden PAN dan Timbalannya sudah tidak selari sehati sejiwa .. mencerminkan parti yang mendabik dada hebohkan kesatu dunia dipimpin oleh para individu yang profesional dan progresif lagi inklusif ternyata sembang kencang tapi habuk sikit pun tak lekat.

Jadi ada kebenaran apabila Mat Sabu dikatakan menjadi jurucakap DAP demi menjaga hati lebih dari pada menjaga imej parti.

43 comments:

  1. MAT SABU HILANG "STEAM"!!!

    Mat Sabu baik punya fitnah PAS telah diresapi dengan fahaman ISIS. tak pasal - pasal je mat sabu meroyan tak tentu arah macam orang hilang akal.

    Sampai tahap dia mendakwa kenyataan yang dibuat oleh Si Mat Sabu tu sebelum ini terhadap PAS hanya mengesahkan yang Presiden PAN tu bertindak sebagai jurucakap kepada DAPigs je.

    Pa Mus yang juga merupakan Pengarah Pilihan Raya PAS Pusat kata, tindakan itu adalah diantara strategi DAPigs untuk terus memburukkan PAS yang kini dianggap musuh nombor satu parti Chauvanist tu.

    Memetik sumber dalaman, Pak Mus kata, kenyataan Si Mat Sabu tu sebenarnya tidak dipersetujui sebahagian besar pimpinan utama PAN, tapi tetap terus membuat kenyataan tanpa merujuk kepada mereka.

    Katanya, Si Mat Sabu dilihat lebih mementingkan survival politiknya sendiri berbanding kepentingan parti yang kini sudah kehilangan “steam” dan momentum selepas hanya beberapa bulan ditubuhkan.
    "DAP di bawah Lim Guan Eng mahukan dominasi total ke atas pengundi Cina apatah lagi dalam suasana menghadapi pilihan raya negeri Sarawak. Oleh itu, Mat Sabu cuba mengaitkan PAS dengan Isis untuk menakutkan pengundi Cina.
    "Khabarnya, Mat Sabu juga mendapat jaminan Lim untuk bertanding di satu kawasan selamat dalam PRU ke-14 akan datang, sama ada di bawah simbol Amanah atau DAP," katanya.
    Pak Mus kata, Si Mat Sabu sedar kedudukannya sebagai Presiden PAN goyah kerana pengaruh kumpulan seperti Ikram, Alami dan lain-lain yang mula meresap dalam parti tidak senang dengan latar belakang Mat Sabu.
    "Untuk menyelamatkan diri, Mat Sabu tidak kisah menjadi alat atau jurucakap DAP. Apa lagi persepsi umum sudah melihat Amanah tidak lebih daripada proksi DAP," katanya.
    Walaupun tuduhan itu berniat jahat, kata Pak Mus, provokasi seperti itu tidak akan memberi sebarang kesan kepada PAS kerana masyarakat umum sudah memahami pendirian PAS.
    "Sebaliknya ia akan mengesahkan pandangan rakyat yang Amanah dan Mat Sabu adalah proksi DAP sebagai satu realiti, bukan lagi sekadar satu persepsi," kata Mustafa.
    Dalam erti kata mudahnya, Si Mat Sabu tu hanya membuat dakwaan terhadap PAS sebagai sebuah parti yang diresapi ISIS hanya sekadar satu tindakan untuk menjaga kepentingan Politik Peribadi dia sendiri je!!! Bukannya dibuat untuk parti!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Syiah Menguasai PAN


      AIDCNews – 10/9/15 – Kemasukan aktivis ‘Abu Turob’ ke dalam Parti Amanah Negara (PAN) mengukuhkan lagi persepsi yang mendakwa parti itu didominasi kumpulan Syiah Malaysia.

      Menurut PASMA Malaysia, ‘Abu Turob’ adalah pengasas Syiah Kelantan dan ulama syiah Malaysia.



      “Alhamdulillah…

      “Akhirnya Abu Turob (pengasas SYIAH Kelantan dan ulama syiah malaysia) bersama PAN (Amanah).

      “Admin menyeru semua penganut ajaran SYIAH agar bersama PAN dan DAP memperjuangkan Islam sebenar di bawah pimpinan Tuan Guru Mat Sabu. Hidup Syiah. Takdir,” dedahnya.

      Hazwan Faisal pula menjelaskan nama sebenar Abu Turob adalah Kamaruzaman Wan Ismail Golok yang telah dilantik sebagai Ketua PAN Kota Bharu.

      “Baju hitam Kamaruzaman Wan Ismail Golok. Nama manja Abu Turob

      “Antara rujukan utama syiah di Malaysia. Kamaruzaman dilantik ketua PAN Kota Bharu

      “Mat Sabu kan Pengerusi PAN!!!,”katanya.

