Thursday 5 March 2015

Edisi Apa Lagi Rakyat Mau .... Keluarkan duit sendiri dari ATM pun akan dikenakan GST.


SILA MAKLUM BAHAWA CIMB DIWAJIBKAN UNTUK MENGENAKAN CUKAI GST KEATAS YURAN & CAJ EFEKTIF 1 APRIL 2015. SILA LAYARI WWW.CIMBBANK.COM.MY UNTUK MAKLUMAT LANJUT.

Apakah para pendokong dan penyokong UMNO/BN gembira sakan apabila diberitahu akan berita dan maklumat ini???

Masih percaya akan kata-kata Ahmad Maslan CGPA 3.85 bahawa GST memberi untung kepada rakyat dan harga barang akan menjadi lebih murah?????

Kalau keluarkan duit simpanan sendiri dari bank itu pun dikenakan GST, apa jaminan yang harga barang-barang keperluan harian akan menjadi lebih murah dan kualiti hidup rakyat terutamanya yang berpendapatan rendah dan golongan miskin menjadi lebih baik.

Apa yang Omak Kau nampak dan rasa ... Kerajaan ambil duit rakyat melalui GST,  pada PRU 14 nanti rakyat akan rentap kuasa kerajaan yang ada sekarang.

GST jika tidak ditangani secara bijak dan berhati-hati mampu mengubah kedudukan kerajaan dari pemerintah kepada pembangkang selepas PRU 14 nanti.

Perlu berikan keyakinan penuh bahawa pelaksanaan GST mulai awal bulan depan memberi rahmat dan keuntungan kepada rakyat dalam jangka masa pendek dan panjang .. jika tidak ... hayat kerajaan UMNO/BN akan menjadi pendek dan akan terus menjadi pembangkang untuk jangka masa yang cukup panjang.

39 comments:

  1. MacaI UMNO otak otak udang mesti terluncat-luncat gumbira.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Berita baik untuk penyokong tegar ameno dulu kini dan selamanya...selamat menikmati GST.

      Delete
    2. Hahaha.....
      melayu bijak merana sebab melayu bodoh mencari bahaya, akhirnya rakyat malaysia menderita oleh melayu bodoh dan tamak.
      Kini baru tahu langit tinggi atau rendah, sama2 memberi sederkah pada umno sedangkan sepatut sederkah di beri pada yg memerlukan pertlgan rupanya umno penerima sederkah!!!
      Semoga melayu semakin senang pada masa depan atas mulia anda memberi sederkah.
      Hidup melayu melayu boleh melayu cemerlang.

      Delete
  2. Kalu gini x hairan lh kalu satu ari nanti urusan pengembumian yg mati pun akn dikenekn gst ...hee

    ReplyDelete
  3. Kerana menganiaya TSKI, Che Gu Bard, arwah TGNA Dan TGHA., career Abang Non sudah masuk longkang.

    Izzah d Janda, tolong update Bapak kamu okey. Jgn ingat GST untuk beli lilin Dan makanan Anjing saja yg kena. Semua barang kena.

    Inilah mangkuk gang lilin tak perjuangan Rakyat marhaen. Balik2 Keadilan untuk bapak dia sjaaa

    ReplyDelete
  4. Wehhh PASMA, GST pun kena dekat bihun sup okey. Silap2 baca cerita bohong kat blog Malaysiawaves pun kena GST

    ReplyDelete
  5. Mana blogger yg tak da teloq utk perjuangkan nasib rakyat ! yg depa tahu asyik buat kacau dlm parti Pas rakan PR depa dgn pelbagai tohmahan dan fitnah menyebabkan perjuangan utk rakyat dah tak dpt sambutan..........mana blgger mountdweller,alhusyeen, tulang besi, greenboc, yong suka kuning, cipan tenuk & tapir, sisi bukit, addin dll. Depa mmg dah tak peduli nasib rakyat......hanya peduli nasib idola mereka........anwar shj .......ptui

    ReplyDelete
    Replies
    1. yg aku tahu yong mmg tak da teloq, mountdweller mgkn ada tapi 'teloq asin' sbb komen kat blog ada juga keluar tp kalau alhusyeen, greenboc & tulang besi ........tak da teloq langsung walau sebesar teloq puyuh sbb depa hanya tahu mengkritik dan buat tohmahan fitnah tapi bila org komen kat blog depa langsung tak keluar !

