Sunday 21 December 2014

KJ DIKATAKAN NAIK ANGIN SATU BADAN DENGAN PERANGAI BEBERAPA AHLI PARLIMEN BELIA MALAYSIA YANG BERLAGAK BERLEBIH-LEBIHAN TIDAK SEDAR DIRI.




Omak Kau dapat maklumat daripada sumber yang boleh dipercayai ...antara pengisian kemarahan KJ di whatsapp group adalah seperti berikut:...

"Saya minta Saudara Ezlan buat group ini untuk memudahkan komunikasi antara saya dan APB.
Saya tak perlu ingatkan semua APB tentang apa yang telah berlaku sejak beberapa hari yang lepas.
Walaupun hanya segelintir kecil sahaja, kes2 tersebut telah merosakkan nama PBM keseluruhannya.

Saya sebagai menteri bertanggungjawab ada dua pilihan. Either I humiliate all of you publicly by posting a strong teguran in my public FB page. Or I advise in private to look after your reputations. Kali ini saya pilih untuk memberi nasihat secara dalaman. Nak jaga maruah APB.

Tapi ini kali terakhir.

Saya dah cakap dah jangan poyo. Saya dah cakap dah jangan lebih2. Ini apa? Ya, memang seorang dua sahaja yang buat perangai tapi ingat saya tak dapat laporan yang lain? Perangai mengada2, demand sana sini, asyik minta 'kebajikan'.

Tolong lah sedar diri sikit. Perangai segelintir APB berjaya menjadikan PBM sebagai satu laughing stock. If you want to be a laughing stock please continue dengan cara poyo ni semua.

Saya nak bagi tahu, saya Menteri pun tak pernah pakai emblem Menteri. Zaman MP biasa pun tak pernah pakai. Saya tak pakai sebab itu semua poyo. Gelaran pun saya tolak banyak kali.

APB ni dah perangai macam typical feudal mentality. Belum apa2 lagi berlagak. Ini perangai orang yang akan lobi untuk dapat jadi Datuk bila dewasa nanti. Bukan sebab deserving atau merit tapi atas mentaliti feudal.
Tolong lah sedar diri sikit. APB bukan seperti wakil rakyat biasa. Bawa diri cara humble. Jangan merosakkan institusi APB.

Oh, dapat permintaan sponspor futsal terus perasan jadi wakil rakyat? Saya dah bagi tahu, cakap pada mereka "Itu bukan tanggung jawab APB." Susah sangat ke? Atau memang nak berlagak?

Saya seorang yang very patient. Tetapi bila kesabaran saya diuji, saya tidak menjadi nice guy atau menteri 'santai' lagi. I will be your worst nightmare.

Tak perlu nak jawab dengan alasan bagai kepada mesej saya ini. Kalau nak mengumpat buat dalam private message sesama sendiri. Saya dah dengar semua alasan yang diberi.

Jangan ingat saya lahir semalam.

Tahniah. Daripada saya nak bagi lebih tanggungjawab kepada APB and treat you like adults, sdr-sdri semua telah berjaya menampakkan tahap kematangan APB yang ada di level yang amat rendah. Orang gelakkan PBM di media sosial tau? You are a laughing stock. Congratulations."

Mohon respon benar atau tidak ini yang diluahkan oleh KJ dalam suatu grup tertutup WhatsApp.

17 comments:

  1. Mentality, sikap, budaya bn, ke mne tumpahnye kuah kalu tidak ke nasi ...kahkahkah

    ReplyDelete
  2. eja maktab pun tak betoi

    ReplyDelete
  3. mentality UMNOOOOOO hahahaha ambik kau

    ReplyDelete
  4. Ha ha ha ha si POYO memPOYO lebih2 kat bakal POYO2. Ha ha ha kalau nak jadi macam siPOYO yang membebel nie kena jadi POYO dulu. Itu yang bakal POYO nie dok buat.Ha ha ha ha tak kan terlupa asal usul kot Beruk POYO oiii. SARKIS !!!


    ReplyDelete
  5. Memang poyo berlagak lebih.. tu nak jadi gangster berlesen lah tu!! Apa tujuan di ujudkan APB ni pun entah!! Nak menolong rakyat ke lagi nak memeras rakyat.. Mana dapat peruntukan pun tak tahulah.. Patutnya kok berlebihan duit tu salurlah pada belia2 yang betul2 memerlukan.

    ReplyDelete
  6. Tertunggu tunggu kemunculan parti politik melayu yg fresh yg boleh membakul sampahkn umno, pkr dn pas....

    ReplyDelete
  7. anon 11.20 dari Perkosa ke...keh, keh

    ReplyDelete
  8. Tak, dari Isma...suci dan menyucikan

    ReplyDelete
  9. 12:16 dn 12:18 aku bukan dr pekosa ke, isma ke, pukida ke, smua ngo2 hampeh ni duduk bwh telo umno...pasma lk bwh telo pkr ...aku nk tunggu parti yg 100% perjuangkn bangsa melayu, pemimpin dr bangsa melayu asli yg betul2 amanah...aku nk saksikn umno, pkr dn pas dibakul sampahkn....sori bro jgn marah ye ...itu dh masing2 punya pilihan hati ....hihihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku dh tau parti yg sesuai utk itu ialah....Parti Bontot Mak ko...ahhaaaa

      Delete
  10. KJ belum terlambat utk tapis APB yg poyo ni..pecat saja..habis cerita.. Gua pun nak tgk sejauh mana keberkesanan APB ni.. X kan tergendala separuh jalan..

    ReplyDelete
  11. APB ni dilantik atas kapasiti apa sebenarnya. Banyak benar group yg diwujudkan dlm BN. Entah apa2. Anggota Parlimen yg ada tak berkemampuan dah ke? Belum apa2 dah tunjuk perangai tolol, mcm ni je ke tahap manteliti ahli/anggota yg ( terpilih? ) dilantik oleh menteri oxford. Pecat je lah, buat malu BN tak pasal2.

    ReplyDelete
  12. Anon 11,20 dan 12.56...kat kubur nanti tak ada pun soalan perjuangan bangsa melayu...markah tambahan sebab berjuang untuk melayu pun tak ada

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko dh pernah masuk kubur ke dn dh pernah jwb soklan kubur ke...hihihi

      Delete
  13. Buat kepala but.. apala APB ni diujudkan? Wakil rakyat @ ahli parlimen sediada pun ramai yang gagal lunaskan tanggungjawab...inikan budak2 poyo lagi sengal yang jadi ahli parlimen buat-buat... macam main pondok2 punya APB! Atau mungkinkah APB ni medan melatih belia untuk jadi bangang dan kaki rasuah pada masa depan bila melihat apa yang berlaku ini? Aku tak tahan tengok emblem dan ada SUSK lagi untuk tulis surat dengan bahasa lintangpukang! Bodoh yang tak boleh didakwa!

    ReplyDelete
  14. BERLAGAK BERLEBIH-LEBIHAN TIDAK SEDAR DIRI.
    memang kakas ni suka tak sedar diri, minum sekole dia mabok TIDAK SEDAR DIRI macam minum 5kole

    Ni memang budaya dorg, payah kita nak tolong, kalu dia mabok sampai menghalang pengguna jalan, kira terajang masok longkang je lah

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...