      Kemasukan Abu Turob itu memberi isyarat Syiah telah mendominasi PAN, kata Kassim Masdor dan ini bakal meranapkan impian Datuk Dr Mujahid Yusof Rawa dari kumpulan IRC (Islamic Representative Council) untuk menguasai parti itu.

      “Puak syiah mula mendominasi parti Cangkul (PAN)….tipis nampaknya harapan Dr. Mujahid…,”katanya.

      Dua tahun lalu Facebook ‘Ayuh Sepakat Tolak Syiah‘ menyenaraikan rangkaian Mohamad Sabu di dalam PAS.

      Antara yang disenaraikan adalah Aris Awang (Kedah), Adly Zahari (Melaka) dan Onn Jaafar.

      Kesemua yang disenaraikan itu kini telah keluar PAS dan menyertai PAN pimpinan Mohamad Sabu atau lebih dikenali sebagai Mat Sabu

      Aris Awang adalah ketua pengiring Amal Relief Malaysia (Arif) yang mengiringi Mat Sabu semasa perhimpunan BERSIH 4.0.

      Adly Zahari adalah Pengerusi Gerakan Harapan Baru (GHB) Melaka, manakala Onn Jaafar pula merupakan Ketua Penerangan GHB Johor.

      Ketika Mat Sabu berjawatan Timbalan Presiden PAS, Aris Awang, Adly Zahari dan Onn Jaafar masing-masing berjawatan Setiausaha PAS Kawasan Kuala Kedah, Pesuruhjaya PAS Melaka dan Ketua Penerangan PAS Johor.

      Delete
    2. Adakah PAN kini parti syiah?

      Delete
    3. PAN bukan parti Syiah. Tapi semua orang Syiah kat Malaysia dah menjadi ahli PAN

      Delete
    4. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
  2. PASMA-Cai DAKWA MAT SABU BUAT KERJA 'BANGANG'!!!

    Heh! Itu pun masih ada hati lagi Si Mat Sabu tu nak pertikai mengenai kepimpinan PAS dan membuat tuduhan yang bukan - bukan? Pun masih lagi Si Mat Sabu tu sibuk nak selak kain orang?

    Jika semalam kita dah nyatakan bahawa Si Mat Sabu tu wajar menjaga kain dia sendiri. Jangan sampai kain dia terlondeh dek kerana sibuk sangat nak masuk campur dalam urusan orang lain.

    Inilah masalahnya bila tubuhkan parti hanya semata - mata kerana nak menjaga kepentingan Politik Peribadi orang lain. Penyudahnya, diorang juga yang hilang kemaluan secara terbuka.

    Dalam keghairahan puak - puak Pengkhianat Amanah Negara yang dipimpin oleh Si Mat Sabu tu nak serang PAS, ada dikalangan mereka sendiri rasa tindakan yang dilakukan itu tidak wajar.

    Semalam, kepimpinan Si Mat Sabu ti telah dikritik secara terbuka oleh Pengerusi PASMA-Cai yang juga merupakan Ahli Jawatankuasa parti yang dipimpin oleh Bekas Timbalan Presiden PAS tu.
    AIDCNews – 2/12/15 –Ahli Jawatankuasa Parti Amanah Negara (PAN), Datuk Phahrolrazi Mohd Zawawi kini dilihat tidak lagi sependapat dengan presiden parti itu, Mohamad Sabu dari sudut pendekatan politik.

    Phahrolrazi yang juga Pertubuhan Ummah Sejahtera Malaysia (PASMA) hari ini dilaporkan telah mengkritik pendekatan politik Mohamad Sabu yang lebih lebih dikenali Mat Sabu yang lebih menumpukan kritikan terhadap PAS berbanding dengan BN.

    “Sebagai NGO yang pro-pembangkang, kami merasakan sepatutnya fokus harus diberikan kepada BN mengenai isu-isu rasuah dalam parti pemeritah.

    “PAS bukan parti pemerintah, mereka hanya memerintah di Kelantan. Menyerang sesama sendiri memberikan kesan negatif kepada blok pembangkang,” kata ADUN Pengkalan Kundor itu ada sidang akhbar di George Town, lapor Malaysiakini.


    Beliau berkata demikian sebagai mengulas kenyataan Mat Sabu yang menuduh PAS kini sudah diresapi pemikiran ISIS merupakan punca beliau dan kumpulannya menubuhkan parti baharu, PAN.
    Secara tidak lansung, kenyataan yang dibuat oleh Si Phahrolrazi tu membuktikan bahawa parti pimpinan Si Mat Sabu tu memang ketandusan idea untuk mendapatkan sokongan dikalangan rakyat.

