KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Friday, 6 March 2015

ISU NABI KENDURI ROTI JALA CICAH KARI ... USTAZ KAZIM ELIAS KATA ITU PERBANDINGAN TETAPI BILA DAH DENGAR RAKAMAN VIDEO BERKAITAN, LANGSUNG TIDAK KEDENGARAN IANYA SUATU PERBANDINGAN PUN!!!!




Bukankah Ustaz Kazim Elias Dengan Jelas,Nyata Dan Terang Menyebut Dalam Ceramah Berkata "Kenduri Nabi Yang Paling Mahai(Mahal),Roti Jala Cicah Kuah Kari..Paling Mahai(Mahal)..Masyaalah .... Ka
lau Kita Ikut Yang Nabi Punya..Sempoi".

Masih Enggan Mengaku Ada Menucapkan Ungkapan Seperti Di Atas???

Tiada pun Dalam Ceramah Itu, Di Sebut Ini Hanyalah Suatu Perbandingan Sahaja.

Mengapa Nak Putar Dan Enggan Mengaku Kesilapan .. Hinakah Kalau Mengaku Membuat Kesilapan???

Kalau Dengan Bukti Video Pun Sanggup Enggan Mengaku .. Apa Jaminan Kalau Tiada Rakaman Video Jika Ada Membuat Kesilapan Dan Kesalahan???

Tindakan Shaibul Samaah Dato' Mufti Perlis Dato' Arif Perkasa Dr Maza Tidak Memberikan Sokongan Kepada Ustaz Kazim Elias Sebagai Panel Forum Perdana Ehwal Islam Memang Tepat Lagi Bijak.

54 comments:

  1. Soalan untuk Kazim:

    Pernahkah kenduri Rasulullah SAW menghidangkan roti jala dengan kuah kari? Mana hadis-hadis yang mengatakan demikian?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tau tak apa. Itu namanya analogi. FAHAM?

      Delete
    2. Zaman nabi mungkin tak pernah jumpa roti jala kuah kari...
      cuba fikirkan betapa murahnya kos kenduri hanya roti jala?...
      Itulah perbandingan betapa murahnya kenduri2 di zaman nabi....bukan mcm kita siap buat loan bank lagi...
      positif la sikit..

      Delete
    3. Mana2 penceramah ada buat kesilapan utk menggambarkan suatu keadaan zaman nabi yg 1000 tahun lalu...
      kadang2 dgn tertinggalnya perkataan
      "sebagai contoh" dah kecoh satu malaya... positif la sikit...
      Tapi klw bab2 fitnah boleh plak percaya buta2 tampa siasatan...melayu2 mudah melatah...

      Delete
    4. N.aziz bagi gambaran nabi mcm "mamat2 kampung je"..lagi dahsyat menghina nabi...mana macai2 sarban masa tu...

      Delete
    5. Aku dah dengar. Makna Ustaz Kazim makan roti jala masa itu dah cukup baik berbanding roti jala dengan beriani. Berapa jauhnya perbandingan antara roti jala dan nasi beriani.

      Walau pun tak sebut nasi beraini tapi kita faham. Yang tak paham kena klentong dengan MAZA.

      Semua orang tahu mana ada roti jala tapi simbolik perbandingan. Jangan jadi macam MAZA teruk.

      Delete
    6. Nak tanya ni.....kenyataan palsu yang mengatakan nabi mengadakan majlis dengan jamuan roti jala berkuah kari itu adakah termasuk sebagai fitnah kepada nabi atau bagaimana?

      Delete
    7. Dah la tu....kesian kat dia. Dia tengah malu tu. Ko jangan la nak tambah lagi kemaluan dia pulak.

