Tuesday 10 March 2015

EDISI SIAKAP SENOHONG GELAMA IKAN DURI .. LAGI KERAP CAKAP BOHONG LAGI LAMA JADI MENTERI.


Mau beri peringatan dan nasihat kepada menteri yang sering terkantoi dalam sejarah negara ... 1) sekarang bukan zaman rakyat baca Utusan dan Berita Harian sebagai bahan rujukan .. 2) rakyat majoritinya sudah berilmu dan tahu mana nak cari maklumat  ...  3) rakyat sekarang bukan jenis telan mentah-mentah apa yang diucapkan para pemimpin.

Mana mungkin rakyat tidak sedar dan perasan harga gas masak 16 tahun dulu masih kekal sehingga kini .. apa punya siotlah menteri ini kalau bercakap.

Harga baharu gas petroleum cecair (LPG) mungkin akan diumumkan pada mesyuarat Majlis Ekonomi Negara yang dipengerusikan oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak, esok.
  
Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan, Datuk Seri Hasan Malek berkata, beliau akan membentangkan cadangan kementeriannya berhubung perkara itu pada mesyuarat itu.
  
Satu kenyataan rasmi mengenainya akan dikeluarkan jika harga baharu itu mendapat persetujuan mesyuarat berkenaan.
  
Pada masa ini, kerajaan menetapkan harga LPG pada kadar RM26.60 bagi tong 14 kilogram.
  
"Sebenarnya kita sudah mengadakan perjumpaan dengan mereka yang berkepentingan dalam industri LPG ini. Sudah dua tiga kali kita bermesyuarat tetapi belum ada kata putus mengenai harga baharu LPG kerana ada beberapa masalah teknikal dan juga kerana mengambil (pendekatan) kepentingan rakyat didahulukan. 
  
"Kita akui bahawa sejak 16 tahun yang lalu harga LPG ini tidak pernah dikaji. Berikutan itu, kita mengambil pendekatan mengadakan rundingan baru-baru ini untuk mencari jalan supaya industri LPG ini akan terus berkembang," katanya.
  
Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas merasmikan mesyuarat agung Koperasi Harapan Baru Kuala Pilah Bhd di sini, hari ini.
  
Mengulas lanjut, Hasan berkata, harga baharu LPG ini akan turut mengambil kira jumlah subsidi diberikan kerajaan, cadangan orang ramai serta kepentingan rakyat.
  
Ditanya sama ada harga baharu LPG ini lebih rendah atau tinggi daripada harga sekarang, beliau berkata ia bergantung dengan keputusan mesyuarat
tersebut.
  
"Kalau kita sudah buat keputusan pada mesyuarat petang esok maka kita akan umumkan harga baharu LPG ini," katanya.


DULU BOLEHLAH KALAU KERAP BERCAKAP BOHONG LAMA-LAMA JADI MENTERI ... KINI BUKAN LAGI .. SERING CAKAP BOHONG DAH TAK LAMA JADI MENTERI.

12 comments:

  1. Janda Pantai KL. Bukan saja lilin Abang nyala kan. Lampu Kalimantang pakai generator Abang pasang wokeyyy

    ReplyDelete
  2. Diminta wan jijah kipas satay Kajang move berambus dan dgn pantas melepaskan jawatan.

    Don't be khuatir, laki kau yg sampah masyarakat tu akan dllepaskan lepas 2 tahun. Keluar Awal. Jadi baik kaoooooo sekeluarga berambus pi Matang Pauh.

    Jesse Labu. N9ers
    Reformist Mantin

    ReplyDelete
    Replies
    1. cara menulis menggambarkan dalam dada telah tercabut rahmat Allah...manusia seumpama ini telah hilang harga diri dan waras...kesian.........

      Delete
    2. Hang tak sekolah ke BNGST...nak komen pun biar kena dgn artikel lah...orang kata bodoh marah tp hakikatnya HANG MEMANG BODOH...

      Delete
  3. Sia2 Berjuang Bila Ketua Umum Sendiri Pertahan Nepotisme dan Kezaliman Dari Mati

    Tulang Badak (TB) rasa sia2 perjuangan Tulang Badak dalam PKR sejak umur 18 tahun apabila Ketua Umum sendiri berjuang untuk daulah keluarga Rasa mcm segala pengorbanan Tulang Badak selama ni mcm tiada makna dan tiada nilai.

    Rasa sia2 segala pengorbanan yang telah dilakukan oleh arwah bapa Tulang Badak yang bertungkus lumus membantu membina Keadilan Negeri Sembilan setelah Anwar ditendang dari UMNO dulu.. Kami berhimpun dan berkempen sampai2 kadang2 kami terlanjur sampai ke Padang Besar, Perlis. Sekali tu punya semangat kami berkonvoi dari Sermban ke Rembau, terbabas sampai ke Pasir Mas Kelantan. Punya Komited tak tau dah nak sampai sempadan Siam.

    Penat jerih nak bunuh Kronsima, Nepotisme dan Korupsi tiba2 Ketua Umum sendiri pegi buat kerja tolong benda keji. Ketua Umum PKR sendiri bertungkus lumus memastikan kelangsungan dan jangkahayat Nepotism lebih panjang.

    TULANG BADAK (TB)
    MURTABAK WAVES
    SEKRETARIAT PASNE (PENYOKONG PKR ANTI SEMANGAT NEPOTISM)

    ReplyDelete
    Replies
    1. dah teliti ke sebelum menuluis tu..macam macai UMNO je,...

      Delete
  4. Selangor patut tukar nama. Selangor Darul Kemarau.

    ReplyDelete
  5. Jadi Menteri konon cerdik...Nak bodohkan rakyat...Rakyat sekarang bukan tunggul kayu...Macai-macai pulak dungu ...tauu buat-buat tak tau...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bila la kaki2 bodek UMNO ni nak pencen ye. Rosak otak Melayu di kerjakan dok depa ni.Betul jugak kata PM.Bangang!.

      Delete
    2. menteri "chicken brand"......
      macai pun "chicken brand"....
      punah ranah habis la....

      Delete
  6. TAHNIAH dan TERIMA KASIH kepada OMAKKAU !!!!
    ramai yang dah terlupa atau tak boleh nak ingat bahawa memang harga gas memasak DAH NAIK semenjak tahun 1980an lagi.
    Cuma data ini DAH HILANG
    MUJUR dengan adanya sumber GOOGLE kita boleh search dengan cepat
    Terima kasih sekali lagi kerana mengingatkan kita semua
    memang sah menteri khadam Deepak ni penipu.
    Alhamdulillah ada peringatan dari OmakKau.
    Cuma harap dapatkan sumber yang kitia semua boleh rujuk tentang kenaikan.
    Ingatkan harga gas ni akan turun. Bila harga minyak dunia dah merudum turun
    ADOIHHHHHH lagi naik pulak?????

    ReplyDelete
  7. Bodoh punya hasan.harga gas dah banyak kali naik la...bodoh....buta...yg tak naik tu ko punya 'anu' koot....

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...