KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Saturday, 27 December 2014

PDRM SAHKAN BERITA KEMATIAN 10 ORANG YANG LEMAS AKIBAT BANJIR DI DALAM RUMAH YANG SEDANG VIRAL DI MEDIA SOSIAL ADALAH PALSU.



KOTA BHARU, 26 Dis - Polis Kelantan menafikan khabar angin yang disebarkan menerusi media sosial kononnya 10 orang dipercayai mati lemas akibat terperangkap di dalam rumah di Guchil, Kuala Krai akibat banjir.

Ketua Polis Kelantan Datuk Mazlan Lazim turut menyifatkan sebagai berita palsu kononnya 40 pesakit di Hospital Kuala Krai mati akibat ketiadaan bantuan oksigen.

"Mesej-mesej (melalui aplikasi) WhatsApp yang tidak betul ini tidak
sepatutnya diviralkan kerana ianya akan memburukkan lagi keadaan. Sepatutnya mereka ini membantu mangsa-mangsa berkenaan," katanya kepada Bernama.

Beliau berkata polis akan mengambil tindakan sewajarnya terhadap mereka yang membuat fitnah dan cerita bukan-bukan itu.

"Pihak polis memantau perkara ini supaya ianya tidak menjadi masalah semasa banjir ini," katanya.

Beliau berkata pihaknya penyebaran maklumat tanpa memetik sumber sah merupakan kesalahan di bawah Akta Kanun Keseksaan.

Sementara itu Ketua Polis Daerah Kuala Krai, Supt Ab Rahim Che Ghani berkata pihaknya tidak menerima sebarang aduan berkaitan kedua-dua kejadian berkenaan.

"Jangan percaya kepada maklumat dalam laman sosial Facebook. Rujuk kepada polis untuk mendapatkan pengesahan," katanya. - BERNAMA

37 comments:

  1. tak payah nak kecoh2. pergi beri bantuan sana.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masa ni lah najib nak pi hawaii. Guan eng pulak pi israel. Tapi mana pi annuar dan hadi?.
      Ada siapa tahu?

      Delete
    2. Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan MBAH KABOIRENG dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi MBAH KABOIRENG dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan MBAH KABOIRENG meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan MBAH KABOIRENG kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik MBAH KABOIRENG sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja MBAH KABOIRENG DI 085-260-482-111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI















      Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan MBAH KABOIRENG dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi MBAH KABOIRENG dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan MBAH KABOIRENG meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan MBAH KABOIRENG kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik MBAH KABOIRENG sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja MBAH KABOIRENG DI 085-260-482-111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI

      Delete
  2. jgn pedulik ler sume tu en.polis...yg penting selamatkan dulu mangsa banjir tu.. yg ko pg heboh pasal wassup la..pasal viral la apa hal..profesional la ckt...

    ReplyDelete
  3. Terima kasih Omak kerana telah menukarkan tajuk logo kepada yang lebih positif

    KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

    Penyokong kebenaran

    ReplyDelete
  4. Adun meru hina mangsa banjir.....buat gimik bifoh macam gampang bodoh puak PAS ini...patut kena hudud adun bangkai PAS ini...puiii....

    ReplyDelete
    Replies
    1. bapak ko tu lagi gampang

      Delete
    2. PM haram jadah berseronok sakan dengan penyokong Israel totok main golf!

      Delete
  5. Budak gampang dari meru tu patut di hudud pasal menghina mangsa banjir....gampang bangang PAS nih.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Budak gampang mana dari Meru? Sapa budak gampang parti PAS ni? PAS ni bila nak reti2 tingkatkan taraf hidup rakyat? Takan harap tesco dan kb mall tu jer org nak keje? Sistem perparitan dan saliran pun taknak ambik tau. Asik ceramah politik je tau. Bekalan air kotor dah bertahun takde upgrading. Kebykkan semua ambik air RO filter. Kene laa jaga kebajikan rakyat negeri gak wahai parti PAS.

      Delete
    2. PM haram jadah sedang berseronok sampai tersengih-sengih main golf dengan Obama!

      Delete
    3. Umah aku x pernah pakai RO water.. bersih je air nya.. hidup je aku ni.. nenek aku pun smpai umor 90.. sihat je lgo skang ni.. nmpak sgt x pernah pgi kelantan.. simpan skit bangang ko tu..

      Delete
  6. keadaan dah cukup kritikal khabar angin hanya menambah buruk. buang kelaut kejap beza politik sama2 bantu bukan sama2 sama naik nak tunjuk masing2 lebih prihatin dari yang lain. Allah Maha Mengetahui maka bantulah demi Allah dan saudara2 kita disana...

    ReplyDelete
  7. Yang ada aset pun dah mati kutu.air kuat la angin kuat la.aset mungkin banyak tp hakikatnya banyak yg x ada enjin.dah namanya perompak berlesen.hee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju aset tentera polis dan agensi penyelamat lain semua dah usang sebab tak menjadi keutamaan pakai puluh2 tahun pun ada

      Delete
  8. Dah tau kelantan banjir tiap2 tahun kerajaan PAS tsk petnah buat sesuatu pun....asyik ceramah...kutuk orang...kafir ksn orang...cari salah orang lain. ..maki hamun dan fitnah siang malam ....ikut perangai yahudi aljuboori...jom ubah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kami akan ubah pm..kenapa pula nak ubah pembangkang...n elok lah di ubah pemerintah negara yg tak pandai memerintah....ambil contoh pendatang tanpa izin pun tak mampu nak bendung... asyik kompol harta utk diri pemimpin sj... ingat harta boleh beli ALLAH ka.. bodoh selamanya ikut acuan umno..