      Delete
    2. Anon 10:00 I support you. Mereka ni yg berjiwa Nepalese sanggup membodek Abang Non yg melakukan kezaliman ultra. Habuan mereka hanya 1 mangkuk bihun sup di majlis PASMA.

      Delete
    3. TuLang Besi Malaysiawaves Harap badan Besar Dan tulis gegar2 saja. Otak kecik macam kismis.

      Balik2 gang barbican. Anuar tu, kami Reformist pun dah reject lagi Mau paksa TGHA terima.

      Bangsat2 nilah yg merosakkan PR

      Delete
  6. Penyokong UMNO/BN menang bodoh-Najib lemah dlm pentadbiran negara- hari2 akhir saekor Najib

    ReplyDelete
    Replies
    1. Adalah kita mahu menggantikan pemimpin yg zalim dgn orang yg zalim. TSKI yg banyak jasa boleh Anuar nayakan. Inikan blogger otak kismis macam Greenboc, Malaysiawaves. Addin dll.

      Setakat Tulang Besi tu Mat Matang boleh hantar pi negeri asal dia- Nepal

      Delete
  7. Dari awal lagi aku dah kata, GST mustahil akan turunkan harga. ia TETAp akan naikkan kos hidup. tapi entahlah, ramai jugak mahabongok yang percaya kelentong penyokong GST.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Syukur minyak dah naik..syukur ada GST...kami penyokong tegar ameno tetap undi kati walaupun dah karat...walaupun Tun M kata yang bodoh semuanya masuk ameno..selagi ada bulan dan bintang kami tetap sokong.hahaha.

      Delete
  8. Omak kau atm sekarang lebih teruk dari lebih 3kali keluar dikenakan 50sen di bank sama maybank dan keluar maybank pada bank lain di kenakan caj MEPS 1rm
    Jika gst nanti caj MEPS hanya dikenakan 6% jika keluarkan pada bank sama tak kena caj MEPS atau di keluar 100rm keatas tak di kenakan gst...

    mana nak 1RM ke atau 6%gst caj MEPS
    Cari laporan gst dengan betul jangan main tipu je omak kau

    ReplyDelete
    Replies
    1. adapun golongan yg tidak mahu menggunakan akal .. sifatnya hanyalah sekadar menyampaikan khabar yg datang kepadanya ibarat seekor burung yg pandai berkata2 tanpa ia mengetahui pada apa yg keluar dari lisannya ... "GST" zalim maka berzikirlah golongan ini akan zalimnya "GST" .. ia adalah jln sipemerintah "merompak" duit golongan yg diperintah .. maka dilagukannya dengan diringi rintihan dan sesalan betapa celakanya nasib mereka yg berada dibawah pemerintah yg menimpakan satu lagi bentuk kezaliman yg dinamakan "GST" .. demikianlah sifat tercela yg tertanam jauh didlm dada2 golongan yg kufur pada segala nikmat yg ia masih ada

      Delete
    2. Bodohnya ko ni, kuar rm100 dlu tiga kali baru kene 50 sen, lepas gst kuar rm100 tiga kali kena (rm6 x 3 kali kuar), kan dah jd rm18. mana lg kecik 50 sen ke rm 18.

      Delete
  9. Selagi ada bulan dan bintang, kami akan menjaga anda. Kami akan kenakan gst pada semua aktiviti anda. Dan anda patut bersyukur kerana walau pun hidup anda susah anda masih ada kami sebagai tuan anda. Teruskan kesetiaan anda. Terima kasih.

