KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Tuesday, 14 April 2015

KAK WAN BUKANLAH CALON YANG SESUAI MEWAKILI PKR/PR PRK PARLIMEN P044 PERMATANG PAUH???????



Datuk Seri Wan Azizah Ismail (Kak Wan) adalah seorang wanita yang luar biasa. Tidak ramai orang yang boleh berurusan dengan suami yang dilemparkan ke dalam penjara bukan sekali, tetapi dua kali, dan menjadi tokoh satu pergerakan yang paling lama bertahan di dunia politik pernah negara saksikan. 

Beliau merupakan contoh kepada ramai wanita di luar sana, bukti bahawa jantina tidak menentukan ukuran kejayaan seseorang dalam politik.

Namun, dengan rasa berat hati, tetapi demi kebenaran dan maukan kemenangan cemerlang terpaksa jua Omak Kau katakan bahawa dia bukanlah calon yang tepat untuk PRK Parlimen P044 Permatang Pauh mewakili PKR/PR . Sekurang-kurangnya, bukan sekarang.

Untuk semua pencapaian dan kebolehan beliau, Kak Wan diakui sekutu dan seteru, tidak boleh membawa PKR seperti apa yang dilakukan oleh Anwar Ibrahim.

Parti KeADILan Rakyat ketika ini  memerlukan, pemimpin berkebolehan yang kuat, terutamanya sekarang, apabila parti itu sudah dianggap dan dilihat berpecah antara kem Azmin Ali dan Nurul Izzah selepas pemilihan 2014 yang lalu.

Lompang yang ditinggalkan oleh Anwar telah membuat kedudukkan parti tanpa arah, dan ia sering kelihatan seperti satu tangan tidak tahu apa yang lain lakukan.

Kak Wan harus memberikan segala tumpuan, masa dan staminanya di DUN Kajang yang amat-amat memerlukan tenaga dan keringatnya ketika ini, sebagai mematikan segala tuduhan betapa Langkah Kajang suatu langkah yang tidak memberi manafaat kepada penduduk Kajang.

Di Permatang Pauh, PKR mempunyai peluang yang luar biasa untuk membuat perubahan demi langkah yang lebih jauh jika rampas Putrajaya mau dijadikan kenyataan. Meletakkan calon yang dinamik dapat memberi tenaga semula parti, memandangkan kepentingan simbolik Permatang Pauh. Sebagai kubu tradisi Anwar, calon yang bertanding akan membawa berat dan tanggungjawab pendahulunya.

Keluarga Anwar tidak perlu terus kekal dalam kuasa di Permatang Pauh hanya kerana ia adalah kubu kuat beliau. Sebaliknya, PKR boleh memanfaatkan legasi Anwar di tempat itu untuk menubuhkan kelayakan seorang pemimpin baru.

Wan Azizah tidak lagi seolah-olah mempunyai hati untuk politik, dan tanggungjawab ini adalah satu beban yang dia tidak perlu tanggung, terutamanya memandangkan usia beliau dan usaha beliau dimasukkan ke dalam untuk menjaga PKR berjalan semasa Anwar merengkok dalam penjara kali terakhir sekitar. Sesungguhnya ia adalah kemuncak ketidakadilan untuk mengharapkan beliau untuk terus berjuang perjuangan Anwar untuk beliau.

Keadaan politik dalam Pakatan Rakyat, dengan ketiadaan Anwar amat dirasai dan ketara sekali. Gabungan itu kini sedang berada di kedudukkan  di ambang pembubaran dengan pelbagai isu selepas Langkah Kajang mula melangkah, sehingga bertambah runcing hingga kehari ini,  ditambah pula perancangan PAS untuk merealisasikan impian hudud terlaksana dinegara ini menjadi kenyataan dan DAP dengan kerena tersendirinya.

Anwar diakui oleh kawan dan lawan memiliki kemampuan dan kebolehan tersendiri bagaimana untuk mengendalikan ego berbeza dalam gabungan Pakatan Rakyat.

Kak Wan, suka atau tidak, mau atau pun tidak mau perlu akui secara hati terbuka dengan berlapang dada, tidak mempunyai keupayaan untuk berbuat demikian. Jika dia sememangnya mampu menangani dengan keadaan semasa, kemelut sekarang tidak bertambah runcing dan genting.

Malangnya, tiada siapa dari PKR kini dilihat memiliki kemampuan seperti Anwar Ibrahim untuk ambil  langkah ke hadapan sebagai pemimpin yang jelas dengan tegas untuk menangani krisis yang berlarutan ini.

Dengan itu kita hanya mampu memerhatikan, kemusnahan diri secara perlahan, harapan rakyat untuk perubahan dalam kerajaan.