      Delete
    8. Assalamualaikum.wr.wb. perkenalkan nama saya katiman dari surabaya kerja tki di malaysia, saat menulis ini saya teringat memory masa lalu..saya sangat tergugah hati melihat coretan hati yang bapak tulis. saya jadi teringat tentang masa-masa sulit dulu,karena iktiar dan usaha , seolah2 menjadi dendam bukan lagi motivasi, cuma satu tujuan saya pada saat bagaiman caranya untuk bangkit..singkat kata berbagai macam iktiar dan cara yang saya lalui, mengingat pada saat itu hutang saya 1,2m yang tidak sedikit, belum lagi bunga renternir yang bertambah. karena usaha, kesungguhan hati, akhirnya menemukan jalan /solusi . saya percaya ALLAH ITU TIDAK DIAM MAHA PENYAYANG , cobaan itu bukan lah ujian tapi hadiah yang tersilmut untuk kebahagiaan yang sebenar2nya. Bila butuh angka togel ghaib yg sudah kami buktikan hubungi MBAH WITJAKSONO DI 0852_2223_1459. ingat kesempat tidak akan datang untuk yang kedua kalinga
      KLIK=> http://togelsingapu.blogspot.com

      Delete
  2. Ada isu lebih besar dr hal roti jala....pertembungan ego antara dua insan yg dihinggapi virus PhD....yg satu pendekatan intelektuan & ilmiah..yg satu lagi pendekatan "jom mari dengar, ada cerita kelakar hari ni". Mujur juga Dr Asri tegur, kalu tak sampai bila-bila audiens dibuai dgn omong-omongan murahan & gelak ketawa. Majlis berubah dr taman syurga menjadi pusat gelak kah..kah..kah.. Yg seronoknya, masih ramai lagi org melayu jenis malas fikir malas baca yg akan berduyun-duyun berkerumun dlm ceramah sebegini...setakat nak habiskan sisi umur katanya....rds

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bekas Mufti Perlis Dr Mohd Asri Zainul Abidin memberi komen sinis dengan menyatakan nama Kajang tidak lagi diingati mengenai keenakan satenya tetapi membayangkan maksud "sebuah kegagalan".

      Sindiran tokoh agamawan itu dipercayai merujuk 'Langkah Kajang' yang dicatur PKR untuk menukar Menteri Besar Selangor Tan Sri Khalid Ibrahim dan kemudiannya mencetuskan krisis pentadbiran dan pergeseran dalam Pakatan Rakyat.

      "Pantasnya dunia berubah... turut mengubah persepsi dan rasa pada tempat dan nama... Dahulu apabila disebut perkataan Kajang maka terbayang gambaran keenakan sejenis makanan...sate Kajang...

      "Hari ini apabila disebut Kajang entah mengapa terbayang sebuah kegagalan... Kajang..," tulis beliau di laman Facebook beliau, DrMAZA.com semalam.

      Delete
    2. Setuju Anon 01:58....isu lain lebih besar dari yang ini...pasal ceramah gelak-gelak tu...yang dok mengata UKA, takmo banding dgn ceramah/kuliah UAI ke? Pasal Dr Maza ni pon satu...giler publisiti!! Dr Maza, meh sini ghoyak kat ambo, mu hebat sangat mu perjelas pendirian berhubung "Wahabi".....sekian.

      Delete
    3. sorang jelas egonya dengan memberi jawapan konar baring walaupun ceramahnya ada dalam you tube. Seorang lagi cuma menjalankan tugas untuk menyedarkan rakyat supaya berhati2 menggunakan hadis kerana banyak hadis palsu yang jika dipegang maka menimbulkan kesan yang tidak baik dari sudut keimanan seseorang. Jadi pastikan ayat yang keluar dari mulut seseorang ustaz itu berasal dari hadis yang sahih.

      Delete
    4. Assalamualaikum w.b.t tuan 17:36...saya nak tanya sikit ni. Makan roti jala dengan kuah kari tu adakah sunnah Rasullah? Kalu buat majlis hidang roti jala dengan kuah kari tu sunah Rasulullah juga ke? kalu kita buat majlis perkahwinan anak kita akhir bulan Mac ini dengan memberi tetamu kita roti jala dengan kuah kari, adakah itu sunnah Rasullah? Mintak penjelasan...

