Thursday 19 March 2015

DULU KUTUK PEMIMPIN BN .. SEKARANG SENDIRI BIKIN ... TAK SETUJU DIPERHAMBAT KELUAR DARI MALAYSIA.


Pergh!!!! Dulu kutuk kononnya ada pemimpin UMNO/BN bila sudah tidak mampu menerima perbezaan pendapat bersifat kebudak-budakan suruh tinggal dinegara lain jika merasakan negara ini tidak sesuai dan baik baginya.

Nah!!! Sekarang apa cerita wahai pemimpin DAP Sabah!!!!!! ... Kerana Kelantan bentang dan luluskan  Enakmen Kanun Jenayah Syariah II 1993 (Pindaan 2015).

Ini dinamakan kata dulang paku serpih .. kata kepada orang tetapi diri sendiri yang teramat lebih.

Sebelum ini cukup kencang dan garang beberapa pemimpin tertinggi DAP memberi amaran agar PAS keluar dari Pakatan Rakyat kerana hudud ini .. Sekarang ADUN DAP Seri Tanjung Sabah lagi lajak dia punya kenyataan ... terus halau dan perhambat Kelantan keluar dari Malaysia ... hebat!!!!!!

Ini belum pegang kuasa di Putrajaya .. kalau dah pegang tidak boleh bayangkan apa mau dilakukannya jika bantah dan bersongsang pandangan dan pendapat.


TAWAU: Ahli Dewan Undangan Negeri Sri Tanjong, Chan Foong Hin (gambar) telah memberi amaran kepada Speaker Parlimen berkenaan tindakan membenarkan pembentangan Enakmen Kanun Jenayah Syariah II 1993 (pindaan) oleh Ahli Parlimen PAS di Parlimen.

Beliau berkata jika ini dibenarkan, ia akan menjadi sama seperti satu "rampasan kuasa berperlembagaan" terhadap Sabah dan Sarawak.

"Pakatan sulit oleh Kerajaan Persekutuan dan Kerajaan Negeri Kelantan untuk membolehkan peluasan kuasa Kelantan dengan melindungi sistem keadilan jenayah di bawah Perkara 76A, telah menafikan kuasa 57 ahli parlimen dari Sabah (termasuk Labuan) dan Sarawak dan gabenor di Sabah dan Sarawak daripada mempunyai kuasa berkata apa-apa dalam membuat keputusan, adalah merupakan satu rampasan kuasa perlembagaan terhadap Sabah dan Sarawak, "katanya.

Dalam Surat Terbuka kepada Speaker Tan Sri Pandikar Amin Haji Mulia, Chan yang juga Naib Pengerusi DAP Sabah menegaskan bahawa jika Kelantan, yang tidak berjaya menentang pembentukan Malaysia melalui satu cabaran perlembagaan pada tahun 1963, menegaskan bahawa kerajaan negeri boleh berbuat apa-apa sesuka hati dengan persetujuan Putrajaya dan menjadikan dirinya lebih tinggi daripada negeri-negeri lain terutama Sabah dan Sarawak yang setanding dengan seluruh Tanah Melayu, ia harus mempertimbangkan meninggalkan Malaysia.

"Daripada Sabah Sarawak Keluar Malaysia (SSKM), Kelantan Keluar Malaysia (KKM) akan menjadi lebih tepat.

38 comments:

  1. PKR arah ADUN tak sertai bahas hudud

    PKR mengarahkan wakilnya di DUN Kelantan, Mohd Roslan Puteh untuk tidak menyertai perbahasan dan pengundian ke atas rang undang-undang hudud di negeri itu.

    http://www.malaysiakini.com/news/292518

    ReplyDelete
    Replies
    1. PANDAI BETUL LA.... TIME KITA SIBUK PASAL GST, PASAL JET BARU, PASAL KAWINKAN ANAK... TIME NI LA DEMA SOKONG HUDUD. BIJAK2

      Delete
  2. DAP ni jahat, waktu vigil, DAP kata jgn Turun. Lepas tu halau PAS. Yg aku takut kalau dua halau Tulang Besi balik Nepal. Kah kah kah

    ReplyDelete
    Replies
    1. PASMA pun sokong hudud. Mau kalau tulang besi mengarut, depa buboh kapla Ramon TayLip dgn senduk bihon sop

      Delete
    2. Adey adey sakit jerit Ramon Taylip

      (Badan Besar, suara kecik macam angsa kah kah kah)

      Delete
    3. Tulang Besi tu Syiah bro.

