KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Friday, 6 March 2015

Rakaman Gambar Seorang Peniaga Keropok Lekor Dan Pisang Goreng Yang Berlesen Dibelasah Dan Di Gari Penguatkuasa DBKL



"Pada 4/2/15 jam lebih kurang 1900 petang saya dan suami sedang menjalankan perniagaan di tapak menjual keropok lekor dan goreng pisang yg dilesenkan oleh DBKL di Jalan Bulan 1 berhadapan Bangunan Amoda, Bukit Bintang K.Lumpur.

Seramai 30 orang pegawai DBKL telah datang di tapak perniagaan saya dan
bertindak menyita barangan perniagaan saya dan mencampakkan makanan sehingga bertaburan serta menyepak meja besi sy tanpa memberikan apa-apa penjelasan.

Suami saya sudah memberitahu dengan baik kepada pegawai tersebut untuk mengemas barangan perniagaan kami tapi tidak dihiraukan.

Semasa suami saya cuba memasukkan generator ke dalam lori bagi mengelakkan kerosakan atau kehilangan namun tiba-tiba dua orang pegawai DBKL(gambar akan disertakan) bertindak agresif mengeluarkan kata-kata kesat dan menumbuk muka suami saya yang telah mengakibatkan pendarahan di dahi dan lebam di pipi.

Seorang lagi anggota DBKL bernama Othman menyepak suami saya di bahagian kaki. Saya cuba untuk berbincang dengan pegawai DBKL namun tidak dihiraukan sama sekali.

Terdapat beberapa pegawai polis disitu namun tidak diambil apa-apa tindakan untuk meleraikan perselisihan faham tersebut.

"Lori saya juga telah disita berserta dengan kunci lori dan semasa saya meleraikan perselisihan faham tersebut. Lori saya juga telah disita berserta dengan kunci lori dan semasa saya sedang mengemas barangan saya di dalam lori untuk dibawa pulang seorang anggota DBKL wanita cuba menarik saya."

Begitulah keluhan dan runggutan isteri mangsa kena gari dan belasah penguatkuasa DBKL ini.

Malas nak kupas dan ulas lebih panjang sekadar menjemput para pembaca yang budiman cuitkan sedikit otak untuk berfikir dan menilai .. Itu sahaja.

98 comments:

  1. Pada fikiran saya.....orang D BKL iku mengikut arahan......anda berhak membuat repot polis dan mengambil peguam untuk mendakwa ata kejadian ini......Siapa yang nak bela Melayu......kalau orang Melayu yang merosakkan Melayu.....sedangkan anda mempunyai lesen

    ReplyDelete
    Replies
    1. Menurut Pakatan Rakyat, mereka boleh menolak arahan seperti terjadi pada saiful dan sirul.

      Delete
    2. Hahaha.....org dbkl memang mcm tu samseng berlagak mcmlah mrk tu pergawai kuasa sesukahati ganas lebih tanpa usui periksa terlebih dahulu.
      Satu kesalahan memukul bila mangsa tak lawan balik atau melakukan keganasan.
      Mrk tu mesti di dakwa malah mana boleh ada samseng kerja dgn dbkl!!! Lawan tetap lawan demi satu keadilan dan bayar ganti rugi pd apa mrk lakukan dgn mangsa.

      Delete
    3. MALAM2 CAM NIH KALU DAPAT MAKAN ROTI JALA NGAN KUAH KARI TENTU SODAP!!! KAN KAZIM KAN.....

      Delete
    4. Kenduri kawin akhir bulan ni hidang roti jala kuah kari aje la yer....heeee

      Delete
    5. Agaknya DBKL sudah ditelan BABI baik yg kecik ke kepalanya..

      Bila dah jadi babi, saudara sendir dianggap musuh & babi dianggap rakan..

      Delete
    6. Kalau sama2 bangsa melayu...punyalah berani dan samseng...tapi kalaua bangsa tu india atau cina siap boleh berbincang lagi.... silap2 boleh.huluq sekupang dua semua boleh settle..
      Ketuanan melayu konon....khiaq ptuih...

