Thursday 18 December 2014

RAKAMAN GAMBAR KUCING DIGANTUNG TERSEBAR DI ALAM MAYA.


Omak mendapat kiriman gambar menunjukkan seekor kucing digantung ditiang yang lazimnya digunakan untuk menyangkut sangkar burung.

Alasan apa kucing berkenaan dipelakukan sebegitu rupa tidak diberitahu, begitu juga lokasi dan tarikh kejadian.

Apalah sangat kesalahan kucing itu sehingga diseksa dan dizalimi sedemikian rupa.

13 comments:

  1. Imam Bukhari meriwayatkan dari Ibnu Umar dari Nabi bersabda, “Seorang wanita masuk neraka karena seekor kucing yang dia kurung sampai mati. Dia masuk neraka karenanya. Dia tidak memberinya makan, dan minum sewaktu mengurungnya. Dia tidak pula membiarkannya dia makan serangga bumi.”

    ReplyDelete
  2. Boleh jadi kucing tu dah ngap burung merbuk dia ....hukum gantung hingga mati mandatori hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang tiang tu tempat anggok burong tekuko, tapi kucin tu dah baham burong tu, sebagai ganti itulah kucing kena bertanggongjawab mengambil alih tempat burong tu. apapun tabik lah kucin berani buat berani tanggong

      Delete
  3. Zalim btol sapa yg melakukan perkara mcmni-tak guna jadi manusia-for every action will be reactionn

    ReplyDelete
  4. Antenna Parabola tu sapa punya?

    ReplyDelete
  5. Celaka punya manusia.kalo kucing tu ngap burung dia pon dah burung tu makanan kegemaran dia...jagalah burung tu elok2...kurung burung pun dah dpt dosa...gantung kucing burung tkleh idop balik...dosa berlipat ganda...manusia jahil!

    ReplyDelete
  6. Puak tu.... anak ayam baru menetas pun dibakar hidup2 ... tak ingat dulu masa harga ayam jatuh terus??

    ReplyDelete
  7. KUALA LUMPUR 24 April - Tiga pertubuhan pengguna hari ini mendesak kerajaan menggunakan peruntukan undang-undang bagi menyelamatkan sembilan juta anak ayam daripada dibakar oleh penternak minggu depan.

    Gabungan Persatuan Pengguna Malaysia (FOMCA), Persatuan Pengguna Pulau Pinang (CAP) dan Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM) menegaskan, langkah yang dirancang oleh para penternak tersebut kejam dan mereka yang melakukannya harus didakwa.

    Jika tidak, tegas mereka, tragedi hitam yang menyaksikan berpuluh ribu anak ayam dibakar pada tahun 1980-an akan berulang.

    Dalam pada itu, Pengerusi Bahagian Ayam Daging, Persekutuan Persatuan Penternak Malaysia (FLFAM), Tung Ah Lan memberitahu mereka tetap akan membakar anak ayam itu kecuali import daging ayam dibekukan serta-merta bagi mengatasi lambakan bekalan ayam di pasaran.



    ReplyDelete
  8. Mungkin kencing tu dah calar kan batu nya.. Perangai manusia yg ni lebih teruk dari natang.

    ReplyDelete
  9. blaku di sibu sarawak ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete
  10. dh kena penjara dan denda 50k..��

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...