Untuk permulaan dan langkah pertama selepas Langkah Kajang, PKR mesti berani melakukan perubahanan untuk tidak meletakkan Kak Wan sebagai calon PKR/PR PRK Parlimen P044 Permatang Pauh.

Ketika inilah PKR perlu ambil peluang terhidang luas ini untuk mewujudkan pemimpin baru bagi parti itu. Seseorang yang boleh memikul tanggungjawab Anwar Ibrahim di kubu terkuat sendiri demi langkah membawa PKR/PR menuju ke Putrajaya.

Untuk ini kena terima realiti politik semasa, bahawa Kak Wan bagi mencapai hasrat ini, bukanlah merupakan calon yang yang sesuai untuk merealisasikan impian itu.

PKR khasnya dan PR amnya tidak akan mendapat apa-apa keuntungan politik dengan meletakkan Kak Wan sebagai calon PKR/PR  di Permatang Pauh.

24 comments:

  1. Ramai yakin bahawa walaupun Anwar merengkuk di dalam penjara, namun simpati pengundi meruudum kerana sifat gila kuasa beliau dan berjiwa nepotism. Beliau sudahh kurang pengaruh dalam kalangan pengundi di Permatang Pauh,

    Belum lagi diambil kira panas hati pengundi di sana terhadapnya yang diyakini semakin membara kerana sikap mementingkan juak Juak beliau

    Malah pemerhati menjangkakan simpati pengundi terhadap Anwar akan merudum dan memberi kesan besar kepada trend pengundian kali ini.

    Belum terlambat untuk mencalonkan Che Gu Bard untuk menyelamatkan parti.

    Kembalikan parti kepada Ahli.

    Dgn Penuh Hormat

    Jeff Ulu Bernam
    Reformist yg Originel

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku pernah tengok orang posting gambar cikgu bard tengah tonggang todi, betul ke?

      Delete
    2. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












      Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

      Delete
  2. Reformist yang dikasihi

    Inilah kita kena selamatkan PKR. Lepas 2008 Nepotism berleluasa. Sebelum 2008, PKR adalah hak ahli.

    Masalahnya ketua umum, melakukan nepotism dlm PKR. Presiden dan jawtan tinggi hanyalah untuk anak bini. Sampaikan jawatan Eksekutif Selangor mahu diberi pada bini. Jahat ni. PKR milik ahli bukan milik ketua umum.

    ReplyDelete
  3. Reformist yang dikasihi

    Inilah kita kena selamatkan PKR. Lepas 2008 Nepotism berleluasa. Sebelum 2008, PKR adalah hak ahli.

    Masalahnya ketua umum, melakukan nepotism dlm PKR. Presiden dan jawtan tinggi hanyalah untuk anak bini. Sampaikan jawatan Eksekutif Selangor mahu diberi pada bini. Jahat ni. PKR milik ahli bukan milik ketua umum.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko x pandai otak mcm mat selan, sabri klu tidak blh ganti k.wan.

      Delete
  4. Amalan atau budaya 'dinasti' ditolak oleh parti PKR itu, kata akar umbi penyokong PKR di Ulu Yam. Sebaliknya, akar umbi menasihatkan PKR supaya menapis dan memilih pemimpin yang berminat untuk diletakkkan di tempat yang sesuai bagi memimpin parti itu.

    Pemimpin yang tidak berhati perut dan mementingkan kepentingan keluarga dalam parti perlu disingkirkan kata aktivis parti yang hanya mahu dikenali sebagai Jeff berasal dari Ulu Yam

    "Ulu Yam, Semenyih, Broga dan Kalumpang sekarang menjadi nadi kepada gerakan untuk membawa PKR keatas landasan yang asal yakni berbalik kepada semanagat reformasi rakyat bawahan" ulas Jeff lagi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya cadangkn jeff sebagai calon Permtg Pauh

      Delete
    2. Otak 0 cuma blh jadi calon ameno.

      Delete
  5. Ada lagi. Seorang pakar hati busuk yg mencetuskan krisis selangor. Nelson Mandela dan gandhi bukanlah top student tapi berjiwa rakyat. Mat matang lagi la 3rd class holder with masters in torak n bohong language.

    Hadusssss dari Rafizi baik Jeff Ulu Yam saja jadi vice president. Dah tentu janda pantai kl kena sekeh.

    Aku tak tau mana Anuar kutip budak longkang ni.

    Roy, Ulu Tembeling
    REFOrmist 1998

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sumbat Ja mulut mat pijie tu dgn sop budu patin lombong. PKR Pahang boleh supply baik punya. Please contact Din Patin, Hulu Pahang

      Delete
    2. Mat Pijie makan pstin lombong terus bodoh macam Tulang Besi Malaysia Waves.