      Delete
    2. Yang PM main golf dengan Obama tu bukan menyokong Yahudi ke? Kalau tak sokong apasal terhegeh-hegeh nak main golf dengan Obama?

      Delete
    3. PAS hnye pndai ckp, fitnah, mengeji, buat lgsung xtau. Karat hijau sbelum ko nk ubah PM, ko ubah dulu pemimpin PAS. Laknatullah. Ape yg PAS buat dgn duit peruntukan setiap tahun beratus juta. Kmana duit tu pergi? Dh smemangnya Kelantan stiap tahun akn mngalami banjir tp lgsung xde tindakn dr Kerajaan PAS. Kau nk ckp ape skarg ni karat hijau. Memang berkarat kau n pemimpin PAS. Suke2 caci ALLAH, suke2 hina RASULULLAH.. itu yg dinamekn pimimpin? MURTAD nauzubillah. Tolak PAS selamat AKIDAH.

      Delete
    4. Kikikikiki nampak sangat hadir kuliah fardu ain sj anon 0327. Mungkin tak pernah berhujah dgn ustaz2 yg mengajar.

      Delete
  9. Jom ubah ....aljubori altantuya guna APCO yahudi sebagai penasihat Macai umngok tetap buta tuli dan bangang...macam Anon 17:46

    ReplyDelete
    Replies
    1. APCO adalah kroni Najib. Najib yang main golf bersama Obama! Najiblah penyokong totok Israel yang sebenar! Yang suka main bontot adalah juga Najib! Jangan nak spin fakta ini!

      Delete
    2. 00:54..Yg paling suka di jubor adalah bapak kau sampai jubor bapa kau senget dan hitam mcm jubor negro africa! Jangan nak spin fakta ini!

      Delete
  10. Maaf sy nk mencelah...pd pendapat sy bknya kerajaan negeri tidak ingin membaik pulih tetapi tidak dapat peruntukan dr kerajaan pusat. Hasil kerajaan negeri pun dikawal oleh kerajaan pusat. Jadi tidak wajar menyalahkan pihak negeri. Lagi satu..keadaan banjir di sana masih akan teruk walau ada perparitan di buat kerana banjir kali ini sgt luar biasa. Pastinya ujian dr Allah. Minta semua tidak mengeluarkan pendapat negatif...takut dlm kata2 menyatakan tidak redha dgn ujian Allah. Wallahualam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak cari duit kena belajar. Suruh MB ko datang berguru dg bekas MB selangor. Pasal dunia pun kena tahu juga bukan dok main pegang biji tasbjh saja. dan takbirrr saja.

      Delete
    2. Sombong lagak ko 22:11, ko ingat dunia ni duit segala galanye, bekas mb selangor mane satu ko nk rekomen anak si toyo tu ke, bagus lh tu....kahkahkah

      Delete
    3. MB Kelantan kena tanya rahsia menabung dari rosmah...dengan bapa cuma peon gomen...boleh simpan juta2 untuk beli cincin, beg tangan, jam tangan, berlian dan intan permata...atau Khir Toyol...bapa cuma kerja bendang...boleh beli rumag banglo juta2....insya Allah bila banjir nanrti tak payah minta bantuan,...keluar duit tabbung

      Delete
    4. Anon 00:25, gua caya sama lu! Kah! Kah! Kah! Marilah belajar dari Makcik Rosmah! Kah! Kah! Kah!

      Delete
    5. Rosmah guna tabung ayam ke...tabung BADAK? heee

      Delete
  11. Umah tok guru dah hanyut ke belum....kikiki......umah rakyat org klantan kena bantu...klu umah tok guru hanyut biar kan jer....jangan tolong.m.mkiki...perangai prmimpin pas semua mcm perangai adun meru....puuiii

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ape le busuknye hati ko ni...ko islam ke?...ko teruskn lh hajat ko tu demi memuaskn hati ko yg dh sakit x tentu pasal2 tu...jgn rosak iman ko dh lh...

      Delete
    2. Org yg caci ALLAH dan hina RASULULLAH ditafsirkn MURTAD. Org MURTAD tidak wajib dibantu. Biarkan saja dia mati.

      Delete
    3. 3.30 ko ni cakap ikut hati ko yg sakit, mental dn rohani ko jelas nampak dh rosak teruk ...kesian ko...

      Delete
  12. Polis kat Malaysia nie boleh percaya ke? Macam nak cover up aje. Biasanya kalau yang mati dalam tahanan mestilah kes kena pneumonia. Kalau kes kena tembak mati mesti ada parang, senjata dan mereka tembak dulu. Inikan mangsa banjir?

    ReplyDelete
  13. Anon 22.11.....haramjadah punya pemimpin pas...ingat pas ingat syiah....
    sekor lagi pemimpin PAS timb mentri besar klantn nik amar gila ceramah di kluang sama bangang haramjadah dengab adun meru gila babi gimik politik....mangsa banjir perlukan bantuan perangai pemimpin pas macam haramjadah.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. O8:02 ko bukan Islam, x kire lh ape agama ko tp sbg manusia ko jelas seorang yg x sihat pemikiran ...kesian

      Delete