      Delete
    7. Assalamualaikum.wr.wb. perkenalkan nama saya katiman dari surabaya kerja tki di malaysia, saat menulis ini saya teringat memory masa lalu..saya sangat tergugah hati melihat coretan hati yang bapak tulis. saya jadi teringat tentang masa-masa sulit dulu,karena iktiar dan usaha , seolah2 menjadi dendam bukan lagi motivasi, cuma satu tujuan saya pada saat bagaiman caranya untuk bangkit..singkat kata berbagai macam iktiar dan cara yang saya lalui, mengingat pada saat itu hutang saya 1,2m yang tidak sedikit, belum lagi bunga renternir yang bertambah. karena usaha, kesungguhan hati, akhirnya menemukan jalan /solusi . saya percaya ALLAH ITU TIDAK DIAM MAHA PENYAYANG , cobaan itu bukan lah ujian tapi hadiah yang tersilmut untuk kebahagiaan yang sebenar2nya. Bila butuh angka togel ghaib yg sudah kami buktikan hubungi MBAH WITJAKSONO DI 0852_2223_1459. ingat kesempat tidak akan datang untuk yang kedua kalinga
      KLIK=> http://togelsingapu.blogspot.com

      Delete
  2. Inilah bila PKR hanya tahu mengambil tahun akan Nasib De facto. Nasib Rakyat marhaen tdilupakan. Mana Tuan Chua, mana Rafizi. Mana Izzah d Janda. Mana zuraida klip klap.

    Malangnya kepimpinan sendiri sudah lupa reformasi untuk Rakyat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sepatutnya mana UMNO yang Si Najib kata ingin menolong Melaayu selagi ada bulan bintang, janji Najib janji palsu..bodohlah kamu sokong najib....mana PERKASA, mana PEKIDA, tali barut kafir semua tu....

      Delete
    2. biasa la...
      sapa tak dbkl......

      Delete
    3. Biasalah tu... Mereka akan menggunakan "anjing" untuk memutar otak kita supaya lupa isu utama yang merugikan rakyat. Mereka akan mengulang bicara hal berkaitan anwar hingga jika kita alpa kita akan lupa isu besar termasuk GST, 1MDB, sirul, penurunan nilai ringgit, kenaikan harga barang dan sebagainya. Mereka akan memanipulasi minda kita jika kita lalai

      Delete
  3. Mujur ada Omak kau, Kalau Harap TB Malaysiawaves, yg dia tau adalah UG yg tak wujudtu. Susah dgn otak kismis macam mso, PASMA. Malaysiawaves, Greenboc Dan Addin yg hanya percaya benda2 tak wujud macam UG

    ReplyDelete
    Replies
    1. biasa la...
      Siapa yg tak kenal dbkl...

      Delete
    2. Biasalah tu... Mereka akan menggunakan "anjing" untuk memutar otak kita supaya lupa isu utama yang merugikan rakyat. Mereka akan mengulang bicara hal berkaitan anwar hingga jika kita alpa kita akan lupa isu besar termasuk GST, 1MDB, sirul, penurunan nilai ringgit, kenaikan harga barang dan sebagainya. Mereka akan memanipulasi minda kita jika kita lalai

      Delete
  4. MAHU FAHAM GANG PASMACHA, FAHAMLAH DGN TERBALIK. TAK PERCAYA BACA HTTP://WWW.MALAYSIAWAVES.NET TAPI BACA TERBALIK OKEY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    THURSDAY, MARCH 5, 2015

    Guling TSKI Halal. Guling De Facto Haram

    Kurang setahun lebih selepas keputusan PRU13, Anuar Beraheem dan Gang lilin telah berjaya mengerah kesemua orang2 PKR untuk memilih jijah kipas sebagai MB.

    TSKI yang ketika itu berada di Shah Alam tidak tahu menahu lantas kerusi MB mahu dicabut dari beliau

    Alasan yg diberika TSKI membelakangi parti.

    Dulu pun lepas 2008, TSKI dijualang. Tapi Anuar Berahim tetap mau TSKI sebagai calon MB dlm sekelip mata.

    Dia tunggu sat dekat seminggu sampailah TSKI dilantik.

    Lepas tu PRU 13 cukup haul baru Anuar bagi surat sokongan kepada Bini dia dapat jadi MB.

    Ni semua bukti Anuar dan bini bersubahat menggulingkan TSKI.

    Atas sebab itu Tuhan nak tunjuk bini Anuar tak jadi MB.

    Padan muka. Sorang kena baling selipar. Sorang kena sepak.

    Inilah wajah "kepimpinan liberal-nepotism, pluralism dan despotism". Kepimpinan hasad dengki tamak haloba tikam belakang.

    Ada hati nak cerita pasal keadilan den reformasi konon.


    SELANGOR HAMPIR PASTI TUMBANG KEPADA bn

    Rahsia kekuatan PKR di Kelantan adalah perpaduan di kalangan ahli2 dan penggerak walaupun terdapat banyak perbezaan pendapat.

