KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Thursday, 25 December 2014

SELANGOR AKAN TETAP TERUSKAN SAMBUTAN AMBANG TAHUN BARU.




SHAH ALAM 25 Dis - Kerajaan Selangor akan meneruskan sambutan ambang tahun baru, 31 Disember ini sungguhpun terdapat beberapa pihak menggesa sambutan tersebut dibatalkan.

Menteri Besar Mohamed Azmin Ali berkata, Selangor akan meneruskan sambutan tersebut namun dalam skala sederhana.

"Ya (teruskan) sederhana, tetapi bantuan mangsa banjir tidak akan kita lupakan," katanya kepada pemberita selepas Program Gunting Rambut Percuma dan Sumbangan Peralatan Sekolah di Keramat AU3 di Kuala Lumpur, hari ini.

Katanya, sambutan itu akan menekankan hiburan yang mempunyai mesej dan berbentuk kebudayaan seperti Merakyat Ekonomi Selangor, pameran seni, lukisan serta karya sastera.

"Ia ada mesej tertentu untuk mendidik rakyat bahawa sambutan diisi dengan semangat untuk bekerja lebih kuat," katanya.

Azmin berkata, beliau semasa membentangkan Bajet 2015 menekankan soal pembangunan holistik, bukan sahaja dari segi fizikal tetapi juga dalam bentuk kebudayaan.

50 comments:

  1. INILAH TANDA KEPERIHATINAN PAKATAN RAKYAT

    MARI BERHIBUR

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yaamsenng...minum2 satu tahun satu kali kita cukup2 kasi mabuk ...mali2 kita serupa adik abang, jangan takut itu bulan punya olang suda lali...happy new year aa ...

      Delete
    2. omakkau udah2 la sebarkan berita yg x sahih..kerajaan selangor br je bmesyuarat pagi2 ni yg mmbincangkan mngenai banjir n sebarang konsert di ambang tahun baru di batalkan termasuk jom heboh..ape bezanya papagomo dgn omakkau..kedua2nya suka buat berita sensasi tp x tau pokok pangkalnya fitnah atau betul...atau mmg nk fitnah sbb nk habuan dunia...dh2 la omakkau..kdg2 ak dh meluat dgn kaedah blog kau yg sebaris dgn papagomo..cuma beza ko ppuan papagomo lelaki..sepadan je ko ni

      Delete
  2. Pkr makin hari makin gila babi .
    Orang ngan anak bini mak ayah dok menangis lam banjir ko nk hiburan..
    Taik hanjing.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Perbadanan Putrajaya kompom batalkan sambutan ambang merdeka. Selangor lain pulak...

      Delete
    2. agaknya dia fikir mangsa banjir tu seronok dapat tengok ambang merdeka melalui tv kat atas bukit kuala krai nun.

      Delete
    3. sejak berkawan dgn DAPigs PKR dah jadi macam BABI GILA

      Delete
    4. omakkau udah2 la sebarkan berita yg x sahih..kerajaan selangor br je bmesyuarat pagi2 ni yg mmbincangkan mngenai banjir n sebarang konsert di ambang tahun baru di batalkan termasuk jom heboh..ape bezanya papagomo dgn omakkau..kedua2nya suka buat berita sensasi tp x tau pokok pangkalnya fitnah atau betul...atau mmg nk fitnah sbb nk habuan dunia...dh2 la omakkau..kdg2 ak dh meluat dgn kaedah blog kau yg sebaris dgn papagomo..cuma beza ko ppuan papagomo lelaki..sepadan je ko ni

      Delete
  3. Countdown utk azmin and the excos diambang pru14 .... 9,8,7,6,5,4,3,2,1 out you go ....kahkahkah

    ReplyDelete
  4. Kalau aku PM, aku cakap kat obama cam ni, "i go back. My country banjir". Kalau obama tanya "what banjir?". Aku jawab, "people swim swim in the town".

