KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Monday, 15 December 2014

PAS MEMBERI KATA DUA KEPADA DAP ... JIKA RASA TIDAK SELESA DENGAN PAS DIPERSILAKAN BERAMBOS KELUAR DARI PAKATAN RAKYAT.



KOTA BHARU - Pas hari ini membidas DAP sambil menyarankan parti itu keluar dari pakatan pembangkang sekiranya ia tidak selesa dengan perjuangan parti itu untuk melaksanakan hudud.
 
Timbalan Menteri Besar Kelantan, Datuk Mohd Amar Nik Abdullah berkata, DAP dialu-alukan untuk keluar daripada pakatan pembangkang sekiranya ia tidak yakin dapat memenangi pilihan raya umum ke-14 jika hukum hudud dilaksanakan di Kelantan.
 
"Kita (Pas) tak akan keluar dari pakatan pembangkang. Kalau dia (DAP) tak selesa dan rasa tak boleh menang dengan pakatan pembangkang, mereka boleh keluar bila-bila masa.
 
"Tak jadi masalah kepada kita dan kita tak akan tukar perjuangan kita (laksanakan hudud), kita tak akan korbankan perjuangan semata-mata untuk mendapatkan kerusi dalam pilihan raya," katanya kepada pemberita di pejabatnya di sini, hari ini.
 
Mohd Amar yang juga Timbalan Pesuruhjaya Pas Kelantan mengulas kenyataan Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng semalam yang mahu pakatan pembangkang jelaskan pendirian bahawa mereka tidak akan melaksanakan hudud jika mahu menang pada PRU14.

Mohd Amar berkata DAP perlu menghormati perjuangan Pas yang selama ini ingin
melaksanakan hukum hudud di Kelantan. 

"Resolusi yang dibuat itu untuk DAP dan bukan untuk Pas, kita ada perjuangan kita sendiri dan mereka tidak boleh paksa kita.
 
"Ia (resolusi) adalah untuk anggota dan pemimpin mereka, DAP perlu hormat rakyat Kelantan dan perjuangan Pas kerana isu hudud ini dah wujud sebelum pakatan pembangkang wujud," katanya.
 
Semalam, Menteri Besar Kelantan Datuk Ahmad Yakob dilaporkan berkata kerajaan Kelantan akan mengadakan persidangan khas Dewan Undangan Negeri Kelantan bagi membentangkan pindaan terhadap Kanun Jenayah Syariah II 1993 atau dikenali sebagai Hukum Hudud pada 29 Disember ini.- Bernama

NAMPAK GAYANYA PERSENGKETAAN DAN PERBALAHAN ANTARA PAS DENGAN DAP SEMAKIN HANGAT.

PAS BERANG SEBAB MERASAKAN DAP SUDAH BERLAGAK MACAM ABANG BESAR (TAIKO) DALAM PAKATAN RAKYAT YANG CUBA NAK TENTUKAN HALA TUJU PAKATAN RAKYAT SERTA MAU PAS AKUR SAHAJA KEHENDAK DAN PANDANGANNYA .. DIANGGAP KINI SEBAGAI PEMBULI PULA DALAM PAKATAN RAKYAT... DAP BOLEH NAFI TETAPI ITULAH PERSEPSI YANG TERBENTUK KINI.

BILA SUDAH TIDAK MENUNJUKKAN RASA HORMAT SESAMA SEKUTU MAKA APABILA RAKAN YANG SELAMA INI MENDIAMKAN DIRI DIANGGAP SEBAGAI MUDAH UNTUK DIRATAH MAKA APABILA DIASAK HINGGA KE DINDING SUDAH PASTI AKAN MELAWAN BALIK.

DAP JANGANLAH BERSIKAP DAN BERLAGAK TERLALU SOMBONG, ANGKUH DAN BESAR KEPALA... PERLU ADA SIFAT TOLERANSI SALING HORMAT MENGHORMATI DASAR DAN PRINSIP PERJUANGAN KAWAN DALAM GAGASAN.

RASA HORMAT TIDAK BOLEH DIPAKSA TETAPI PERLU DI PEROLEHI.


KEBENARAN ITU PAHIT .. KEADILAN ITU PERIT ... PERJUANGAN ITU SAKIT... RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH .. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DI TOLAK.