    Kot ye pun parti yang dipimpin oleh Si Mat Sabu tu terdesak sangat nak kumpulkan ahli, jangan la sampai tahap diorang mem-BODOH-kan diri sendiri dengan membuat tuduhan serta memburukkan PAS. Nampak sangat yang diorang ni takde kerja lain yang nak dibuat!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. PARTI AMANAH NEGARA (PAN) SEDIA MENERIMA GOLONGAN LESBIAN, GAY, BISEKSUAL DAN TRANSGENDER (LGBT).



      Parti Amanah Negara (PAN) bersedia menerima kewujudan dan mendekati golongan lesbian, gay, biseksual dan transgender (LGBT).

      Menurut Pengarah Strategi PAN Dr Dzulkifli Ahmad, parti itu bersifat terbuka untuk berbincang bagi menghormati hak golongan berkenaan.

      “Mereka sebenarnya wujud. Adakah perlu kita mencampak mereka ke dalam laut, buang ke gunung atau sumbat mereka ke penjara ataupun bunuh mereka?” kata Dr Dzul ketika ditemui pada forum Forum Islam dalam Perlembagaan Demokrasi.

      Delete
    2. semoga dengan kemasokan golongan gay ke dlm PANtart mat sabu tak buat keje bodoh dn jijik jubo menjubo mcm yg pernah dibuat aljuburi, kalau tak mat sabu pun akan dpt gelaran sheikh mat sabu aljuburi..huhuhu

      Delete
  3. PAN JADI "BADUT"!!!

    PAS gembira Parti Amanah Negara (PAN) dan DAP tidak mendapat sokongan padu ahli dan penyokong Parti Keadilan Rakyat (PKR) seperti yang ditonjolkan dalam Kongres PKR 2015 kelmarin.

    Pengarah Jabatan Penerangan PAS Pusat, Ahmad Amzad Hashim berkata, senario itu turut diakui oleh Timbalan PKR merangkap Menteri Besar Selangor, Mohamed Azmin Ali.

    “Suasana di Kongres PKR kelmarin ketika nama parti PAS disebut, delegasi yang mewakili akar umbi PKR memberikan tepukan gemuruh berbanding bila disebut DAP dan PAN yang hanya diberikan tepukan ala kadar.

    “Timbalan Presiden PKR bila ditanya wartawan berhubung senario itu langsung tidak berselindung bila berkata itulah gambaran sentimen akar umbi PKR,” ujarnya dalam satu kenyataan media hari ini.

    Ahmad dalam pada itu mendakwa, pada waktu ini sedang berlaku tentangan terbuka oleh masyakat cina terhadap kepimpinan DAP yang diketuai anak-beranak Lim iaitu Penasihat DAP, Lim Kit Siang dan Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng.

    Beliau memberi contoh tindakan sekumpulan kaum Cina yang di Pulau Pinang menaikkan sepanduk meminta Guan Eng yang juga Ketua Menteri Pulau Pinang supaya pulang saja ke Melaka.

    “Ini mungkin babak awal tantangan masyarakat cina tempatan kepada kepimpinan Lim itu,” katanya.

    Malah, katanya, beliau dimaklumkan satu program utama PAN peringkat nasional di Selangor baru-baru ini berada dalam suasana sugul, hambar, tidak ceria dan dipenuhi aura negatif.

    ReplyDelete
  4. Terbuktilah PAN adalah parti yg paling terbabas di Malaysia kerana

    1. Pro SYiah
    2. Pro LBGT
    3. Pro DAP
    4. Anti Islam
    5. Anti melayu
    6. Anti Ulamak

    Nampak gaya PAN tempat sampah masyarakat dari Bani Melayu Bergayut.

    "Kami Progressive, Inclusive Dan Fahemmmmmmmmmmmmmmmmm"


    Bob
    PAN Burger

    ReplyDelete
  5. Hahaha timbalan nak backup presiden.tu la orang kata depa tu parti ahli nyanyuk.

    ReplyDelete
  6. Kah kah kah .......... konar baring @ u-turn @ kluk klek la pulok ! Woooiiiii walaun ooooooiiiii parti suci hang pa mmg lurus bendul ........ gerenti tak da u-turn ! ...... yang ni hang pa panggil apa ? .......... pembetulan ? ralat ? ......... kahak ptuuuiiih !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku ada kat Jepong tengah makan sushi..

      Bendera Jepong sebijik bendera PAS.

      Delete
  7. Greenpoc, addinding semua tengah meroyan. PAN jadi Loooooooserrrrrrr

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku nak ratib ni...

      Ratib ikut cara Hadi..

      Ratib sambil menangis kesal sbb hudud terlepas.

      Tangan bau taik lah... ngeh3

      Delete
  8. Mat sabu lempar tahi atas muka sendiri pula.main tuduh menuduh tanpa bukti akhirnya terkantoi sendiri.jauh bezanya pas dgn isis tu.itupun tak nampak mmg la blur geng pandir ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. HADI DAH MALU BESAR...