    Perpaduan ini hancur luluh apabila TSKI digulingkan oleh geng2 Kajang Move, Gang lilin serta keluarga Segam-Boot.

    Sedangkan TSKI berpengaruh besar di kalangan PKR Selangor serta pengundi2 Selangor.

    Bukan stkt dgulingkan, mereka yang amanah menyokong TSKI juga dibuang, digantung da nada dan dipecat dgn tiada belas kasihan i.e Che Gu Bard

    Sedangkan orang2 yang dikatakan rapat dgn TSKI ini banyak berjasa kepada PKR Selangor.

    Makanya, kalau Selangor jatuh adalah kerana hasil kerja tangan gang2 lilin pimpinan clan segam-boot dan Gang Kajang Move yang berjasa memecah belahkan PKR Selangor.

    Syabas kerana Gang Lilindah buat kerja untuk musuh.

    Sikap hasad, dengki, tamak, haloba puak2 ulama Kelantaan bakal menumbanngkan kerajaan Selangor dan menyerahkannya kepada musuh
    Gang2 yang sama ini jugalah yang ke hulu ke hilir bercerita pasal Justice.

    Cakap tak serupa bikin

    TULANG BADAK @ MURATABAKWAVES
    TULISAN TULANG BADAK@MURTABAK WAVESYANG DIILHAMKAN KEPADA SAYA DEMI MEMPERJUANGKAN KEBENARAN, KEADILAN DAN KESAKSAMAAN, SELARAS DENGAN PERMINTAAN PASMACHA

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku dah baca tulisan ni kat blog mana tak tau. Tapi memang terbalik Dan apam balik. Kah kah kah. TuLang Besi, Mamat Tulang Badak ni kembar siam kao keee?????

      Kah kah kah

      Delete
    2. Aku ingat TuLang Besi kena keluar tabligh 40 Hari. Baru tungap yg menngelapkan Hari tu hilang

      Delete
    3. biasa la...
      siapa yg tak kenal dbkl...

      Delete
    4. Biasalah tu... Mereka akan menggunakan "anjing" untuk memutar otak kita supaya lupa isu utama yang merugikan rakyat. Mereka akan mengulang bicara hal berkaitan anwar hingga jika kita alpa kita akan lupa isu besar termasuk GST, 1MDB, sirul, penurunan nilai ringgit, kenaikan harga barang dan sebagainya. Mereka akan memanipulasi minda kita jika kita lalai

      Delete
  5. penguasa melayu israel ni... pegi la belasah perasuah penipu duit rakyat juta2.

    hahahaha blogger umnu berbaju PR

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kamu tu PAS-MACHA mengaku PKR. Pi makan bihun sup kat shah alam lahhhh.

      Delete
    2. biasa la....
      siapa yg tak kenal dbkl....

      Delete
  6. Ish ish Nurul Izzah sikit pun tak peduli. Alnmaklum busy. Punya la busy sesi touch d hanjing 2014 dapat plak hadir

    ReplyDelete
    Replies
    1. Manusia dilupakan hanjing diingat. Susmi dilupakan. Lilin dinyalakan

      Delete
    2. biasa la...
      siapa yg tak kenal dbkl...

      Delete
    3. Biasalah tu... Mereka akan menggunakan "anjing" untuk memutar otak kita supaya lupa isu utama yang merugikan rakyat. Mereka akan mengulang bicara hal berkaitan anwar hingga jika kita alpa kita akan lupa isu besar termasuk GST, 1MDB, sirul, penurunan nilai ringgit, kenaikan harga barang dan sebagainya. Mereka akan memanipulasi minda kita jika kita lalai

      Delete
  7. Peniaga indon ramai kenapa tak ambil tindakan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ITU sebab PKR Dah tak peduli Rakyat. Mereka peduli orang nama Anuar saja. Silap3 Kalau mmmangsa talipon opis PKR. Jawapannya " Harap maaf, jika and a tidak bernama Anuar. And a tidak akan di peduli teeeeeeeettttttttttt teeeeettttttt.

      Untuk aku boycott sesi mengenai Anuar tu

      Delete
    2. biasa la....
      siapa yg tak kenal dbkl...

