KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Monday, 22 December 2014

PASARAYA TESCO JUAL HARGA LEBIH DARI DITETAPKAN PENGILANG/PENGELUAR PRODUK.




Omak Kau mendapat maklumat dengan bergambar memberitahu betapa Pasaraya Tesco Jitra Kedah katanya menjual sabun serbuk jenama FAB 800g melebehi dari yang ditetapkan oleh pengeluar/pengilang produk berkenaan.

Pengilang/pengeluar menetapkan harga produk tersebut ialah RM4.50 sepeket tetapi pasaraya berkenaan telah menjualnya kepada pelanggan dengan harga RM5 .. melebehi 50sen sepeket.

Harap kementerian yang Hasan Malek jaga sila ambil perhatian dan tindakan selanjutnya ... mohon janganlah keluar kenyataan gred semborono kalau rasa mahal jangan beli sebab pengeluar dah tetapkan harga maksimun mengapa perlu pasaraya berkenaan menjual lebih dari sepatutnya.

Pasaraya Tesco dalam masa yang sama perlu juga memberikan respon dan penjelasan demi pencerahan dan kebenaran.

Lazim yang terjadi pekedai atau pasaraya jual lebih rendah lagi bukan sebaliknya.

20 comments:

  1. Replies
    1. apakah anda seorang pemain togel ?
      sudah coba berbagai rumus tapi tidak berhasil.saya punya solusinya dengan angka ghoib dari saya anda bisa meraih kemenangan hari ini cukup anda bayar biaya ritualnya hub 085-312-703-488 ki joko

      Delete
  2. INI kena penyakit gang kajang move. Lebih Dari dua jawapannya satu. Mungkin Formula Pakar Pandan mareii.

    Kah kah kah orang yg biol macam TuLang Besi sukalah dekat golongan bodek lagi membodekkan ini

    ReplyDelete
  3. KERJA LANUN MATA SEPET

    ReplyDelete
    Replies
    1. Menyalahkan kaum lain...tesco milik siapa beb?

      Delete
  4. Anon 22.13 Cai Umporno bagi komen...

    Orang bincang lain tapi bagi komen merapu tahap jamban.

    Bagi la komen yang ilmiah supaya orang tau kita ni cerdik..

    ReplyDelete
  5. Dah tak cerdik nk buat cmne lagi.. komen pun malalut.. bodoh sejak azali...

    ReplyDelete
  6. Hahaha......
    Bodoh dan bangang punya omak kau!!!!!
    Kalau harga makanan atau barangan bolehlah kita bising .
    Ini sebuk sabun memang harganya diletak rendah tetapi dijual oleh kilang tinggi!!!! Kalau ikut harga yg di lebel maka untung penjual tak lebih dari sepuluh sen, cukup ke peratusan keuntungan ???? Maka omak kau bukan peniaga mana tahu harga datang harga jual, jadi selidik dgn teliti malah jgn selalu fikir peniaga suka letak harga tinggi bukan semua malah belanjanya besar bukan ribuan tetapi berpuluh ribu belanjar sebulan macammana cover. Jadi pembeli tak boleh fikir nak murah je....peniaga juga nak untung. Kalau kata kopi makanan mahal boleh diterima sebab kos rendah jual mahal memang untung byk!!!! Kalau suka nak cari kedai jual mahal tak payah susah2 gi KFC PIZZA MACDONAL semua jual mahal kenapa suka gi. Makan sana???? Kenapa tak bising!!!! Sebab tu saya kata omak kau sama bodoh dan bangang mcm macai!!!!! Memang bangang sebab tu omak kau selalu sy marah dan terjah sampai lumat.......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko ngong ke hapa. Beli borong lg murah dr harga sebenar pasaran. Suma brg mcm beras kat plastik tulis lebih tinggi drp harga jualan di kedai. Patutnya tesko jual harga lbh rendah dr harga tertulis di bekas sabun tu. Aku niaga aku tau la.

      Delete
    2. Hahaha....
      Kau niaga tetapi tak bijak macam nak niaga sampai baca tak faham???? Memang ada barang tertentu di lebih tinggi harganya tetapi sebuk sabun atau barang berkaitan memang sgt rendah peratusan keuntungannya, tak bermaksub semua!!!!

      Delete
  7. TESCO memang barang dia mahal. Dah lama tak masuk sana.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sokong, harga barang dia ikut suka nak letak harga.Pernah nak beli tomato soup jenama heinz, harga dulu RM5.60 tap2 naik jadi RM 9.99!.Gila dan penipu besar.Tau harga kat luar pasaraya yg tk berjenama hebat bolih jual RM5.20...

      Delete
  8. Tesco dh la mahal .jurujual plak tak comel .meyesal g cuci mata kt sna.taik hanjing

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau nak comel kau suruh le mak kau jdi jurujual kat sna.

      Delete
    2. Bukan ke mak kau tukang cuci tandas kat tesco?

      Delete
  9. Aku sokong aangat kata Tesco jual barang mahal daei Pasaraya lain. Aku dah lama tak beli barang kat Tesco memang cekek darah. Siapa yg shoping kat Tesco memang bangang

    ReplyDelete
  10. Aku akan cuba elak selagi termampu... dari beli barang barang penjajah2 dan zionis.... InShaAllah...

    ReplyDelete
  11. Ini semua pasal anwar tolak hudud .....dah banyak bala kini bertambah lagi....

    ReplyDelete
  12. Ooi yg harga rm5.00 tu ada bar code untuk di scan. macam mana nak scan kalau di lekatkan di rak ??. Lagipun kalau harga di barang lain dp di resit ko boleh buat lapuran kpd persatuan pengguna.

    ReplyDelete