KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Sunday, 14 December 2014

CERAMAH ANWAR DI KUANTAN MALAM TADI KURANG MENDAPAT SAMBUTAN.


Malam tadi bertempat di Dataran Rakyat, Jalan Beserah, Kuantan, Pahang Darul Makmur (Hadapan Poliklinik Beserah), telah berlangsung suatu Ceramah mendengar Amanat DSAI Rakyat Hakim Negara.

Kena akui dengan berlapang dada dan menerima kenyataan serta kebenaran,  bahawa amat jelas sekali ceramah malam tadi kurang mendapat sambutan jika dibandingkan dengan ceramah DSAI yang sudah-sudah dimana-mana jua di negeri Pahang terutamanya di Kuantan, kubu kuat Parti KeADILan.

Nak katakan tiada isu perdana mau ditiupkan tidak mungkin sebab kebelakangan ini cukup banyak isu untuk diterangkan kepada rakyat .. kenaikkan harga minyak ... kejatuhan harga getah .. kejatuhan harga saham Felda Global Ventures ... kesan pelaksanaan GST .. kos sara hidup yang semakin memuncak naik sehingga rakyat hidup terhimpit susah dan juga hutang 1MDB. ... ini adalah isu-isu yang cukup dekat dengan hati rakyat terutamanya di luar bandar dan separa bandar.

Cuaca malam tadi amatlah baik sekali .. lokasi pun memang cantik ... persiapan cukup rapi dan mantap.

Dimanakah silap dan sebab musababnya tidaklah dapat di hurai dan di rungkai buat masa ini .. namun begitu sudah pasti para penganalisis politik tanah air agak terkejut akan senario malam tadi.

Sepatutnya Setiausaha Agung KeADILan YB Rafizi Ramli yang hadir tetapi oleh sebab-sebab yang tidak dapat dielakkan maka tempat beliau digantikan oleh Ahli Parlimen Batu merangkap Naib Presiden KeADILan YB Tian Chua.

Kalau sambutan sebegini berterusan maka kena terima realiti bahawa misi Pakatan Rakyat menuju ke Putrajaya hanyalah ilusi dan mimpi.



35 comments:

  1. Dh elok2, buat hal ... mne lh org nk percaya lg ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mane hang tau elok?yg hang tak tau lgi byk x elok...turuskan D's anwar pejuangan baru bermula...cayok2

      Delete
    2. Bila ditegur melenting x tentu psl...cuba kau fikir betul...sape nk sokong bila:
      1 acuan islam adalah kamal attartuk
      2 islam nk diliberalisasikan
      3 ulamak dibiar diperlekeh2kan juak2
      4 israel dikesiankan
      5 tlg org melayu buat dlm gereja
      6 hudud tolak
      7 anak menipu utk menang pilihanraya
      8 nama allah pun nk dibiblekan
      9 murtad xnk disekat
      10 rakan pr dibiarkan disaman juak
      11 bini nk dijadikan mb
      12 langkah kajang berbelit2
      13 mb selangor baru alih2 mcm tski 2.0 jer

      Berapa byk lis lagi...

      Igt rakyat kuantan buta it ke?

      Delete
    3. Perjuang ape yg baru bermula tu ...dh basi dh . ..nk cayok2 lg ...kahkahkah

      Delete
    4. Sendiri mau igt...pkr hanya kuat kt siber jer...grassroot adalah penyokong2 pas yg setia pd ulamak...kt siber mmg handal tambah plak disokong puak lajnah pkr dlm pas...
      anuwar gempaq dulu pun atas pentas pas...tapi bila dh terlepas dr tersepit...silapla.
      so who ever jaga intelligent pkr mmg feed rubbish....

      Delete
    5. hahaha.........!
      tak ada org ke?????? sy nampak ramai tu!!! walaupun tak seramai dulu.....tak bermaksud dah tak suka pr atau apa sj!!!!! bukan skrg masa pru14!!!! bila tiba masa undi nanti baru kita boleh nak kata macam ini rakyat dah tak suka pr dan beralih arah. kenapa lah omak kau bodoh sgt ......dan saudara2 yg mengutuk gitu gini......! bagaimanapun ada juga baiknya kita tahu keikhlasan tak sampai ke mana!
      selagi pr tak berpecah selagi itu ada peluang utk menang pada pru akan datang dan seterusnya. perjuangan tak akan terhenti selagi rakyat memerlukan perubahan!!!
      anwar tidak akan mengaku kalah selagi punya tenaga utk teruskan sejarah tercipta! omak kau kalau terus cuba nak selekehkan pr dan mengunakan kata2 melemahkan semangat penyokong pr.....sy pastikan omak kau akan di kritik malah di benci walau dimana sj omak kau berada......! teruskan cacian mu utk dirimu buat dirimu akan memakan dirimu!!!!!

      Delete
    6. Omak Kau bukan cuba perlekehkan PR.. tp cuba menyedarkan diri penyokong KetUm & lembu tamak rumput dr terus menyalahkan PAS setelah apa yg mereka sendiri lakukan dlm menghuru-harakan PR.... sedar dirilah.. berhenti menyalah & menganiaya PAS... anwarinas dlm PAS xleh mlangkah kemana pun... dr awal mmg dh sumbang langkahnya...

