KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Friday, 19 December 2014

BETUL KE GEMBALA BABI DI SELANGOR MENDAPAT LAYANAN ISTIMEWA?????


Pada 16 Disember 2014 bersamaan hari Selasa jam 3.00 petang yang lalu, bertempat di Bilik Mesyuarat Kekwa, Seksyen Sektoral ( UPEN ), Tingkat 5, Bangunan S.S.A.AS, Shah Alam telah berlangsung satu pembentangan Kertas Cadangan Pelaksanaan Modern Pig Farming (MPF) Di Ladang Tumbok, Mukim Batu Laut, Daerah Kuala Langat oleh Syarikat Numac Machinery dan Syarikat PPAD Ecotech Energie Sdn Bhd.

Hak untuk membela dan makan babi oleh warga bukan Islam tidak boleh kita cegah, halang dan sekat ... itu hakikat yang perlu diterima oleh semua umat Islam dinegara ini sama ada suka atau tidak suka .. itu adalah salah satu makanan mereka.

Apa yang Omak Kau fahamkan ialah pernah niat dan hasrat gembala babi ini mengemukakan cadangan serupa semasa pentadbiran TSKI tetapi ditolak .. atas alasan apa di tolak tidaklah diperincikan.

Niat menternak babi secara moden bunyinya memang seronok dan menyakinkan sekali .. dikatakan lebih terurus dan bersih ... hakikatnya sehingga kini belum ada lagi mana-mana negeri di negara ini yang mengamalkan bela babi secara moden sebab kosnya terlalu tinggi, dimana akhirnya nanti kos tersebut akan dipulangkan kepada sipemakan babi untuk tanggung .. harga babi sekilo akan berlipat kali ganda dari sekarang,sebab itu niat ini dilupakan begitu sahaja.

Yang rakyat dok bising dan merunggut diakar umbi ketika ini ialah, mengapa pilih kawasan dimana penduduknya majoriti orang Melayu/Islam dijadikan tempat pembelaan babi secara moden ini .. dimana sensitiviti kerajaan negeri Selangor pimpinan Hj Azmin b Hj Ali serta Ahli Parlimen Kuala Langat Abdullah Sani????

Bukan niat mau dihalang tetapi carilah kawasan bukan didiami oleh orang-orang Melayu .. mengapa tidak cari kawasan ahli parlimennya atau ADUNnya dari DAP????

Terima realiti .. bersih macam mana pun, rakyat yang tinggal berhampiran dengan Ladang Babi Moden ini, peluang terancam dan terdedah dengan penyakit JE tetap ada, walaupun mungkin tidak seteruk apa yang berlaku di Bukit Pelandok, Port Dickson suatu ketika dulu.

Omak sekadar ingin beri peringatan sahaja .. jangan terlalu menjaga hati para pemimpin parti lain sehingga para penyokong parti sendiri menerima tempiasnya ... KASIH JANGAN BERTOMPOK-TOMPOK, BENCI JANGAN MERATA-RATA.

Akhir kata ... rakyat berhak tahu terutamanya warga Kuala Langat yang berhempas pulas dan bertungkus lumus memenangkan calon PKR semasa PRU 12 dan 13 lalu, apakah kesudahan dan keputusan kerajaan negeri Selangor pimpinan Dato' Menteri Besar YAB Hj Azmin bin Hj Ali mengenai rancangan mega ternak babi di Ladang yang serba moden dan canggih ini????

15 comments:

  1. Tanya DAP dulu, kalau DAP kata ok, teruskanlah. Nanti DAP merajuk punah ranahlah PR. PAS jgn campur, PR perlu utamakan cina dulu.

    ReplyDelete
  2. tski xsmpat nk luluskn dulu..kn sebok interframe dek omakau

    ReplyDelete
    Replies
    1. rashid hasan ni perminat babi ke?

      Delete
  3. Pelik juga kaum Cina ni (bukan rasis ya). Kalau bab isu Lynas bukan main lg menentang dgn alasan akan mengancam kesihatan dan keselamatan penduduk Kuantan. Penternakan babi pun sama juga malah kesan tragedi virus JE di Port Dickson masih segar dalam ingatan. Mengapa mereka tk ambik iktibar.
    Apakah benar isu Lynas tersebut ditentang kerana kaum cina tidak dpt bahagian mereka?
    Kerajaan Selangor juga sepatutnya tidak meluluskan ladang ini kerana perlu menghormati penduduk Melayu Islam di situ dan bukan meluluskn permohonan untuk menjaga sokongan dan undian mereka. Bertindaklh dgn tegas.

    ReplyDelete
    Replies
    1. yes sokong ... yg pelik buat kandang kat tempat masyarakat melayu ... buat la kat jinjang ke kat ipoh ke kat penang ke

      Delete
  4. Haaaaa....aku dah cakap dah...tak pelik tak pelik...tak terkejut pun..kalo pasal babi babi ni mmang sinonim dgn Ahli parlimen kuala langat tu...perangai pun mcm haiwan yg nk di ternak tu...main sondol je...bini orang pun simpan buat macam bini sendiri...penyudahnye bini skrg ni tak beranak beranak lg.. Siapa salah ni paizah..oi salah laki ko lagi ke ..atau ko yang mandul???? Babi oh...babi

    ReplyDelete
  5. Senang lenang babi diternak dan dipasarkan, tidaklah seperti mengamalkan kebebasan menjalankan kehendak mana mana agama menurut perlembagaan negara.mungkin tahun depan cukai jualan babi patut diasingkan dari cukai halal.

    ReplyDelete
  6. org melayu buat projek lembu dah gagal
    sbb tu ehem2 nak buat projek babi pulak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Awak sebut biar betol. Org Melayu mana gagal pojek lemu
      Semua seluroh donia tahu yang rembat duit pojek lemu tu anak mami
      bukan sikit, jota jota woi
      anak mami awak tau ka?? anak mami
      tak berapa jauh bunyi dengan anak babi

      Delete
  7. Umno ngan babi same je.beza babi dk tempat moden .macai umno dk umh setinggan dn buruk reput mkn anai anai .

    ReplyDelete
  8. Azmin dan dolahsaini dah jadi babidoll dap ke .bala tak abis abis sejak dapat mb baru ni!

    ReplyDelete
  9. Apa la... baru pembentangan cadangan, belum diluluskan lagi. Baca la dulu surat tu.

    Aku tak benci babi

    ReplyDelete
    Replies
    1. AKU BENCI BABI TERUTAMA DAPINGS

      Delete
    2. awak cakap saja benci, padahal yang awak kata tawke taroh kuah saja aa isi tak payah taroh
      ini bukan ke awak melantak sup babi
      ada sekali tu awak sembang dengan kawan awak siap bagi plan lagi kedai sup babi yang sedap, ajak member tu join makan sama.
      Tetiba arini cakap benci pulak. Hai buang tebiat ker ????

      Delete
  10. Semua rakyat melayu di daerah batu laut kuar protes, x jd lh kerajaan negeri nk luluskn, mb selangor pun melayu Islam gak....dlm hal mcm ni lawan tetap lawan x kira org melayu pkr ke umno ke pas ke ...jgn diberi muka sangat sipemakan babi ni, nk makan babi impot je..hidup melayu!!!

    ReplyDelete