      Delete
    3. Biasalah tu... Mereka akan menggunakan "anjing" untuk memutar otak kita supaya lupa isu utama yang merugikan rakyat. Mereka akan mengulang bicara hal berkaitan anwar hingga jika kita alpa kita akan lupa isu besar termasuk GST, 1MDB, sirul, penurunan nilai ringgit, kenaikan harga barang dan sebagainya. Mereka akan memanipulasi minda kita jika kita lalai

      Delete
  8. sudah sampai masa nye untuk perang macam disyria kepada pihak begini rakyat menderita.bunuh saja penguatkuasa ini

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 15;21 ahli PASMa-CHa

      Delete
    2. PKR tu yg Dah lupa Rakyat marhaen. Orang macam ni mana dia melawat. Sesi touch d hanjing dia pi la. Care for the dogs, don't care for the poor

      Delete
    3. Anon 15:21, orang hina macam kao ni patut Jadi ahli PASMACHA

      Delete
  9. Adun Kajang lagi laaaaa bahlul2 semacam. Kajang tu penuh aampah, ada dia peduli

    ReplyDelete
    Replies
    1. Omak Kau malas nak ulas dan komen sebab sendiri boleh lihat fotokopi surat arahan pemotongan bekalan elektrik oleh TNB kepada Majlis Perbandaran Kajang yang gagal menjelaskan bil tertunggak sebanyak RM1,934.34 sen tarikh pemotongan ditetapkan pada 23-02-2015 setelah notis pemotongan dikeluarkan pada 09-02-2-15 langsung tidak dipedulikan oleh pentadbir MPKJ.

      Lagi mau sembang kencang dengan slogan Pembangunan Berkualiti Rakyat Di Peduli????

      Delete
    2. President PKR pun tahap useless

      Delete
    3. bahlol atau useless pun dpt gaji.
      ko dapat apa?

      Delete
    4. Biasalah tu... Mereka akan menggunakan "anjing" untuk memutar otak kita supaya lupa isu utama yang merugikan rakyat. Mereka akan mengulang bicara hal berkaitan anwar hingga jika kita alpa kita akan lupa isu besar termasuk GST, 1MDB, sirul, penurunan nilai ringgit, kenaikan harga barang dan sebagainya. Mereka akan memanipulasi minda kita jika kita lalai

      Delete
  10. Padan muka peniaga tu. Inilah balasan tuhan kerana dia tak dtg penjara SG.buloh utk upacara ritual bakar lilin malam2 demi anwar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bakar lilin lepas tu panggil petugas paranormal. Lagi baik Anak malaysiawaves. Boleh dia kena rasuk debut utuseks sumpah sambil tunjuk jari.Keluar YouTube tu. Sila minta nombor ekor kat shoutbox malaysiawaves

      Delete
    2. Sori typo
      Bakar lilin lepas tu panggil petugas paranormal. Lagi baik Ajak malaysiawaves. Boleh dia kena rasuk debut utuseks sumpah sambil tunjuk jari.Keluar YouTube tu. Sila minta nombor ekor kat shoutbox malaysiawaves

      Delete
    3. Apa pasal tak huloq? Klu huloq tentu tak kena kacau.
      klu nak senang, huluq tiap2 minggu. Nak senang kasi bank-in

      Delete
    4. bakar lilin dgn kalung bunga kat leher di batu caves ada beza ker?

      Delete
    5. Pukimak ni x de modal lain ke kalung bung, kalung bunga, hari2 comen benda sama .

      Delete
    6. kalung bunga kat leher di batu caves dapat apa?

      Delete
    7. biasa la dbkl....
      siapa yg tak kenal dbkl....

      Delete
  11. Huh.. penguatkuasa DBKL macam samseng kat Penang jer.. ini gerenti sokong PR niih. Kalau perangai kurang ajar (asuhan Anwar), kaki fitnah, kaki li..t, siap panggil umnu - gerenti penjilat tegar sokong dinasti Lim yang suka sangat ngan Pasma. Sendiri buat hal, sendiri kena pukul, maka yang benci sangat dengan umnu(kata nya) tuduh lagi songlap $$$$$. Kelantan di landa banjir besar sebab main belakang kumpul $$$$$$$ musuh umnu niih diam bodoh, macam kambing kena sembelih... pernah lihat ? Tak payah ikat, tak payah di pegang ramai orang ! Cukup kepit, arah kiblat, sembelih terus diam...

    Elok lah masuk sekolah demokrasi Dap. Mana tahu, nanti boleh bedah sepetkan mata, ikut gaya "pahlawan malaysia" chinpeng - kata nya...