45 comments:

  1. aku rasakan PAS lebih baik keluar dari PR, nak harapkan PKR sokong Hudud puuii, DAP dan PKR 2X5 aje,

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tanpa PKR...PAS hanya boleh menang di Kelantan aja. Tanpa DAP dan PKR...jangan harap PAS boleh menang satu kerusi pun di Perak dan Selangor...itu kenyataan yang PAS kena terima....Jangan jadi kaki buli.... Bawa orang dulu kepada Islam...jadikan mereka orang yang bertakwa....amal Islam secara total....bukan hanya bela janggut dan hijab.......Kalau orang itu dah benar Islam dan takwa...tak payah2 hudud2....mereka takut Allah SWT bukan takut kepada hakim2 dan polis2 Hudud.....kalau iman orang Islam betul....bila buat salah dan dosa....dia sendiri yang menyerah diri minta dihududkan....
      Wahai orang PAS...sedarlah Malaysia belum layak lagi jadi Negara Islam....dari segi amalan orang Islam....Malaysia hanya Negara Islam Fasik dan kufur....tu sebab orang Islam sendri yang tak suka hudud

      Delete
    2. Termasuk kau lah yg xnk.......tanpa allah ilang terus ekkkk

      Delete
    3. Baru hangpa kenai dap, aku dap lama cakap, korang takpercaya, nak dakwak kpd dap kononnya, bagi nama2 glamur Khalifah Omar Abd Aziz, lah apa lah, porahhh. Haa sekarang baru tau . korang ingat boleh kaldaikan dap ke?? . sebenarnya skrg dap dan kaldaikan korang.
      korang semua seperti lembu yg berpecah dp kumpulan, dg senang di baham oleh singa2 lapar. lain kali jangan tengok tarian singa. tengok warisan2 melayu wayang kulit dll

      penyokong UMNO .

      Delete
    4. Hahaha....
      Hudud tak hudud kena menang pru14 dulu!!!! Dap tak setuju hudud itu betul sebab dap bukan party islam tetapi party perubahan . Pas juga tak salah sebab pas party islam namun hukum hudud harus dipersetujui dgn undian majoriti bukan semestinya dilaksana dgn paksa! Pr harus bersatu menang dan jadi kerajaan lepas itu baru berbicang dgn baik dgn cara yg terbaik. Sekiranya tak masih tak dapat kata putus biar rakyat majoriti buat keputusan dalam undian majoriti mahu atau tak hudud dilaksanakan.

      Delete
    5. who are we to say 'wait'?

      Delete
  2. Perkataan yg betul adalah elok pas sendiri keluar dari pakatan pembangkang bukannye dap sbb pkr dlm diam2 tu sebenar setuju dn sehaluan dgn dap ...pas x sedar2 lg ke?....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul ti Pas....join UMNO...boleh jadi kaya dan mewah dengan makan rasuah dan salah guna untuk mengumpul harta...yang best anak2 anta boleh meratah pantat artis2 Melayu...silap2 bermenantu artis yang dari tetek2 dari botox....siapa ynag tak bangga kalau anak anta setaraf anak Menteri US dan Eurpe yanga pagi petang berparti arak di Paris, London,Miami, Vegas dan Ibiza

      Delete
    2. yang nak join umno uncle hang lim kit siang la woiii

      Delete
  3. knp hadi tak laksanakan hudud diterengganu yg dah diperkenankan oleh sultan? hudud tak kan dpt dilaksanakan selagi bn menguasai persekutuan. hanya retorik pas utk dptkan undi melayu!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Xon pas nk raih undi berok plak...

      Delete
    2. Sokong PAS kerana agama. Apa masalah ko? PAS dari dulu sama. Yg rosak penyokong PKR yg menyamar konon sokong PAS.....