      Delete
  3. Kanun Jenayah Syariah II hanya untuk orang Islam sahaja, yang GERAKAN, MCA & DAP bantah apa hal..?
    Kanun Jenayah Syariah II hanya untuk orang Islam. ITU pun tarak faham

    ReplyDelete
    Replies
    1. Arab dan Brunei hudud kepada semua rakyat kenapa Pas pada orang Islam shj Kata nak bentuk negara Islam, klu dah negara Islam tidak ada yg kecuali, Islam itu kan agama yg adil, dulu mahadir cakap hudud tak adil utuk org Islam di malaysia pas adit hudud tidak adil kini terimalah balasanya dari PR sendiri.

      Delete
    2. 1801....lu bukan Islam lu tak perlu takut. Lu jaga lu punya agama sendiri la. Hudud tak kacau lu punya agama. Kita Islam mau ikut kita punya agama apasal lu kecoh?

      Delete
    3. Cantikkkk Anon 1905, gua sokong lu. Org kafir itu macam lah bro, takut itu sama Islam, kalu org Islam dia tatak takut kerana org Islam baik-baik, tatak culi balang olang, tatak rogol olang.

      Delete
  4. APAKAH BANGANG SI CHAN NI......ISLAMIC MATTERS ARE ALWAYS STATE MATTERS....RUJUK PERLEMBAGAAN PERSEKUTUAN LAH....BAHAGIAN 1, PERLEMBAGAAN PERSEKUTUAN....INI YANG NAMANYA BANGANG...JADI MP TAPI MASIH BANGANG!

    ReplyDelete
  5. Lu latang lali mane? Ic male beli? Bahase kebangsaan tatau cakap! Talak suka hulud, lu naik tongkang balik tongsan la.

    ReplyDelete
  6. Salam 1rasuah ,

    Dulu orang kafir, terutama orang yahudi lari ke negara Islam kerana;
    1. Hak asasi manusia (di negara kristian mereka akan didera dan dibunuh manakala di negara islam mereka dianggap ahlil kitab yang diberi layanan istimewa )
    2. Ekonomi (negara islam juara dalam perdagangan kerana menguasai matematik dan memang perdagangan adalah darah daging mereka, mereka juga menguasai jalan dagang daratan dan lautan)
    3. Kemajuan ( islam menguasai sains dan matematik, hingga kini media barat termasuk nat geo mengakui hakikat itu, islam give us science , mathematics and cofee. Islam and innovation are twins , begitulah tulis mereka hingga sekarang )
    Malangnya sekarang, orang islam lari ke Australia dan negara barat atas sebab yang sama. Manakala orang islam bila ditanya apakah negara islam mereka jawab negara yang menjalankan hukum hudud. Begitulah dangkalnya mereka meninggalkan sains, ekonomi dan hak asasi lalu mengambil hukum, negara hukum.

    Dahulu pandai diukur dengan produk buah fikiran penaakulan, yakni hasil kajian dan hasil tulisan kini pandai ialah siapa yang kuat hafazan.

    KEDEPAN (KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian, SPM 5A degree dan guru, 3A-4A diploma, 1A-2A sijil, 0A buruh amah dan pekerja am) adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya, biar bodo buat kerja bodo, pandai buat kerja pandai.heee

    ReplyDelete
    Replies
    1. inilah satu2nya antara pandangan yg benar (berkenaan bab hudud) tetapi usaha untuk melaksanakan hudud inipun benar juga sifatnya .. doakan supaya hasil dari usaha ini akan terlindung dari fitnah golongan non muslim atau menjadi kekeliruan bagi umat islam ..bagaimana mahu mengimplikasikan hudud dlm urusan hidup ... kesannya hanya dapat dilihat pada benih generasi yg bakal lahir selepas terlaksananya hudud di bumi bertuah ini .. besar dan hebat ganjaran pahala pada sipemerintah yg berusaha dlm urusan hudud ..sebagaimana berat dan sukarnya untuk mengelak hudud dari menjadi satu lagi "fitnah" golongan kafir kepada umat islam .. adalah diharapkan supaya generasi yg lahir sebelum pelaksanaan hudud tidak di"beratkan" pada hukum ini .. melainkan setelah disahkan dengan teliti .. jgn laksanakan hudud sebagaimana puak yg tidak berilmu seperti apa yg dilakukan taliban .. IS pada kuasa yg ada pada mereka .. kunci kepada kejayaan hudud adalah "ditutup segala jln pada punca jenayah hudud"

