KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Wednesday, 17 December 2014

KENA PENJARA 10 HARI KERANA TENDANG ANJING.

Rakaman kamera litar tertutup (CCTV) menunjukkan lelaki terbabit menendang seekor anjing dengan kejam.


Seorang lelaki dijatuhkan hukuman penjara 10 hari oleh Mahkamah Majistret Petaling Jaya setelah didapati bersalah menendang dan melakukan kekejaman terhadap seekor anjing.

Majistret Mohd Hezri Shaharil didapati bersalah di bawah Seksyen 44 (1)A Akta Binatang 1953 kerana melakukan kekejaman terhadap haiwan. Hukuman bermula hari ini.

Dalam satu rakaman kamera litar tertutup (CCTV) yang dirakam pada 17 Jun lalu yang dimuat naik oleh Malaysia Independent Animal Rescue (MIAR) di laman Facebook menunjukkan lelaki berkenaan menendang seekor anjing berkali-kali.

Pengasas dan Presiden MIAR, Puspa Rani berkata, insiden berkenaan berlaku di sebuah kedai dobi di Seri Kembangan, Selangor.

“Kami memuat naik empat klip rakaman CCTV insiden berkenaan, satu daripadanya memaparkan lelaki berkenaan menendang anjing, yang kedua lelaki berkenaan memukul anjing itu dengan kayu dan satu lagi memaparkan lelaki berkenaan melanggar anjing itu dengan keretanya,” katanya.

Bimbang kejadian yang sama mungkin berulang di masa akan datang, Puspa berkata anjing itu kini berada di bawah jagaan MIAR buat masa ini.

“Lelaki terbabit nampaknya memang benci anjing. Kerana bimbangkan keselamatan anjing berkenaan, kami membuat keputusan untuk menjaganya,” katanya.

42 comments:

  1. Umno ngan anjing same je .bezanye anjing xmsk nerake

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kihkihkih..KEBENARAN ITU PERIT MALAM PERTAMA ITU SAKIT!!

      Delete
    2. pr ngan taik anjing sama je.bezanya taik anjing tak xmsok kubur tpi msok tong taik.

      Delete
  2. Nape ko gemar menganjing anjingkn org, ko ni melayu bukan Islam ke atau pure kapir ke...x kisah lh tu tp ko ni kene ingat jgn celupar mulut sangat, takut2 sok anak2 ko yg bakal dilahirkn betul2 mcm anjing lak rupa dn tabiat dia...kahkahkah..teruskn kalu berani ...kahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Umno parti anjing

      Delete
    2. Tunggu je lh ...kahkahkah

      Delete
    3. Masjid surau pn xpergi dk sokong pmimpin tolak hudud ade ade nk sumpah org .pui ! Umno taik hanjing.

      Delete
    4. 20:35 ko buat malu org masjid, surau dn org Islam je le, mane ade org Islam mcm ko ...cakap merapu, mcm org gile ade le ...kahkahkah..tunggu je le...kahkahkah

      Delete
    5. Yg wt malu islam to umno
      Yg gile to ko dok gelak kahkahkha dr td
      Yg merapu rapu to menteri umno
      Kesimpulannye umno mmg parti hanjing

      Delete
    6. Kahkahkah...tunggu je lh ...kahkahkah

      Delete
    7. Tunggu anak2 jd hanjing ke?

      Delete
    8. Tunggu bakal2 anak ko lah..x faham2 gak, malas nk layan budak biol ...kahkahkah..tunggu je lh ...kahkahkah...bye2

      Delete
    9. Anak2 semua comel2 ensem cm bapak die.. Semua belajar pandai skong pr .relax r lepak lu woi !

      Delete
    10. pkr parti taik anjing.

      Delete
  3. Mmg layak umno dpt gelaran anjing .jahat gile babi megalahkan anjing .bezanye anjing org bela dn syg .umno org dk sumpah myumpah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko pun same, tunggu je lh ....kshkahkah

      Delete
    2. Bapak ko pn same.

      Delete
    3. Kahkahkah...tunggu je lh ...kahkahkah

      Delete
    4. Mak ko pn same

      Delete
    5. Kahkahkah...tunggu je lh...kahkahkah

      Delete
    6. Abg kakak ko pn same

      Delete
    7. Malas aku nak layan budak biol..bye2 ...kahkahkah..tunggu je lh..kahkahkah

      Delete
  4. Kalau aku jadi hakim aku suruh anjing tu kerekoh batu lelaki tu, apa lah manusia, dgn binatang pun kejam..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau aku jadi hakim aku suruh hanjing gigit pale macai umno sekor2 bodo piang xabis2

      Delete
    2. Dah nk jd hakim anjing pulak dah...kahkahkah

      Delete
    3. Hakim anjing xpe sebab anjing xamal rasuah .umno lg jijik dr anjing.

      Delete
    4. 21:16 masuk perangkap last2 ko sendiri mengaku jd anjing ...kahkahkah

      Delete
    5. IQ mcm tapir itu ke perangkap.? Mai la kite same2 tlog gelak .haha

      Delete
    6. Gelak lah ko sorang2....bye2

      Delete
  5. Setelah dok hanjing mehanjing dr tadi .akhirnya wakil umno telah pergi dgn hampa dn kecewanye mbwa dirinya yg malang dn hina.pr menang bergaya mlm nie. Hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hep ! Hep ! Horay !