      HIDUP-HIDUP DIKENCING OLEH UMNO..

      SIAPA YG TOLOL SEKARANG ?

      Delete
    2. 20:34..Sekarang yg tolol adalah kau sbb terlebih makan taik mat sabu, yg malu besar pun juga kau pasal muka kau semakin hitam serabut mcm muka mat sabu akibat kecewa kerana tak laku..Hahaha

      Delete
  9. Lama presiden IS menyepi...
    ke parlimen pun tak pegi
    ponteng lagi
    hudud pun dah tak berbunyi
    ditipu umno berkali-kali
    masih belum sedar diri

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku nak hudud...

      Buat pe ratib pasal mat sabu..

      Ratiblah pasal hudud..

      Delete
    2. Kah kah kah Puak Syiah n Wahabbi Dlm.PAN Panas buntut

      Delete
    3. Tengah syok ratib nih..

      Ratib pasal dap...

      Ratib pasal pan...

      Ratib pasal umno...

      Cilaka punya umno sampai hati permain parti suci PAS.

      Delete
    4. PASMA-Cai DAKWA MAT SABU BUAT KERJA 'BANGANG'!!!

      Heh! Itu pun masih ada hati lagi Si Mat Sabu tu nak pertikai mengenai kepimpinan PAS dan membuat tuduhan yang bukan - bukan? Pun masih lagi Si Mat Sabu tu sibuk nak selak kain orang?

      Jika semalam kita dah nyatakan bahawa Si Mat Sabu tu wajar menjaga kain dia sendiri. Jangan sampai kain dia terlondeh dek kerana sibuk sangat nak masuk campur dalam urusan orang lain.

      Inilah masalahnya bila tubuhkan parti hanya semata - mata kerana nak menjaga kepentingan Politik Peribadi orang lain. Penyudahnya, diorang juga yang hilang kemaluan secara terbuka.

      Dalam keghairahan puak - puak Pengkhianat Amanah Negara yang dipimpin oleh Si Mat Sabu tu nak serang PAS, ada dikalangan mereka sendiri rasa tindakan yang dilakukan itu tidak wajar.

      Semalam, kepimpinan Si Mat Sabu ti telah dikritik secara terbuka oleh Pengerusi PASMA-Cai yang juga merupakan Ahli Jawatankuasa parti yang dipimpin oleh Bekas Timbalan Presiden PAS tu.
      AIDCNews – 2/12/15 –Ahli Jawatankuasa Parti Amanah Negara (PAN), Datuk Phahrolrazi Mohd Zawawi kini dilihat tidak lagi sependapat dengan presiden parti itu, Mohamad Sabu dari sudut pendekatan politik.

      Phahrolrazi yang juga Pertubuhan Ummah Sejahtera Malaysia (PASMA) hari ini dilaporkan telah mengkritik pendekatan politik Mohamad Sabu yang lebih lebih dikenali Mat Sabu yang lebih menumpukan kritikan terhadap PAS berbanding dengan BN.

      “Sebagai NGO yang pro-pembangkang, kami merasakan sepatutnya fokus harus diberikan kepada BN mengenai isu-isu rasuah dalam parti pemeritah.

      “PAS bukan parti pemerintah, mereka hanya memerintah di Kelantan. Menyerang sesama sendiri memberikan kesan negatif kepada blok pembangkang,” kata ADUN Pengkalan Kundor itu ada sidang akhbar di George Town, lapor Malaysiakini.


      Beliau berkata demikian sebagai mengulas kenyataan Mat Sabu yang menuduh PAS kini sudah diresapi pemikiran ISIS merupakan punca beliau dan kumpulannya menubuhkan parti baharu, PAN.
      Secara tidak lansung, kenyataan yang dibuat oleh Si Phahrolrazi tu membuktikan bahawa parti pimpinan Si Mat Sabu tu memang ketandusan idea untuk mendapatkan sokongan dikalangan rakyat.

      Kot ye pun parti yang dipimpin oleh Si Mat Sabu tu terdesak sangat nak kumpulkan ahli, jangan la sampai tahap diorang mem-BODOH-kan diri sendiri dengan membuat tuduhan serta memburukkan PAS. Nampak sangat yang diorang ni takde kerja lain yang nak dibuat!!!

      Delete
  10. Ko tu yg tak sedar diri..ish susah la org mcm ko ni..ada ko siasat btul2 ker..ko ingat hudud tu mcm nak wat bisnes goreng ubi ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Biasa la geng blur punya kerja tak dpt kali ini kita usaha la lagi.usahakan tangga jaya.jgn nak keputrajaya hudud kita campak.pegang sj la walau dibenci n ditipu siapapun.pas berpisah dgn dap bkn nya hudud sj penyebabnya.knpa nak salahkan pas n hudud sj.

