KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Wednesday, 24 December 2014

PAS SEDIA NILAI SEMULA TAHALUF SIYASI (KERJASAMA POLITIK) ANTARA PARTI KOMPONEN PAKATAN RAKYAT.



PETALING JAYA: PAS bersedia menilai semula tahaluf siyasi (kerjasama politik) yang dibuat antara parti komponen PR berikutan tindakan DAP yang berterusan mempertikaikan pelaksanaan hudud di Kelantan.

Pemangku Ketua Dewan Ulama PAS Pusat, Datuk Ahmad Yakob berkata, tahaluf siyasi boleh dinilai semula sekiranya ada tindakan yang boleh menimbulkan ketegangan antara parti komponen, lapor Sinar Harian .

“Apa-apa perjanjian atau kerjasama boleh dinilai semula apabila menampakkan sesuatu tindakan yang mampu mencetuskan ketegangan.

“Penilaian semula ini supaya kita boleh melihat di mana titik tolak tahaluf siyasi itu dalam konteks yang sebenar,” katanya kepada media selepas merasmikan Majlis Graduasi Tahfiz Yayasan Islam Kelantan (Yik), di Kota Bharu, semalam..

Ahmad berkata demikian ketika diminta mengulas kenyataan Timbalan Mursyidul Am PAS, Datuk Dr Haron Din yang menyifatkan tahaluf siyasi kini ‘koyak’ setelah DAP berterusan menghalang pelaksanaan hudud.

Sementara itu, akhbar sama melaporkan, Pensyarah Kanan Program Sains Politik Pusat Pengajian Politik dan Strategi Universiti Kebangsaan Malaysia, Datuk Dr Samsul Adabi Mamat berkata, keputusan UMNO menyokong PAS untuk melaksanakan hudud di Kelantan mempu menjernihkan politik was-was yang wujud antara kedua-dua parti itu.

Tegas beliau, sokongan yang ditunjukkan UMNO kepada PAS merupakan titik tolak kepada persefahaman lebih baik antara kedua-dua parti.

“Politik was-was ini ialah apabila Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang pernah menyatakan UMNO kafir kerana bekerjasama dengan parti bukan Islam.

“Isu kafir mengkafir ini menjadi isu besar pada ketika itu. Tetapi PAS juga telah masuk dalam PR, bekerjasama dengan orang bukan Islam dan sedikit sebanyak menjejaskan kredibiliti PAS,” katanya di Shah Alam, semalam.

Menurutnya, dengan adanya tahaluf siyasi ini sentimen terhadap PAS itu dapat dijernihkan dan UMNO juga dapat mengelakkan sentimen sama.

“Dalam al-Quran telah dinyatakan tinggalkan perkara yang was-was. Jika pergabungan (tahaluf siyasi) ini terjadi, ia sesuatu yang masyarakat tidak boleh katakan sebagai was-was lagi,” katanya.

38 comments:

  1. Elok lh tu, wat pe nk buang mase, mb selangor yg disokong kuat oleh dap pun dh kate agenda ekonomi dn sosial adalh lebih utama dn besar dr perlaksanaan hudud, kalu ini terjadi azmin adalh mb yg paling singkat dlm sejarah mb selangor..kahkahkah

    ReplyDelete
  2. PAS akan mengambil langkah yang tepat memutuskan hubungan dengan parti parti badut pkr dan da pings yang perasan bagus dan anti ISLAM. Pergi jahanam lah pkr dan da pigs. We're the muslims don't need you.

    ReplyDelete
  3. Aku sokong PAS keluar PR.Aku keluarga dan rakan2 dgn bangga dan ceria akan isi borang ahli PAS...kerana tak sanggup dpt saham neraka percuma dari Azmin...
    Ingat Azmin ingat KANDANG BABI
    Ingat Azmin ingat mb terjun lori SAMPAH
    Ingat AZmin ingat mb tolak HUDUD
    Ingat Azmin ingat mb korek LONGKANG

    Nasib baik tak undi Azmin masa pemilihan aritu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Habis,kau undi najib ke,masuk suygalah kau,sebab najib sokong hudud,dia takda bergabung dengan parti kafir,dia tak membazir ,bestlah kau,semua orang sokong Azmin kau kata masuk neraka,kau ni memang ahli fikir islam apa ntah,sesat kot.

