KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Tuesday, 30 December 2014

TIADA ISTILAH KELANTAN DIANAKTIRIKAN OLEH KERAJAAN BN, TOLAK TEPI SEMUA FAHAMAN POLITIK UNTUK SEGERAKAN BANTUAN MENGIKUT SALURAN MANA SEKALIPUN TEGAS ADUN SEMENYIH DATUK JOHAN ABDUL AZIZ




"Memang ramai yang berkata rakyat Kelantan dilayan seperti anak tiri akibat dipingggirkan kerajaan Barisan Nasional (BN) kerana memilih Pas sebagai peneraju negeri yang dilihat tidak berupaya membantu rakyatnya.

"Sebenarnya kata–kata seperti itu sudah lama menjadi perbualan tetapi sebagai kerajaan yang adil, BN tak pernah meminggirkan sesiapa pun. Apa lagi dalam keadaan rakyat dilanda musibah banjir,".

Itu tegas Ahli Dewan Undangan Negeri Semenyih, Datuk Johan Abdul Aziz sebagai mengulas dakwaan kononnya BN membantu rakyat Kelantan yang menjadi mangsa banjir setakat ala kadar disebabkan rakyatnya menyokong parti pembangkang.

"Siapa pun yang dipilih rakyat untuk menjadi pemimpin negeri Kelantan, kami dalam BN tidak mahu membangkitkan perkara tersebut kerana yang penting, rakyat yang ditimpa musibah wajib dibantu.

"Tolak tepi semua fahaman politik dan ini bukan masanya untuk mencari kelemahan sesiapa. Selagi boleh bantu, BN akan segerakan semua bantuan mengikut saluran mana sekalipun," katanya ketika dihubungiMalaysiaGazette pagi tadi.

Jelas Johan, jika kerajaan BN didakwa mengambil sikap membantu ala kadar, keadaan mangsa banjir akan menjadi lebih teruk lagi.

"Kami ikhlas membantu kerana selain terdapat penyokong-penyokong setia BN di negeri tersebut, mereka yang menjadi mangsa banjir masih tetap warganegara Malaysia yang bernaung di bawah kerajaan BN.

"Saya tak kata kerajaan negeri tidak membantu tetapi atas rasa tanggungjawab kepada rakyat tanpa memilih bulu, BN tidak akan membiarkan kesengsaraan yang ditanggung rakyat terus berlarutan," ujarnya.

Apapun tegas Johan, walaupun Kelantan dikuasai parti pembangkang, bantuan yang disalurkan oleh kerajaan pusat tetap sama dengan negeri-negeri lain yang dilanda banjir.

"Tidak ada istilah Kelantan dianaktirikan oleh kerajaan pusat tetapi semuanya mendapat bantuan yang sama dan adil.

"Harus diingat bahawa bukan semua rakyat Kelantan menyokong parti pembangkang malah masih ramai yang setia bersama BN," katanya. - MalaysiaGazette



Ulasan Omakkau:

Janganlah kerana kepentingan politik yang sempit dan taksub, banjir pun mahu dipolitikkan. Sebaik-baiknya kita bersatu hati membantu rakyat yang menderita jadi janganlah disukar dan dikusutkan lagi mereka dengan masalah dan bantu membantulah antara kita kerana banjir tidak memilih samada kita penyokong Pakatan Rakyat atau Barisan Nasional.

Cukup-cukuplah berpolitik... orang kita berpolitik 24 jam tidak habis-habis. Bawa-bawalah untuk berbincang elok-elok, takkan nak bertelingkah sampai mati? Rakyat bawahan letih dengan isu yang tidak habis-habis.



KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

45 comments:

  1. Setuju sangat, tapi pek beras kena tampal gambar tu apahal pulak???????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Omakko dah jadi jurucakap umno pulak dah...

      Delete
    2. Royalti kat mane? Awak kat mane? Royalty minyak Kelantan kat mane?

      Royalti Terengganu kenapa jadi wang ehsan?

      Delete
    3. Sejak bila Kelantan layak dapat royalty minyak ?

      Delete
    4. Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan MBAH KABOIRENG dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi MBAH KABOIRENG dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan MBAH KABOIRENG meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan MBAH KABOIRENG kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik MBAH KABOIRENG sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja MBAH KABOIRENG DI 085-260-482-111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI















      Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan MBAH KABOIRENG dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi MBAH KABOIRENG dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan MBAH KABOIRENG meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan MBAH KABOIRENG kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik MBAH KABOIRENG sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja MBAH KABOIRENG DI 085-260-482-111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI

      Delete
  2. BANYAK SANGAT TEBANG BALAK

    HABIS SATU PER SATU BUKIT DIGONDOLKAN

    POKOK BALAK YG BESAR TU LA BANYAK SERAP AIR HUJAN

    BILA BALAK DITEBANG APA LAGI NAK SERAP AIR HUJAN

    MEMANG UNTUNG JUAL BALAK

    AKHIRNYA BALA PUN DAPAT

    SIAPA LULUS PROJEK TEBANG BALAK???

