Tuesday 10 March 2015

PEMBATALAN PERJANJIAN AIR SELANGOR-PUTRAJAYA ... BEKAS MB SELANGOR TERKEJUT



Bekas Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim melahirkan rasa terkejut atas pengumuman tidak rasmi yang dibuat Menteri Besar Selangor, Azmin Ali berhubung keputusan untuk menamatkan perjanjian air antara kerajaan negeri dengan Pusat.

Namun begitu, beliau memaklumkan tidak dapat mengulas lanjut soal keputusan itu ekoran kekurangan butir pengumuman.

"Kami sangat terkejut dengan pengumuman tidak rasmi yang dibuat Menteri Besar Selangor tentang tidak menyambung MoU antara kerajaan Persekutuan dengan kerajaan negeri.

"Namun, butiran pengumuman terlalu kurang untuk kami memberi sebarang komen," katanya melalui kemaskini status terkininya di Facebook, hari ini.

Hari ini, Azmin mengumumkan telah membatalkan perjanjian penstrukturan air Selangor dengan Kerajaan Persekutuan selepas Kementerian Tenaga, Teknologi Hijau dan Air (KeTTHA) meminta penangguhan buat kali ketiga.

Katanya, keputusan itu dibuat kerana Kerajaan Persekutuan melanggar terma perjanjian pada September tahun lalu.

Sementara itu, menurut Abdul Khalid, kedua-dua pihak, negeri dan pusat perlu mencapai satu penyelesaian yang akhirnya akan memberi manfaat kepada rakyat.

"Kami ingin mengulangi bahawa penstrukturan semula air yang bermula pada 2008 itu bertujuan untuk memberi manfaat kepada rakyat.

"Saya secara peribadi percaya bahawa kedua-dua kerajaan-kerajaan negeri dan Persekutuan mesti mengakui kesilapan dan bersetuju dengan satu penyelesaian yang akhirnya akan memanfaatkan rakyat," katanya.

Keputusan drastik itu dilihat bakal menjejaskan hasrat Kerajaan Persekutuan untuk membina Loji Rawatan Air Langat 2.

20 comments:

  1. Sia2 Berjuang Bila Ketua Umum Sendiri Pertahan Nepotisme dan Kezaliman Dari Mati

    Tulang Badak (TB) rasa sia2 perjuangan Tulang Badak dalam PKR sejak umur 18 tahun apabila Ketua Umum sendiri berjuang untuk daulah keluarga Rasa mcm segala pengorbanan Tulang Badak selama ni mcm tiada makna dan tiada nilai.

    Rasa sia2 segala pengorbanan yang telah dilakukan oleh arwah bapa Tulang Badak yang bertungkus lumus membantu membina Keadilan Negeri Sembilan setelah Anwar ditendang dari UMNO dulu.. Kami berhimpun dan berkempen sampai2 kadang2 kami terlanjur sampai ke Padang Besar, Perlis. Sekali tu punya semangat kami berkonvoi dari Sermban ke Rembau, terbabas sampai ke Pasir Mas Kelantan. Punya Komited tak tau dah nak sampai sempadan Siam.

    Penat jerih nak bunuh Kronsima, Nepotisme dan Korupsi tiba2 Ketua Umum sendiri pegi buat kerja tolong benda keji. Ketua Umum PKR sendiri bertungkus lumus memastikan kelangsungan dan jangkahayat Nepotism lebih panjang.

    TULANG BADAK (TB)
    MURTABAK WAVES
    SEKRETARIAT PASNE (PENYOKONG PKR ANTI SEMANGAT NEPOTISM)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Baru-baru ini, pengendali portal pro-pembangkang, Raja Petra Kamarudin dalam pendedahannya mendakwa, Anwar menyokong supaya Splash dibeli dengan harga RM2.5 bilion dan telah mengatur satu pertemuan antara Tan Sri Wan Azmi Wan Hamzah (pemegang 30 peratus saham Splash) dengan Abdul Khalid untuk memastikan transaksi tersebut berjaya.

      Raja Petra menerusi portal malaysia-today.net berkata, Abdul Khalid bagaimanapun enggan melakukannya menyebabkan kemarahan Anwar dan juga dikatakan menjadi sebab Pengarah Strategi PKR, Rafizi Ramli mengeluarkan kenyataan Kerajaan PKR Selangor akan mengkaji semula perjanjian air di negeri itu selepas Wan Azizah dilantik Menteri Besar. diminta menjawab tuduhan mengatakan beliau telah mengarahkan Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim supaya membeli syarikat konsesi air, Syarikat Pengeluar Air Sungai Selangor Sdn. Bhd. (Splash) pada harga RM2.5 bilion berbanding tawaran asal sebanyak RM250 juta.

      Ketua Pemuda Pakatan Anak Selangor Menyokong Menteri Besar (Pasmeb), Norizwan Mohamed berkata, Anwar perlu memberi penjelasan kerana tindakan tersebut adalah satu cubaan rasuah dan pecah amanah menggunakan duit rakyat dalam jumlah yang sangat besar.

