Tuesday 23 December 2014

GELAGAT YANG MENYENTUH PERASAAN MENUSUK KALBU.

"Uncle ni turun moto, bukak baju hujan dia bagi kat moto sebelah sebab depa bawak baby."

Mulia sungguh uncle berkenaan .. jujur sejujurnya dalam memberi dan menghulurkan bantuan kepada yang lebih memerlukan .. gelagat mulia tersentuh kalbu ini dirakam tanpa pengetahuan jadi sudah pasti bukan suatu lakunan ... sebab itu harus diberikan jutaan pujian dan tahniah.

Berlainan jika membuat sesuatu yang rakyat lihat kaku dan tidak tulin .. ikhlas jauh sekali ... contoh terbaik buat terjahan turun ke longkang besar dengan berbaju batik jawa cuci dan lebarkan longkang bersendirian dengan orang lain sekadar menjadi penonton memandang.



KEBENARAN ITU PAHIT .. KEADILAN ITU PERIT ... PERJUANGAN ITU SAKIT... RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH .. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DI TOLAK.


4 comments:

  1. Salute kat you uncle- bukan mcm mat2 melayu yg ada moto besar dan kete vellfire mewah, mau mat2 melayu tu langar lopak air simbah kat uncle-budak2 melayu mmg berlagak tunjuk kuat- padahal nak mintak keje pegi melutut kat bos cina

    ReplyDelete
  2. 7 stgh bintang utk pak cik to.

    ReplyDelete
  3. Fazura bg 5 bintang penuh kat uncle

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...