      Delete
  3. Kazim Elias.....Nama yang tak asing lagi sebagai ustaz UMNO (Ustaz gila nak menyanyi) dan diberi ruang dalam forum serta berceramah begitu lama di Astro Oasis berbanding Ust. Azhar Idrus (selama 4 hari sahaja). Kalau tak silap, abang beliau bekas Pegawai Kagat ATM dan berhenti apabila masuk politik (bertanding atas tiket UMNO) di Perak. Diceritakan juga ditangkap kh........... dan dilepaskan sebab pengaruh UMNO.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bekas Mufti Perlis Dr Mohd Asri Zainul Abidin memberi komen sinis dengan menyatakan nama Kajang tidak lagi diingati mengenai keenakan satenya tetapi membayangkan maksud "sebuah kegagalan".

      Sindiran tokoh agamawan itu dipercayai merujuk 'Langkah Kajang' yang dicatur PKR untuk menukar Menteri Besar Selangor Tan Sri Khalid Ibrahim dan kemudiannya mencetuskan krisis pentadbiran dan pergeseran dalam Pakatan Rakyat.

      "Pantasnya dunia berubah... turut mengubah persepsi dan rasa pada tempat dan nama... Dahulu apabila disebut perkataan Kajang maka terbayang gambaran keenakan sejenis makanan...sate Kajang...

      "Hari ini apabila disebut Kajang entah mengapa terbayang sebuah kegagalan... Kajang..," tulis beliau di laman Facebook beliau, DrMAZA.com semalam.

      Delete
    2. Ust Azhar apa kurangnya dgn bowwow nya..ketawa terbahak bahak

      Delete
    3. Boddoww....huahuahuahuahua...Anon 03:45, ko komen lepas buat tahajjud ke? sia-sia la semayang tongang terbalik tapi dok sebar fitnah Anon ooooii............

      Delete
    4. MAZA ni tak kira sapa. Kalau tak betul dia tibai semacam. Kalu PKR tak betul, PKR dia tibai. Kalu Pas tak betul, Pas dia tibai. Kalu Umno tak betul, Umno dia tibai.
      Susah nak cari ustaz yang tak berpihak macam nih.
      Kita kena bagi sokongan pada MAZA.

      Delete
  4. Bab roti jala tahap kepala butuh tu di prrtikaikan...bab syiah...pluralisme...bsb lgbt dan libralisme lagi brsar utk dibentras. ...bsb kafir mrngkafir pun smpi la ni tak selesai.....kepala butuh la......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sokong Anon 05:55, orang melayu ni (terutama yang bodddow) suka perbesarkan isu yang tiada nilai dan impak pada ummah. Yang dikesahkan bab roti jala, roti telur, roti john, roti benggali dan berbagai jenis roti lagi...isu GST tak ambik kisah (sebab bangang tak tau satu benda pun pasal GST), isu "Petro-Dollar" langsung tak tau (sebab yang sama, bangan dan tak suka membaca dan tak peka isu semasa) apatah lagi menangani isu propaganda Zionist-Yahudi yang telah menular melalui "promosi percuma" melibatkan ahli-ahli politik di Malaysia yang ghairah mendokong idealisma liberal! Pergi jahannam dengan Pakatan Rakyat yang langsung tak mementingkan rakyat! Pegi jahannam dengan orang politik yang korup! Kita rakyat kena bangkit jihad cari ilmu supaya kita tiak berterusan dibangangkan oleh orang-orang politik sedemikian, FAHAM??

      Delete
    2. Kau tahu apa petro dollar?

      Delete
    3. UDAH LER TURR....SUSAH SANGAT KER NAK AMBIK HADIS YANG SAHIH DAN BUANG HADIS YANG PALSU?? SUSAH SANGAT KER??

