KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Tuesday, 23 December 2014

LANTAI KOMPLEKS KDN JALAN DUTA YANG MASIH DALAM TEMPOH JAMINAN RETAK TERUK.



Orang ramai yang berurusan di Kompleks Kementerian Dalam Negeri (KDN) di Jalan Duta di ibunegara hari ini terkejut apabila lantai seluas sembilan meter persegi di ruang legar bangunan itu mengalami keretakan.

Penolong Pengarah Operasi Bomba dan Penyelamat Kuala Lumpur Azizan Ismail berkata kejadian itu berlaku kira-kira 3.30 petang itu dipercayai akibat perubahan suhu tanah di bawah kawasan lantai itu berikutan perubahan cuaca.

"Beberapa anggota dari Balai Bomba dan Penyelamat Sri Hartamas tiba di kompleks itu  pukul 4.11 petang untuk membuat pemeriksaan dan mendapati bangunan itu masih selamat untuk digunakan," katanya dalam satu kenyataan.

Beliau berkata bangunan itu masih dalam tempoh jaminan kontraktor pembinaan selama lima tahun.

"Bangunan ini baru empat tahun diduduki dan berdasarkan temu bual dengan pegawai KDN, kami dimaklumkan pihak kontraktor akan membaiki kerosakan tersebut," katanya.

- Bernama

19 comments:

  1. Pak sarip skng dgar cite kije dgn mjlis bandaran klang .keje dia tembak burung gagak .btol ke tak .tah la .

    ReplyDelete
  2. Ni misti indon punya kerja nih....
    Buat kerja tak serius sambil isap gudang garam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Indon to mesti dh dpt ic utk pru14 nt .sebab to keje tak fokus .setan btol umno nie.!

      Delete
  3. cer tengok kontrektor dia. Melayu ker cina?
    huhuhu

    ReplyDelete
  4. Kawasan ini merupakan satu kawasan sekolah bagi kanak-kanak lelaki. Semasa pendudukan Jepun, ramai askar-askar British disiksa dan dibunuh di sekolah ini terutama di ruang bawah tanah. Banyak kejadian kerasukan di mana para pelajar akan berkelakuan pelik dan ganas yang boleh mencederakan orang di sekelilingnya. Ini dikaitkan dengan banyak roh yang berkeliaran dikawasan tersebut.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Di depan sekolah ini ialah asrama lelaki. Mereka menggunakan bilik darjah di sekolah untuk mengulangkaji pada waktu malam. Ada murid yang hendak mengambil peperiksaan mengulangkaji hingga malam di bangunan lama sekolah itu iaitu berhampiran dengan kolam air. Di situ apabila malam memang selalu kedengaran seperti orang berjalan sambil menyeret rantai di kaki. Orang kata di bangunan lama dua tingkat itulah tempat tentera jepun memancung kepala tentera inggeris.

      Delete
    2. sebelah kirinya ada satu lorong tapi tidak siapa pernah tahu lorong itu sampai ke mana. Dulu tahun 1970-an ada pasangan remaja masuk lorong itu untuk melakukan projek tidak senonoh. Siangnya cikgu yang kerja di sekolah itu jumpa pasangan lelaki duduk bawah pokok mangga sambil pegang pisau. Pasangannya yang perempuan pula ada tergantung di atas pokon mangga. Yang perempuan makan mangga.

      Delete
    3. antara punca majalah mangga diharamkan - Ekoran gambar aksi peluk Stacy Angie bersama adiknya, Chaq ketika menghiasi muka depan Majalah Mangga, Fatwa difahamkan telah mengambil tindakan untuk mengharamkan penerbitan majalah tersebut kepada umum.

      Berikut ialah kenyataan ringkas Mufti Kedah berhubung pengharaman itu - "Mana-mana penerbitan yang mempamerkan wanita-wanita ataupun lelaki yang mendedahkan aurat hukumnya adalah haram kerana bertentangan dengan kehendak syariat. Oleh itu dicadangkan supaya Bahagian Kawalan Penerbitan Kementerian Dalam Negeri (KDN) menangani isu ini dengan lebih efektif."