    ReplyDelete
  5. TSKI sediakan duit banyak utk selangor buat apa simpan bukan boleh bawa mati...bila lagi nk belasah duit tu kalau bkn skrg...jangan lupa jemput sekali adinda pon pon yg cantik jelita bertudung litup tu utk buat persembahan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang banyak mangsa banjir tu Melayu. Susah sikit la nak bantu. Nanti kawan satu kapal marah.....

      Delete
    2. Kerajaan negeri selangor ni bukannye ditadbir oleh pkr, dap dh berjaya tadbir dua negeri sekarang ni, ramai x perasan ke...

      Delete
    3. Anon 21:36 - Itulah sbb nya DAP sedaya upaya belasah PAS supaya PAS keluar PR. Modus operandinya kerusi DAP lebih banyak drp PKR, jadi tanpa PAS raya konghi fat choi lah mereka. PKR jadi kura2lah dipanjat DAP.

      Delete
    4. omakkau udah2 la sebarkan berita yg x sahih..kerajaan selangor br je bmesyuarat pagi2 ni yg mmbincangkan mngenai banjir n sebarang konsert di ambang tahun baru di batalkan termasuk jom heboh..ape bezanya papagomo dgn omakkau..kedua2nya suka buat berita sensasi tp x tau pokok pangkalnya fitnah atau betul...atau mmg nk fitnah sbb nk habuan dunia...dh2 la omakkau..kdg2 ak dh meluat dgn kaedah blog kau yg sebaris dgn papagomo..cuma beza ko ppuan papagomo lelaki..sepadan je ko ni

      Delete
  6. Glup glup glup takde ke min? Tak enjoy la taon baru kalau tak ada pesta glup glup...barbi betul!

    ReplyDelete
  7. Inilah wajah mb yg macai banggakan sangat...keadilan raya konon....tuih tuih tuih!

    ReplyDelete
  8. Apasal makin hari makin menyampah tengok muka si azmin ni ....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku dah lama nyampah dgn dia dan pengampu dia di Kuala langat tu...gaduh smpai pecah2 kepala akhirnya berbaloi juga bila Azmin ketepikan hudud bg hadiah kandang babi kat korang kehkehkeh padan muka korang... huhuhu

      Delete
    2. omakkau udah2 la sebarkan berita yg x sahih..kerajaan selangor br je bmesyuarat pagi2 ni yg mmbincangkan mngenai banjir n sebarang konsert di ambang tahun baru di batalkan termasuk jom heboh..ape bezanya papagomo dgn omakkau..kedua2nya suka buat berita sensasi tp x tau pokok pangkalnya fitnah atau betul...atau mmg nk fitnah sbb nk habuan dunia...dh2 la omakkau..kdg2 ak dh meluat dgn kaedah blog kau yg sebaris dgn papagomo..cuma beza ko ppuan papagomo lelaki..sepadan je ko ni

      Delete
  9. Mujurlh kawasan aku pkr x letak calon, kalu ade gerenti dpt telo je le ...kahkahlah

    ReplyDelete
  10. Kalau penang yang banjir aku rasa maunya depa bagi 2-3 billion dekat babi2 kat penang tu atas arahan bapak segala babi da pigs.

    ReplyDelete
  11. Kah kah kah kah....Arahan Dap. Jom pesta. Kah kah kah kah..

    ReplyDelete
  12. macai pkr semakin jd babi gila ................pas kelantan nak bentang hudud depa kata tangguh dulu sbb perlu utamakan bantu mangsa banjir tp kalau mb depa anjur sambutan ambang tahun baru tanpa pedulikan kesedihan mangsa banjir tak pa pulak. Mgkn depa ni nak jaga hati dap lahanat yg ingin bergembira walaupun mrk boleh buat sambutan sendiri secara tertutup. Mana suara2 macai pkr yg bising pasal hudud yg patut ditangguhkan tp tidak utk sambutan ambang tahun baru..........mana macai2 lahanat..............mana wali songel tulang bab!, greenboar, rottweiler, abuya albuaya al-kusyeen dan rakan sekutu..........lu org mmg banggang, bahlol dan terkutuk !