      Delete
    2. Biarkanla bro PAN ni. Deoa nak member dgn LBGT plak. Kita yg straight ni mana ada nilai dekat PAN. Kita bukan Syiah plak tu

      Delete
    3. Sekarang aku nak ratib soal syiah pulak..

      Ratib bab DAP dah khatam...

      Ratin bab PAN dah khatam..

      Ratib bab UMNO aku tak berani sbb Hadi masih sayang . Biar diKENCING HANCING oleh UMNO ..kau tetap ku puja. Oh UMNO kekasih gelapku...

      Delete
    4. TAKKAN KAIN SENDIRI DIA NAK BIAR TERLONDEH!!!

      Memang itu yang sebaiknya dilakukan oleh Si Mat Sabu tu sebelum dia sibuk nak mempertikaikan pasal orang lain. Baik dia selesaikan dulu perbezaan ideologi dalam parti yang baru diterajui tu.

      Hakikatnya, Si Mat Sabu tidak perlu nak mencari alasan untuk menjustifikasi tindakan mereka meninggalkan PAS dengan mengaitkan parti itu dengan pemikiran ekstremis militan ISIS.

      Kata Pengarah Pusat Penyelidikan PAS Pusat (PPP), tindakan Si Mat Sabu tu membuktikan bahawa mereka sudah ketandusan isu dan bankrap modal Politik untuk memburukkan PAS.
      "Kepimpinan Amanah dinasihatkan menyelesaikan dahulu kecelaruan mereka dan mencari titik persamaan supaya kumpulan pro-Syiah, pro-Tanzim Alami dan pro-Anwariyyun dapat disetarakan pemikirannya," katanya menerusi kenyataan.
      Selain itu, Mohd Zuhdi juga turut membidas kenyataan yang dibuat oleh Mat Sabu sebelum ini yang menuduh PAS diresapi pemikiran kumpulan militan Negara Islam Iraq dan Syria (Isis).

      Katanya, alasan terbaharu Mohamad apabila mengaitkan PAS dengan gerakan militan adalah bertentangan dengan dakwaannya sendiri sebelum ini terhadap parti Islam berkenaan.
      "Pimpinan Parti Amanah Negara mula menyerang PAS dengan mengaitkan PAS dengan Isis atau terrorisme. Terkini presidennya sendiri berkata antara sebab Amanah ditubuhkan disebabkan PAS kini dipengaruhi oleh Isis.
      "Sebelum ini, PAS dituduh mahu bersekongkol dengan parti pemerintah, iaitu Umno atau BN atas nama kerajaan perpaduan yang juga dimomokkan sebagai punca mengapa Amanah ditubuhkan.
      "Berdasarkan paradox kedua-dua tuduhan itu, PPP melihat kepimpinan Amanah sebenarnya semakin keliru dan celaru. Mereka tidak tahu, peluru mana yang mahu diguna untuk menyerang PAS," katanya.
      Jelas Mohd Zuhdi, tuduhan bahawa PAS mahu bekerjasama dengan UMNO yang dibuat sebelum ini dengan tuduhan diresapi pemikiran militan merupakan dua perkara yang bertentangan.

      Pokok pangkalnya, Si Mat Sabu dan konco - konco Pengkhianat dia sekarang ni memang dah ketandusan idea nak meraihkan sokongan Simpati Murahan dari kalangan rakyat. Maka sebab itulah dia sanggup memper-BODOH-kan diri dia sendiri!!!

      Delete
  11. Org bila dah terkena laknat akibat memainkan sumpah dgn nama Allah swt mcmtu lah jadinya. Meroyan tak tentu pasal. Ko nak keluar pas lantik ko lah,,,

    ReplyDelete
  12. nampak sangat mat sabu takde modal nk serang pas. dia sedar pan gagal tarik minat umat islam...jd carilah modal yg makin x laku. org no 2 nk betulkan keadaan la tu takut senjata mat sabu makan diri...alah....org blh faham la.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nampak sangat Hadi malu dgn pengundi. Bila tiba giliran berhujah di Parlimen dia PONTENG.

      Delete
    2. Lim Guan Eng Makan Gaji Buta Ponteng Persidangan Parlimen Sebab Nak Hadiri Parti.
      Eh sentap ke?

      Kalau sentap yang p sebar gambar kau berpoya2 waktu parlimen tengah bersidang dah kenapa?

      Ok. Aku memang tengah layan video2 dari Ustream sekarang. Nak tengok ahli2 parlimen neh buat kerja macam mana dalam membahaskan masalah-masalah rakyat.

      Aku tak nafikan. Dalam setiap video2 yang aku tengok mesti ada je kerusi kosong kat mana2. Baik dari pembangkang mahupun dari kerajaan. Dan pada aku ini seriyus fak!