      Delete
    4. 17:47....sapa kata tak beri impak pada ummah. Bila kita kata nabi bagi jamuan roti jala dengan kuah kari, maka ummah akan mengatakan bahawa itu sunnah rasulullah. Bayangkanlah fitnah terhadap Rasulullah jika sekiranya Rasulullah tidak melakukan perkara tersebut. Jangan fikir dalam kotak aje, fikirlah di luar kotak walaupun dalam isu keagamaan, akidah dan sebagainya. Hidup bukan bertunjangkan ekonomi semata hingga aspek keagamaan mahu dilupakan. Soal hadis sohoh dengan hadis palsu ni perlu dipelajari. yang tak tahu macam kita ni janganlah terus terima hadis yang kelihatan ganjil dan jarang didengar. Rujuklah pada orang yang tahu.

      Delete
  5. MAHU FAHAM GANG PASMACHA, FAHAMLAH DGN TERBALIK. TAK PERCAYA BACA HTTP://WWW.MALAYSIAWAVES.NET TAPI BACA TERBALIK OKEY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    THURSDAY, MARCH 5, 2015
    Guling TSKI Halal. Guling De Facto Haram
    Kurang setahun lebih selepas keputusan PRU13, Anuar Beraheem dan Gang lilin telah berjaya mengerah kesemua orang2 PKR untuk memilih jijah kipas sebagai MB.

    TSKI yang ketika itu berada di Shah Alam tidak tahu menahu lantas kerusi MB mahu dicabut dari beliau

    Alasan yg diberika TSKI membelakangi parti.

    Dulu pun lepas 2008, TSKI dijualang. Tapi Anuar Berahim tetap mau TSKI sebagai calon MB dlm sekelip mata.

    Dia tunggu sat dekat seminggu sampailah TSKI dilantik.

    Lepas tu PRU 13 cukup haul baru Anuar bagi surat sokongan kepada Bini dia dapat jadi MB.

    Ni semua bukti Anuar dan bini bersubahat menggulingkan TSKI.

    Atas sebab itu Tuhan nak tunjuk bini Anuar tak jadi MB.

    Padan muka. Sorang kena baling selipar. Sorang kena sepak.

    Inilah wajah "kepimpinan liberal-nepotism, pluralism dan despotism". Kepimpinan hasad dengki tamak haloba tikam belakang.

    Ada hati nak cerita pasal keadilan den reformasi konon.


    SELANGOR HAMPIR PASTI TUMBANG KEPADA bn

    Rahsia kekuatan PKR di Kelantan adalah perpaduan di kalangan ahli2 dan penggerak walaupun terdapat banyak perbezaan pendapat.

    Perpaduan ini hancur luluh apabila TSKI digulingkan oleh geng2 Kajang Move, Gang lilin serta keluarga Segam-Boot.

    Sedangkan TSKI berpengaruh besar di kalangan PKR Selangor serta pengundi2 Selangor.

    Bukan stkt dgulingkan, mereka yang amanah menyokong TSKI juga dibuang, digantung da nada dan dipecat dgn tiada belas kasihan i.e Che Gu Bard

    Sedangkan orang2 yang dikatakan rapat dgn TSKI ini banyak berjasa kepada PKR Selangor.

    Makanya, kalau Selangor jatuh adalah kerana hasil kerja tangan gang2 lilin pimpinan clan segam-boot dan Gang Kajang Move yang berjasa memecah belahkan PKR Selangor.

    Syabas kerana Gang Lilindah buat kerja untuk musuh.

    Sikap hasad, dengki, tamak, haloba puak2 ulama Kelantaan bakal menumbanngkan kerajaan Selangor dan menyerahkannya kepada musuh
    Gang2 yang sama ini jugalah yang ke hulu ke hilir bercerita pasal Justice.

    Cakap tak serupa bikin

    TULANG BADAK @ MURATABAKWAVES
    TULISAN TULANG BADAK@MURTABAK WAVESYANG DIILHAMKAN KEPADA SAYA DEMI MEMPERJUANGKAN KEBENARAN, KEADILAN DAN KESAKSAMAAN, SELARAS DENGAN PERMINTAAN PASMACHA

    ReplyDelete
    Replies
    1. KALAU IKUT USTS KAZIM MAKNANYA MAKAN ROTI JALA DENGAN KUAH KARI TU DAH KIRA IKUT SUNNAH NABI LAH YER?