      Delete
    2. ada satu pendapat yg mengatakan hudud hanya wajib disyariatkan( yakni jika masih tidak melaksanakan hukumnya berdosa) setelah tiba pada keadaan "tiada sebab untuk melaksanakannya" yakni umat islam telah berada didlm keadaan sangat kuat imannya..sangat luas ilmu pengetahuannya (penguasa ilmu fardhu kifayah dan fardhu ain)..tiada krisis serangan wabak penyakit yg menjadi apedemik dan peperangan ..menerajui ekonomi ..inilah keadaan dizaman Nabi saw dan kerajaan islam melaksanakan hudud... si penzina tidak melakukan zina ..siperompak tidak merompak.. sipembunuh tidak membunuh melainkan ia sendiri menuntut untuk dilaksanakan undang2 Allahswt keatasnya (hudud qisas taazir) keatasnya .. inilah maksud "hudud disyariatkan setelah tiada sebab untuk melaksanakannya"

      Delete
    3. ALHAMDULILLAH BERKAT USAHA DAN KESABARAN PAS, KINI KITA SEDANG MENANTI HASILNYA. KALAU HARAPKAN UMNO MEMANG SAMPAI KIAMAT LA JAWAPNYA. KAT PARLIMEN TU NANTI YG TAK SOKONG IALAH PUAK KAFIR DAN YG TAK BERIMAN.

      ALHAMDULILLAH SBB PAS TELAH BERUSAHA SEBAIK MUNGKIN. SELEBIHNYA KITA MOHON KEJAYAAN DRP ALLAH SAHAJA. PAS MERANCANG TAPI ALLAH YG MENENTUKAN

      Delete
  7. Demokrasi hanya untuk melambatkan kebangkitan islam shj. DAP hanya bertopengkan demokrasi. Di sebalik topeng itu tersembunyi wajah anti islam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dalam demokasi satu aku tak suka sangat kebebasan bersuara yg melampauhi batas itu masalah demokasi, jika ikut sejarah negara demokasi juga pencipta dewa gay disebab hak bersuara yg melampauhi batas , jika ikut sejarah demokasi juga ada menyebabkan kuasa greece berpecah belah ada undian palsu untuk memilih dewa senat, demokasi juga yg memecah belahkan rom timur dan rom barat berperang satu sama lain. Kerana mahu rebut kuasa ada

      Delete
  8. Demokrasi hanya untuk melambatkan kebangkitan islam shj. DAP hanya bertopengkan demokrasi. Di sebalik topeng itu tersembunyi wajah anti islam

    ReplyDelete
  9. Demokrasi hanya untuk melambatkan kebangkitan islam shj. DAP hanya bertopengkan demokrasi. Di sebalik topeng itu tersembunyi wajah anti islam

    ReplyDelete
  10. HANJING PUNYA ,Chan Foong Hin , ASAL DIRI CINA, DATANG MEREMPAT KE PULAUAN MELAYU SEKARANG NAK HALAU ORG MELAYU DARI TANAH MELAYU.PULA !!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jgn marah macai umno. Dulu umno lah yg beri kerakyatan kpd org cina. Jgn marah haa...

      Delete
    2. sorry la lu punya member, but over my dead body first.

      Delete
  11. Saya sokong yb chan cakap betul. Tapi kalau kelantan pasma menang kita terima. Bila pru 14 kita menang putra jaya pas boleh tukar pasma kah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lu ni babi ker hapa?

      Delete
    2. Anon 1833, lu GILA BABI ATAU BABI GILA?

      Delete
  12. Org2 kafir sedang mempermainkan hukum hudud Allah dan meletakkannya di bawah kaki kita. Tetapi kita masih leka dgn adu domba. Cina tetap bersatu tapi melayu sibukk dgn jubor

    ReplyDelete
  13. PKR akan menyiasat sama ada benar Adun tunggalnya di Kelantan, Mohamad Roslan Puteh mematuhi arahan parti agar tidak berada atau memberi sokongan terhadap pembentangan usul Pindaan Enakmen Kanun Jenayah Syariah Dun Kelantan, hari ini.

    Naib Presiden PKR, Rafizi Ramli berkata, PKR sebelum ini telah mengarahkan Mohamad Roslan agar tidak menyertai atau berada pada sesi pembentangan usul hudud yang diluluskan hari ini.
    "Arahan sudah dikeluarkan agar Adun kami di sana (Dun Kelantan) tidak berada atau menyertai sesi pembentangan usul Pindaan Enakmen Kanun Jenayah Syariah.

    "Bagaimanapun kita akan siasat sama ada benar beliau berada di sana atau tidak," katanya ketika ditemui pemberita di Bangunan Parlimen, hari ini.