    MANGSA BANJIR BOLEH MINTA GANTI RUGI DARI KERAJAAN NEGERI KELANTAN YG BIJAKSANA

    SAMPAI KE TUA PUN BODOH LAGI

    APABILA KUASA DIBERI PADA ORANG YG TAK LAYAK, MAKA TUNGGULAH KEHANCURANNYA

    KALAU HANYA PANDAI AGAMA TAPI BODOH ILMU DUNIA TAK LAYAK JADI PEMIMPIN

    ReplyDelete
    Replies
    1. INI GAMBAR REALITY PROJEK TEBANG BALAK KELANTAN

      http://tukartiub.blogspot.com/2014/12/semua-kerja-manusia.html

      Delete
    2. negeri lain pun banjir pasal balak ke bro ! atau pasal pemimpinnya bodoh mcm yg kau cakap ! tp pemimpinnya tulah yg kau sokong ! kalau itulah faktanya maka bro mmg bodohlah gamaknya !

      Delete
    3. tukar tiub tipu je tu. tukar tiub sebenarnya macai umno.

      Delete
    4. Di Kelantan semua bangunan, kampung dan bandar terletak atas tanah kerana segala pokok dan balak ditebang hingga licin. Berbeza dgn negeri lain yg konon pembangunan lebih pesat, semua bangunan, jalan, kilang dsb dibuat atas pokok kerana pokok dan balak tak diusik langsung. Antara sbb highway tak dapat dibuat di Kelantan kerana Kelantan minta buat atas tanah sedangkan negeri lain semua jalan dan highway dibina atas pokok.

      Delete
    5. Banjir adalah sunnahtullah....ia boleh berlaku di puncak gunung,padang pasir,baitullah mekah....manusia hanya boleh mengurang risiko atau menambah risiko sahaja...untuk mengurangkan risiko dengan cara penambah baikan sistem saliran,meninggikan jalan raya dan tapak kediaman..untuk menambah risiko pula ialah dengan mengondol hutan rimba,timbus paya,undi bn dsb kah kah kah

      Delete
  3. Cakap org umno/bn sape nk percaya ....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Omakko ni org umno bro... jgn percaya cakap omakko yg pakai topeng ni

      Delete
  4. Kalau dh wang royalti kena rampas apa lagi bantuan2 cmni?? Tak yah lah nak melalak sana sini tak pilih bulu lah apa.. org bkn buta. Nk kelentong pun sumer ujung jari org bole tahu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Omakko.... berapa umno bayar ko utk promote diaorg ni

      Delete
    2. pasal agihan generator elektrik pun menunjukkan kelantan mmg dianaktirikan .........negeri plg terjejas dpt satu je, pahang yg kurang terjejas dpt 45...................pui mmg kaki auta !

      Delete
    3. Yang satu bijik generator tu lah yang akan jadi modal bersumpah atas pentas politik kedian ari kononnya KERAjaan BN lagu dok bekukok tu la. Tak pilih bulu bagi belaka kunun.

      Delete
  5. Anon 17.26 lebih baik jangan bagi komen, nanti 1 Malaysia tahu awak BODOH tahap ICU.

    Pahang, Terengganu, Perak dan Johor yang diperintah rejim Umno Bn pon banjir teruk juga.

    Kalau Kelantan awak kata tebang balak, negeri yang empat ni tebang apa pulak.

    Tebang kangkung ke...?

    Kesian kat a

    Copy and WIN : http://bit.ly/copy_win

    ReplyDelete
    Replies
    1. btl tu saya sokong komen awak anon 17:53.....
      dia org bodh tp buat2 pandai.

      Delete
  6. Bila macai bersuara.Kat pahang dan negeri lain xde tenang balak ke.

    ReplyDelete
  7. Nak bg bantuan beras pun beg mesti tampal gmbar najib dulu, biar lambat bantuan smpai ke sasaran pun x pe ...pas tu nk cakap banyak lak, umno memang parti x tau malu wal penipu wal perasan ...kahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Omakko... fulus2... dpt fulus terus jadi barua umno. Pegi berambus lah ko... semua org pkr tau ko ni pengkhianat parti

      Delete
    2. Omakkao dah benci dengan: Punggung Kena Rodok.