      Delete
  4. Maka "berebutlah" mereka laksana sekawan serigala pada kuasa yg disangka "pasti" akan diperolehi melalui proses PRU akan datang..demikianlah diperlihatkan betapa jelik nya kepimpinan PAS..yg sanggup "bertahaluf" hatta pada non muslim yg tidak sedikitpun berselindung pada niat dan matlamat penubuhannya yg jelas meletakkan mereka sebagai kafir harbi..Maha Suci Allahswt yg membuka tabir disebalik jual beli golongan yg begitu mabukkan kuasa ..sebagai sempadan bagi hambaNya yg mahu berfikir..inilah kepimpinan yg bakal memerintah jika kamu kekal pada sifat kufur pada nikmat yg dikurniakanNya pada bangsamu ...ingatlah wahai kepimpinan PAS ..saudaramu adalah UMNO atas "tali" yg paling kukuh yakni akidahnya dan susur galur bangsa yg sama..maka dampingi mereka kerana Allahswt..bersatulah kerana Allahswt..pimpinlah mereka kerana Allahswt..doakanlah hidayah dan keampunan buat mereka juga kerana Allahswt..kerana ada hikmahnya kenapa kuasa kepimpinan di atas tanah bertuah ini masih kekal kepada mereka..ingat manusia merancang Allahswt jua yg menentukan...berkait akan sifat dan tanda yg jelas pada halatuju non muslim dlm DAP..tiada akan mereka redha padamu walau kamu serahkan segala isi langit dan bumi padanya selagi kamu tidak menurut pada kesesatan mereka..kerana itulah intipati pada sifat kafir harbi..adapun kamu wahai kepimpinan PAS bukanlah kosong dadanya (tidak berilmu)..dan tidak juga terlalu hitam hatinya..maka apa yg menghalangmu dari kembali bertaut pada saudara seagama dan sebangsa denganmu?..apakah dengan rakan "tahaluf"mu itu bisa membuatkan kamu mampu melaksanakan syariat islam lebih baik dan lebih banyak daripada jika kamu bersama dengan UMNO kerana Allahswt..?ingatlah kasih sayang dan pengampunan Allahswt pada sekalian hambaNya melebihi dari kemurkaanNya...lebih mulia dan tinggi akan darjamu wahai kepimpinan PAS...andai kamu kembali bertaut pada UMNO walaupun tanpa habuan dunia (kuasa)…dari kamu bersama golongan kafir harbi walaupun kamu memiliki kuasa ...inilah ujian Allahswt...pada bangsa melayu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kamu isap apa.....

      Delete
    2. Sep umno xpayoh nak ckp sal agamo la bodo .sep mg ckp jah mcm imam mekoh hukum hakam hebat tahu belako tp dk sokong parti kuat rasuah hok berat lg pasal sosial ank mudo punuh ranoh wt hiburan mcm2 ulama tolok tepi.kalu nak debat sal nie sep budok sekoloh pun tahu.hangat2 taik kambing jah sep umno nie..

      Delete
    3. Unknown ini sorang lagi yg bangang mcm yg Najib katakan itu. Kalau hendak PAS bersatu dgn UMNO, sepatutnya mintalah pd Zahid Komedi kemukakan bukti Gred A Mat Sabu itu syiah terlebih dahulu barulah berbondong-bondong orang PAS akan bersatu dgn UMNO, bangang!!!

      Delete
    4. Mat Sabu dgn DAP sama.

      Delete
    5. hang berceramah apa ni.. melalut macam hisap ganja...0033...
      ceramah kpd butuh hang la....

      Delete
  5. DAP tetap DAP tak mungkin PR..semua angkara Anwar

    ReplyDelete
  6. Molek we woh on bak atah palo sep dap taik hanjing nie.baso nate kapir taik beruk.

    ReplyDelete
  7. Mungkin dap dh rasa majoriti cina ttp sokong dap dan majoriti melayu bersama anuwar kot....sikit2 lg tu pasma akan tlg topup dgn beratus ribu ahli pas yg dh tolak ulamak....wet dream mat saleh kata

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kapir cara kapir .pejuang islam usah gentar ngan perjuangan..biar la wet dream kata bapak kau .yang realitinya dh mampos nt akan disoal apa yg kite buat.

      Delete
  8. Ckap sal politik xabis smpai kiamat. Ade je cerite..dah la malas nak layan.. Baik aku tidur.. Hanisa..jom msk tidur syg..haha

    ReplyDelete
  9. PAS kan parti politik bahalol.

    Itu Fakta !!!!

    Otak2 pemimpin PAS semua standard bahalol tahap sampah. Nasib baik ada BRIM kalau tak ahli ahli PAS talde duit makan minum.

    PAS jenama gagal mana ada nilai ekonomi... Ahli ahli rata2 kerja gomen dapat gsji dari cukai business Cina.

    MB ini pun kalau duroh bujak gerai nak cari 1000/- sebln pun susah.

    Bahalol saja.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg bahalol to bapak kau sorg je sebab dia ade anak mcm kau.yg lapar wit brim to macai umno mcm kau je hanjing .org pas percaye rezeki pada ALLAH bkn dr umno celake.sekian trme ksih sila datang lg.

      Delete
    2. Kesian pd anon 01:35 ini, bangang sungguh. Jika PAS benar2 yakin rezeki pd Allah, lebih baik PAS keluar PR tak perlu kpd PKR & DAP tu. Bukankah ada Allah yg hanya PAS berserah nasib?

      Delete
  10. Yg paling baik sekali adalah PAS join UMNO sbb UMNO juga memperjuangkan Islam. Apa nak harapkan PKR yg pemimpin dan ahlinya ramai bukan Islam itu. Setuju dgn pendapat supaya PAS keluar PR.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku mmg benci dap .tp dap xprnah robohkan masjid rembat wit zakat .puteri umno rata2 islam rmbut merah bju seluar ketat itu n
      Blum lg cerite sal ekonomi..rembat wit rasuah sana sni .bapak yahudi di sanjung yg nawaitu nak g jihad msk jail .umno lg teruk dr dap kapir .ckp sal perjuangan islam konon pui ! Woi tlg bini kau potong bawang la bagus la .

