KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Tuesday, 30 December 2014

BERITA GEMBIRA KEPADA RAKYAT MALAYSIA...BERIKUT KHABARNYA ADALAH SENARAI HARGA BARU RON95, RON97 DAN DIESEL..


Berita yang baru sampai ke inbox FB Omak kau dan bertiup kencang di media sosial memberitahu tentang senarai harga minyak dan diesel yang baru dan berkuatkuasa pada 1hb Januari 2015.

RON95  - RM 1,93
RON97  - RM 2.13
DIESEL - RM 1.97

Mohon pihak yang berkenaan memberikan respon demi pencerahan dan kebenaran.



28 comments:

  1. Aku nak meminang omak tapi aku malu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kowank jangan gelak aku wei

      Delete
    2. Oiii..pakwe omakkau kacak oo..sama cantik sama padan

      Delete
    3. Ada yg nak kena terajang nih....

      Delete
    4. Muko supo taik hanjing

      Delete
    5. Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan MBAH KABOIRENG dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi MBAH KABOIRENG dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan MBAH KABOIRENG meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan MBAH KABOIRENG kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik MBAH KABOIRENG sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja MBAH KABOIRENG DI 085-260-482-111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI















      Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan MBAH KABOIRENG dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi MBAH KABOIRENG dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan MBAH KABOIRENG meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan MBAH KABOIRENG kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik MBAH KABOIRENG sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja MBAH KABOIRENG DI 085-260-482-111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI

      Delete
  2. Turun ke naik ke tetap x akan undi umno/bn...

    ReplyDelete
  3. GAMBAR PROJEK TEBANG BALAK KELANTAN BESAR2AN


    http://tukartiub.blogspot.com/2014/12/semua-kerja-manusia.html


    ISLAM AJAR MANUSIA SEBAGAI KHALIFAH MENTADBIR ALAM


    ISLAM TAK AJAR CARI DUIT TEBANG BALAK BESAR2AN


    POKOK BALAK YG BESAR TU LA BANYAK SERAP AIR HUJAN


    BILA BALAK DITEBANG APA LAGI NAK SERAP AIR HUJAN


    APABILA KUASA DIBERI PADA ORANG YG TAK LAYAK, MAKA TUNGGULAH KEHANCURANNYA


    KALAU HANYA PANDAI AGAMA TAPI BODOH ILMU DUNIA TAK LAYAK JADI PEMIMPIN


    KALAU HANYA PANDAI ILMU DUNIA TAPI BODOH ILMU AGAMA ROSAK MANUSIA

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg layak jd pemimpin umno je le tak gitu cai .... bukan balak je ape saje yg ade di atas bumi msia ni dikebasnye sbb dh terlalu pandai ilmu dunia lh tu...kahkahkah

      Delete
    2. cai ketum marah. kalau nak jadi adun hanya pergi makan kenduri. nanti orang cakap eh dia datang la. kah kah kah

      Delete
    3. Sape lak yg marah cai, ketum dgn umno dua2 pun x berguna ...kahkahkah

      Delete
    4. saya tak berapa paham lagu mana kayu kayu bolok yang ditebang di Kalantang buleh terdampar di atas jalanraya Jerangau ke Kuala Jengai
      Tentu ada sesuatu yang tak kena
      Pada pikiran saya yang lulusan derejah 6, ada 3 barangkali

      No.1 - Buleh jadi kerana air bah terik ni terlampau besar maka kayu kayu bolok dari pedalaman Kelantang dibawa arus hanyut terdampar atas jalanraya ke Kuala Jengai Terengganu. ish ish ish dahsyat sunguh bah terip ni. grun rase

      No.2 - sakiranya kayu kayu bolok yang tersadai atas jalanraya ka Kuala Jengai Terengganu itu memang ditebang dari kawasan hutan berdekatan, sudah tentu ianya diurus tadbir oleh kerajaan yang cekap.
      Jika demekiang lagu mana batang kayu bolok itu dilonggok di atas jalanraya pulak ??? Harap sangat sudara 1856 boleh tolong cerita sikit, cerita pemohong pun tak pa. Lagumana batang kayu bolok ni buleh menghalang gerakan membantu mangsa bah di Kuala Jengai

      No.3 - sakiranya dua barangkali di atas tak kena, ni yang ke tiga kena atas butey lah. Mengkalu kejaan Kalantang gasak kayu bolok di sana maka di kawasan hutan berdekatan Kuala Jengai ke Bukit Besi pun apa korangnya bro. Nak mengata orang kerling kerling lah ujong ekor tuh, dibimbang begelumang berlomor TAHIK BUSU'K KOHONG

      Delete
    5. Kes tebang balak ni bukan kat kelantan aje, kat tengganu, kat pahang pun sama. Sebelum banjir hari tu, kecoh satu donia pasal pembalakan kat pahang. Siap masuk TV sbb puncak gunung pun bole banjir.

      Jadi bersikap adil la...

      Delete
  4. Anwar minta bantu nembantu mangsa banjir di seluruh negara....pesan dari united kingdom sambil makan dan santai bersama keluarga....kepala jubo tahap kepala butuh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anwar dn najib same je pembohongnye, x de beza najib dgn anwar pun dua2 melaun...elok gak ko carutkn tu ....kahkahkah

      Delete
  5. Alaaahai, omakkau.. ada masa turun sebab tok sih, ada masa naik sebab musim beli belah... Benda tergantung(terapung) tak gitu ?

    ReplyDelete
  6. Harga minyak mainan umno/bn memperbodohkan rakyat ... main2 lh ko setakat pru14 je ...pas tu get lost lh ko...

    ReplyDelete
  7. Minyak turun pom, rega barang boleh ikut turun dah..... makin naik ade la....
    Lantak ko la nak turun seposen seliter pom.
    Aku dah tak herannn dah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. pembetulan 21:55:
      ......, rega barang BUKAN boleh ikut turun dah.....

      Delete
    2. Hidup makin lama susah selagi umno/bn memerintah ...

      Delete
    3. Hidup makin lama makin susah selagi umno/bn memerintah ...

      Delete
  8. Patutnya RM1.30 seliter...hmmmm

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sepatutnye 2kupang je

      Delete
  9. Replies
    1. Free pun ade gak yg bising bro....

      Delete
  10. Bodoh bin bangang!!!!
    Harga dunia jatuh semesti harga minyak turun , macammana kalau harga dunia naik???? Mesti naik juga harga minyak bukan???? Maka tiada kena mengena dgn umno bukan umno yg bagi harga turun jadi tiada gembiranya hanya benci rakyat di perbodohkan dan rakyat jadi bangang tak cerdik. Kemunduran semakin kelihatan maju dibibir hancur negara.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lol.....teruk kena mandram ngan umno nih....hoi.....harga minyak dunia dah lama turun,hanya pemimpin umno yg terlebih cerodek jer yg naikkan lg harga minyak.punya ler biol.

      Delete
  11. Rakyat sentiasa jadi keldai hehehe

    ReplyDelete