KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Monday, 29 December 2014

LAMAN WEB PRO-BN MEMBIDAS DATUK DR MAZA YANG DIDAKWA MENYEBARKAN PRASANGKA BURUK YANG BOLEH MEMECAH BELAHKAN RAKYAT KETIKA BERLAKUNYA MUSIBAH BANJIR.




Laman web pro-BN, mykmu.net membidas bekas Mufti Perlis, Datuk Dr Mohd Asri Zainul Abidin yang didakwanya memilih untuk menyebarkan prasangka buruk yang boleh memecah belah rakyat ketika berlaku musibah banjir.

Ia mendakwa Asri seolah-olah cuba ‘menambah api’ terhadap berita palsu mengenai tersebarnya kampit beras yang bercetak wajah MP Machang Ahmad Jazlan Yaakub serta bantuan beras lambat kerana mahu wajah MP itu dicetak terlebih dahulu.

Katanya, ketika tersebar berita palsu bahawa kerajaan menghalang NGO menyampaikan bantuan banjir kerana mahu meletakkan logo BN, Mohd Asri didakwanya bukan sahaja tidak membantu membetulkan tanggapan tetapi cuba menambah api lagi.

Sebelum ini, terdapat dakwaan bahawa Jabatan Pertahanan Awam Malaysia (JPAM) menyekat bantuan untuk mangsa banjir di Kuala Krai, tetapi pengarahnya telah menafikan dan sebaliknya mengalu-alukan sumbangan serta bantuan untuk mangsa banjir.

Lawanweb itu berkata, sebagai ulama, Asri seharusnya mengurangkan kebimbangan dan perpecahan rakyat, tetapi ia mendakwa Asri pula yang memecah-belah masyarakat.

“Ulama dahulu tidak memberi pandangan jika tiada maklumat jelas dan pasti. Ulama hari ini sibuk berfacebook mahu jadi popular.

Sementara itu, Asri dalam facebook berkata, sekiranya berlaku perkara yang menyekat bantuan disampaikan kepada mangsa banjir, ia hendaklah dihentikan segera.

"Bukan masanya bermain politik kepartian di waktu ini, kasihanilah rakyat, berganding bahu dengan ikhlas untuk membantu sesama kita,” tulis Asri di facebook.


Menurut mykmu.net lagi, sungguhpun ayat pertama Asri berlapik
mengharapkan berita tersebut tidak benar, "namun para kedua jelas mahu memainkan emosi pembaca dan mewujudkan keadaan kemungkinan perkara tersebut ada berlaku".
Tulisan Asri di facebook turut mendapat 16,000 ‘like’ dan dikongsi 1,500 pengguna.

43 comments:

  1. Dlm apa keadaan pun, semua maklum betapa ramainya mangsa banjir yg terputus hubungan dan bekalan makanan.
    Jika bantuan itu ikhlas apa perlunya segala lambang parti dan gambar manusia dipamer seolah2 'INI SUMBANGAN AKU'. Orang boleh menilai.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cap dacing memang spesis kepala leper...bodoh + sombong...masa rakyat susah masih nak berparti keh keh keh

      Delete
    2. SEMPAT KE? NAK CAP LOGO DI PLASTIK NAK ISIKAN BERAS DLM MASA 3,4 HARI MASA BANJIR PULAK TU. FIKIRLAH SENDIRI.

      SEBENARNYA BERAS ITI TELAH DI PACK SEBELUM BANJR BERLAKU LAGI. TUJUANNYA UNTUK DII HADIAHKAN KEPADA KEPADA KENDURI2 KAHWIN ANAK2 BUAHNYA.

      Delete
    3. Kata sebelumnya guna masa kempen pru13 dulu. Tapi macam mana boleh tulis MP Machang sedangkan belum menang lagi.

      Delete
    4. Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan MBAH KABOIRENG dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi MBAH KABOIRENG dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan MBAH KABOIRENG meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan MBAH KABOIRENG kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik MBAH KABOIRENG sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja MBAH KABOIRENG DI 085-260-482-111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI















      Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan MBAH KABOIRENG dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi MBAH KABOIRENG dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan MBAH KABOIRENG meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan MBAH KABOIRENG kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik MBAH KABOIRENG sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja MBAH KABOIRENG DI 085-260-482-111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI

      Delete
  2. DrMaza beri nasihat pun dituduh bermacam-macam... sungguh bangang species karat biru..

    ReplyDelete
  3. biasa la haiwan peliaraan ubn akan marah kalu tuan depa kita kutuk,tuan depa kita pertikaikan.hinggakan sekoq haiwan ubn halau petugas yang datang nak beri bantuan.kalu betoi ikhlas x payah lah tempek gambaq kat kapit beras tu.simpan la hingga pru14 nnt.walau macam mana sekalipun haiwan ni tetap membela tuan nya.depa hanya akan dengaq dan akan patuh hanya pada tuannya saja.walupun depa tau salah.untuk sesuap nasi ja.firaun pun ada haiwan yang membelanya.walupun haiwan ni kais pagi makan pagi,kais petang makan petang macam kita gak,.tetap ada alasan untuk menafikan tuannya yang bersalah.

