KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Sunday, 21 December 2014

EDISI BLOGGER UMNO SAH BANGANG ... BLOGGER ZAM GESA UMNO SOKONG DAN BANTU UTUSAN DENGAN LANCARKAN KUTIPAN DERMA YANG DISAMAN PEMIMPIN UMNO.


Macam Maharaja TerLawak pula cadangan dan saranan blogger Zam ini ... adakah masuk akal suruh UMNO lancarkan tabung khas untuk bayar saman kerrana disaman oleh seorang pemimpin UMNO.

UMNO saman lidah rasmi UMNO suruh UMNO pula bayar saman dan upah peguam .. dah macam kartun punya buah fikiran.

Untuk makluman ini salah satu blogger otai berkarat biru UMNO sejak kebelakangan ini cukup kuat serang najib dengan memberikan sokongan padu kepada Tun Dr Mahathir.


PETALING JAYA: Wartawan veteran, Tan Sri Zainuddin Maidin menggesa UMNO memberi sokongan kepada Utusan dalam saman bersejarah oleh Menteri Besar Pahang, Datuk Seri Adnan Yaakob.

Beliau berkata, UMNO sewajarnya melancarkan kutipan derma bagi membantu kumpulan akhbar Utusan Melayu (M) Berhad bagi membayar saman yang dikemukakan oleh Adnan.

Menurutnya, sokongan tersebut wajar berdasarkan kepada keberanian dan kelantangan Utusan Malaysia menjadi suara rakyat dan membantu kepentingan UMNO.

”Ini merupakan saman yang bersejarah kerana bagi pertama kalinya seorang Menteri Besar UMNO menyaman suara UMNO ketika Utusan telah pun dimoralisekan dengan kekalahan beberapa saman,” tulisan bekas Menteri Penerangan dalam entri terbaru blog zamkata.blogspot.com.

Adnan mengemukakan saman RM15 juta berikutan artikel bertajuk ‘Hebat Sangatkah Adnan?’ yang berkaitan dengan isu masalah penerokaan tanah dan pembalakan secara haram di Cameron Highland yang tidak terkawal.

Penerokaan tanah dan pembalakan haram secara besar-besaran itu mencetuskan persoalan selain kesan alam sekitar yang dahsyat sehingga menyebabkan berlakunya banjir lumpur dan sampah.

Lebih dikenali dengan panggilan Zam, bekas Ketua Pengarang Kumpulan Utusan itu berkata, Utusan selama ini dibantu oleh tabung parti untuk menyelesaikan saman.

Berikutan saman yang berterusan, kata beliau, tabung yang menjadi sumber dana menjelaskan saman semakin susut dan kini memerlukan wang yang banyak jika tuntutan oleh Adnan berjaya.

Jelasnya, Utusan menghadapi kekurangan dana berikutan pendapatan daripada iklan yang tidak begitu berjaya berbanding edaran yang tinggi berbanding akhbar berbahasa Melayu yang lain.

”Inilah masanya seluruh ahli UMNO menunjukkan penghargaan mereka kepada Utusan Melayu atas sumbangan gigihnya yang tidak henti-henti membantu kepentingan politik UMNO dan rakyat anti rasuah dan penyelewengan,” tambah beliau.

23 comments:

  1. Berani buat berani tanggung,berani berak berani cuci. Dah terberak baru nk gali lubang. Dah tua lisut patut byk duduk surau bukan fitnah sepanjang hayat..

    ReplyDelete
  2. Kesian Mamak. Eeeee muka tak putih, tangan hitammm, tak laris-laris.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nape muka dia teruk sgt ha...ada kulit itam juga tapi bersih tak macam muka dia ni...kena minum aurawhite dia ni.dah parah nmpk

      Delete
    2. muka hitam taik hanjing takde cahaya.

      Delete
    3. Hahaha.....
      Biar utusan tutup sj..... tak ada org nak iklan dan baca utusan sebab berat sebelah mana boleh jadi akhbar kalau dah tak telus dan berita rekaan tipu rakyat. Utusan dah bukan bacaan rakyat cuma utk umno sj, sebab tu semua harap umno sj utk hidupkan utusan tetapi umno sdr dah tak terbela mana nak bela utusan hahaha......bangang memang bangang patut masih byk rakyat bangang di negara ini.

      Delete
  3. Sepatutnya umno kutip derma untuk bantu mangsa banjir bukan kutip derma nak bayar saman utusan. Ini jelas perjuangan umno untuk diri sendiri bukan untuk rakyat. Bagi umno biar rakyat menderita asalkan parti berkarat mereka survive.