      Delete
    2. 12:44 jgn mudah2 kata org tu dn ni sesat...tu komen dn hak 12:39 nk luahkn pendapat dia....

      Delete
    3. Jangan layan 12:44...dia bangang

      Delete
    4. PAS dgn muka tak malunya masih lagi mahu bersama PR. Tinggalkan saja PR tu & tanding semua kerusi, manalah tahu Bukit Bintang itu PAS boleh dapat.

      Delete
    5. yang tak malunye PKR. menatang yang paling lemah sekali. tapi.......perasan kuat.

      Delete
    6. 14:00 jgn ko taksub dgn pkr dn dap smpai nk menyindir yindir, pkr dn dap bukannye kuat sangat, sbb bergabung lh boleh hidup, kita tengok nnti takut2 ramai pemuja2 mcm ko esok terpinga pinga gigit jari je ....kahkahkah

      Delete
    7. Setuju 17:42

      Delete
    8. hahaha......
      apalah kau org bising2 dan meloyan tak beradad ......kata melayu baik mesra dan islam agama suci tetapi perangai kau org macam apa???? kenapa bodoh sgt......! pas memang party islam utk melayu , pr party campuran utk semua bangsa tak kena mengena dgn agama lebih pada bersatu, DAP party campuran utk bangsa yg sering dikatakan org asing atau rakyat asing oleh bangsa melayu sejak dulu hingga kini. maka kenapa melayu suka nak cari gaduh pasal agama dan kerakyatan sedand bangsa lain juga punya hak pada negara ini tetapi sering bangsa melayu mengugat kesejahtera kaum sedangkan tiada masalah selama ini . namun melayu disebabkan dengki cemburu malah tak mengaku kelemahan melayu itu sdr. kalau melayu begitu hebat dan mampu kenapa negara kita selama ini masih di takok lama tahap tangga kemajuan bawah negara2 dunia????? maka sebab itu kita kena bersatu saling bantu membantu ada kelebihan ada kemahiran dgn bangsa lain bukan hanya pandai meloyan macamlah melayu hebat sgt!!! kalau tiada bangsa lain kau org pasti ke malaysia mampu ke saat ini???? kalau ya!!! kenapa buat jambatan guna rakyat china dan jepun malah negara luar yg lain??? jadi kita mesti saling memahami bukan ikut hati dan pandangan yg tak semestinya akan membawa kebaikkan pada semua . kalau nak hudud dilaksanakan di kelantan memang boleh kalau semua ahli kementerian setuju tetapi hudud tak boleh dikenakan pada bangsa lain di kelantan. tak mungkin DAP dan PR tak setuju sebab itu bukan kawasan mrk malah cuma bangsa melayu atau umat islam sj tertakluk pada hudud negeri kelantan. kenapa kita sentiasa rasa kita kuat sgt .....sebab kuat meloyan tanpa memahami baik buruknya.

      Delete
    9. 23:07 ni dapig sahabat kpd pkr, kurang ajarnye same je ...kahkahkah

      Delete
    10. 23:97 wah! hahaha...hati sudah banyak senang, kepala pun sudah banyak besar sbb azmin sudah mau bikin besar punya kandang babi sama lu, nnti hari2 boleh makan babi murah, hari2 makan babi lu punya muka pun sudah macam babi ...kahkahkah

      Delete
  4. Apa perlu lagi menilai semula tahaluf siasi,batalkan sahaja,Pas jangan takut,keluar sahaja dari Pakatan,Bila sudah keluar dan bebas ,tiadak ada mana-mana parti yang bolih membuat apa juga komen atas pas,Teruskan perjuangan ,keluar cepat dari pakatan adalah lebih baiak,Tetapi kini seolah-olah Pas takut hilang kuasa sekiranya keluar dari Pakatan.Kalau Peminpin UG benar-benar yakain bahawa pas akan lebih kuat tanpa pakatan,Sila keluar dengan bermaruah,kalau tak keluar bermakana Pas Parti Bacul.