      Delete
  5. Ptutlh retak kat situ, myat tntera british dlu dh reput maka tnh mendap lah. Logik gak kan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Suatu ketika dahulu, pernah terjadi seorang lelaki yang berusaha mencari emas di sebuah terowong menemui ajalnya apabila terowong tersebutruntuh. Lebih menyayat hati, mayatnya tidak dapat dikeluarkan atas faktor keselamatan pegawai bertugas. Ini yang orang ramai sedang mencari. Emas. Harganya sentiasa meningkat, jika turun pun sedikit. Jadi tidak hairanlah ada yang sanggup mencari emas biarpun terpaksa bertarung nyawa.

      Delete
    2. Jadi tidak ramai orang yang meletakkan kereta di kawasan itu. Dipercayai bahawa tingkat bawah pejabat lama itu ada sebuah terowong menuju ke tempat pembuangan mayat tentera british. Sebelah lagi terowong menuju ke bilik menyimpan emas. Jika malam hari, orang selalu melihat ada hantu jepun memakai selipar tetapi tidak berkepala berkawal di pintu masuk bangunan itu. Untuk mengelakkan perkara yang tidak diingini, pengetua telah mengunci pintu masuk ke terowong itu dan mengupah bomoh siam untuk mengaji seekor jin mengawal pintu tersebut.

      Delete
    3. Sekarang ni, kalau kita pergi ke singapura, tempat ini terletak di sebelah kiri jalan menuju ke Orchird Road. Kalau hendak menuju ke sekolah itu, berhenti di lampu merah simpang tiga Orchird Rd dan belok kanan ke Glochester Road. Sekolah tu sekolah lama dan menjadi tempat tentera jepun menghukum tentera british. Cuba tanya guard di situ, di mana bilik pentadbiran dan lorong ke tempat simpanan emas jepun itu. kalau anda bernasib baik, mungkin guard berbangsa Nepal itu akan menunjukkannya kepada anda. Jangan lupa bawakan pengawal itu rokok Semporna satu katun untuk memudahkan urus niaga.

      Delete
  6. Kucing i baru je mati kak. Its so hurt me & the whole day i nagis mase on job. Mne tak nye, kcing tuu i syg gila.. i nak shre 1 thing bout cat, kalau kucing tuu kncing bdarah/ anus dy mgluarkn drh.. that is batu krang. It so criticl kalau dh fully blood mse dy kncing. Perut kcing tuu pun akn rasa ad something yg kras kt perut dy.. so,masa tuu takk tahu laa bleh dok vet slmtkn ke takk. Sbb kucing i dh smpai thap mcm tuu, dok pun tak bleh slmtkn. Im so sad till now :'(

    ReplyDelete
    Replies
    1. hang potong, kasi goreng dan masak tiga rasa

      Delete
  7. Betui la jaminan pihak kontraktor tu.5 tahun selamat diduduki, skang da 4 tahun.setahun lagi korang taulah apa nasib bangunan tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sambal Belacan merupakan salah satu perasa makanan semulajadi yang boleh menyebabkan kita menambah makanan tengah hari atau malam berkali-kali... ditambah lagi  kalau ada ikan bakar dan juga ulam-ulaman. Aku dulunya tak suka sangat dengan Sambal Belacan ni coz rasanya yang amat pedas dan cara penyediaannya yang amat rumit...

      Delete
  8. Cuba teka sapa kontraktor utk projek kerajaan ini? Adakah kontraktor ini berbangsa melayu pekat umnoo

    ReplyDelete
    Replies
    1. Umno celake .itu la jawapannya ! Taniah anda bru memenangi poster kereta bmw X6 !

      Delete
  9. Petai dan jering ditanam daripada biji. Sebanyak 3-4 biji benih ditanam di dalam beg plastik berukuran 15 cm x 25 cm. Hanya pilih satu anak benih yang subur sahaja selepas percambahan.

    Campuran tanah di dalam beg plastik mengandungi 2 bahagian pasir, 1 bahagian baja asli reput dan 1 bahagian tanah lapisan atas.

    Berikan naungan daripada cahaya matahari terik dengan menggunakan daun kelapa pada peringkat permulaan menanam. Kurangkan lindungan berperingkat-peringkat sehingga ditanam ke ladang. Anak benih ditanam di ladang apabila lebih kurang 15-20 cm tinggi.

    ReplyDelete