    Moral nya :- dua budak melayu teruja sangat bersekongkol menyembelih manusia (haram di sisi Allah SWT ) konon atas jihad. Bersuka ria menjenjeng kepala yang sudah putus ! Haram badigol kerana $$$$$ dan fahaman sesat. Balik boleh jadi kaye konon nya... terpedaya tipu muslihat setan mendabik wali berwajah manusia... di Malaysia siapa atau siapa-siapa ye ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maae...maae... bila la agaknya ko ni nak bertaubat drp terus jadi pemfitnah? Hitam betul hati ko ni. Sesekali kalu free pergilah kat masjid ngan surau kat area Kajang ngan Bangi tu. Dengar ceramah agama sikit. Ko tu bukannya budak2 lagi. Takkan la bila dah mati besok nak ikut ke tempat lim berehat jugak....hentikanlah Maae kerja bodo tak pekdah turrr. Dema berpolitik kaya raya, ko berpolitik cari tapak kat neraka.

      Delete
    2. maae....jirat cino kek kajang ado kosong satu. Eden dongar ekau dah tompah yo...

      Delete
  12. Sia2 Berjuang Bila Ketua Umum Sendiri Pertahan Nepotisme dan Kezaliman Dari Mati

    Tulang Badak (TB) rasa sia2 perjuangan Tulang Badak dalam PKR sejak umur 18 tahun apabila Ketua Umum sendiri berjuang untuk daulah keluarga Rasa mcm segala pengorbanan Tulang Badak selama ni mcm tiada makna dan tiada nilai.

    Rasa sia2 segala pengorbanan yang telah dilakukan oleh arwah bapa Tulang Badak yang bertungkus lumus membantu membina Keadilan Negeri Sembilan setelah Anwar ditendang dari UMNO dulu.. Kami berhimpun dan berkempen sampai2 kadang2 kami terlanjur sampai ke Padang Besar, Perlis. Sekali tu punya semangat kami berkonvoi dari Sermban ke Rembau, terbabas sampai ke Pasir Mas Kelantan. Punya Komited tak tau dah nak sampai sempadan Siam.

    Penat jerih nak bunuh Kronsima, Nepotisme dan Korupsi tiba2 Ketua Umum sendiri pegi buat kerja tolong benda keji. Ketua Umum PKR sendiri bertungkus lumus memastikan kelangsungan dan jangkahayat Nepotism lebih panjang.

    TULANG BADAK (TB)
    MURTABAK WAVES
    SEKRETARIAT PASNE (PENYOKONG PKR ANTI SEMANGAT NEPOTISM)

    ReplyDelete
    Replies
    1. penguak kuasa dbkul biasa la....
      hulur ciput pon dia ambik

      Delete
    2. Biasalah tu... Mereka akan menggunakan "anjing" untuk memutar otak kita supaya lupa isu utama yang merugikan rakyat. Mereka akan mengulang bicara hal berkaitan anwar hingga jika kita alpa kita akan lupa isu besar termasuk GST, 1MDB, sirul, penurunan nilai ringgit, kenaikan harga barang dan sebagainya. Mereka akan memanipulasi minda kita jika kita lalai

      Delete
  13. Update:
    Syukur. Perhimpunan esok disogo telah mencecah 700 ribu org yg akan turun.

    Semoga anwar dibebaskan. Insyaallah.
    Tahniah nik nazmi!
    Sumber : AMK Selangor.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hasil usaha yg jitu amk keadilan. Syabas. Penyertaan mereka semua akan diterjemahkan esok di sogo!

      Rakyat Hakim negara!

      Hidup pkr!

      Delete
    2. Jawapan mudah je cuba kena pada cina cepat ambil tindakan itu sikap ada Pada pengkuat kuasa pada pr dan bn tak kira di selangor dan K.Lumpur sebab mereka ada duit gunakan dari persatuah peniaga cina, pegawai DBKL yg buat masalah nanti adalah salahkan najib itu dalam pemikiran pkr itu. Masalah punca dari pengkuat kuasa itu, sepatut dia gunakan budi bicara bukan nya memukui orang macam psm di pining itu.

      Delete
    3. Salah yg nak turun 7 orang sajerrrr
      ITU pun clan segam-boot

      Delete
    4. Negara, Rakyat, hakim. 27 juta orang Jadi hakim tapi kat kandang tertuduh sorang. Nilah bodoh juak2 lilin

      Delete
    5. dbkl biasa la...
      sapa yg tak kenal dbkl...