      Delete
    2. Anon 01::59;
      Umno serang DAP dan PAS juga serang DAP, bukankah molek PAS join bersama dgn UMNO serang DAP? Jika PAS bersekutu dgn PKR, masakan PKR boleh di ajak bersama serang DAP?
      Kamu tu elok berkhatan sekali lagi supaya boleh berfikir dgn matang.

      Delete
    3. Kamu lagi elok g wt berkhatan lg sekali lagi elok potong terus konek kau .ajak bapak kau sekali .umno parti hanjing sampai mampos pas tak akan gabung ngan umno .baik dap pkr umno

      Delete
    4. Yg kamu pulak eloklah isap hadi punya biar sama2 stim pil kuda.

      Delete
  11. Kahkahkah
    kahkahkah
    gadoh bagai nak pecah kampong
    MELAYUUUU SEMUA BODOOOOO...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ooi UMNO tidak bodohhhhhhhhhhh
      Kalau bodoh macam mana nak merdekkan dp penjajahan dan memerintah malaysia selagi ada bbulan & matahari

      Delete
    2. Merdeka pun penjajah yg uruskn ...kahkahkah

      Delete
    3. Merdeka penjajah uruskan????
      Ape ke bodoh nye ko neeee...

      Delete
  12. Wa cina relek saja maaa..talak gadoh...
    melayu pas umno suma BODOOO..
    mayak kuat gadoh punya olang...

    tayarcar...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 09:25 - Tak kisah kamu melayu berlakon jdi cina ke atau kamu memang cina, aku setuju apa yg kamu kata.
      Pendatang asing kaya raya di Malaysia, Melayu yg kamu tegur tu masih merempat di negara sendiri. Pandai mereka bergaduh sama sendiri, berpolitik masih cara zaman batu. Mundur yg amat sangat daya fikirnya.

      Delete
  13. Kewajiban hukum hudud hanya tertakluk kepada orang yang beriman sahaja dan perlaksaannya tertakluk kepada syarat syarat serta hanya beberapa kesalahan yang tertentu. SOP asas perlaksanaan hudud diterangkan dalam Al Quraan adalah secara umum dan kaedah perlaksanaan perlulah dirangka oleh orang yang pakar dalam perundangan.Namun malangnya ramai orang yang mengaku muslim mempertikaikan hukum ini seperti mengatakan tidak adil,zalim,tidak sesuai,tidak mampu menyelesaikan jenayah,negara yang tidak melaksanakan hukum hudud lebih aman dsb.Analogi secara mudah ialah Allah menyebut solat itu boleh mencegah dari perbuatan fahsya dan mungkar...tetiba ramai yang bersolat tetap melakukan perbuatan fahsya dan mungkar..oleh itu adakah bermakna Allah,Al Quraan dan Rasul berbohong ? Apa ertinya seseorang itu menjadi atau mengaku muslim jika watak sebenar mereka adalah serupa seperti iblis yang mempertikaikan arahan Allah..kepada golongan kufur sememangnya itu adalah ciri ciri mereka yang menentang agama Allah..hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Persoalan yg bermain di fikiran rakyat sekarang ialah mengapa Kelantan sejak hampir 30 thn dibawah perintan PAS secara mutlak, tidak melaksana hukum HUDUD. Ada dikatakan perlaksanaan nya tidak dapat di lakukan kerana bantahan dp kerajaan pusat.
      APAKAH PAS LEBIH TAKUT KEPADA KERAJAAN PUSAT DP ALLAH?????