    ReplyDelete
    Replies
    1. PKR parti kandang babi..

      Delete
  5. PASMA ( PASukan Macai Anwar) MESTI NAK TUDUH ULAMA PAS NAK UG

    PASMA YG GILA NAK JADI MACAI ANWAR,

    LEPAS TU NAK PAKSA ULAMA PAS JADI MACAI SAMA MACAM DIA

    ReplyDelete
    Replies
    1. pasma suka di jubo oleh aljubo sebab tu muka manyak hitam mcm taik hanjing.

      Delete
  6. PKR dan DA PIGS tengah gali kubur sendiri. Janganlah takut PAS kerana ISLAM sedang berkembang di Malaysia ni. Kalau kita perasan geng2 kepala sekular ni kebanyakkannya orang yg umurnya setengah abad hasil didikan tun mader selama ni. Golongan muda insyaALLAH akan bersama ISLAM cuma penghayatannya masih kurang sekarang ni. Contohnya ketika geng2 pkr buat roadshow baru2 ni di setiap kubu kuat mereka ada le sekita 100-200 je yang turun. Itu pun pak cik mak cik dan budak2. Lihat sahajalah mahad tahfiz yang tumbuh macam cendawan. Ibu bapa yang berebut2 hantar anak ke sekolah agama. Ditambah dengan kadar kelahiran cina yang semakin berkurangan sekarang ini dan juga penghijrahan cina ke luar negara dan juga conversion kepada ISLAM, saya yakin ISLAM lambat laun akan bertapak di Malaysia insyaALLAH. As for da pings ang pkr they have no where to go other than six feet under........... very very soon.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha.....saudara ahli party IS sebab saudara memang suka nak meloyan tak ubah nak di israeykan malaysia. meloyan allah potong kepala org itu ke islam saudara????? kata sj diri melayu tetapi jgn kotorkan islam sebab islam bukan utk melayu sj tetapi semua umatnya.

      Delete
    2. Lu 23:16 apa lu tau ...lu cina tau makan babi saja...lg mau cakap banyak...

      Delete
  7. Barang dah naik, GST, duit turun nilai.....buat hapa nak undi BN.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. UNDI UMENO BeNd, UNDI ROSMOH

      Delete
  8. Undi pas= undi sedara mara komeneh..

    ReplyDelete
    Replies
    1. undi pkr = undi babi dap

      Delete
    2. Hahahaha Selangor ada kandang babi moden,Selangor ada KANDANG BABI moden Selangor ada KILANG ARAK terbesar Selangor ada PESTA ARAK Selangor ada pesta berMANJA dengan ANJHING Selangor ada MB KOREK LONGKHANG.....hahaha....bala bala...

      Delete
    3. hahaha......
      bodoh dan bangang meloyan pasal kandang babi saudara makan babi ke???? TAk . kandang babi kat rumah saudara ke???? tak . di selangor semua melayu ke??? tak . kalau susah sgt halau cina keluar selangor tinggal melayu sj di selangor dan kandang babi tak perlu lagi di selangor. tetapi sy rasa melayu semakin tak mampu nak tinggal kat selangor sebab saraan semakin tinggi malah melayu tinggal bangunan tinggi2 tetapi bukan banglo mampu ke nak tinggal selangor yg semakin maju??? masih nak halau org tetapi diri entah dapat tak hidup selesai di selangor masih nak bising pasal kandang babi???? bukan ke bangang meloyan babi2 tetapi di yg babi tak sudah2!