      Delete
    2. ni sekor lagi nih...tak sudah2 dengan tulang badaknya siang malam. Tak sudah2 nak buat rakkyat lupa isu utama GST, 1MDB, SIRUL.... alahai...

      Delete
    3. Jangan mimpi la Selangor kembali kat BN.jangan ingat kita lupa apa yang BN buat kat Selangor dulu.dan berenti la ambik kredit atas usaha dan kejayaan pemimpin Umno terdahulu.itu dulu takde kena mengena dengan umno sekarang.apa yang dia tau cerita tentang kehebatan umno pada masa dulu.masa sekarang ni yang orang nak tau. apa umno buat? apa pemimpin umno buat? ada pemimpin umno dulu buat hutang sampai 500billion?.sudah la...

      Delete
  6. Omakkau, apasal semakin hari semakin bodoh. Orang tahu itu perbandingan sengaja di buat dengan keadaan Malaysia sekarang. Dia tidak perlu sebut perkataan "perbandingan" untuk jadikan ia perbandingan BODOH!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kah kah kah. Si cerdik ni cuba juga nak tegakkan benang basah. Yg dengar ceramah tu kalau semua lulus PhD pun tak kata itu sebagai perbandingan. Ia disebut secara terus tiada kiasan. Adakah anda tulis BODOH tu pun sebagai 'perbandingan' jugak?

      Delete
    2. Anon 15:26, anda dah bersunat? Anda darjah berapa? anda ini LURUS BENDUL, faham apa maksud lurus bendul?? Tak faham, pergi sekolah...

      Delete
    3. 1751....DAH TENGOK YOUTUBE BERKAITAN?
      ELOK TENGOK DULU. LEPAS TENGOK BARU CAKAP.
      JANGANLAH LURUS BENDUL SANGAT.
      AYAT PENYATA DGN AYAT BANDINGAN TU LAIN...
      AYAT YG DIA GUNA TU MASUK KUMPULAN AYAT PENYATA!!

      Delete
  7. Zaman Rasul dulu tak mungkin ceramah ugama penuh dengan gelak ketawa seperti ceramah orang kita sekarang ni kan. Tabiat orang kita gitu lah. Suka sangat bergumbira.Ugama itu serius bukan bahan jenaka. Yang tulang badak diatas ni asyik mengumpat mengumpul dosa. Apo nak di kato. Kalau manusia tau lar sengsara di hari akhirat kelak sepatutnya banyak kita menangis dari ketawa.

    ReplyDelete
  8. Parah masyarakat jika dihidangkan sesuatu yang bukan diambil dari sunnah dan penceramah pulak tahap selebriti macam artis pop. Allahuakbar.. Kalau kamu mengejar keduniaan, dunia sahajalah yang kamu dapat.. Pujian manusialah yang kamu dapat. Kembalilah kepangkal Islam yang syumul semula wahai DUKE.... Kami sayang kepada kamu kerana kamu mempunyai skil menyampaikan dakwah tapi biarlah dari ilmu yang hakiki bukan yang kamu reka-reka sendiri. Sekian

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semasa belum berjawatan Mufti dul dr Asri selalu menganjurkan keluasan pendapat, kepelbagaian fatwa, dan rakyat perlu menerima perbezaan pendapat.
      Bila dah dapat kuasa dah buat U turn. Ini ulamak dunia ke akhirat.

      Delete
    2. Azhar Idrus Label Al-Dajjal Kepada Dr Asri Bekas Mufti ... www.youtube.com/watch?v=9VYDRbd0Yok

      Ustaz Azhar Idrus (UAI) - Mufti Perlis Wahabi Bodoh Nak ... www.youtube.com/watch?v=HjCvAfCqH2I

      Delete
    3. Saya sokong UAI dan UKE...saya anti-MAZA. Sorang rakyat Malaysia dah nyatakan pendirian....anda bila lagi?

