Thursday 19 March 2015

BERITA GEMBIRA UNTUK PARA PENYOKONG UMNO/BN YANG KERAP MENGGUNAKAN PERKHIDMATAN BAS EKSPRES ... TAMBANG BAHARU BAS EKSPRES NAIK LEBIH 20%.


Kenaikkan lebih dari 20% ..... pasti para penyokong dan pendokong UMNO yang sering menggunakan perkhidmatan bas ekspres akan gembira sakan dengan perkhabaran ini.

Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat (SPAD) mengesahkan bahawa tambang teksi dan bas ekspres akan dinaikkan bermula 1 April.

Ia melibatkan kenaikan kadar kepada 25 sen setiap 200m, berbanding kadar 10 sen setiap 115 meter sebelum ini. Kadar RM3 yang dikenakan sebaik penumpang menaiki teksi bagaimanapun tidak berubah.

Berdasarkan kadar baru itu, congakan kasar bagi perjalanan teksi sejauh 11.6 kilometer dari Midvalley City ke Sunway Pyramid Congakan akan memberi jumlah tambang RM16.26, naik 33 peratus daripada kadar RM12.20 sedia ada.

Kadar tambang bas ekspres pula akan meningkat 22.6 peratus, dari 9.3 sen sekilometer kepada 11.4 sen sekilometer.

Jadual yang didedahkan SPAD menunjukkan, tambang baru bas ekspres untuk perjalanan dari Ipoh ke KL adalah RM25.30, berbanding RM20.60 sebelum ini.

Kerajaan membenarkan pengusaha teksi dan bas ekspres menaikkan tambang walau dengan penurunan harga minyak dan juga kempen yang dijalankan untuk mengurangkan harga barangan dan perkhidmatan.

Cukai barangan dan perkhidmatan (GST) juga akan mula dikuatkuasa pada 1 April.

30 comments:

  1. yg gembira pastilah si pengusaha bas express .. dan seperti biasa sipemerintah akan dikalungkan pelbagai kata nista ... dan yg paling terasa adalah golongan yg menggunakan perkhidmatan bas express .. pertimbangkanlah sebaik2nya ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bior le...Janganlah salahkan kerajaan. Pengusaha bas pun nak jugak rasa GST. Setelah lama mengusahakan bas, kemungkinan dengan keuntungan melalui GST ini nanti mereka dapat membeli jet peribadi yang baru dan dapat merasai nikmat menaiki jet peribadi baru. Tak kan orang2 besar aje nak naik jet baru. Kan kan kan?

      Delete
    2. Ni la bukti kebodohan pengerusi spad hamid albar.. Aku rasa bagi hamid gurkha jd pengerusi spad pn xpa.. Bodoh ala babi tamak membulatkan perut.. Tunggu je la sampai rakyat heret mayat kamu buang dalam lubang najis

      Delete
    3. Bodoh pengusaha bas x dpt duit gst klu dah bodoh x payah comen duduk diam2 baca comen org dah pandai esok baru comen mankok.

      Delete
    4. Awat bangang sangat komen Omak Kau kali ni. Tak kira lah pemerintah nya BN ke PR ke, tambang tu tetap akan naik. Pernah dengar frasa 'Kadar Inflasi' tak??? Masa minyak jatuh dulu, OmakKo tak pulak bising suruh peniaga2 DAPpigs tu turunkan harga barang.....

      Delete
  2. Malaysiawaves dia tak paham isu ni.. Dia hanya faham UG. Entah ada entah tidak

    Member Hang
    Tulang Badak @ Murtabakwaves

    ReplyDelete
  3. Sia2 Berjuang Bila Ketua Umum Sendiri Pertahan Nepotisme dan Kezaliman Dari Mati

    Tulang Badak (TB) rasa sia2 perjuangan Tulang Badak dalam PKR sejak umur 18 tahun apabila Ketua Umum sendiri berjuang untuk daulah keluarga Rasa mcm segala pengorbanan Tulang Badak selama ni mcm tiada makna dan tiada nilai.

    Rasa sia2 segala pengorbanan yang telah dilakukan oleh arwah bapa Tulang Badak yang bertungkus lumus membantu membina Keadilan Negeri Sembilan setelah Anwar ditendang dari UMNO dulu.. Kami berhimpun dan berkempen sampai2 kadang2 kami terlanjur sampai ke Padang Besar, Perlis. Sekali tu punya semangat kami berkonvoi dari Sermban ke Rembau, terbabas sampai ke Pasir Mas Kelantan. Punya Komited tak tau dah nak sampai sempadan Siam.

    Penat jerih nak bunuh Kronsima, Nepotisme dan Korupsi tiba2 Ketua Umum sendiri pegi buat kerja tolong benda keji. Ketua Umum PKR sendiri bertungkus lumus memastikan kelangsungan dan jangkahayat Nepotism lebih panjang.

    TULANG BADAK (TB)
    MURTABAK WAVES
    SEKRETARIAT PASNE (PENYOKONG PKR ANTI SEMANGAT NEPOTISM)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orang yang ikhlas tidak akan menyebut atau mengungkitungkit segala kebaikan dan pengorbanan yang telah dia lakukan.