    ReplyDelete
  10. "gst" telah dipraktikan oleh 160 buah kerajaan yg ujud dimuka bumi ini .. fitrahnya pasti ada kecurangan atau kekurangan dlm setiap usaha anak adam sama ada disengajakan atau tidak .. malang sekali segelintir umat islam di tanah ini memilih untuk ..mencela..memfitnah..mengadu domba..disertai dengan rintihan dan keluh kesah seolah2 gst membawakan kepada mereka mudharat yg terlalu besar berbanding manfaat yg terkandung di dlmnya (gst) .. cuba tanyakan kepada "rakyat" di negara yg terlebih dahulu ditimpakan gst oleh kerajaan mereka .. apakah mereka sangat tersiksa .. sebagaimana tersiksanya kamu .. hatta walau belum dikuatkuasakan gst keatas kamu .. sedarlah diri jangan melampaui batas.. belum jln pun gst .. macam org hilang akal

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ayat mengalah ustaz sekali baca macam alim ulama, DALAM ISLAM TIADA CUKAI yang ada zakat dikutip dari mereka yang mampu dan diagihkan kepada yang kurang mampu tiada manafaat apa pun gst di Mesia yang serba mahal sebab semua dicukaikan beratus peratus selain menambah pendapatan negara berbilion2 untuk diagihkan sesama mereka....sokonglah kamu kepada penindasan dan kezaliman umno/bn

      Delete
    2. begitulah bila dah sifat ta'sub itu meresapi kedalam darah daging .....sudah tak mampu berfikir....dan tak dapat lagi nak membeza antara yg hak dgn yg batil..... lalu semua urusan terserah...... maka disokong dan dipuji melangit.... seolah2 (maksum) dan semuanya benar......

      moral: jangan jadi balaci

      Delete
    3. wahai sahabat ... belajarlah terlebih dahulu perkara2 yg menjadi hak sipemerintah .. jika istilah "cukai" kamu rasakan bukan dari syariat islam .. maka gunalah istilah "jizyah" .. walaupun kedua2nya lain bunyi dan ejaannya.. tetapi ia adalah sama sifatnya .. dan ia adalah salah satu hak sipemerintah yg terkandung dlm syariat..camtu jugalah kalau istilah "kerjasama" tidak nampak islamic gunalah frasa "tahaluf siasyi" ... aku bukan alim ulama .. tetapi aku aminkan juga ... zakat pun ada juga dlm syariat ..bangsa melayu dulu kala menggunakan istilah "ufti" .. aku hanya "mengingatkan" akan bahaya sifat taasub ..dan perkara2 asas dlm syariat ... bukan dengan niat supaya kamu beralih menjadi pentaasub sipemerintah .. jagalah lisan kamu ..dari menjadi tali penyambung pada fitnah..adu domba..prasangka buruk kepada sipemerintah ..itu sahaja

      Delete
    4. baguslah ada juga yang kembali berfikir kepada agama bila ada isu yang mcam nie. pada aku yang cetek ilmunya GST tidak mendatangkan kebaikan buat rakyat yang, gaji minimum rm900.00 sebulan, bila difikir dengan taraf hidup di Malaysia sekarang, GST hanya meluaskan jurang antara kaya dan miskin, yang kaya bertambah kaya kerana pulangan GST, yang miskin hanya akan bertambah miskin kerana GST, nasib mereka hanya akan berubah jika perolehan GST digunakan untuk membantu rakyat, tetapi jika kerajaan masih boros menggunakan wang rakyat, kita akan lihat negara kita sama macam beberapa negara yang gagal memanfaatkan GST seperti India dan Indonesia. Harap kita maju seperti Singapura, yang bermula dengan 3% .kemudian naik secara berperingkat dan terkini 7% kerana tidak mahu rakyatnya terbeban.

      Delete
  11. Memang pun dah bertahun2 Melayu hilang akal sebab tak di benarkan berfikir secara waras. Dan di kelentong sepanjang zaman.