      Delete
    6. Biasalah tu... Mereka akan menggunakan "anjing" untuk memutar otak kita supaya lupa isu utama yang merugikan rakyat. Mereka akan mengulang bicara hal berkaitan anwar hingga jika kita alpa kita akan lupa isu besar termasuk GST, 1MDB, sirul, penurunan nilai ringgit, kenaikan harga barang dan sebagainya. Mereka akan memanipulasi minda kita jika kita lalai

      Delete
  14. OMAK...INI MUSTI SALAH AZMIN....!!!!!

    ReplyDelete
  15. Peniaga melayu berani lah DBKL..cuba peniaga cina .. menikussss takde telo

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sepatut pesatuan peniaga melayu bersatu suruh buang pegawai DBKL yg suka pukul orang itu, masalah nya persatuan peniaga melayu yg tak ada telur dan tak ada peguam dari persatuan peniaga melayu itu untuk menbela nasib peniaga itu.
      ini aku lihat persatuan peniaga cina lebih bersatu dari persatuan peniaga melayu bumiputera

      Delete
  16. Biasala. Melayu pukul Me-layu, Me-layu tipu tanah melayu, meLAyu tindas melaYU, mELayu bunuh melayu dan macam-macam lagi. Satu bangsa yang sedang menuju kepada kehancuran. Satu bangsa yang sedang dalam episod peralihan iaitu episod dari memerintah kepada kena tindas. Selamat menuju kepada kehidupan melarat!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Biasalah tu... Mereka akan menggunakan "anjing" untuk memutar otak kita supaya lupa isu utama yang merugikan rakyat. Mereka akan mengulang bicara hal berkaitan anwar hingga jika kita alpa kita akan lupa isu besar termasuk GST, 1MDB, sirul, penurunan nilai ringgit, kenaikan harga barang dan sebagainya. Mereka akan memanipulasi minda kita jika kita lalai

      Delete
  17. Orang lain tak penting, nak sakit ke, nak mampus ke itu semua tak penting yang penting pada lawyer lawyer buruk Pakatan Rakyat cuma Anwar and the family dan pemimpin pemimpin politik mereka sahaja. Kalau ada isu pada orang orang seperti ini cepat sekali mereka sampai dan mengeluarkan statement tapi bila terjadi pada rakyat biasa yang tidak dapat menghasilkan keuntungan politik buat mereka, lantak kau lah...

    ReplyDelete
  18. Labu 8455, gua setuju 100%, penyangak no 1 yg merosakkan semangat reformasi adalah Anuar Beraheem, Jijah kipas satay Kajang Dan Izzah der Janda. Rakyat susah mampus koulah. Janji keluarga Segam-boot terbela.

    Dlm keadaan bernajis ni. Masih ada obor2 reformasi yg dibawa oleh mahfuz Omar, dr rani, Mustapha Ali DLL. Mujur mereka ada Kalau tak PR berkubur tanpa nisan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lupa plakk PKR perlu Syukur sebab ada Che Gu Bard, Wan WFauzdin, Jeff Ulu Yam.
      Tampa mereka yg ada dlm PKR adalah aampah mayarakat

      Delete
    2. 19.51...ko ni anak babi kan?

      Delete
    3. Biasalah tu... Mereka akan menggunakan "anjing" untuk memutar otak kita supaya lupa isu utama yang merugikan rakyat. Mereka akan mengulang bicara hal berkaitan anwar hingga jika kita alpa kita akan lupa isu besar termasuk GST, 1MDB, sirul, penurunan nilai ringgit, kenaikan harga barang dan sebagainya. Mereka akan memanipulasi minda kita jika kita lalai

      Delete
  19. Suruh wan jijah buat stall satay jajang . Adun kipas satay Kajang kat Jln TAR tu. Sapa nak beli satay bayar dgn lilin. No worries Izzah tak bawak anjing pi sesi vigil for Anuar

    ReplyDelete
    Replies
    1. ko pulak suruh bapakkk ko tu pergi batu caves sana kalung bunga kat leher

      Delete
    2. Biasalah tu... Mereka akan menggunakan "anjing" untuk memutar otak kita supaya lupa isu utama yang merugikan rakyat. Mereka akan mengulang bicara hal berkaitan anwar hingga jika kita alpa kita akan lupa isu besar termasuk GST, 1MDB, sirul, penurunan nilai ringgit, kenaikan harga barang dan sebagainya. Mereka akan memanipulasi minda kita jika kita lalai

      Delete
  20. pakat2ajak la blogger tak da teloq.......greenboc, alhusyeen, mountdweller, tulang besi, sisi bukit, kedah lanie, cipan tenuk & tapir , yong suka kuning, libang libu dsbnya........jgn berani melalak dlm blog je...tu pun bila org komen tak keluar.........mmg dasar pejuang bacul......baling batu sebunyi tangan

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu kalau berada di pihak yang betul kenapa sampai nak blok komen orang. aku harap blog2 tersebut berkubur le cepat2

      Delete
    2. 2227...kalu tak nak kena block pergi komen kat blog merapukari ngan pepekgomol. Kat situ ok.