      Delete
    4. 0921.....memang digalakkan keluasan pendapat, kepelbagaian fatwa, dan rakyat perlu menerima perbezaan pendapat. Cumanya TAK BOLEHLAH kalu keluasan pendapat, kepelbagaian fatwa dan perbezaan pendapat itu diberi bersandarkan pada hadis2 palsu. Penggunaan hadis2 palsu merupakan satu fitnah kepada nabi. Dosa kalu kita sebarkan perkara yang nabi tak buat atau nabi tak sebut.

      Bukan apa...takut nanti puak2 macam saudara ni kata makan roti jala dengan kuah kari itu sunnah Rasulullah pulak....

      Delete
    5. 17:52...hang anti MAZA bila kena batang hidung ustaz umno aje..

      Delete
  9. Sesuai utk jd peserta raja lawak mega 2015 dan kilauan emas 2015 ...lg baik ...hee

    ReplyDelete
  10. Saya rasa tersentak apabila ulama’ idola pelajar-pelajar Al-Azhar Mufti Mesir dikritik kasar oleh Dr Asri Zainul Abidin di laman beliau http://drmaza.com/home/?p=1354. Dr Maza sepatutnya menilai terlebih dulu ilmu yang beliau miliki dan mengkaji punca seseorang ulama’ mengeluarkan fatwa sebelum melemparkan fitnah dan tuduhan kepada Ulama’ mujtahid yang kini dilantik menjadi mufti Mesir. Dr Maza juga sebelum ini dengan mudah memperlekeh Syeikh Ramadan Al-Buti dengan mengatakan “Al-Buti ulama’ kerajaan”. Saya nasihatkan Dr Maza perlu berhenti “kurang ajar dengan ulama”

    https://ustazmoden.wordpress.com/2013/08/25/nasihat-kepada-dr-asri-zainul-abidin-kritik-ulama-al-azhar/
    ===========================================
    Bagitulah hebatnya mufti di negeri Indera Kayangan yg merasakan dirinya sudah begitu besar, sebelum jadi mufti pun mampu menkritik ulama2 Al Azhar.

    So mufti di negeri2 tanah melayu bersedialah untuk menerima keritikan mufti yang hebat ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah rasa hebat sgt...perangai pun dah tak ikut tingkah laku diajar nabi...

      Delete
    2. Kalau yang ditegur tu benda yang memang tak betul, terima saja la. Cuba fikir, makan roti jala dengan kuah kari tu sunnah Rasulullah ker?

      Delete
  11. Dari dulu dah war war kan.....tukar budaya ceramah dangan membaca buku.....ceramah free ...melantak makanan pun free...duk gebang free...balik rumah ....zzzzzzz...zzzzz...esok kepala ootak free balik....begitu lah seterusnya sampai mampos.....orang bengap jer suka ceramah free....masyarakat membaca masyarakat berilmu....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Org dengar je free yg bg ceramah berbayar beb ... kalu x sape yg hingin ...hee

      Delete
    2. Maaflah kalau saya bodoh. Membaca perlu, dengar kuliah/berguru pun perlu. Kalau membaca ada bab yg kurang faham atau tak jelas, nak tanya buku tak pandai bercakap. Jadi membaca saja tak cukup, dengar kuliah pun sama pentingnya. Takut silap tafsir bagi orang jahil mcm saya ni.

      Delete
    3. tak salah dengar ceramah agama tapi penceramah janganlah sebut perkara yang Rasulullah tak pernah buat atau tak pernah cakap. Nak baca buku pun tak salah tapi janganlah baca buku yang penulisnya kaki ciplak hadis palsu.

      Delete
  12. Hidup peniaga nasi lemak lagi mulia dari prnceramah agama .....lansung tak mrnyumbang ekonomi nrgara ada masa prnceramah syok srndiri....aku cadangkan klu nsk ceramah juga boleh ceramah tspi jsngan bayar .....nnti kita tengok srndiri prnceramah tu brapa lama bole tahan klu tak masyukkkk....masyarakat berilmu masuarakat mrmbaca......nak ceramah boleh
    Tapi jsngan bayar......setuju bro..?