    ReplyDelete
  4. Patut suka fitnah,ada dana tersedia byr saman.,.ini mcm punya worang pun boleh hdup ka,wrtwan ni kerja smpaikan mklumat bguna,.selama ni mcari rzeki dr sumber fitnah,tu yg x berkat hdup makin brkarat hati makin jauh dr Tuhan,btaubatlah org tua oi..baik hg pi kerja gali kubur ka,pasar borong ka,jual makjun ka,ptong rmput ka,tok mudim ka,bncuh ayaq ka,asuh anak org ka tak kisahlah..asal halal..jgn marah na..kita satu kapal nepal mari

    ReplyDelete
  5. Hahahahahaaaa utusan kekurangan dana.pendapatan iklan tak berjaya kena saman sana sini...hahahaaa Surat khabar tu hanya layak untuk balut nangka aja!

    ReplyDelete
  6. Ape nak heran .puak ameno kan bnyak duit haram nak msk tabung surau xleh masuk je tabung saman to .

    ReplyDelete
  7. Org atas buat fitnah org bwh kene buat collection byr...nk tengok yg dikatakn 3 juta ahli tu nk contribute tk ... aku rasa th brape kerat je yg nk bg....kahkahkah

    ReplyDelete
  8. Memalukan, kata duit banyak, ahli x byr yuran ke, smpai nk buat collection bagai ...

    ReplyDelete
  9. Ade dana khas utk bayar saman? Dh merosot? Tu lh bnyak na buat fitnah...jd tu dana khas utk memfitnah lh ye ...kahkahkah

    ReplyDelete
  10. Group hanjing wt fitnah
    Puak beruk dok baca
    Org utan tua panas aty lalu saman

    ReplyDelete
  11. Boleh mintak duit 1MDB buat bayor saman.

    ReplyDelete
  12. Yang penting kita amati daripada kenyataan mamak maiden ini ialah
    'SELAMA INI DANA UMNO YANG MEMBANTU UTUSAN DALAM MEMBAYARAN SAMAN YANG DAH BANYAK KALI KALAH'
    Ini isu sebenar. Jlas utusan bukan sebuah akhbar nasional. Tapi hanya lidah rasmi umno
    Sama darjat dengan harakah roket dan suara keadilan.
    Sekrang penjelasan perlu dituntut. Mengapa utusan mendapat permit tanpa syarat sedangkan Harakah ,roket dan suara keadilan hanya dibenar untok edaran kepada ahli mereka sahaja?
    Menagapa utusan dianggap lidah rasmi kerajaan,sedamgkan ianya,hanya lidah rasmi UMNO?

    ReplyDelete
  13. Zam zam ala kazam ....kahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mamu tua bekarat biru gelap tadak seri langsong
      Rakyat meluat melugai tengok Mamu Tua

      Delete
  14. baik derma kat orang miskin..anak yatim atau masjid surau aku dapat pahala...
    kalu derma kat akhbar ni aku dapat apa..silap2 duit derma akau hangus tah ke mana pula..

    ReplyDelete
  15. "Berikutan saman yang berterusan, kata beliau, tabung yang menjadi sumber dana menjelaskan saman semakin susut dan kini memerlukan wang yang banyak jika tuntutan oleh Adnan berjaya." ......."jika tuntutan Adnan berjaya???...Maknanya betul lah Utusan Malaysia kaki penipu dan kaki fitnah...Hohohoooooooo...Kita lihat siapa yang kenaaaaaaa......

    ReplyDelete
  16. Dah nak pegi batu dua pun tak seda seda. Bawak-bawaklah bertaubat, ingat Allah swt. Tapi kalau tak nak pun tak pe. Itu lu punya hal. Lagi pun lu punya puak terkenal dengan tahlil arwah. Geng-geng lu boleh tolong aminkan. Janji siapkan nasi briani dan sirap bandung!!

    ReplyDelete
  17. Kalau yang arwah tu tok imam, sape nak jadi kepala tahlil arwah pulak
    geng geng hat jadi tukang amin ni jahil belaka, suroh makan reti la mengkalu bancoh daun terup memang paseh, kedai nombor ekor ingat terang alamat jalannya

    ReplyDelete
  18. Hangpa toksah dok menikuih sangat la dengan Mamu Tua sekog ni
    Dia ni asai usoi Kalingga mari
    Mola mola dulu juai kacang puteh tepi jalan
    Lepaeh tu beli botoi rata masok kampong cari botoi. budak budak panggil kelin botoi

    Mengkalu hangpa dok layan Mamu Tua sekog ni, sikit lagi hangpa tolak gerek rata kampong kutip botoi. Dia nak buat seniri tak larat dah, tua telajak. Nak amek jadi calon mengundi tak nampak jalan dah K.O. kalah terok aritu. Tu dok kempen pancing pancing cari mangsa. Sekali kena belit naas hangpa

    ReplyDelete