      Delete
  4. Saya sebagai pengguna kerap khidmat bas ekspres mengucapkan setinggi tahniah kepada Kerajaan Barisan Nasional kerana berjaya membuat keputusan tanpa sebarang kesulitan dan tanpa bangkangan keras daripada barisan MP Pakatoon Rakyat. Nak harap pembangkang pun tak guna jugak, asyik nak berpolitik 24 jam lepaskan tengkuk sendiri, sudahla kerap ponteng di Parlimen, bila berhujah macam budak sekolah tadika! Ini merupakan suatu kejayaan buat Kerajaan Persekutuan, dan suatu lagi kegagalan berturut-turut buat para MP pembangkang yang gagal dalam mempertahankan hak-hak dan kepentingan rakyat. Buatlah lagi solidariti lilin, botak kepala, guling-guling dan sebagainya. Impaknya, langsung TIADA! Sekali lagi, setinggi tahniah kepada Kerajaan BN! Dan bosan mengundi Pakatan Rakyat, tiada apapun yang berlaku menyebelahi rakyat. Pakatan dah jadi Pakatoon!

    ReplyDelete
    Replies
    1. dia kata ...dah lama dah tak naik......agak-agak le.
      tak pe...PRU 14 nakti pakatan janji akan turunkan semua harga....minyak turun, barang turun.....
      aku tunggu janji manis rapiji...

      Delete
  5. Jangan fikir kita sahaja nak senang. Pengusaha bas pun nak bayar gaji drebar, pekerja dan macam2 lagi. Kalau tak naik harga tambang maka gaji pekerja2 yang majoritinya orang Melayu tak aan naik dan mereka juga yang susah.

    Kita pun bukan tiap2 hari naik bas express. Hanya terlibat bas express sahaja.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Enko dah senang ke....bahlol

      Delete
    2. Yg enko nak marah apasal. Enko tu bagus naik basikal je toksah naik ekspes nak panggil orang bahlol tapi enko tu 10× bahlol

      Delete
  6. Ini gerenti keleje lapizi niih... komplen kuat sangat ! Dulu sume kilajaan tianggung lo...

    ReplyDelete
  7. Kalu macam ni kena buat demo besar2 di station bas express, banner "KAMI MAU TMBANG BAS DI KEKALKAN" . Sabtu ini ok?

    ReplyDelete
  8. Kerja gila nih. Kalau semua naik rakyat teruk la. Kerajaan dah gila ke. Apa pasal pulak salahkan pembangkang. Yg kenakan GST kerajaan le. Dah terbelit ke urat otak orang kita ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Biasalah bro...dasar pengampu mmg mcn tu. Mcm anjing umno...dpt tulang pun jd.
      Tak perlu upah byk. Janji setia kpd umno.

      Delete
  9. penyokong Bn Umno aje yg bayar lebih....
    yg tak sokong tak perlu bayar...Malaysia ku.....
    BR1M kan adooooooo

    ReplyDelete
  10. Nasihat pak menteri... tiket nahal, tak yah naik bas...naik baaaaaaaaaaaaasikal

    ReplyDelete
  11. Pengusaha bas express lama mintak kenaikan dari zaman pak lah lagi itu pun kerajaan tangguh kan apa salah Pengusaha bas express naikan tambang tak nak tunggu diorang mogok demo, ini akibatnya kena ingat siapa bekal alat ganti bas kalau bukan apek naikkan harga siapa mula cadangkan naik gaji kalau bukan pkr dalam buku jinggay nya, sebab itu semua barang naik pun . Lagi satu tak akan tiap2 bulah dan tiap minggu orang naik bas express paling koman pun dua kali setahun itu pun masa raya.
    Fikir kan ia kawan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dari zaman pak lah? kalau nak mengampu pun jangan lah auta berlebihan...jangan salahkan bangsa lain kalau kita sendiri yang bodoh, malas semua nak senang...kerajaan siapa? kuasa kat tangan, undang2 ada, penguatkuasa ada kenapa nak dinaikkan kadar tambang, lagi satu jangan anggap semua orang naik bas setahun 2x macam ko bhai...student U yang ramai tu pun balik kampung 2x setahun ke??? simpan sikit ke******n tu untuk anak cucu....ini semua bahana gst yang diserap dalam kos operasi

      Delete
  12. Umno dah jadikan ekonomi negara tenat. Tapi disokong oleh pengikut2 nya yang berIQ tunggul. Benar kata Mahathir...yang duk dalam umno sekarang spesis otak lembam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Macai umno mmg biol. Hari2 cerita pasal jubo. Umno dan sex tak dpt dipisahkan.

      Delete
  13. Alhamdulillah...hudud tertegak akhirnya dikelantan...
    Selepas kapal sink mampus...selepas tgna menemui ilahi yakni semasa hidupnya pernah mnyambut besday dirumah kapal sinnk...dn selepas anwar dijail...
    Akhirnya hudud terlaksana dikelantan...syukur

    ReplyDelete
  14. Rosmah berjalan membeli cincin,
    Cincin dibeli di luar negeri,
    kalau tuan otak tak pandai,
    Najib boleh memberi degree.

