Tuesday 30 December 2014

LAGI BERITA YANG MELIBATKAN PESAWAT AIRASIA, KALI INI MELIBATKAN AIRASIA ZEST YANG TERGELINCIR DI FILIPINA.

 


Filipina, 30 Dis - Sebuah pesawat AirAsia Zest bernombor pendaftaran Z2 272 hari ini dilaporkan tergelincir di lapangan terbang Kalibo, Filipina petang tadi.

Bagaimanapun, kesemua penumpang di dalam pesawat tersebut dilaporkan selamat dan telah dikeluarkan dari pesawat terbabit.

Menurut laporan, keadaan cuaca yang buruk serta gangguan pada sistem pesawat menjadi punca pesawat tersebut tergelincir.

Menurut Jet Damazo Santos, seorang jurnalis dari Rappler Indonesia, penumpang dikeluarkan dari pesawat tersebut menggunakan papan gelongsor kecemasan.

"Enjin dimatikan dengan segera, kami diberitahu untuk meninggalkan beg dan keluar dari pesawat dengan kadar segera", katanya melalui akaun Twitter.

Gambar peristiwa telah dikongsi oleh beliau yang menggunakan akaun Twitter dengan nama @jetdsantos. Beliau \ adalah salah seorang penumpang yang terbabit dalam kejadian tersebut.

3 comments:

  1. Dia macam nih....kalu ada kes rogol, lepas tu asyik jadi kes rogol berturut2. Kalu ada kes culik, lepas tu kes culik akan dilapor berturut2. Kalu ada satu kes bas terbalik, lepas tu ada saja kes bas terbalik berturut-turut. Macam tu lah biasanya.

    Aku pun tak faham la kenapa fenomena seperti ini boleh berlaku.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itulah yg dinamakan bersiri. Bila filem seram mendapat sambutan producer yg lain pun ikut bikin filem seram. Bila Mahathir mula buat fitnah, habis semua macai pun buat fitnah. Samalah juga, bila pemimpin Umno makan rasuah, lembu boleh duduk kondo. Pendek kata banyak lagi siri yg ada, mengalahkan siri Nada Cinta.

      Delete
  2. change now save malaysia..!!!

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...