    ReplyDelete
  12. aduhhhhhh btol ke nie.. pihak bank dh bg penjelasan ke

    ReplyDelete
  13. usaha menghuru harakan PAS dan memburuk2kan anwar sedang didalangi umnu.

    hati2 walaupun blogger yg berbaju PR

    ReplyDelete
  14. OMAKKAU KUAR DUIT KAT MESIN ATM X KENA GST, YG KENA GST APABILA MENGUNAKAN SERVIS SEPERTI PINDAHAN WANG KE AKAUN LAIN..

    ReplyDelete
  15. Dulu masa nak buat lebuhraya utara selatan mak oi parti pembangkan punya protes dgn buat demonstrasi di plaza tol ... dn sebagainya bula dah siap nampak kemudahan memberi keuntungan senyap2 mereka pun antara pengguna lebuhraya teraktif.... bila kerajaan buat putrajaya puh pembangkang punya bising mak oii siap ckp jika dapat tawan putrajaya nak jual.... buat klia pembangkang juga bising projek gajah putih dn sebagainya... kini GST... belum pun dilaksanakan puh... pembangkang macam kemarok dek syaitan mengamuk sana sini.... tahniah itulah maksud dr makna perkataan pembangkang.... rakyat buatlah penilaian sendiri....

    ReplyDelete
  16. segala cukai2 atau income tax yg dikaut dari rakyat itu tidaklah kesemuanya balik faedah kpd rakyat..
    sebaliknya disonglap oleh penyamun2 yg diberi kuasa oleh rakyat juga.. atas nama projek untuk rakyat atau atas nama makan angin mencari projek luar negara....
    inilah bahana dan bala yg rakyat dapat apabila memberi undi kepada penyamun2 dan perompak2 yg macam haramjadah perangai serta kelakuan.mereka... langsung tak rasa bersalah walaupun makan mentekedarah benda samun...
    lepas tu dok cakap pandai.... tapi orang tahu kata mereka bodoh...

    ReplyDelete
    Replies
    1. syariat tidak "membebankan" kepada org awam untuk menyiasat kemana perginya segala hasil (cukai..tax..hasil bumi..dll)yg dapat kepada sipemerintah ..kerana telah ada pihak yg dilantik dlm urusan itu .. tetapi jika segala hak2 golongan yg diperintah (org awam) telah hampir semuanya dipenuhi oleh sipemerintah..cukuplah ia sebagai tanda sesebuah kerajaan itu merupakan pemerintah yg taat kepada syariat ... kemerdekaan jiwa dan harta..keselamatan nyawa ..akses kepada segala macam ilmu pengetahuan (fardhu ain & kifayah)dan kemudahan asas.. jaringan sosial..keharmonian antara kaum..inilah antara hak2 kepada si rakyat .. kepada yg senantiasa berkeluh kesah dan merintih pilu ..hak apa yg masih terlepas dari kamu sebagai rakyat ? ..cercita

      Delete
  17. Mana ada rakyat yang suka kena cukai dalam urusan jualbeli mereka. Duit mereka,usaha mereka, titik peluh mereka. Dan kerajaan yg nampaknya tak terlibat secara terus dalam aktiviti itu mengutip cukai. Tak faham den. Tukar pada cukai kepala saje lah senang faham sikit. Negara maju tu gaji mereka besar. Boleh lah GsT.Ini orang kita yang susah kat kampung tu pun kena gst jugak. Mungkin kita tak faham sangat tapi begitu lah rasenya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apergh?! Kat kampung pun kena GST!? HAhahahahah lawak la..... adeh hampeh....