    Membeli undi guna pensiswazahan,
    Duit yuran ada yang gomen bayar,
    Apakan daya otak tak pandai,
    Beramai ramai berjumpa lecturer.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ucapkan syabas pada Dewan ulamak pas tak ikut terlunjuk pas-macai anwar dan dinasti lim untuk membuat bersunguh nak halang hukum hudud ,syabas pada pas hudud berjaya dilaksanakan syukur pada allah berjaya laksanakan tampa halangan.

      Delete
    2. Habis UMNO sokong tak cerita pulak. Husam dan PKR tak ada tak cerita pulak. Lembam punya otak.

      Delete
  15. Hairan ..... di negara lain banyak RAKYAT beramai-ramai di jalanraya bantah bila ada kenaikan harga barangan atau kos sara hidup...

    Di Malaysia, penyokong UMNO/BN macam berpesta bila harga barang naik.....puji-puji lagi.

    Hairan bin Ajaib.

    Di UK, broadcaster stesyen TV yang atur debat secara LIVE antara pihak pemerintah dan pembangkang.

    Di Malaysia, Pak Jib kata 'debat bukan budaya kita". RTM tidak suka rancangan debat.

    Di UK, pihak pembangkang boleh buat ceramah di universiti.

    Di Malaysia, pembangkang di larang masuk universiti, takut pelajar asyik bermain politik. He ..he, yang kelab UMNO dii luar negeri itu, bukan kelab politikkah, kah ,kah kah...

    Demokrasi terpimpin kepala hotak kau!!! kah kah .kah

    ReplyDelete
    Replies
    1. di uk media bbc cakap Anwar melakukan sidom kenapa anwar tak nak saman bbc itu apakah itu kebebasan bersuara ,dimalaysia bila cakap anwar sodom je anwar terus saman media malaysia ini , kau sama kan dengan malaysia dan uk, di uk dia telanjang dan kahwin sama jenis depan mata pun hak asasi . sedang perjuankan . kalau berdebat semasa pilihanraya je di uk dilakukan
      . lakukan di malaysia dah lepas pilihan raya debebat sampai mapus itu sikap peminpin pkr tak habis2 nak berdebat sampai rakyat selangor tak ada air pun nak berdebat, kalau puas hati kenapa pr tak tubuhkan aje stesen tv sendiri minta lesen pada kerajaan, ini nak tak bersatu mintak lesen stesen tv masing pun ada ajenda sendiri macam pr nak berkuasa

      Delete
  16. MAAF SAYA HANYA INGIN BERBAGI CERITA KEPADA ANDA YANG PENGGILAH TOGEL KALAU , AWALNYA ITU SAYA CUMA PENJUAL KERUPUK KELILIN YANG PENDAPATANNYA TIDAK SEBERAPA., SAYA PUNYA TIGA,ANAK DAN HUTAN KAMI PUN TAMBAH MENUMPUK, ANAK JUGA BUTUH BIAYA SEKOLAH,DAN AKHIRNYA SAYA DIPERTEMUKAN DENGAN NOMOR HP MBAH SURYO , DAN MENCERITAKAN SEMUANYA,AKHIRNYA SAYA DI KASIH ANGKA GHOIB 4D, ALHAMDULILLAH ITU PUN TEMBUS,DAN DENGAN ADANYA BANTUAN DARI MBAH SURYO , SEMUA HUTANG SAHUTANG SAYA SUDAH PADA LUNAS SEMUA BAHKAN SEKARANG INI SAYA SUDAH BUKA USAHA SENDIRI!!! INI KISAH NYATA DARI SAYA DAN SILAHKAN ANDA BUKTIKAN. SENDIRI,BAGI YANG BERMINAT HUB MBAH SURYO DI NOMOR INI ; 082-342-997-888












    MAAF SAYA HANYA INGIN BERBAGI CERITA KEPADA ANDA YANG PENGGILAH TOGEL KALAU , AWALNYA ITU SAYA CUMA PENJUAL KERUPUK KELILIN YANG PENDAPATANNYA TIDAK SEBERAPA., SAYA PUNYA TIGA,ANAK DAN HUTAN KAMI PUN TAMBAH MENUMPUK, ANAK JUGA BUTUH BIAYA SEKOLAH,DAN AKHIRNYA SAYA DIPERTEMUKAN DENGAN NOMOR HP MBAH SURYO , DAN MENCERITAKAN SEMUANYA,AKHIRNYA SAYA DI KASIH ANGKA GHOIB 4D, ALHAMDULILLAH ITU PUN TEMBUS,DAN DENGAN ADANYA BANTUAN DARI MBAH SURYO , SEMUA HUTANG SAHUTANG SAYA SUDAH PADA LUNAS SEMUA BAHKAN SEKARANG INI SAYA SUDAH BUKA USAHA SENDIRI!!! INI KISAH NYATA DARI SAYA DAN SILAHKAN ANDA BUKTIKAN. SENDIRI,BAGI YANG BERMINAT HUB MBAH SURYO DI NOMOR INI ; 082-342-997-888

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...