      Delete
    3. Biasalah tu... Mereka akan menggunakan "anjing" untuk memutar otak kita supaya lupa isu utama yang merugikan rakyat. Mereka akan mengulang bicara hal berkaitan anwar hingga jika kita alpa kita akan lupa isu besar termasuk GST, 1MDB, sirul, penurunan nilai ringgit, kenaikan harga barang dan sebagainya. Mereka akan memanipulasi minda kita jika kita lalai

      Delete
  21. Apa nie omak takde cerita baru atau malas nah hebahkan sprti surat LGE kpd ahli2nya atau surat TGHH menapikan......... atau kes dr Zul Pengarahh stretegi kena.......... lepas subuh tadi... Bagilah cerita yg hot2 sikit.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak cerita best Tanya Jeff Ulu Yam, cuma dia adalah penulis selingan dalam tempat komen. Jeff ni Reformist kat Hulu Selangor tapi belum buat blog lagi.

      Jeff tolong bagi cetita2 best skittt

      Delete
    2. tulis lah cepat sikit.
      aku boleh tolong ko sebarkan fitnah tur....

      Delete
    3. Biasalah tu... Mereka akan menggunakan "anjing" untuk memutar otak kita supaya lupa isu utama yang merugikan rakyat. Mereka akan mengulang bicara hal berkaitan anwar hingga jika kita alpa kita akan lupa isu besar termasuk GST, 1MDB, sirul, penurunan nilai ringgit, kenaikan harga barang dan sebagainya. Mereka akan memanipulasi minda kita jika kita lalai

      Delete
  22. Mungkin mangsa banjir martabatnya lebih tinggi dari anjing bagi setengah pihak.

    Tengok Nurul Izzah, sesi touch d hanjing pergi, mangsa banjir tidak dipedulikan. Bukan mengata, tapi action speaks louder than word

    Jeff Ulu Yam
    Keadilan Since 2000

    ReplyDelete
    Replies
    1. itu ko tak risau sangat..
      yang ko perlu risau bila mati nanti ko tukar jadi anjing

      Delete
    2. Biasalah tu... Mereka akan menggunakan "anjing" untuk memutar otak kita supaya lupa isu utama yang merugikan rakyat. Mereka akan mengulang bicara hal berkaitan anwar hingga jika kita alpa kita akan lupa isu besar termasuk GST, 1MDB, sirul, penurunan nilai ringgit, kenaikan harga barang dan sebagainya. Mereka akan memanipulasi minda kita jika kita lalai

      Delete
  23. NEW DELHI: Keganasan seksual yang semakin menghantui penduduk India ketika ini mendorong sekumpulan masyarakat di timur laut negara itu untuk memecah masuk sebuah penjara bagi mendapatkan suspek kes rogol yang ditahan pihak berkuasa.

    Lelaki berusia 35 tahun itu yang didakwa merogol seorang gadis berulang kali sebelum ditahan pada 24 Februari lalu telah diheret keluar dari penjara di Nagaland sebelum dipukul sehingga mati.

    "Satu perhimpunan besar-besaran oleh pelajar dan penduduk telah diadakan di Dimapur (ibu negeri Nagaland) pada pagi Khamis, mereka kemudian telah memecah masuk penjara dan mengheret suspek keluar," lapor akhbar tempatan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nasib baik ko nuwar kena jail kt Malaysia. Kalau kt India dh lama kote ko putus

      Delete
    2. kelentit mak ko la

      Delete
    3. dbkl biasa la....
      sapa yg tak kenal dbkl....

      Delete
  24. satu kesimpulan.......
    begitu hebat si anwar ibrahim.......
    walau apa pun tajuk postingnya namun......
    para pengomen tak putus2 dan tak henti2 berbicara tentang anwar.....samada pro atau kontra.....yg semua itu menunjuk kan bahawa macai2 dan balaci2 yg dok berkerumun dlm blog ini ..... bodow....! maka amat lah nyata ..... blog ini untuk orang bodow..... sama macam tuan blognya.... bodow....!!! opss...sorry...