      Berbalik kepada sesi mengumpat Lim Guan Eng. Tadi. Yes, tadi. Aku ada ternampak gambar LGE berpoya2 menghadiri satu majlis peringatan. Majlis itu dia hadiri pada 28 Oktober yang lepas. Tapi aku baru perasan tadi sebab ada member p share kat wall facebook dia.

      And then. Aku rasa marah. Which is memang aku patut rasa marah. Aku rasa marah sebab LGE tue ialah salah seorang wakil parlimen lantikan rakyat. Ahli parlimen baru2 ini telah menerima kenaikan gaji. Dan dengan tak malunya sudah la dia ponteng persidangan parlimen lepas tue p tunjuk pula gambar2 dia bersenang2 kat parti orang.

      Delete
  13. Kalau dia nak kata ke pergerakan islam, Kenapa dia tuju atas nama pas.. Situ pun dah bodoh.. Sejak IS baru baru timbul dulu lagi, khutbah dari masjid rusila awal2 dah bagi peringatan pada jemaah yg gerak IS ada lah sesat.. Kalau nak ikut juga memang benggong, tu semasa boh prOdaP dlm pas lagi, sebelum cerai talak 3..

    ReplyDelete
  14. Kalau dia nak kata ke pergerakan islam, Kenapa dia tuju atas nama pas.. Situ pun dah bodoh.. Sejak IS baru baru timbul dulu lagi, khutbah dari masjid rusila awal2 dah bagi peringatan pada jemaah yg gerak IS ada lah sesat.. Kalau nak ikut juga memang benggong, tu semasa boh prOdaP dlm pas lagi, sebelum cerai talak 3..

    ReplyDelete
  15. Jadinya timb vs president.jadinya tak lama la tu nak jd cam geng umno juga.selamat geng pas kita ya

    ReplyDelete
  16. Wahai sugar daddy, macai2 PAN Imayam.

    Kamu tarik balik la elaun2 kamu kepada macai2 PAN Imayam ni. Blog mereka tak laku, hujah kat sini, hari2 kena jam dan check mate.

    Buat rugi duit saja sponsor bahlul2 ni. Kah kah kah

    Kalau President pun Selfie Amoy, Ketua strategik pun mau menddekati LBGT. Kah Kah Kah . Bunch of Idiots

    ReplyDelete
  17. TERBAIK!!! BIARKAN MAT SABU MENYALAK BUKIT!!!

    Hahaha!!! Memang terbaik kenyataan yang dikeluarkan oleh Pesruruhjaya PAS Selangor ni. Memang itu yang sepatutnya dilakukan oleh PAS terhadap puak - puak Pengkhianat pimpinan Si Mat Sabu tu.

    Biar je diorang nak bercakap apa pun. Lantak diorang la kalau diorang nak jadi seperti 'Anjing yang Menyalak Bukit'. Takde faedah pun kalau dilayan keranah puak - puak Pengkhianat tu.

    Lagi pun kita semua dah sedia maklum. Puak - puak Pengkhianat yang dipimpin oleh Si Mat Sabu tu kalau bercakap pun bukannya diorang mewakili suara rakyat diperingkat akar umbi.

    Sebaliknya, puak - puak Pengkhianat tu bercakap hanya demi untuk menjaga kepentingan Politik Peribadi 'Abang Besar' diorang, DAPigs je. Al-maklum la, BARUA Kafir Harbi la katakan. Jadi, memang patut sangat la kalau puak - puak PAS tu tak layan kenyataan yang dibuat!!!
    SHAH ALAM - Pesuruhjaya PAS Selangor, Datuk Iskandar Abdul Samad mengakui tidak mengambil peduli sebarang kenyataan Presiden Amanah, Mohamad Sabu mengenai kedudukan parti itu yang dikatakan tidak menumpang apa sahaja perkara berkaitan PAS.

    Jelasnya, ia dikira isu berlainan daripada perjuangan parti yang jelas misi mahu membela rakyat serta fokus terhadap pentadbiran khususnya dalam soal belanjawan negeri.

    "Saya tidak ambil pot (peduli) apa yang Mat Sabu hendak kata mengenai Amanah atau PAS. Misi dan fokus PAS jelas untuk merealisasikan harapan rakyat terutama selepas pembentangan bajet negeri baru-baru ini," katanya ketika ditemui di lobi Dewan Undangan Negeri (DUN) Selangor di sini hari ini.

    Dalam perkembangan berkaitan, Iskandar berkata tidak tahu mengenai sebarang pertemuan Mat Sabu dengan Menteri Besar Selangor, Mohamed Azmin Ali.