    ReplyDelete
  4. Dr Maza memang pro PR jadi tak heran cerita dan komennya lebih condong kepada pembangkang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan masanya utk berpolitik. Insaflah, betapa ramai yg hilang musnah segala harta benda bahkan rumah pun lesap entah kemana.
      Contohi keperibadian YAM Sultan Kelantan, tak perlu nak menunjuk2 beri bantuan kpd rakyat. Itulah keluhuran dan keikhlasan, masyaAllah.

      Delete
    2. Dr Maza bukan pro PR tapi berkata sesuatu yg benar persisnya kelihatan spt penyokong PR. Pihak Umno tidak suka jika kebenaran yg disampaikan itu menampar muka mereka.

      Delete
  5. Puak fuckatan ditolong tangan digigit biasa la ikut perangai puak pemakan babi yg terkenal kebaculan atuk moyang depa pun lari dr negara china

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada lg species bangang mcm ni. kuak kuak

      Delete
    2. Kalau jujur dan ikhlas memberi bantuan apa perlunya cop dan letak gambar. Biasanya orang yang berbuat begitu mesti ada udang di sebalik batu.

      Delete
  6. Elehhh...kalu setakat komen dari blogger MYKEMUT....sikit pun budak2 tak nak ambik pot la! Raja pitnah nak nasihat orang jangan buat pitnah??? Macam korang nampak babi bole terbang la....

    ReplyDelete
  7. Umno mne boleh ditegur, lantak pi lh dia orang nk but ape pun, rakyat marhaen pun dh tau dh ape jenis orang2 umno ni, kalu menghulur bukan hulur kosong ...pru14 jgn undi langsung umno ni tu je ubatnye..ape dia org nk buat, nk paksa pulak org undi dia org...boleh jalan lh....pru14 kasi lingkup terus puak ni...

    ReplyDelete
  8. Kalau tidak ada angin macam mana poko bergoyang. Tak taula kalau ada Berok Negara yang mengoyangkannya.

    ReplyDelete
  9. sokong sangat2 23.03 cap dacing ni mana ada iklas kalau menolong semuanya nak ambil kesempatan

    ReplyDelete
  10. MANA NUAR IBRAHIM AL JUBOOORIII WOOOI MACAI SIAL NUAR BERAHIM MANOOO BOSS KAU

    Kau pon di liwat oleh Nuar Haramjadah ker..

    Haa Haaa, sukanya aku MAKI KUTUK Nuar Berhaim Babi sial nieeeh

    ReplyDelete
    Replies
    1. kunyit ni...mcm.biasa kena je...

      Delete
    2. kesiannya, asyik ingat jubur je. bersihkan sikit otok tu. jangan banyak makan kunyit

      Delete
  11. Macai macai... LUUU Bodoh Luu Bodoh..

    ReplyDelete
  12. Biarlah ulama menzahirkan ilmu dan pandanganya,ok la tu.ni sapai gadai tanah kat shanghai,alibabakan projek pon senyap....ulama camna tu

    ReplyDelete
  13. Umno/bn najib = CORRUPT & NO HOPE. CHANGE NOW SAVE MALAYSIA!!!

    ReplyDelete
  14. Salam semua, kita sebagai umat islam telah pun berpecah kepada byk mazhab. Dari sudut politik byk pula fahaman. Kesesatan afalah disebabkan dua perkara. Sombong (arrogance) dan tiada ilmu (ignorance). Yg benar didakwa menipu dan yg menipu sering dibenarkan. Umat yg terbaik adalah dizaman nabi saw diikuti zaman selepasnya. Tiada cara lain kecuali mengikuti zaman2 tersebut sehabis baik tetapi ianya amat sukar sehinggakan nilai solat seseorg dizam terkemudian adalah bernilai sama dengan solat 50 orang sahabat nabi saw.

    ReplyDelete
  15. Lim Kit Siang dan pemuka2nya adalah seorang yang sombong dan tiada ilmu memenuhi kriteria sesat. Dengan segala kepandaian dan pengalamannya tidak membawa sebarang manafaat kepada kita kaum muslimin. Saya mengingatkan diri saya dan saudara semua seseorang yg sesat seperti Lim dan sahabat baiknya karpal (Titanic) adalah disebabkan kesombongan mereka. Lihatlah pengajaran yg Allah SWT tunjukkan kepada karpal singh aka kapal titanic dihujung kehidupannya. Nauzubillah amat mengerikan. Adakah kita sebagai muslimin mahu menjadi pengikut atau berbaiah dengan pengikut2 yg nyawanya dicabut dalam keadaan amat memusuhi islam. Mata si karpal amat mengerikan sekali. Kembalilah saudara/saudari rapatkan saf2 kita yg telah lama longgar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saudara bagaimana dgn MCA yg memerintah pulau pinang.. adakah mereka sama juga mcm karpal singh dan lim kit siang... Sampai habis tanah org melayu dijual kepada cina dan bangsa asing. Kami org islam sentiasa bersatu padu didlm ukhwah islam . Kehadiran penyokong umno sangat diperlu dan di alu2kan di masjid dan surau2.. disitulah bermulanya kekuatan ukhwah . Sebelum bertebaran mencari rezki. Kita marahkan org kafir meruntuhkan masjid . Tapi kita tak pernah marah pd diri kita yg mengosongkan masjid. Rapatkan saf bermula dari masjid.. baru kekuatan islam terbina dan terpelihara. Sbb islam tidak khusus pada bangsa melayu sahaja. Kalau kita perjuangkan saf melayu. Dimana saf bangsa lain yg menganut ugama Allah. Islam ttp indah dan beruntung diakhirat. Melayu hanya indah pd nama dan dunia sahaja.