    ReplyDelete
    Replies
    1. sabar bro...yg dibayar tu adalah sbg saguhati/sumbangan atas khidmat masyarakat. Yg perlu diperkemaskan ialah kriteria memilih penceramah yg berwibawa...yg berilmiah, berfikrah, berketrampilan dlm selok-belok penyampaian, juga yg berinspirasi bila berbicara... dlm sejuta bintang dilangit pasti ada yg cerah berkelipan..inilah fungsi JAKIM & Persatuan Ulama..mengenal pasti penceramah yg berkalibar..kalu tak, akan muncullah pelbagai spesies penceramah yg mencemar imej deenul Islam. rd5

      Delete
  13. haha.. padan muka Kazam..muhasabahlah diri..tngok balik youtube ketika kau ngutuk orang lain. Nah Allah tunjukkan sapa hang sebenarnya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah la tu.... kesian kat dia. Dia tengah malu tu. Jangan la ko tambah malu dia pulak.

      Delete
    2. tau pulak dia ada kemaluan?...ke buah pelir dia dah terjelir keluar???

      Delete
  14. kazim babi ni dah terlebih makan babi....sial gampang!!!! pukimak dia la...

    ReplyDelete
  15. MAAF SAYA HANYA INGIN BERBAGI CERITA KEPADA ANDA YANG PENGGILAH TOGEL KALAU , AWALNYA ITU SAYA CUMA PENJUAL KERUPUK KELILIN YANG PENDAPATANNYA TIDAK SEBERAPA., SAYA PUNYA TIGA,ANAK DAN HUTAN KAMI PUN TAMBAH MENUMPUK, ANAK JUGA BUTUH BIAYA SEKOLAH,DAN AKHIRNYA SAYA DIPERTEMUKAN DENGAN NOMOR HP MBAH SURYO , DAN MENCERITAKAN SEMUANYA,AKHIRNYA SAYA DI KASIH ANGKA GHOIB 4D, ALHAMDULILLAH ITU PUN TEMBUS,DAN DENGAN ADANYA BANTUAN DARI MBAH SURYO , SEMUA HUTANG SAHUTANG SAYA SUDAH PADA LUNAS SEMUA BAHKAN SEKARANG INI SAYA SUDAH BUKA USAHA SENDIRI!!! INI KISAH NYATA DARI SAYA DAN SILAHKAN ANDA BUKTIKAN. SENDIRI,BAGI YANG BERMINAT HUB MBAH SURYO DI NOMOR INI ; 082-342-997-888





    MAAF SAYA HANYA INGIN BERBAGI CERITA KEPADA ANDA YANG PENGGILAH TOGEL KALAU , AWALNYA ITU SAYA CUMA PENJUAL KERUPUK KELILIN YANG PENDAPATANNYA TIDAK SEBERAPA., SAYA PUNYA TIGA,ANAK DAN HUTAN KAMI PUN TAMBAH MENUMPUK, ANAK JUGA BUTUH BIAYA SEKOLAH,DAN AKHIRNYA SAYA DIPERTEMUKAN DENGAN NOMOR HP MBAH SURYO , DAN MENCERITAKAN SEMUANYA,AKHIRNYA SAYA DI KASIH ANGKA GHOIB 4D, ALHAMDULILLAH ITU PUN TEMBUS,DAN DENGAN ADANYA BANTUAN DARI MBAH SURYO , SEMUA HUTANG SAHUTANG SAYA SUDAH PADA LUNAS SEMUA BAHKAN SEKARANG INI SAYA SUDAH BUKA USAHA SENDIRI!!! INI KISAH NYATA DARI SAYA DAN SILAHKAN ANDA BUKTIKAN. SENDIRI,BAGI YANG BERMINAT HUB MBAH SURYO DI NOMOR INI ; 082-342-997-888

    ReplyDelete