      Delete
    2. Dalam pada itu menurut kenyataan itu, memandangkan pihak pemegang saham Syarikat Pengeluar Air Sungai Selangor Sdn Bhd (Splash) masih tidak bersetuju dengan tawaran kerajaan Selangor, persetujuan telah dicapai antara kerajaan persekutuan dan kerajaan Selangor supaya bayaran bekalan air pukal Splash disemak semula bagi mendapatkan harga yang munasabah.

      http://www.sinarharian.com.my/nasional/tiga-syarikat-konsesi-air-setuju-diambil-alih-1.280954

      Delete
    3. Jawapan paip pun dah mahal sebab itu kena di kaji, aku cadangkan pada azmin gunakan je paip pelastik itu lebih murah

      Delete
  2. MAHU FAHAM GANG PASMACHA, FAHAMLAH DGN TERBALIK. TAK PERCAYA BACA HTTP://WWW.MALAYSIAWAVES.NET TAPI BACA TERBALIK OKEY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    THURSDAY, MARCH 5, 2015

    Guling TSKI Halal. Guling De Facto Haram Kurang setahun lebih selepas keputusan

    PRU13, Anuar Beraheem dan Gang lilin telah berjaya mengerah kesemua orang2 PKR untuk memilih jijah kipas sebagai MB. TSKI yang ketika itu berada di Shah Alam tidak tahu menahu lantas kerusi MB mahu dicabut dari beliau Alasan yg diberika TSKI membelakangi parti. Dulu pun lepas 2008, TSKI dijualang. Tapi Anuar Berahim tetap mau TSKI sebagai calon MB dlm sekelip mata. Dia tunggu sat dekat seminggu sampailah TSKI dilantik. Lepas tu PRU 13 cukup haul baru Anuar bagi surat sokongan kepada Bini dia dapat jadi MB. Ni semua bukti Anuar dan bini bersubahat menggulingkan TSKI. Atas sebab itu Tuhan nak tunjuk bini Anuar tak jadi MB. Padan muka. Sorang kena baling selipar. Sorang kena sepak. Inilah wajah "kepimpinan liberal-nepotism, pluralism dan despotism". Kepimpinan hasad dengki tamak haloba tikam belakang. Ada hati nak cerita pasal keadilan den reformasi konon. SELANGOR HAMPIR PASTI TUMBANG KEPADA bn Rahsia kekuatan PKR di Kelantan adalah perpaduan di kalangan ahli2 dan penggerak walaupun terdapat banyak perbezaan pendapat. Perpaduan ini hancur luluh apabila TSKI digulingkan oleh geng2 Kajang Move, Gang lilin serta keluarga Segam-Boot. Sedangkan TSKI berpengaruh besar di kalangan PKR Selangor serta pengundi2 Selangor. Bukan stkt dgulingkan, mereka yang amanah menyokong TSKI juga dibuang, digantung da nada dan dipecat dgn tiada belas kasihan i.e Che Gu Bard Sedangkan orang2 yang dikatakan rapat dgn TSKI ini banyak berjasa kepada PKR Selangor. Makanya, kalau Selangor jatuh adalah kerana hasil kerja tangan gang2 lilin pimpinan clan segam-boot dan Gang Kajang Move yang berjasa memecah belahkan PKR Selangor. Syabas kerana Gang Lilindah buat kerja untuk musuh. Sikap hasad, dengki, tamak, haloba puak2 ulama Kelantaan bakal menumbanngkan kerajaan Selangor dan menyerahkannya kepada musuh Gang2 yang sama ini jugalah yang ke hulu ke hilir bercerita pasal Justice. Cakap tak serupa bikin

    TULANG BADAK @ MURATABAKWAVES

    TULISAN TULANG BADAK@MURTABAK WAVESYANG DIILHAMKAN KEPADA SAYA DEMI MEMPERJUANGKAN KEBENARAN, KEADILAN DAN KESAKSAMAAN, HANYA UNTUK PASMACHA

    ReplyDelete
  3. Ssah bl orang gila mcm tulang badak..tulang babi ni komen luar tajuk..bodoh..memboringkan.. Buka blog sndiri la babi oiiii....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana ada lari topic, Anuar menentang projek air INI kerana unsure peribadi

      Delete
    2. Setiap tajuk mesti ada anuar...hebat anuar ni namanya sentiasa dibibir.

      Delete
    3. Menteri2 juga diambil dari sepupu sepapat sendiri walaupun x cerdik.

      Delete
  4. apa tunggu lagi, cepat masuk umnu dan istihar blog ini umnu yg punya.

    demokrasi kan.

    org yg tidak percaya dgn balasan akhirat akan merasa sia2 setiap kerja baik yg mereka buat.