    ReplyDelete
    Replies
    1. burpp....semua tgh kenyang giler babi.....lena....tapi dengar jer perkataan "hudud" melompat balaci2 ni menyalak....terjelir2 lidah

      Delete
    2. Dengar je lulus buat kandang babi, balaci2 tu bersorak sakan. Mereka berteriak 'Jom kita raikan kandang babi, semua pakat tolak hudud!'. Bodoh nak mampus.

      Delete
  13. meluat aku tengok azmin skang...tk sama macam tan sri khalid dulu..buat ceramah agama bila ambang tahun baru ..ahhhh..serabut..bodoh betul azmin ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Khalid tak layan kandang babi
      Azmin projek ekonomi pertama ternak babi besar2an.
      Barbie betul!

      Delete
  14. As salam.... Cuba membantu dg mendapatkan wang tanpa MODAL...x perlu susah2 cari orang atau jual produk dan yang penting FREE REGISTER....Kita akan dibayar mengikut USD25x3.4=RM85. Lepas dapat LINK anda copy paste je ayat ni then post ke FB, TWEETER, WECHAT atau ruangan komen....setiap org yg buka link anda dan mendaftar anda akan menerima USD10x3.4=RM34. Sila klik http://peruserpaid.com/?ref=132527...... Sekian terima kasih..........
    Pandai sultan selangor pilih mb.

    ReplyDelete
  15. Banjir di kelantan itu adalah musibah dari perbuatan pemimpin PAS selama 20 tahun yang lalu....banjir paling buruk di kelantan di sebabkan sikap pemimpin yg kononya digelar ulamak penuh dengan kata fitnah....doa yang menghancurkan sesama islam...riak takbur dan korup....suka bangga puak sendiri....mengkafir orang lain buat tuduhan bodoh sombong sembelihan orang kain haram...mak bapak bercerai...anak beranak bergaduh sesama sendiri..mati pun tanam berasingan....terbaru berpakat dengan pendusta agama islam ....dengan kafir DAP yg terang2 tentang islam....berkawan dengan LGBT...pluralisna dan libral....padah pada rakyat kelantan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Banjir di klia 2 tu adalah musibah dari pemimpin pembunuh dn peliwat tuya merangkap perompak duit rakyat

      Delete
    2. Anon 00:47..peliwat tuya tu adalah bapak kau.hee

      Delete
    3. Perlis pun banjir bang...perak...pahang...terengganu...nah kl....per citer tu bang???

      Delete
    4. patut najib xnk main golf kt msia...kan tgh2 musim banjir ni....semua padang naik air kt msia.

      Delete
  16. Klia nk banjir 1 tahun lantok le....seluruh kelantan darurat banjir penduduk jadi mangsa...ko nk campak kemana...?

    ReplyDelete
  17. wang dolar singapura lebih bernilai dari wang malaysia! siapa yang lebih bodoh sekarang? tepuk dada tanya selera!

    ReplyDelete
    Replies
    1. SELURUH NEGARA MALAYSIA BERSAMA DENGAN RAJA DAN SULTAN SERTA SYAITANNYA SEKALI!

      Delete
  18. Mari kite tgk sapa yg kena..kahkah

    ReplyDelete
  19. Tukar mb...teruskan!!!!
    Pesta beer...teruskan!!!!
    Kandang babi....teruskan!!!!!
    New year parti....teruskan!!!!
    Hudud....perkara ni sebenarnya perlu dirujukkan terlebih dahulu kepada majlis presiden pr. Memandang isu ini suatu isu yg tidak termaktub dlm persetujuan awal antara komponen2 parti pakatan rakyat, maka sayugia ianya dibincang agar keharmonian diantara kaum dan agama berbeza di Msia dapat ditingkatkan. Walaubagaimanapun...bla....bla....bla...bla.

    ReplyDelete
  20. Siapa yang lagi sial.

    Rakyat bertarung nyawa disana sini.

    Tapi ada orang yang sedang bergembira, berfoya-foya menghayunkan KAYU
    GOLF di Hawai sana.

    ReplyDelete
  21. Ada aku kesah.

    Lebih baik aku main golf dgn Mr Obama drp nk pikir susah rakyat...