    ReplyDelete
    Replies
    1. setuju....
      sebenarnya puak2 tu ulang tayang cerita untuk melalaikan kita drp membicarakan isu besar yang sedang berlaku di negara kita sekarang ini - penurunan nilai RM, GST, 1MDB, buku berkaitan pinjaman rakyat, sirul dan sebagainya. Isu itu datang sekali gus....

      Delete
  25. bila sudah tempat berpaut dan mengadu telah hilang fungsinya maka tanggung lah kamu akan akibahnya...... bila dua puak beruniform seiras telah memakan padi nya....itu menjadi petanda menuju kemusnahan......merempat lah kamu hai bangsaku di tanahair sendiri kelak ....anak cucu keturunam mu.....seperti menangis dan merempatnya bangsa palastin.... ditanah air sendiri..... saksikanlah.... sejarah bakal berulang..... dan salah siapa...?

    ReplyDelete
    Replies
    1. iSLAM HILANG TAK RISAU..
      MELAYU HILANG BISING SATU DUNIA...
      PARAH MAKHLOK NIH...

      Delete
  26. Ini lah salah satu cara kerajaan ketunan Melayu nak tolong Melayu.

    Sebenarnya DBKL tu nak tolong sediakan tempat yang lebih baik kat KLCC nun sebab kat KLCC nun takde peniaga Melayu kat sana.

    Kalau ada pon dua tiga puntung je.

    Kan Piem kita dah berikrar, selagi ada bulan dan matahari agenda menolong Melayu akan diteruskan.

    Sekian, terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sapa suruh jual keropok leko dengan goreng pisang....
      try jual roti jala dengan kuah kari...dia orang tak kacau punya...

      Delete
  27. tempahan jamuan kenduri kahwin untuk akhir bulan mac.
    menu istimewa - roti jala kuah kari

    ReplyDelete
  28. Setuju dengan anon 01:25.

    Kalau nak selamat jual la makanan kegemaran ketuanan melayu barulah maju dan selamat heee.

    ReplyDelete
  29. MAAF SAYA HANYA INGIN BERBAGI CERITA KEPADA ANDA YANG PENGGILAH TOGEL KALAU , AWALNYA ITU SAYA CUMA PENJUAL KERUPUK KELILIN YANG PENDAPATANNYA TIDAK SEBERAPA., SAYA PUNYA TIGA,ANAK DAN HUTAN KAMI PUN TAMBAH MENUMPUK, ANAK JUGA BUTUH BIAYA SEKOLAH,DAN AKHIRNYA SAYA DIPERTEMUKAN DENGAN NOMOR HP MBAH SURYO , DAN MENCERITAKAN SEMUANYA,AKHIRNYA SAYA DI KASIH ANGKA GHOIB 4D, ALHAMDULILLAH ITU PUN TEMBUS,DAN DENGAN ADANYA BANTUAN DARI MBAH SURYO , SEMUA HUTANG SAHUTANG SAYA SUDAH PADA LUNAS SEMUA BAHKAN SEKARANG INI SAYA SUDAH BUKA USAHA SENDIRI!!! INI KISAH NYATA DARI SAYA DAN SILAHKAN ANDA BUKTIKAN. SENDIRI,BAGI YANG BERMINAT HUB MBAH SURYO DI NOMOR INI ; 082-342-997-888





    MAAF SAYA HANYA INGIN BERBAGI CERITA KEPADA ANDA YANG PENGGILAH TOGEL KALAU , AWALNYA ITU SAYA CUMA PENJUAL KERUPUK KELILIN YANG PENDAPATANNYA TIDAK SEBERAPA., SAYA PUNYA TIGA,ANAK DAN HUTAN KAMI PUN TAMBAH MENUMPUK, ANAK JUGA BUTUH BIAYA SEKOLAH,DAN AKHIRNYA SAYA DIPERTEMUKAN DENGAN NOMOR HP MBAH SURYO , DAN MENCERITAKAN SEMUANYA,AKHIRNYA SAYA DI KASIH ANGKA GHOIB 4D, ALHAMDULILLAH ITU PUN TEMBUS,DAN DENGAN ADANYA BANTUAN DARI MBAH SURYO , SEMUA HUTANG SAHUTANG SAYA SUDAH PADA LUNAS SEMUA BAHKAN SEKARANG INI SAYA SUDAH BUKA USAHA SENDIRI!!! INI KISAH NYATA DARI SAYA DAN SILAHKAN ANDA BUKTIKAN. SENDIRI,BAGI YANG BERMINAT HUB MBAH SURYO DI NOMOR INI ; 082-342-997-888

    ReplyDelete