      Delete
    2. Kenapa hanya geng-geng Lim Kit Siang dan DAP saja yang di katakan sesat. Bagaimana dengan Dr Wee Ka Siong dan geng2 MCA, bukankah mereka juga dari kaum dan agama yang sama? Bagaimana pula orang UMNO Melayu yang sering mempersendakan hukum Allah ? Mereka juga termasuk golongan orang yang sesat. Kenapa En. Nazim tak tegur?

      Delete
    3. Saudara muslim, dap dan PEMUKA2NYA adalah mereka yg kuffar termasuklah MCA, MIC dan sedarah dengannya. Betul kata saudara islam, kita memang sepatutnya salahkan diri kita sendiri kerana memilih mereka sebagai ketua kerana pungutan suara demokrasi yg telah dimanupulasi. Perjuangan di dunia mesti selaras dengan soalan dan ujian getir dari Mungkar dan Nangkir berlandaskan kehidupan sebagai seorang muslim dan bukanya perasaan assabiyah bangsa jauh skali parti yang diikutinya. Qada dan qadar sentiasa positif termasuklah ujian getir sekarang. Muslimin duduk dan berbincang atas dasar tanggungjawab yg diamanahkan dan ketepikan lah sementara fahaman politik masing2. Beriktikadlah bahawa banjir terburuk yg melanda majoritinya ke atas muslimin sekarang sebagai titik permulaan kearah penyatuan positif sebagai mana tuntutan nabi saw.

      Delete
    4. lim kit sial taik hanjing.

      Delete
  16. Seorang muslim yang memburukkan seorang muslim yg lain adalah seperti membuka pekungnya sendiri apatah lagi seseorang itu berani menyuarakan tegurannya kepada pemerintah sesuai dengan ilmu yg dianugerahkan Allah kpdnya.....intention are truely from the action.

    ReplyDelete
  17. Pemerintah x boleh ditegur gitu lak 04:31, menyamun merompak rakyat kene diam je gitu ye....yg ko ni mazhab mne lak, umno sembrono ye ...kahkahkah

    ReplyDelete
  18. Apa beza "cap-cap gambar" pembangkang ? Sedikit sumbangan semua "bercop dan terpampang" gambar-gambar muka-muka...

    Baling batu sembunyi tangan. Kemudian terpekik terlolong mengatakan diri- diri nya lebih bebat dari yang lain ! Tidak lain teruja dengan perangai "kesyait0nan" .. he.. he.. bertaubat lah pecacai PR !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko kasi satu contoh ada orang PR marah kepada pihak yang ingin hulur bantuan..kalau kumpulan dacing spesis kepala leper ada banyak kes keh keh keh

      Delete
    2. 11:03 contoh yg terang lg bersuluh mp machang, x ngaku lak tu, siap ugut kt akhirat sok pulak tu ...kahkahkah

      Delete
  19. Dr maza...dr maza....

    ReplyDelete
    Replies
    1. ...maza taik kucing.

      Delete
  20. Teguran dari Dr. MAZA kepada pemerintah adalah kewajiban baginya. Kerana ilmu adalah milik Allah yang dianugerahkan dan perlu dimanafaatkan dengan cara yang bijaksana. Syabas Dr Maza...teruskan perjuangan anda yang batil adalah dari saya semata2.

    ReplyDelete
  21. Dr maza aku tahu dia menegur x de mengharapkn ape2, tiada ape2 kepentingan pun, hanya puak2 umno ni sensitive sangat, al maklumlh dh banyak sangat buat salah, takut kt bayang2 sendiri ...kahkahkah

    ReplyDelete
  22. Ada diantara mangsa di Taman Temerloh Jaya, Temerloh, Pahang yang di halau dari PPS Sek Men Temerloh Jaya kerana berlainan parti politik.

    Masa ni pon Umno masih sempat membusuk hati sedangkan sumbangan datang dari orang ramai dan agensi Kerajaan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Umporno bak kata Mahadeath mmg membusuk sampai ke usus.

      Delete
  23. Kalau tak menipu bukan ameno.

    ReplyDelete