KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Tuesday, 16 December 2014

KALAU SEMUA DAH TIDAK LAYAK SIAPA YANG SEBENARNYA LAYAK DIHATI TUN???????




Siapa sebenarnya yang layak Tun?

Dalam sejarah pemerintahan Tun Mahathir, tidak dinafikan beliau adalah pemimpin yang banyak memberi sumbangan dan berjasa pada negara. Selama lebih 22 tahun menjadi Presiden UMNO dan Perdana Menteri Malaysia, sudah pasti mau tidak mau suka atau pun tidak kena akui bahawa Tun Mahathir telah banyak melahirkan pelapis-pelapis ‘pemimpin masa depan’ untuk menggantikan beliau.

Dari ahli parlimen, timbalan menteri, menteri besar, ketua menteri, menteri penuh hinggalah ke timbalan perdana menteri, semuanya telah dilatih, dididik dan diajar oleh Tun sendiri untuk mewarisi kepimpinan negara. Tidak ketinggalan juga tokoh-tokoh korporat ‘bail-out’ yang dilahirkan dengan kekayaan peribadi bernilai ratusan juta sehingga ada dikalangan yang bergelar antara rakyat Malaysia yang terkaya.

Apa yang pelik lagi menghairankan ialah, kesemua pemimpin yang dilatih Tun ini nampaknnya masih tidak sempurna di sudut kanta mata Tun. Ada sahaja yang tidak kena dan berkenan dihati.

Apabila mereka sudah bersedia untuk mengambil-alih tampok pemerintahan, akhirnya mereka di jatuhkan oleh Tun sendiri. Apabila ada diantara mereka yang sudah mengambil alih, Tun sekali lagi menjalankan gerak-kerjanya untuk menjatuhkan pemimpin tersebut.

Bermula dari zaman Tun Musa Hitam, Tun Ghafar Baba, kemudiannya Abdullah Badawi dan terkini Najib sendiri tidak terkecuali menjadi mangsa Tun.

Najib juga adalah antara menteri di zaman Tun dan dididik oleh Tun sendiri. Dikenal pasti oleh Tun sendiri sebagai pemimpin yang layak untuk mengemudi negara.

Rakyat kini tertanya-tanya, sebenarnya siapa yang layak di mata Tun? Adakah Tun masih merindui dan mengharapkan agar yang pernah mendapat jolokkan anak emasnya (blue eye boy), Anwar Ibrahim yang terpaksa beliau dengan rasa berat hati pecat atas alasan pelbagai salahlaku?

Atau mungkin darah dagingnya sendiri yang tumpas merebut salah satu jawatan Naib Presiden UMNO.

Lagi sekali rakyat melontarkan persoalan ... Siapa sebenarnya yang layak Tun??????

22 comments:

  1. Org tua ni sebenarnye ade sejenis penyakit hati yg merasakn dirinye adalah the best among the best, tu lh pasal dia ni jd mcm tu. Begitu jugak dgn seteru dia si anwar hanyanye platform masing2 je berbeza, tu pasal lh umno dn pr jd haru biru sekarang ni....kahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gerakan 16 September Anwar kini sedang berjalan di Mahkamah. Mengapa gerakan itu sampai ke mahkamah? sebabnya Anwar menyaman Menteri Luar Datuk Anifah Aman sebanyak RM100 juta, atas kenyataan menteri itu di Washington pada mei 2009, bahawa Ketua Pembangkang itu cuba membeli beliau dengan menawarkan RM100 juta untuk melompat parti.

      Untuk pengetahuan semua sebaik sahaja PRU-12, iaitu tahun 2008 selesai dengan kemenangan BN yang mendapat 140 kerusi daripada 222, Anwar memberi tahu penyokongnya bahawa pakatan rakyat akan mengambil alih Putrajaya selewat-lewatnya 16 September 2008.

      Anwar dengan kenyataan popularnya "I had the numbers", maksud kenyataan itu bahawa beliau mempunyai 32 ahli parlimen BN yang akan melompat ke PR.

      Mahkamah di beritahu, bahawa memang terhadap macai-macai Anwar termasuk bekas setiausaha Agung PKR Saifuddin Nasution melakukan pendekatan kepada beberapa MP Bn untuk melompat bagi membolehkan Anwar dilantik sebagai Perdana Menteri menggantikan Datuk Abdullah Badawi (kini Tun).

      Meskipun perbicaraan ini, tidak memberikan impak apa-apa kepada kerajaan, namun rakyat negara ini perlu mengambil iktibar kepada keadaan yang berlaku sebelum 16 September 2008, bagaimana kemaruknya Anwar untuk menjadi Perdana Menteri.

      Menurut Datuk Zaharain mantan MP Pakatan, bahawa Anwar sanggup melakukan apa sahaja, asalkan beliau boleh menjadi Perdana Menteri.

      Moral kepada kenyataan yang didengar di mahkamah, bahawa terlalu bahaya jika negara ini mendapat Peradana Menteri yang sanggup menggunakan apa sahaja tindakan untuk kepentingan peribadi.