      Delete
    2. Halangan utama ialah walaupun umno berkuasa tapi tidak menggunakan kuasa bagi menghapuskan satu klausa toghut iaitu mana mana undang undang yang bercanggah dengan perlembagaan lord reid akan terbatal kerana klausa toghut tersebut mengatasi segala undang undang syariah bila dicabar dimahkamah sivil..Katakan pas hukum pesalah bawah hudud tapi umporno bawa pula kes ke mahkamah sivil maka secara otomatik hudud yang pas laksana akan terbatal..so apa pas boleh buat?..soal hudud berkaitan dengan manusia bukan setakat berkait dengan Islam serta Allah sahaja...Analogi secara mudah PAS kelantan ibarat seorang penyewa yang hanya pegang kunci satu bilik sebuah rumah dan pada rumah itu BN pula pegang kunci pintu utama,kunci tingkap dan kunci pagar jadi macam mana PAS nak masuk dalam bilik sendiri bila semua pintu masuk BN tutup dan kunci,sekat bekalan letrik.air,telefon dsb...kemudian siap dengan anjing serta pengawal berkawal...jika ceroboh akan ditembak jadi adakah penyewa itu perlu masuk membabi buta..Setiap langkah perlu kepada strategi ..sebagai contoh Rasulullah keluar rumah secara sembunyi sembunyi semasa peristiwa hijrah..jadi adakah bermakna Rasulullah lebih takut kepada kafir Quraish daripada Allah ? Sepatutnya semua umat Islam menyokong usaha PAS kerana sesuatu yang pelik bila ada orang Islam sendiri tidak suka atau benci serta jadi penghalang pada hukum agama yang dia sendiri anuti...

      Delete
  14. rasa hati ini uwes broken
    nemu kamu wes tak sobek sobek
    kang mas indehoy karo miss tukinem

    don’t alesan don’t many alesan
    i sudah know mas you bajingan suka jajan
    your wife ini minta di ceraikan

    endasku saiki uwes puyeng
    gara gara i think macem-macem
    ora peduli how do you how how
    iing penting jupe uwes seneng

    it’s oke wae mas
    it’s oke wae
    aku rapopo..aku rapopo..aku rapopo

    don’t comeback again mas
    don’t comeback again
    aku rapopo..aku rapopo..aku rapopo

    mas aku nyambut gawe, gawe kowe
    ayuku gawe kowe, awakku gawe kowe
    tapi, kenopo, kenopo, kenopo

    ReplyDelete
  15. Anon 12:54 - Cuba fahami lunas pemerintahan negara sendiri. Usah hentam kromo.
    Jentera pentadbiran negara ada 3 komponen iaitu Perundangan / Eksekutif / Kehakiman yg punya fungsi masing2 secara terpisah. Penjelasan terperinci baca Perlembagaan Malaysia.
    Negeri tak boleh tubuh polis dan tentera sendiri, itu kuasa Persekutuan. Sila rujuk Jadual Persekutuan, Jadual Negeri dan Jadual Bersama dlm perlembagaan.
    Contoh mudah: Pelaksanaa hudud di Kelantan tanpa persetujuan Pusat, agensi mana yg boleh kuatkuasakan tangkapan jenayah hudud? Pusat tak benarkan polis beri khidmat, penjara juga kuasa Pusat. Itu contoh paling kecil utk difahami.
    Bukan soal takut kpd Pusat drp Allah. Samalah kita patuhi undang2 jalanraya, ambil lesen buat apa kalau kita tak takutkan JPJ & Polis hanya takutkan Allah.

    ReplyDelete
  16. Jgn salah kn dap..org cina mmg mcm itu bila dia rasa kuat..yang patut di salah kn umnooo sbb waktu kuat dlu byk bagi kerusi,xcontrol rizab melayu..skrg ni bl dh lemah baru sedar melayu.tgk di bandar kaum mana rumah besar,kaum mana byk ada bangunan kedai..waktu senang dlu bkn nk kukuh ekonomi mlayu.xmustahil akn dtg,mlyu mkin xmmpu nk ada aset..trutama di bandr hnya mmpu beli rumah flat je

    ReplyDelete
    Replies
    1. Melayu yang salah..China pentingkan pelajaran supaya anak 2 mereka bijak dan boleh menjadi bos dan menjadi taukeh...Melayu pulak bodoh...fikir beranak banyak...supaya UMNO tetap kerkuasa atau boleh bagi duit bila ibu bapa dah tua...Melayu selalu nesihat kalau ada 10 anak...bila tua bileh cekau 2 ribu senang...pendidikan tak penting, anak Melayu sekolah sampai SPM atau kolej komunit sebab tak mampu....Akhir Melayu rugi sebab keangangan mereka....mereka tidak sedar, Melayu menjadi penyumbang kepada buruh murak kepada taukeh China..China terus kaya walaupun mereka minoriti

      Delete
  17. Tak cukup dengan banyak anak dan cucu Melayu tambah lagi dengan wak-wek Indon dan cicit Indonputra. Lama-lama sehingga sembah Ketuanan Banglayoo. Lalu Melayu terpinggir dari Chow Kit sampai ke pasar tamu milik pendatang haram belako. Gitulah lembik dan longlainya bangsaku Melayu sedang pendatang haram PATI tak pernah mengaku Melayu, dituduh pula Melayu mencuri budaya Indon. Hai Nasib bangsaku.

    ReplyDelete