    ReplyDelete
  22. Kerana kuasa manusia sanggup cari reda manusia berbanding Tuhan hatta reda dpd manusia kafir, musyrik, munafik dll..........inilah cara demokrasi. Manusia lupa mrk diperhatikan oleh malaikat dan Tuhan memberi kebebasan utk memilih cara hidup lalu manusia dgn angkuhnya merasakan dia bijak. Sbb itulah disanggahnya segala dalil2 Tuhan dgn hujjah yg dianggapnya sebagai bijak dan wajar lalu diputar2kan hujjah itu sehingga kadang kala hujjah yg terlalu dangkal pun diguna pakai bagi membantah apa yg diutarakan oleh alim ulamak. Maka lahirlah keadaan sebegini ............................parti lebih utama dpd mangsa banjir, hudud perlu beri laluan kpd masalah banjir..............kesimpulannya : perkara terpenting 1)parti 2)masalah banjir 3)hudud..........sekiranya ada lg agenda lain spt sesi touch de anjing, sambutan hari natal dll maka masalah mangsa banjir dan hudud akan jatuh entah nombor berapa mgkn 100 atau 1000 lebih2 lg pasal hudud mgkn terus lenyap dari agenda penting macai pkr begitulah sikap kurang ajarnya manusia ni kpd Tuhan !

    ReplyDelete
  23. kalo selangor buat pun bkn mcm dkt putrajaya..melalak sane malalak cni.. terkinja cne terkinja cni..yg artis dtg semua x cukup kain..yg semua penonton dtg anak muda yg sukakan hiburan duniawi, yg selangor buat dorg panggil ustaz2, semua tutup aurat,sembahyang berjemaah,tazkirah, nasyid..tu pun x dpt beza.. bkn dok main golf time rakyat kena musibah..pemimpin ape mcm tu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Panggil ustaz atau panggil kpop. Setahu aku puak2 pkr dan dap babi ni kalau bab2 ugama je mulalah meroyan tak tentu hala. tak pe, kite tunggu sahaje dan lihat.

      Delete
    2. omakkau udah2 la sebarkan berita yg x sahih..kerajaan selangor br je bmesyuarat pagi2 ni yg mmbincangkan mngenai banjir n sebarang konsert di ambang tahun baru di batalkan termasuk jom heboh..ape bezanya papagomo dgn omakkau..kedua2nya suka buat berita sensasi tp x tau pokok pangkalnya fitnah atau betul...atau mmg nk fitnah sbb nk habuan dunia...dh2 la omakkau..kdg2 ak dh meluat dgn kaedah blog kau yg sebaris dgn papagomo..cuma beza ko ppuan papagomo lelaki..sepadan je ko ni

      Delete
  24. Bagi assmin peluang pesta tahun baru masa banjir ni....dia kan jadi MB yg paling singkat di Sgor.....ahaksss....next pilihanraya dia jadi ketua pembangkang......bagi peluang la weeiiii...

    ReplyDelete
  25. Mangsa banjir tengah bertarung dengan nyawa tapi kat sini semua bertelagah...cuba komen baik2, cakap seperti orang bertamadun. Bersatu!

    Pray4PantaiTimur.

    ReplyDelete
  26. Tgk macai lembu kondo bengang ke x mb batalkan sambutan tahun baru dn sumbangkn rm 1 juta kt mangsa banjir di kelantan.koh koh koh

    ReplyDelete
  27. BERITA HARI NI 26TH DEC 2014, SEMUA YANG KAT ATAS TU X BETUL,. MB DAH KUAR STATEMENT.
    OMAK KAU BUAT FITNAH....WEIII.....SEBAB OMAK KAU TULIS TANPA RUJUK EXCO & MB.
    UDAH2 LAH WEII....JGN FITNAH MB LAGI.

    ReplyDelete
  28. Belanja kecil sambut tahun baru tiada masalah kan ????

    Melayu Islam bukan 100% penduduk pun , ekonomi pulak bukan 20% Melayu Islam kuasa pun.

    Biar lah bangsa lain 40% enjoy ; mereka ada kuasa 60% ekonomi....

    ReplyDelete