    "Banyak sangat spekulasi mengenai pertemuan itu. Kita juga tidak mahu layan perkara sedemikian yang boleh menjejaskan apa sahaja fokus parti," ujarnya.

    Sementara itu tegasnya, PAS Selangor melihat sebarang spekulasi yang melibatkan parti itu dengan Amanah atau DAP bukan keutamaan yang perlu didahulukan.

    "Kita tidak layan spekulasi atau cakap-cakap orang mengenai apa sahaja bentuk kerjasama PAS dengan Amanah atau DAP. Biarlah apa orang kata mengenai Pas dengan pakatan pembangkang baharu. Kita komited untuk meneruskan pentadbiran negeri ini sebagaimana yang telah diamanahkan oleh rakyat kepada parti itu pada pilihan raya umum (PRU) lepas," katanya.

    ReplyDelete
  18. baru nir aku pernah ckp UMNO pilihan terbaik kita ada..aku silap....
    mintak maaf byk2...
    yg terbaik adalah tinggalkan politik....
    pandai2 lah cari makan...
    seriously...
    tapi kalau PAS wat projek ekonomi , boleh join.. kalau tak dak sampai hujung tahun nie...
    tinggalkan...
    Amanah tolak 100% walaupun dia bg hampa sorang sejuta....
    mintak tlg simpan sikit dlm ingatan yer...
    siapa yg dh mengecapi kebahagiaan tinggalkan politik tlg sampaikan tapi kena tunggu sampai hujung tahun nie...
    kita buka buku baru untuk tahun baru...

    #BerdakwahJanganTakutCelaan
    #BerdakwahDenganAkhlakBoleJuga

    ReplyDelete
    Replies
    1. https://aidcnews.wordpress.com/2015/12/05/ada-gerakan-dalaman-cuba-jatuhkan-mat-sabu-sebagai-presiden-pan/





      Ir Ahmad Hakimi berpandapat tuduhan Mat Sabu terhadap PAS itu sengaja disensasi untuk melindungi dirinya daripada menjawab isu Syiah.

      “Adakah perbuatan presiden PAN bertemu dengan ‘Ulama’ pro syiah terlalu memberi ‘damage’ kepadanya hingga terpaksa melontar tuduhan baru “PAS diresapi pemikiran ISIS” agar isu dapat di ‘divert’?

      “Ini 2015 la. Bukan 60an. Kumpulan yang dalamnya berkumpul orang yang tak puas hati ini akan hancur dengan sendirinya insyaAllah,”katanya.

      Mohd Solleh Ab Razak pula melihat kenyataan terkini Mat Sabu itu seumpama memberi mesej tersirat iaitu pembahagian di antara PAN (Syiah) dengan PAS (Ahli Sunnah Wal Jamaah).

      “Apakah mungkin selepas ini sebab penubuhan PAN adalah : PAN ditubuhkan kerana PAS dikuasai oleh ahli Sunnah Wal Jamaah dan tidak mengizinkan Syiah tersebar”katanya.

      Norani AbgMarzuki BangiKuching pula mempersoalkan kegagalan untuk membersihkan namanya apabila diisytiharkan penganut Syiah oleh Kementerian Dalam Negeri (KDN) pada 2013.

      “Pada tahun 2013 KDN dedah Mat Sabu adalah Syiah. KDN senaraikan semua aktiviti Mat Sabu sebagai bukti dia Syiah.

      “Mat Sabu kata nak saman KDN tapi sampai sekarang tak berani saman KDN. Lepas pergi Iran baru ni, lagilah takut nak saman KDN,”katanya.

      Tambahnya, lawatan Mat Sabu ke Syria pada tahun 2012 ketika masih memegang jawatan Timbalan Presiden PAS juga menimbulkan tanda tangan.

      “Mat Sabu ada hubungan dengan pembunuh Sunni Muslim di Syria semasa beliau dalam PAS lagi?

      “Mat Sabu melawat pengganas Syria, regim Basyar Asad, yang menipu Mat Sabu sedang Mat Sabu tak tahu dia kena tipu.

      “Lalu Mat Sabu masa dalam PAS ketika itu sudah ada hubungan dengan regim Basyar Asad yang juga sebenarnya ada hubungan tali barut dengan ISIS.

      “Mat Sabu cuba melarikan diri dari penglibatan dia dengan Asad dan ISIS,”katanya lagi

      Delete
  19. sememangnya PAS berfikrah ISIS khawarij dan presidengnya maksum mcm Imam Syiah laknatullah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mat Sabu mengagungkan Hassan Nasrullah kan.


      Kita tak lupa ucapan ini;
      “Saya sendiri berpeluang bertemu beliau empat lima kali. Memang kita tengok wajah dia saja kita nampaklah kehebatannya. Saya pernah membawa isteri saya jumpa Hassan Nasrallah.