      Delete
  18. 1 mesiaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

    ReplyDelete
  19. Aku heran ..pnyokg bn ni...tksub sgt dgn kera jaan kalau beli brg discount 6% ...semua org suka...ini beli brg kita kena tmbh 6%...itu kalau anda suka..memang anda dah gila...gst=GhoST...hantu ..hisap darah@ syaitan

    ReplyDelete
  20. Bodoh piang...keluar duit bank lain dulu kena rm1.00 dan sekarang Rm1.06. Tu saja...makan piza--burger king...kentucy dari dulu bayar 6% tak bising pun

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mengapalah macai BN seperti kamu bodoh sangat? Tak belajar ekonomi kah? Kesan dari cukai GST yang dikenakan kepada setiap peringkat pengeluaran, pemasaran dan peruncit menyebabkan rakyat terpaksa membayar cukai 18% lebih tinggi dari cukai sebelum GST kerana rakyat sebagai pengguna terpaksa menanggung semua cukai itu!

      Delete
  21. MAAF SAYA HANYA INGIN BERBAGI CERITA KEPADA ANDA YANG PENGGILAH TOGEL KALAU , AWALNYA ITU SAYA CUMA PENJUAL KERUPUK KELILIN YANG PENDAPATANNYA TIDAK SEBERAPA., SAYA PUNYA TIGA,ANAK DAN HUTAN KAMI PUN TAMBAH MENUMPUK, ANAK JUGA BUTUH BIAYA SEKOLAH,DAN AKHIRNYA SAYA DIPERTEMUKAN DENGAN NOMOR HP MBAH SURYO , DAN MENCERITAKAN SEMUANYA,AKHIRNYA SAYA DI KASIH ANGKA GHOIB 4D, ALHAMDULILLAH ITU PUN TEMBUS,DAN DENGAN ADANYA BANTUAN DARI MBAH SURYO , SEMUA HUTANG SAHUTANG SAYA SUDAH PADA LUNAS SEMUA BAHKAN SEKARANG INI SAYA SUDAH BUKA USAHA SENDIRI!!! INI KISAH NYATA DARI SAYA DAN SILAHKAN ANDA BUKTIKAN. SENDIRI,BAGI YANG BERMINAT HUB MBAH SURYO DI NOMOR INI ; 082-342-997-888











    MAAF SAYA HANYA INGIN BERBAGI CERITA KEPADA ANDA YANG PENGGILAH TOGEL KALAU , AWALNYA ITU SAYA CUMA PENJUAL KERUPUK KELILIN YANG PENDAPATANNYA TIDAK SEBERAPA., SAYA PUNYA TIGA,ANAK DAN HUTAN KAMI PUN TAMBAH MENUMPUK, ANAK JUGA BUTUH BIAYA SEKOLAH,DAN AKHIRNYA SAYA DIPERTEMUKAN DENGAN NOMOR HP MBAH SURYO , DAN MENCERITAKAN SEMUANYA,AKHIRNYA SAYA DI KASIH ANGKA GHOIB 4D, ALHAMDULILLAH ITU PUN TEMBUS,DAN DENGAN ADANYA BANTUAN DARI MBAH SURYO , SEMUA HUTANG SAHUTANG SAYA SUDAH PADA LUNAS SEMUA BAHKAN SEKARANG INI SAYA SUDAH BUKA USAHA SENDIRI!!! INI KISAH NYATA DARI SAYA DAN SILAHKAN ANDA BUKTIKAN. SENDIRI,BAGI YANG BERMINAT HUB MBAH SURYO DI NOMOR INI ; 082-342-997-888

    ReplyDelete
  22. BN adalah LINTAH DARAT yang membebankan rakyat dengan GST dan hutang negara ! Kenaikan harga barangan dan perkhidmatan yang disebabkan oleh GST BN menyebabkan rakyat menjadi lebih miskin !

    Harga rumah akan meningkat lebih tinggi menyebabkan rakyat tidak mampu membeli rumah sedangkan rumah adalah keperluan asas rakyat ! Akhirnya mungkin rakyat terpaksa tinggal dalam khemah pelarian atau di bawah jambatan seperti Indonesia dll.

    Marilah kita semua menyokong PAS dan PKR untuk menghapuskan kezaliman BN !

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...