    Sementara itu, Setiausaha Organisasi Kebangsaan DAP, Anthony Loke Siew Fook tetap dengan pendirian tidak menyokong serta mengecam tindakan Pas yang melanggar konsensus nasional Pakatan Rakyat dengan meluluskan hukum hudud di Kelantan hari ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Balikla Nik Nadzmi Dan rafizi. Susah cari PAS bila macam ni korang belagak suweiiiii

      Kau nak jadi Abu lahab ka???? Dari fizikal Abu lahab berkulit cerah Dan agak gemok pun

      Delete
    2. Nasib baik ada pas. Klu harap umno ngan kazima memang sampai kiamat la

      Delete
  14. UMNOS DAH CAKAP NAK SOKONG SEBAB DEMI AGAMA ISLAM. KITA HARAP DI PARLIMEN NANTI UMNOS2 INI TIDAK MENJADI MUNAFIKUN...

    ReplyDelete
  15. Alhamdulillah .....x kiralah umno,pas atau parti ape selagi islam wajib sokong hudud ....

    ReplyDelete
  16. Pas for all, hudud for all jugalah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau hudud for all...anak bini ko for all boleh usung,kongkek dan liwat lerr...spesis cai kepala masuk air ,,,bodoh tak boleh diajar hee

      Delete
  17. Nak harap orang kafir sokong Hudud sampai kiamat le tak jadi. Itu kerja syaitan le.Orang Islam le yang kena ikhlas sokong Hudud. Tahniah Pas kerana tunjuk semangat Islam yang sejati. Semoga Allah berkati kita semua.

    ReplyDelete
  18. AKAN AKU PERANGI daPIGS dan puak2 dalam PKR yang menyokong daPIGS HABIS HABISAN INSYAALLAH.

    ReplyDelete
  19. Kelantan keluar Malaysia saya rakyat Perak akan rela hati ikut Kelantan jadi rakyat Kelantan jihad paling mudah

    ReplyDelete
  20. MAAF SAYA HANYA INGIN BERBAGI CERITA KEPADA ANDA YANG PENGGILAH TOGEL KALAU , AWALNYA ITU SAYA CUMA PENJUAL KERUPUK KELILIN YANG PENDAPATANNYA TIDAK SEBERAPA., SAYA PUNYA TIGA,ANAK DAN HUTAN KAMI PUN TAMBAH MENUMPUK, ANAK JUGA BUTUH BIAYA SEKOLAH,DAN AKHIRNYA SAYA DIPERTEMUKAN DENGAN NOMOR HP MBAH SURYO , DAN MENCERITAKAN SEMUANYA,AKHIRNYA SAYA DI KASIH ANGKA GHOIB 4D, ALHAMDULILLAH ITU PUN TEMBUS,DAN DENGAN ADANYA BANTUAN DARI MBAH SURYO , SEMUA HUTANG SAHUTANG SAYA SUDAH PADA LUNAS SEMUA BAHKAN SEKARANG INI SAYA SUDAH BUKA USAHA SENDIRI!!! INI KISAH NYATA DARI SAYA DAN SILAHKAN ANDA BUKTIKAN. SENDIRI,BAGI YANG BERMINAT HUB MBAH SURYO DI NOMOR INI ; 082-342-997-888












    MAAF SAYA HANYA INGIN BERBAGI CERITA KEPADA ANDA YANG PENGGILAH TOGEL KALAU , AWALNYA ITU SAYA CUMA PENJUAL KERUPUK KELILIN YANG PENDAPATANNYA TIDAK SEBERAPA., SAYA PUNYA TIGA,ANAK DAN HUTAN KAMI PUN TAMBAH MENUMPUK, ANAK JUGA BUTUH BIAYA SEKOLAH,DAN AKHIRNYA SAYA DIPERTEMUKAN DENGAN NOMOR HP MBAH SURYO , DAN MENCERITAKAN SEMUANYA,AKHIRNYA SAYA DI KASIH ANGKA GHOIB 4D, ALHAMDULILLAH ITU PUN TEMBUS,DAN DENGAN ADANYA BANTUAN DARI MBAH SURYO , SEMUA HUTANG SAHUTANG SAYA SUDAH PADA LUNAS SEMUA BAHKAN SEKARANG INI SAYA SUDAH BUKA USAHA SENDIRI!!! INI KISAH NYATA DARI SAYA DAN SILAHKAN ANDA BUKTIKAN. SENDIRI,BAGI YANG BERMINAT HUB MBAH SURYO DI NOMOR INI ; 082-342-997-888

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...