      Delete
    2. Syok sendiri je le ...kahkahkah

      Delete
    3. tertanam kuat didlm dada mereka betapa jelik dan jahatnya sipemerintah (UMNO)..ada yg menyifatkannya sebagai yahudi..ada juga yg merujuk kepada anjing...perompak..bangang dan segala gelar dan kata2 yg buruk lagi aib..lalu terlihatlah kepada golongan yg berakal dan berilmu..betapa "berjaya" segala apa yg diajarkan oleh kepimpinan khawarij PAS dan sekutunya..malang sungguh nasib mereka yg diperdaya oleh kepimpinan yg khianat itu..tetapi ingatlah wahai para pemimpin khawarij PAS dan sekalian sekutunya...inilah golongan yg akan pertama sekali akan mengembalikan segala apa yg telah kamu "tanamkan" di dlm dada mereka kelak..tanyakan kepada hadi awang and the gang..khalid ibrahim..zulkifli nordin..hasan ali..hassan basri..(sekadar beberapa nama) dan banyak lagi ..betapa "lazat" dan "nikmatnya" hasil pada apa yg mereka "tanam" sejak sekian lama..sesungguhnya apa yg mereka khianatkan kepada para manusia yg malang itu ( para pengikutnya)..tidak sedikitpun menaikan darjat dan kemuliaannya disisi Allahswt..tidak juga membuatkan mereka menjadi pemerintah yg lebih baik dan menurut pada syariat..sebaliknya mereka jauh lebih membinasa dan merosakan pada kuasa yg ia perolehi..demikianlah Allahswt menggantikan kepada golongan yg kufur pada segala nikmatNya dlm hampir semua urusan fardhu kifayahnya (soal pemerintahan)..kepada para pemimpin yg lebih buruk dan lebih curang sifatnya..walau dari pihak manapun baik dari UMNO (BN) atau dari PAS dan sekutunya..inilah janji Allahswt kepada hambaNya yg kufur nikmat..teruskan wahai bangsa melayu yg sombong lagi bodoh didiklah anak kecilmu dengan bersungguh2 lisan yg buruk..cela..maki..doakan perkara buruk..dengan niat supaya Allahswt "mengurniakan" buatmu pemerintah yg adil dan tunduk pada syariat jika sahaja yg diajarkan kepada kamu..lahirkan lebih ramai anwar..hadi awang..nik aziz..mat sabu..rafizi..nasution..nurul izzah..khalid ..mahfuz..ali abdul jalil..marina ..hishamudin..fahmi..dan banyak lagi ..inilah "pemimpin" yg akan kamu cela jauh lebih hebat dari apa yg kamu kalungkan kepada UMNO kelak jika mereka memerintah..

      Delete
    4. Xpayah la dok cite panjang lebar sal umno hanjing ko dok sanjung2 to .1 malaysia dh tahu sebut umno org dh taw sal parti celake to .lbeh memalukan indon bangla thailand pn dh pandai2 kutuk umno walaupn diaorg dibela oleh umno .parti celake turun temurun.

      Delete
    5. lawak betul kau ni... sebelum tidur berdiri tengok cermin..tanyakan "org dlm cermin" tu.. siapa dia.. pastu tidurlah..mana tau dlm tidur nanti dia jawab kat kau...semoga kau sedar dan terselamat dari sifat dan gelar buruk yg sering kau kalungkan pada pihak lain..ambil iktibar dari apa yg terjadi pada sebahagian tenaga pengajar kamu..contoh terbaru hadi awang...gelar ulama yg dia sandang pun tak mampu menghalang diri sendiri dari dicela oleh para pencela ...walaupun dia merupakan antara guru yg berpangkat mahaguru yg mengajarkan sifat jelik itu..aku nak tanya sudahkah kau turut serta melaknat hadi awang dengan kata2 celaan..pasal dia dan gengnya melawan pada keputusan konvensyen pimpinan PR..rugi lah kau..banyak "pahala" tu...ada masa lagi ni..kalau hadi awang dan kawan kawannya kembali "wala" pada buku jingga..melepaslah jawabnya..itu sahajalah jln "perjuangan" untuk org jahil macam kau

      Delete
    6. Tak payah nak provo lah... umno dah penjara kah yg membunuh alantuya.. dan kak jat yg bg lembu dok di kondo... beranikah umno memenjarakan mereka2 yg buat jenayah YG DAH DIBUKTIKAN... pemimpin yg dah terbukti akan jenayahnya... berada di pentas kehormat masa PAU... jgn ingat mudah pengaruhi org PAS nak sokong BN.. PEMIMPIN UMNO AJAK BERDEBAT PUN... TAKUT... ALIF MIM NUN TENDANG WAU.... SARKIS

      Delete
  6. Aty macai sudah panasssssssssssssssssssss...

    ReplyDelete
  7. 23:10 wa sokong lu.betul tak payah nak sembang pjang lebar.blogger umno akan terserlah kebodohan dan kebangangan bila bersuara .betul kata pak jib.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg tulis panjang tu, satu drp syaitan yg dikenali pun dia juga. Dah dari kelompok yg sama, tentu DNA sama.

      Delete
    2. 01:13...satu drp penjubo anjing yg dikenali.

      Delete
    3. Agak agak berani tak najib saman rafizi di mahkamah... rafizi cabar NAK JUMPA NAJIB DI MAHKAMAH... KITA TENGOK YEEE.... MACAI2 UMNO!!@@@@

      Delete
    4. Jangan derhake pade tok jib weh nanti kwog akan di sumpah jadi taik hanjing !

      Delete