      Ramon Tay Lip dulu syoru patin lombong Truss's jadi bahlol. Habis waris dia menangis

      Delete
  6. Buat vigil bakar lilin dlm kedai nasi kandar kat jln TAR. Selagi Rafizi tak keluar kita tak berhenti makan dan tambah nasi. Lilin2 plak boleh sumbat dlm lobang hidung mat matang. Vigil style ni best, perut kenyang nala. Time kira suruh hantar bill kat ibu pejabat kat tropicana.

    Menu- nasi, kuah campur dgn kobis air kosong.


    Lebih2 Sindri bayar.

    Roy, Ulu Tembeling REFOrmist 1998

    CC: Jeff Ulu Yam, Manjung Mari Kedahkini, Posmen hensem, jesse labu, jack, Din Tom Yam dll

    (Tolong beri perhatian okey)

    ReplyDelete
  7. Matang pauh perlu kekal pada mat matang ...jijah...nurul itu dan ini....perlu kekalkan keluarga nepotisma di matang pauh....klu tak kekal maka matang pauh jayuh ke tangan musuh....kekal jijah kekal nepotisma di matang pauh. ...jijah boleh...nepotisma boleh...

    ReplyDelete
  8. Sejak pkr bekawan dengan dap pkr ,Telah belajar ideologi nepotisma pining utara itu, ini tak baik pada pkr kembali pkr ke landasan sebenar menperjuangkan untuk menaghalang nepotisma dan kronisma dalam umno ,pkr telah dirosakan sebab berkawan dengan dap itu, cuba korang perhati parti dap itu semua bagi jawatan penting anak, bini menantu dan saudara bagi jawatan penting pada mereka. Ini menyebab pkr rosak di sebab meniru ideologi dari dap itu

    Ahli refomasi kampung baru K.L kawasan titiwangsa
    Penah memakai baju ( justice for papa) ketika 1998

    ReplyDelete
  9. Asal bukan Azmin Ali.
    Sekian terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Asal bukan mat selan...

      Delete
  10. Hahaha....macai pokpet omak kau pun pokpet... cuba nak kalahkan pkr kucar kacir bukan membantu. Siapa yg layak??? Adakah nak bagi mat sabu ! Tian chua juga berkelayakkan namun sebab cina nama beliau tak pernah disebut inilah perangai manusia kata mcm2 tetapi mrk tulah yg pentingkan priuk nasi sdr. Kalau pkr hilang nadinya maka itu bukan pkr lg.

    ReplyDelete
  11. Azizah sesuai jadi calon tapi kena bersumpah dulu sama Ada spnjg hayatnya hidup dgn nuwar sekalipun tak pernah jubonya dimasuki oleh konek nuwar.

    Bukan APA..kita sbg ahli pkr yg mempunyai keahlian bercampur agama harus mengangkat pemimpin yg tiada salah laku seks.

    Hidup pkr yg dicintaii

    ReplyDelete
    Replies
    1. Baru lepas metedarah todi ke...komen mabuk smacam je.

      Delete
  12. Tak de bezanya siapa2 yang jadi calon. Siapale yang nak mengundi budak suruhan dapigs. pkr sekarang ni dah tak berminat dah dengan undi muslimin dan muslimat. depa dok kebuloq undi kafir harbi. esok tak pasai2 solat jumaat pun kene ban sebab atas arahan dapigs. pkr ni ikut je le.

    ReplyDelete
  13. Asal bukan azmin.

    ReplyDelete
  14. DUN KAJANG pun tak terjaga masih lg huru hara kata nak atasi masalah lalu lintas...ni nak jaga permatang pauh pulak...agak2 lah...

    ReplyDelete
  15. SAYA SEKELUARGA INGIN MENGUCAPKAN BANYAK TERIMAH KASIH KEPADA AKI NAWE BERKAT BANTUANNNYA SEMUA HUTANG HUTANG SAYA SUDAH PADA LUNAS SEMUA BAHKAN SEKARAN SAYA SUDAH BISA BUKA TOKO SENDIRI,ITU SEMUA ATAS BANTUAN AKI YG TELAH MEMBERIKAN ANKA JITUNYA KEPADA SAYA DAN ALHAMDULILLAH ITU BENER2 TERBUKTI TEMBUS..BAGI ANDA YG INGIN SEPERTI SAYA DAN YANG SANGAT MEMERLUKAN ANGKA RITUAL 2D 3D 4D YANG DIJAMIN 100% TEMBUS SILAHKAN HUBUNGI AKI NAWE DI 085-218-379-259

    ReplyDelete