      Delete
  2. amanat Nabi patut ikuti

    ReplyDelete
    Replies
    1. amanat kaki jubo dan kaki kelentong jngn di ikut.

      Delete
  3. mak ooi adalah kut 100 -150 pak cik mak cik berserah malam tadi. kesiannnn.....

    ReplyDelete
  4. Amanat kepala jubo....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Respect and Salute pada Dato' Sri Anwar Ibrahim.

      Delete
  5. Belum berkuasa ceramah salahkan pihak lawan....bila dah dapat kuasa ceramah burukkan pula kawan....itu pasal rakyat muak dengan ceramah yang hanya kata itu salah..ini salah tapi solusi yieelekk..balik balik berebut kuasa juga..apa daa pkr kah kah kah

    ReplyDelete
  6. Berape punye banyak amanat daa ...dr dulu smpai sekarang berpuluh dh amanat ....kahkahkah

    ReplyDelete
  7. SAPE BALUN JUBOR SEPOL DIA LA TERASA PEDASNYA


    KAH KAH KAH


    ReplyDelete
  8. Pergi mampuslah jahiliah.. Mana bukti salah laku TSKI?

    ReplyDelete
  9. Yang rela diperhambakan dijual ditipu berulang kali masih karat dalam umno hidup melayu...kesabaran tahap tertinggi demi melayu tak apa aku ditipu bangsaku sdri takkan lah pemimpin nak nipu kot....zahid kata praktikal walau tipu tak jadi kudispun

    ReplyDelete
  10. Hmmm.mungkin ada kebenaranya. Yang meramaikan ceramah anwar selama ini ialah penyokong PAS. Kini pwnyokonh pas dah mula berkecil hati dengan PKR.
    Cina DAP mana suka pegi dengar ceramah. Mereka hanya berbisik dan sok sek bersama mereka. Sampai masa,cina juga menjadi pilihan mereka. Tak kira MCA ke Gerakan ke Atau DAP. Asalkan cina.
    Mana pwnyokong PasMa? Mana pengikut erdogan dalam PAS yang memuja Anwar?

    ReplyDelete
  11. Amanat kepala taik..apa itu kepala taik?..kepala taik ialah benda yg keluar dari lubang jubo..kemana kepala nak pegi?..kepala taik akan hanyut dngn sendirinya menuju ke tong taik..kahkahkah

    ReplyDelete
  12. Apa nak heran kalau jumlah yg hadir sikit. Kalau Najib yg buat ceramah time2 mcm ni pun belum tentu boleh kumpul 2-3 ratus orang. Penyokong tetap ada dan setia, cuma mereka ambil info melalui internet je..

    ReplyDelete
    Replies
    1. banyak la kau...! kalaw dh penyokong tu ade 3,4 tongkol je mengaku jelaa... amik info dr tenet kunun... piraaahh..!

      Delete
  13. Ramai bloger bangang.umno.melalak.sini.hahaha

    ReplyDelete
  14. Seorang pejuang refomis seperti anwar tidak akan luntur semangatnya. Semuga Allah sentiasa melindungi beliau

    ReplyDelete
  15. Org ramai dh fed up dgn politik msia ... x hairan pru 14 jumlah pengundi atas pagar akan bertambah dgn mendadak...

    ReplyDelete
  16. Sayang PR rosak sedikit demi sedikit. Puncanya Langkah Kajang oleh PKR yg membawa kepada pemecatan TSKI, pencalonan tunggal kerusi MB Selangor yg nampak janggal tanpa persetujuan sebulat suara, tiada tolak ansur dgn titah Sultan, kerenah PAS dan jarum DAP.
    Secara jujurnya PR kini sudah kian malap. DAP mula tunjuk ego, PAS semakin jauh hati dan PKR dalam serbasalah - ditelan PAS bertempik, diluah DAP menjerit.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan malap lg, dh bungkus dh, berpunca dr pkr sendiri...itu lh realitinye, anwar ingat dia the big bos dlm pr semua kene ikut cara dia ...

      Delete
    2. buat masa ni perlu pujuk penyokong PAS dulu... biarlah DAp tu nk memekak ker nk bguling ker.. penyokong depa mmg dh solid dh sokong cina (xkira cina MCA @ Gerakan @ apa2 sajelah.. buleh switch bila2 masa..).. yg penting jernihkn hubungan dgn PAS dulu..