      Delete
  8. Membohong je le, dulu kini dn selama lamanye ...hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Omakko ialah boneka umno... omakko dan umno berpisah tiada

      Delete
  9. Anal pas ada mat sabutoh ada yg guling guling gi la guling kat banjir nun....yg pelahap babi anak n bapak yg dah tua tu tengah sebok nk bukak kandang

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tengah sibuk nk bukak kandang utk ko lah ...babi ...kahkahkah

      Delete
  10. Kalau Datuk Umno nie sanggup dari Semenyih gi Kelantan bantu mangsa banjir itu sudah dikira bagus. Apa dia cakap kita patut dengar sebab dia gi sendiri bantu mangsa.Ikhlas x ikhlas bukan urusan kita.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko dengar lh sorang2 x yah ajak org, kalu dia bohong dia bohong ko sorang je le ....hahaha

      Delete
    2. anon 18:30
      ko xnk dengar sudah.... jgn bising2. apa bukti ko ckp dia bohong!!!
      ko xg tlg ko diam... jgn memekak.

      hahahahaaaaa

      Delete
  11. Tahun lepas Johor banjir besar, kuantan, Kemaman, skrg Temerloh daerah saja lebih 50 ribu mangsa, tebang balak juga ke.. Mekah di depan kabah pun banjir besar juga, sama tebang balak ke.. Cara berfikir macam budak 3.85 juga..

    ReplyDelete
  12. Budak2 dungu umno ni cite pasal balak je dia tau dn membawak balak dia sendiri ke hulu ke hilir....hahaha

    ReplyDelete
  13. DATUK NI MEMANG CAKAP SERUPA BIKIN,SEBAB KALAU ORANG JUMPA DIA KAT OFIS MINTAK BANTUAN DIA TAK TANYA KAU BIRU KE HIJAU,..TQ DATUK.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye ke? .... lu dia punye edikong ke bro, baeek punye promo....kehkehkeh

      Delete
  14. Ni saja nak respon 1726

    saya tak berapa paham lagu mana kayu kayu bolok yang ditebang di Kalantang buleh terdampar di atas jalanraya Jerangau ke Kuala Jengai
    Tentu ada sesuatu yang tak kena
    Pada pikiran saya yang lulusan derejah 6, ada 3 barangkali

    No.1 - Buleh jadi kerana air bah terik ni terlampau besar maka kayu kayu bolok dari pedalaman Kelantang dibawa arus hanyut terdampar atas jalanraya ke Kuala Jengai Terengganu. ish ish ish dahsyat sunguh bah terip ni. grun rase

    No.2 - sakiranya kayu kayu bolok yang tersadai atas jalanraya ka Kuala Jengai Terengganu itu memang ditebang dari kawasan hutan berdekatan, sudah tentu ianya diurus tadbir oleh kerajaan yang cekap. Jika demekiang lagu mana batang kayu bolok itu dilonggok di atas jalanraya pulak ??? Harap sangat sudara 1856 boleh tolong cerita sikit, cerita pemohong pun tak pa. Lagumana batang kayu bolok ni buleh menghalang gerakan membantu mangsa bah di Kuala Jengai

    No.3 - sakiranya dua barangkali di atas tak kena, ni yang ke tiga kena atas butey lah. Mengkalu kejaan Kalantang gasak kayu bolok di sana maka di kawasan hutan berdekatan Kuala Jengai ke Bukit Besi pun apa korangnya bro. Lain kali nak mengata orang kerling kerling lah ujong ekor tuh, dibimbang begelumang berlomor TAHIK BUSU'K KOHONG

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalu bukan puak umno puak pas lh punyo kejo ni ....sapo lg ...kahkahkah

      Delete
    2. kah...kah...kah...

      Delete
  15. Yg byk bising psl bantuan banjir ni puak2 dan juak2 pkr, dap dan pasma....riuh semalaya dok kutuk kjaan pusat. Alih2 kjaan negeri dpt nama buruk.

    ReplyDelete
  16. Cer tgk kt internet, blogger2 mana yg byk melalak? Blogger2 mana byk berpolitik cam prihatin tp keje memburuk2kan keadaaan. Blum citer lg berita2 palsu. Blogger pas? Dap? Pkr? Tepuk dada tanya iman.

    ReplyDelete
  17. Org dlm keadaan susah nk tolong tolong je lh, yg nk melalak lalak nape, x kira lh pkr ke pas ke umno ke dap ke pasma ke, semuanye hamlau ...nk nama rentikn lh ....

    ReplyDelete
  18. Aku suka cara omakau!

    ReplyDelete
  19. Tu pun UBN masih cakap besar...jika pilih BN masa depanmu terjamin,rakyat senang dsb..masa senang buli rakyat...masa susah tak tahu malu minta rakyat tolong...dah BN yang kutip cukai maka tugas BN laa bantu rakyat...Antor laa MP pegi belajo cara urus bencana kat jepun...dah laa gila publisiti hingga sanggup tempek gambar nak tunjuk aku laa yang bantu...binawe punya pemimpin

    ReplyDelete
  20. Pusat pemindahan banjir memerlukn 5000 tong taik untuk memudahkan mangsa banjir buang air besar dn tidak membuamg najis merata2. Mohon kerajaan pusat membuat penghantaran segera tong taik tersebut dengan gambar pm dn menteri yg terlibat dgn logo bn sekali ....kahkahkah..amacam mau bikin ka ...kahkahkah

    ReplyDelete
  21. Satu dunia tau parti cap ayam memang penyamun!!

    ReplyDelete