      Bekas penyokong Anwar

      Delete
    2. Sembang politik mana boleh percaya buktikan.... polis penguatkuasa yg rendah pangkat pun boleh tangkap org yg nak sogok mereka siap dpt anugerah penghargaan lagi... ini kan org politik yg mempunyai kuasa terhadap makamah ...

      Delete
  2. tak lain & tak bukan.....yg layak ialah dato' menteri besar selangor sekarang.

    ReplyDelete
  3. Sebenarnya yang layak ialah Tok Him

    ReplyDelete
  4. Syaitan yang dikenali mmamg camtu perangainya...

    ReplyDelete
  5. Yg paling layak jadi PM dan tidak akan dipertikaikan langsung oleh lahanat tua tak sedar diri ini ialah Mahathir Man-the-liar.

    ReplyDelete
  6. NAK HINDU PARIA YAHUDI LAKHANATULLAH INI TELAH MENJAHANAMKAN NEGARA JADI SEKARANG INI TAK BOLEH NAK SAPU LAGI.DAH MAKAN TAHI MACAM ANJING LAH IA JADINYE.YANG KAKI SAPU YANG ADA DITAHTA INI TENGAH DOK SYOK SAPU BERSIH LE.BERSAMA KAWAN KAWAN DENGAN PRINSIP I HELP O ,O HELP ME.NOGA MOGA CILAKA SIANG DAN MALAM LAH MELANDA KAMU SEMUA

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro...Portugis, Belanda, Siam dan Seri Wijaya semua cabut lari...tak ada untung menjajah Tanah Melayu...susah nak mengubahkan orang Melayu yang pemalas ( biar gaji kecil asal kerja senang), busuk hati, hasad dengki, berpuak sebab tiada daya sainga, suka meminta2, suka berkawan dengan jin dan setan, hidup hanya untuk sex dan hiburan....ada banyak Negara lain di dunia yang boleh India dan Yahudi boleh hidup kaya raya...Kalau aku Yahudi atau China atau India, baik aku pergi Dubai, Australia, Hongkong....tiada perkauman,,,yang bagus dan terbaik diberi peluang...bukan macam Malaysia....walaupun bodoh, tetap jadi menteri dengan syarat penjilat bontot Mahathir.

      Delete
  7. Kah kah anon 22.05
    Man the liar tu tuan kepala jubo yang jadi poojaan ati ko....anwar ibrahim kah kah bodo bodo...tuan kepala jubo ko tu bila dia garu jubo itu mme anwar ibrahim....kalau dia buka baju tunjuk perut boroi tu pun anwar ibrahim.....tapi bila anwar ibrahim buka...mulut sah dia memang cakap bohong....kah kah kah....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Siapa pembunuh orang Islam yang tidak bersenjata dengan kereta kebal dan komondo 69...Musa Hitam dah bagi orang tu? Mana lebih besar dosanya, main bontot atau membunun orang Islam yang tidak bersenjata? Kata Maulana aku, dosa membunuh satu orang Islam lebih besar dari meliwat anjing...tak tahu setan2 bisu cakap, keluar fatwa dosa membunuh orang Islam cuma dosa kecil..

      Delete
    2. Ooi dey, berapa ramai da islam bunuh islam...... baca lah news paper sikit.

      Delete
    3. Bahawa saya anon 22:50 dgn rela hati mengaku iaitu ketika menghantar komen di atas itu, saya baru saja lepas hidu gam yg diberi oleh jkk. Masa itu saya mencari orang yg mahu meliwat jubo saya tapi tak ada yg teringin. Itulah yg menyebabkan saya hilang pertimbangan, maklumlah nafsu tengah memuncak dan kepala stim pula.

      Delete
  8. Biasa laa...
    Kualiti pemimpin umno..
    Aku.pun.tak.tau.macam.mana aku nak grade kan the so called ketua kg ni..

    ReplyDelete
  9. Dia nak bagi tau semua orang hanya dia jer yg layak jd pm..
    Nak buat comeback la tu

    ReplyDelete
  10. Ooi omak ko dah biasa membela budak ke belum (adik mithalnya). kalu ko belum ,aku nak beritau ko, bila ko menegur perbuatan seseorang bukan bermakna ko marah dg dia, tapi ko nak mempastikan yg dia tidak berbuat salah......

    ReplyDelete
  11. Azmin paling layak

    ReplyDelete
  12. Hok paling molek dan paling layak kwe raso kito pakat we mahadir ni kayu 2 4 katok mapuh kerah lalu pah sepak peler sapa patoh .benci aku nate beruk to.

    ReplyDelete
  13. Aku anak melayu dn penyokong umno, aku nk anak melayu jati jd pm dn bukan mamak ke malbari ke, keling pelikat ke ....hidup melayu!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Molek gop pakat lepar mg dlm parit pah we napa palo pok mg sebutir .boso umno bodo

      Delete
  14. pemimpin yg kt inginkan adalah mengikut khalifah umar abdul aziz,x kira umno,pkr atau pas kl pegg tmpuk pemerintah nnt

    ReplyDelete