      Dia kata ” Bang, kalau dalam Islam izin peluk. Aku nak peluk” .
      Masyarakat tidak mempersoalkan sejauh mana pertemuan tersebut, atau sekerap mana pertemuan dengan pimpinan Syiah tetapi masyarakat ingin penjelasan tentang anutan mazhab Syiah. Bagaimana fahaman Syiah boleh ini boleh berkembang di Malaysia dan sejauh mana

      Korang pro Syiah kata orang Syiah. Kantoi lagi

      Delete
    2. bermula revolusi iran kemudian perang hezbosyaitan dgn israel.... semua umat islam tertipu.

      memang umat islam kagum dan tumpang bersemangat dgn mereka kerana berjaya mencanang hero umat islam.

      maka kemudian diikuti oleh bykknya usaha tkarib sunni dan syiah. tetapi akhirnya semua ulamak sunni telah menolak takrib kerna ternyata syiah tidak boleh bersama umat islam. satu sebb utama ialah takiyyah. syiah takiyyah menipu umat islam.

      apabila pecah perang syria, dunia islam mula sedar akan kejahatan syiah yg sgt kejam. ajaran syiah sendiri mengajar membunuh umat islam. ternyata syiah iran adalah proksi israel dan US.

      Dr Yusuf Qardawi pun merasa tertipu dn sudah tidak lagi menyokong iran syiah dan hezbosyaitan.

      hj hadi memang terlibat usaha takrib selama ini dan ia menyebabkan beliau mempunyai hubungan baik dgn syiah iran. walhal kebaikan syiah itu hanyalah topeng yg sgt bahaya.

      kita yakin hadi dan mat sabu adalah sunni tetapi mereka mengkagumi perjuangan syiah yg palsu itu. ramai umat islam pun begitu. tak boleh salahkan sesiapa dlm hal ini.

      apa yg perlu dibenteras ialah menyebaran ajaran syiah yg jahat dan kafir seperti mengkafirkan sahabat rdh, mutaah, takiyyah dll.

      kesesatan dn kekufuran syiah semakin jelas diketahui umat islam.

      apa yg perlu dibuat ialah samada hadi atau mat sabu kedua2nya mesti meninggalkan mengkagumi syiah. hadi mesti melupakan takrib kerana ulamak dunia pun sudah tidak lagi bertakrib.

      mat sabu mesti menghentikan mengkagumi syiah hezbosyaitan kerana mereka telah menunjukkan diri mereka sebenar sebagai penyembelih umat islam.

      diera akhirzaman ini syiah sudah terang2 tunjuk kesesatan dan kezaliman mereka. di indonesia sudah berlaku bertumpahan darah angkara syiah.

      di malaysia syiah masih belum kuat dan sedang membina kekuatan senyap2.

      disamping kita berpoilitk kepartian pas lawan PH, umnu lawan PKR dll... kita kena sedar ancaman syiah yg benihnya boleh berada dalam mana2 organaisasi samada umnu pas atau PH atau ngo2.

      maka umat islam sebarusnya bersatu dlm memerangi syiah. kita boleh berlawan politik dgn idea dan perjuangan masing2 tapi dlm masa sama semua pihak kena kikis fahaman syiah tk kira siapa mereka.

      yg kita khuatir bukan mengkagumi syiah semata2, tp doktrin syiah seperti taksub dn anggpa ketua itu maksum yg sgt bahaya.

      doktrin syiah atau khawarij bukan atas nama parti atau label melabel. ia ada dlm fikiran individu yg kita tidak tahu.

      hanya diri masing2 yg tahu mereka syiah atau khawarij walaupun ada yg tidak sedar sudah dijangkiti doktrin syiah atau khawarij.

      contohnya suka menghukum kafir dan hendak menghapus mereka yg tubuh parti baru. ini doktrin khawarij yg tidak ada beza sesatnya dgn syiah.

      berlawanlah digelanggang politik secara sihat tp ajaran syiah dan khawarij mesti kita sama2 benteras hingga ke akar umbi.

      umnu jgn senyum merasa tidak kena jangkitan tersebut. syiah dan khawarij adalah racun yg tidak nampak.

      semburan2 umum peenrangan kesedaran bahaya kedua22nya amat penting. umpama semburan nyamuk aedes, kita tk dpt tangkap nyamuk yg halus dn banyak, maka kita benteras secara rambang dan berterusan.

      SEMUGA ALLAH SELAMATKAN KITA SEMUA DPD MALAPETAKA SYIAH DAN KHAWARIJ... dan jugap emimpin zalim yg menyusahkan hidup rakyat seperti yg memerintah sekarang ini.

      Amiiiinn

      Delete
  20. Ajaran Syiah adalah ajaran yang betul. Jangan fitnah.

    Jeff Ulu Bernam
    Keadilan Reform

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...