      Delete
  17. PR akan hancor jika DAP terus menerus mennyerang PAS. PAS sentiasa dalah dan dijadikan handasan.
    DAP sekali lagi mencetus kemelut dengan meminta PR menamakam bayang PM untok PRU 14. Dan tiada hudud dalam agenda pru14.
    Isu PM. Siapa? DAP. TAKBOLEH.SEBAB DAP KAPIR
    ANWAR? APA KATA JIKA ANWAR DI PENJARA.SIAPA? AZMIN? WAN AZIZAH?
    PRESIDEN PAS? TENTU KAPIR DAP TAK SETUJU. SO SIAPA? MAT SABU? HUSAM? ATAU SIAPA?
    ok. Itu satu hal. Tapi.jika sekiranya kata sepakat dapat dicapai. PM dari PKR. Apa akan terjadi jika sekiranya PKR memenangi paling sedikit memenangi kerusi di kalangan PR. Apa kah PM masih dari PKR?
    Memang ini yang DAP mahu. Supaya PM nanti dapay di ugut dan di tekan.sperti apa yang berlaku di selangor. Kerana DAP paling banyak kerusi maka dituntot dan diungkit pembahagian jawatan dalam kerajaan selangor.
    Apakah perkara ini mustahil akan berlakuu? Tidak mustahil. DAP dan parti parti china lain sudah adan perancamgan persefahaman antara mereka.
    Isu Hudud.
    jika Pas tidak boleh bercakap tentang hudud. Apa beza Pas dengan UMNO?
    Apa pula dasar perjuangan yang PAS nak bawa?
    Memang DAP hanya penting undi cina untok nya sahaja. Biar lah PAs terkubor apabila orang Islam sudah tidak percaya kepada PAS.
    Adakah PAS akan sanggop keluar daripada landasan peejuangan nya demi menjaga hati DAP dan pengundi Cina?
    Percayalah. Apa pun yang dilakukan pengundi cina tidak akan undi calon melayu bila mereka rasa dah kuat
    Bukti nya di prk telok intan. Cina juga jadi pilihan.kerana calon DAP melayu.
    Anwar!!! Jika kamu terus berdiam bila DAP terus menerus kacau PAS. PR akan hancor. Jangan harap untok menumbangkan UMNO.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mantap. Manusia PKR jenis Melayu kena sedar diri. Siapa DAP yg kamu bersenandung dan siapa PAS yg kamu berprasangka buruk? Sejarah Malaysia & Tanah Melayu banyak mengajar kita.

      Delete
  18. Banyak poster dan banner dimusnahkan oleh orang yang tidak dikenali

    ReplyDelete
  19. Anwar, you are no longer somebody, you are now no body. Kajang Move had ruined you.

    ReplyDelete
  20. Elok anwar ni gi setel dgn najib, bincang baik2 pastu dua2 org ni berhenti lh dr politik, letak jawatan duduk diam2 supaya msia ni aman damai, ramai lg yg bijak memerintah ...kahkahkah

    ReplyDelete
  21. Assalammualaikum, saya silent reader kat sini, boleh sape2 explain kat saya apa maksud Langkah Kajang tu ye? Sorry, tak paham dan x biasa dgr, maklumlah baru je nk idup dan baru je boleh nk mengundi ni. Tq

    ReplyDelete
    Replies
    1. Langkah Kajang tu adalah inisiatif yg dimulakan oleh Rafizi Ramli aka Lembu Tamak Rumput (Pengarah Strategi PKR pd ketika itu) yg mana antara tujuannya adl. utk mewujudkan pemimpin pelapis @ menyediakan platform bagi Anwar aka KetUm PKR menunjukkan skil pentadbirannya.. PAS yg pd mulanya tidak bersetuju krn menganggap ianya mempermainkan pengundi telah ditipu disianghari kununnya inisiatif ini xde kena mengena dgn tujuan utk menukar MB.. langkah ini tetap dimulakan walaupun tidak mndpt persetujuan komponen PR setelah ADUN Kajang meletak jwtn.. walau terpaksa PAS telah menggerakkan seluruh jenteranya bagi memenuhi langkah yg kununnya menjadi aspirasi PR ni utk memenangi PRU Kajang.. lepas menang, maka bmulalah wayang drama paling hancur, hampas & sampah yg pernah disaksikan rakyat Mesia yg dimainkan oleh beberapa pemimpin PKR & DAP yg tamak duit 3billion simpanan rizab negeri.. pemimpin PAS yg enggan tunduk dgn jalan cerita drama bodoh ini telah ditekan diugut dipersalahkan dimalukan disisih di di di apa sajalah.. para penyokong KetUm dlm PAS digunakan utk menikam para pemimpin PAS yg enggan akur.. kutukan & cacian serta fitnah dihamburkan kpd mereka terutama golongan ulama yg berada dalam PAS kununnya mereka nak sangat join UMNuuuu & jd Kerajaan bersama (bodo piang sape yg wat citer ni)... pemimpin PAS dimomokkan para pengundi cina xkn sokong PAS lg jika PAS xikut ckp depa... tapi pegi mamposs la kan..? cina mmg xsokong islam pun.. infact skrg mereka smakin kuat menentang islam gara2 keje2 bodoh PKR.. xpercaya cuba belek balik gmbr tokong-tokong DAP masa October Fest itu hari.. mcm ni ker gambar pemeimpin kepada semua rakyat Mesia tanpa mengira bangsa & agama..? skrg suma org nmpk sapa tikam sapa, sapa sokong sapa, berapa cabang yg tak beranting, berapa helai daun pd seketul ranting & berapa tinggi hidung Tokong nk dinaikkan..

      Delete