    Tuhan tidak bertanya kamu berjaya atau tidak tapi ditanya ada berusaha dijalan yg betul atau tidak?

    ketua umum tidak akan menjejaskan pahala kerja baik kita.... kecuali la ada agenda sendiri yg gagal.. memanglah sia2

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang sia2 kerana clan Segam-boot pengkhianat dgn menjadikan parti milik keluarga bukan muluk ahli

      Delete
    2. Orang susah dipinggirkan. Janji Anak Bini dapat jawatan. Dasar pengkhianat reformasi

      Delete
  5. ....................Syarikat Pengeluar Air Sungai Selangor Sdn Bhd (Splash) masih tidak bersetuju dengan tawaran kerajaan Selangor, .

    .......... disemak semula bagi mendapatkan harga yang munasabah..............

    http://www.sinarharian.com.my/nasional/tiga-syarikat-konsesi-air-setuju-diambil-alih-1.280954

    ReplyDelete
  6. Inilah sebabnya aku cukup-cukup benci dengan pemimpin negeri yang suka main politik...tak kisah la parti mana sekalipun...sesuka hati buat keputusan....di mana rakyat dalam Pakatan Rakyat?? Yang BN pun sama...tak semua, tapi ada jgk la pemimpin yang main politik sampai membelakangi rakyat..MB ke sapa ke aku tak kira, yang penting kena ambil peduli masalah rakyat bila batal projek penting untuk kemaslahatan rakyat...woi, SIAL betul korang neh!

    ReplyDelete
  7. Dah batal 2 projek, Datum Jelatek bila lagi? Terlampau ramai warga China kurang ajar sudah berkeliaran dikawasan Melayu.

    ReplyDelete
  8. Dlm perjanjian.. ada hak kerajaan negeri.. kalau semua hak kerajaan persekutuan guna lah kuasa. Jgn ingat azmin nak lepas tali sj.. sekali2 tarik baru layang2 naik. Dah nampakkan siapa azmin. Jgn ingat azmin pandai dok dlm longkang sj. Selama ini siapa yg lantang di parlimen.

    ReplyDelete
    Replies
    1. maafkanlah diorang... depa masih mentah dlm sepak terajang politik ....depa masih bebudak tu... depa masih tak kenal ngan azmin ....terutama omak kau tu...

      Delete
    2. Komen panjang2 pun tak guna juga. Kalau setakat dgr azan Tp tak berhenti pun nak solat berjemaah.

      Delete
    3. Azmin pandai apa pandai menipu dah kerajaan pusat bagi syarikat air percuma, kemudian minta tanah pada kerajaan pusat lagi bukan itu cara azmin menipu

      Delete
  9. MAAF SAYA HANYA INGIN BERBAGI CERITA KEPADA ANDA YANG PENGGILAH TOGEL KALAU , AWALNYA ITU SAYA CUMA PENJUAL KERUPUK KELILIN YANG PENDAPATANNYA TIDAK SEBERAPA., SAYA PUNYA TIGA,ANAK DAN HUTAN KAMI PUN TAMBAH MENUMPUK, ANAK JUGA BUTUH BIAYA SEKOLAH,DAN AKHIRNYA SAYA DIPERTEMUKAN DENGAN NOMOR HP MBAH SURYO , DAN MENCERITAKAN SEMUANYA,AKHIRNYA SAYA DI KASIH ANGKA GHOIB 4D, ALHAMDULILLAH ITU PUN TEMBUS,DAN DENGAN ADANYA BANTUAN DARI MBAH SURYO , SEMUA HUTANG SAHUTANG SAYA SUDAH PADA LUNAS SEMUA BAHKAN SEKARANG INI SAYA SUDAH BUKA USAHA SENDIRI!!! INI KISAH NYATA DARI SAYA DAN SILAHKAN ANDA BUKTIKAN. SENDIRI,BAGI YANG BERMINAT HUB MBAH SURYO DI NOMOR INI ; 082-342-997-888





    MAAF SAYA HANYA INGIN BERBAGI CERITA KEPADA ANDA YANG PENGGILAH TOGEL KALAU , AWALNYA ITU SAYA CUMA PENJUAL KERUPUK KELILIN YANG PENDAPATANNYA TIDAK SEBERAPA., SAYA PUNYA TIGA,ANAK DAN HUTAN KAMI PUN TAMBAH MENUMPUK, ANAK JUGA BUTUH BIAYA SEKOLAH,DAN AKHIRNYA SAYA DIPERTEMUKAN DENGAN NOMOR HP MBAH SURYO , DAN MENCERITAKAN SEMUANYA,AKHIRNYA SAYA DI KASIH ANGKA GHOIB 4D, ALHAMDULILLAH ITU PUN TEMBUS,DAN DENGAN ADANYA BANTUAN DARI MBAH SURYO , SEMUA HUTANG SAHUTANG SAYA SUDAH PADA LUNAS SEMUA BAHKAN SEKARANG INI SAYA SUDAH BUKA USAHA SENDIRI!!! INI KISAH NYATA DARI SAYA DAN SILAHKAN ANDA BUKTIKAN. SENDIRI,BAGI YANG BERMINAT HUB MBAH SURYO DI NOMOR INI ; 082-342-997-888

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...