KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Thursday, 18 December 2014

REZEKI BANJIR


11 comments:

  1. RUMAH ORG MELAYU DULU DIBINA ATAS TIANG UTK ELAK BANJIR


    RUMAH ORG SKRG YG KONONNYA MAJU DIMASUKI AIR BANJIR


    ZAMAN MANA YG LEBIH BIJAK & MAJU??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rumah org Nayu jaman dulu bertiang tingi bukan semata mengelak banjir
      Sabenarnya dibuat tingi antara laen
      - bagi mengelak ancaman benatang buas.
      - kwsn bwh umah tu jadi tempat aktiviti keluarga waktu siang ari
      - tempat lesong hindik
      - tok dia dok jangat mengkuang nak buat tikag, bakoi, kechong
      - mengkalu periyam mengetam, bawah umah tu la tempat sementara letak gemai padi
      - mengkalu periyam kawag berona, belira tu lah tempat tambat lembu kerebaw jantan senang nak jaga kelih tengah malam
      Sebenagnya banyak lagi penyebabnya umah jaman dulu bertiang tingi, jenoh aku nak habag bagi kat hampa

      Delete
    2. ape yg slh dia ckp?

      Delete
  2. Hahaha,
    Sebab banjir air semakin naik saban tahun dan yg malangnya sesiapa yg tinggal di tanah rendah banjir memang tak dapat di elakkan. Tak nak banjir tinggal kawasan tinggi namun kawasan tinggi harga pun tinggi .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hello sedare, Cameron Highland pun banjir juga.

      Delete
    2. x paham la tu, tetibe g cameron highland... kaki putaq kot...

      Delete
  3. Apalaaa..itu ikn peliharaan tuan umh yg trlepas dr akuarium lh. Cmni pn nk publisiti murahan kah kah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nie cite kosong je la bkn nak publisiti dr sape2 bodoh.

      Delete
    2. haah cite kosong jer... cer tgk die mne pandai buat cerita berisi... selain dr burukkan kerajaan... siapa buduh ntah....

      Delete
  4. Cerita kosong utk bangang otak kosong mcm ko kan

    ReplyDelete
  5. Rumah melayu atas tiang supaya orang lain boler sekodeng dari bawah lantai sebelum ada internet hehe

    ReplyDelete