      Delete
    4. 23:26, hahaha....lu betul2 cina babi, lu cakap pun mcm babi...kahkahkah

      Delete
  9. Ditakdirkan PAS kembali kpd BN (tak mustahil), apa harapan PR ketika itu? Cita2 ke Putrajaya agaknya makin cerah atau kian sempit?
    Demikian juga jika PAS bersendirian, PAS pastinya tidak menang banyak kerusi, tapi hal itu sudah lumrah bagi PAS. Tapi bgmana dgn PR adakah akan bertambah kerusi?
    PRU14 masih hak BN. Silap siapa? PKR silap, PAS silap dan DAP juga silap. Punca utama PKR, membawa perpecahan dlm PR dan sekarang mendiamkan diri melihat PAS&DAP bergelumang atas padang yg disediakan oleh PKR.

    ReplyDelete
  10. Pkr dn dap akan lingkup pru14 nnti, kalu diawalkn pru lg cepat lh ianye lingkup, tanda2 awal memang banyak antaranye ceramah org pkr kerusi kosong je yg dengar, kalu kemah lak kemah kosong je yg dengar, kita tunggu dn lihat je yg penyokong2 pkr dn dap ini cakap takbur dn mendabek dada...kahkahkah

    ReplyDelete
  11. Semuanya gaga gara TSKI dipecat.dapat mb baru mesra sampah
    mesra longkang mesra barbie...

    ReplyDelete
  12. Ko ingat ko minum air milo ais to ko bleh jd sihat ke setan ?!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Marah pulak hantu jerangkong ni. Tak sedar diri betul.

      Delete
  13. Bila aku baca sume komen di atas 80% ditulis oleh blogger upahan UMNO yg dikategorikan sebagai blogger bangggang. Mudah saja nak kenal bolgger banggang ni. Idea banggang yg selalu dinyanyikan berkaitan jubor, liwat, seks dan kelucahan. Punyalah banggangnye... blogger ini masih lg mainkan isu anwar.... mahkamahpun tengah pening kepala mcm mana nak sabitkan kesalahan anwar....tp.. itulah yg dispin saban hari.

    Nawaitunye supaya PR berpecah dan PAS / DAP keluar Pakatan. Sekarang mereka tgh bersorak ketawa terguling2 kegembiraan kerana puak UG bangang ( mcm blogger UMNO) dah termakan fitnah mereka. Kita lihat apa kesudahan permainan blogger banggang ini seterusnye......

    Puak UG ni telah terbukti mesra UMNO dan perasan mereka kuat dan boleh sapu bersih semua kerusi dlm PRU 14 nanti. Mereka lupa tanpa bantuan PKR..DAP...jangan haraplah mereka boleh menang.... Kita tunggu kemunculan parti baru yg boleh diharapkan oleh pengundi muda yg dahagakan sebuah negara yg bebas dr rasuah dan gila lkuasa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wake up call for anon 20.34. kebanyakkan yang menyumbangkan komen di sini adalah EX-PR yang hampa kerana dipermainkan PKR dan da pigs. Tak de pun orang umno kat sini. sikit2 ug sikit2 ug. terimalah hakikat PKR confirm bungkus PRU14 nanti. dan aku harap2kan da pigs pun bungkus sekali dengan PKR.

      Delete
    2. hahaha.....
      hanya ex-pr yg tak setia sj akan meloyan babi saudara bijak pandai!
      tak kiralah pkr bungkus ke apa ke bukan saudara yg boleh pastikan . cuma bangang macam saudara sj akan meloyan malah hanya fikir kepentingan sdr bukan semua pihak yg saling bersatu. babi itu saudara sebab mulut saudara berbau babi jadi jgn masih meloyan diri melayu islam sedangkan tiada melayunya tiada agama islamnya .
      siapa menang pru14 saudara tetap sama sj tiada perubahan tetapi akan ketinggalan dgn fikiran kolot meloyan babi!!!!!

      Delete
    3. 23:34 lu baik diam lh, bising meloyan sana, meloyan sini sdh serupa babi ...kahkahkah

      Delete
    4. Anon 10:39 , jgn pedulikan komen budak 'meloyan' tu. Itu najis mughalazah. Biar dia meloyan sorang2, lidah pun pelat lagi.

      Delete