KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Thursday, 4 December 2014

DENGAR DENGAR DENGAR ... PARTI-PARTI POLITIK DI NEGARA INI DIANGGAP INSTITUSI PALING KORUP.



PETALING JAYA - Parti-parti politik di negara ini dianggap sebagai institusi yang paling korup, diikuti oleh polis dan penjawat awam. 
 
Presiden Transparency International Malaysia (TI-M), Datuk Akhbar Satar berkata, ini berdasarkan tinjauan Barometer Rasuah Malaysia 2014 yang dilakukan badan itu ke atas 2,000 responden dari pelbagai lapisan masyarakat.
 
"Ramai yang memilih parti politik, menunjukkan mereka tidak percaya kepada institusi berkenaan. Malah, ini kali pertama parti politik berada di kedudukan teratas berbanding tahun lalu, (iaitu) di tangga kedua.
 
"Secara peribadi bagi saya, korup dalam parti politik ini kebiasaannya melibatkan pemberian kontrak, perniagaan, lesen ali baba dan seumpamanya. Jadi, sebagai ahli politik, sepatutnya mereka tunjukkan contoh yang baik,” katanya pada sidang media selepas mengumumkan keputusan Indeks Persepsi Rasuah (CPI) 2014, di sini, semalam.

12 comments:

  1. Parti politik lh yg paling mudah membuat perkara mungkar sbb memegang tampuk kuasa. Mudah x amanah dn mudah tergelincir ke neraka ...bg pemimpin2 Islam yg amanah dn sentiasa beringat akn kekuasaan Allah...insyaAllah selamat lh dia dunia akhirat ...amin

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju.Para pemimpin parti politik nilah yang banyak soal jawab di akhirat nanti dan yang awal masuk neraka.Jangan lupa para penyokong dapat saham sekali.Hati2 dalam memilih pemimpin...

      Delete
  2. slps najib sbgi pm, tdk ada lg pm dari kalangan politik. sebelum tu aku meminta kpd sluruh umat islam di tanah air apble solat wktu subuh penuhi ruang masjid dan surau

    ReplyDelete
  3. Habis Kakak Kawasan Pantai yang pergi session touch d hanjing tu amende.

    Jeff Ulu Yam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko ni tak habis habis BANGANG Jefri.oopss Jeff...pegang anjing tangan boleh samak.lepas samak boleh sembahyang boleh mengaji boleh masak makan.Yang ko makan duit hasil menipu tu jadi darah daging anak bini apa cerita.Camana kes bapak sedara ko ambk tanah orang kg pasir tu...Bini pertama ko sihat ke.kesian dia merempat.dah dapat pompuan indon ko buang bini tua ko tu yeekk.Ko ni dikenali sebab penipu.jumpa ko dgn ular kena ketuk ko dulu...bangang! (pinjam kata najib)

      Delete
  4. masalh korup gulungn ahli politik sudsh lma brakar umbi dlm hidup mereka. x perlu siasat tengok gaya hidup dn kemewahn harta dunia yg dperagakn trmasuk ahli kluarganya dh bolh dcongak scara kasar pndaptn sbnar dn lma brhidmt dh bolh dkira klayaknnya.tu blum simpanan dlm.dn luar ngara yg dmasikkn kdlm acc ahli kluarga. Statistik yg dipaprkn itu adalh fakta apa yg blku. manusia skrg trutama yg mgaku islam x peduli dgn dosa pahla makan dn songlap wang rkyt janji hidup seng kaya raya dosa pahla bagaikn miyk ngan air x bcmpur. kubr msing masing.

    ReplyDelete
  5. Hahaha....
    Kalau negara tak ada rasuah yg teruk masakan negara malaysia jadi mcm ni kerajaan hutang ratusan billion sampai rakyat kena tanggung beban kos sara hidup. Bukan negara kita miskin tetapi di curi cara gelap msk poket kroni2 ahli politi dll yg berkuasa dari atas sampai bawah inilah rasuah namanya. Jadi rakyat perlu sedar kalau ini masih berlarutan rakyat akan merana di negara sdr sebab mrk kaya dgn rasuah rakyat pula yg tanggung hutang yg tak terbayar selamanya bagaimana hidup kita rakyat bawahan???? Berubahlah sebelum terlambat tiada lg simpati zaman ini hanya kita rakyat sdr pertahankan hak kita di negara malaysia yg tercinta ini.

    ReplyDelete
  6. Memang ada hubungan antara Politik & Wealth Accumulation ...Rentak amalan politik dlm negara masakini kuat dipengaruhi oleh doktrin 3P Pangkatism..Poketism..Perutism. Budaya ini menurun & membiak subur dikalangan downline mcm bisnes MLM. Sindrom ini amat sukar dibendung selagi golongan yg dikatakan sbg scholarly ulama terus berpuak-puak...ulama umno ulama pas ulama sunnah wal jemaah ulama shia ulama wahhabi ulama takfiri ulama bebas dsb. Justeru suara keramat golongan ulama kini tidak upaya menyentuh qalbu kebanyakan orang politik. Dlm keadaan qalbu tak terbimbing, terkapai-kapai-lah orang politik cuba menerajui masyarakat & negara berpegang kpd doktrin duniawi 3P.

    ReplyDelete
  7. Apa pula hubungan ulama berpuak puak dengan amalan rasuah....walaupun dah berbuih mulut ulama beritahu rasuah tu haram,berdosa dsb tapi ..rasuah tetap wujud kerana adanya permintaan dan penawaran ibarat zina juga tetap wujud selagi ada lelaki dan perempuan...sebagai satu contoh ada orang yang rasuah polis rm 50 kerana nak elakkan kena saman rm 300...jika anda dalam situasi sedemikian , anda pilih alternatif mana..tanya diri bukan tanya atau salahkan orang lain ...kerana jawapannya hanya orang bodoh sahaja rela rugi 300 ringgit berbanding 50 ringgit kah kah kah

    ReplyDelete
  8. yang paling sedih isu rasuah yg blku skrg ini dlakukkn olh orang islam sndiri. x takutkah mereka ini apabila mati mndpt seksaan kubr.Allahuakbr.

    ReplyDelete
  9. Melihat angka-angka di atas, takde tempat boleh diharap oleh rakyat biasa bila mengadu. Semua makan duit. Tak hairanlah malapetaka dan bencana alam sudah mula melanda negara ini. Alang kepalang elok juga sekali sekala ribut kat Filipina beralih ke sini atau pun gempa bumi kat Sumatra berpindah ke Putrajaya atau ke Melaka . Sekali sekala elok juga penyakit ebola atau JE atau setaraf menular kat KL. Baru semua dapat merasa. Mana mahu lari. Semua masuk kubur!!

    ReplyDelete