KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Tuesday, 30 December 2014

ANTARA BERITA MENYAYAT HATI TENTANG PENEMUAN TIGA MAYAT PENUMPANG QZ8501 SALING BERGANDINGAN TANGAN ANTARA SATU SAMA LAIN.


PANGKALAN BUN, KOMPAS.com — Kopilot pesawat Hercules C130 dari Lanud Halim Perdanakusuma, Letnan Satu Penerbang Tri Wibowo, mengaku melihat sekitar delapan jasad manusia terombang-ambing di Selat Karimata pada Selasa (30/12/2014). Tiga dari delapan jasad itu, kata Tri, saling bergandeng tangan satu sama lain. 

"Ada tujuh sampai delapan orang. Tiga (di antaranya) lagi bergandeng tangan," kata Tri di kokpit pesawat dalam penyusuran wilayah perairan selatan Kalimantan.

Selain jasad manusia, Tri juga melihat beberapa obyek lainnya, seperti tas koper, pelampung, dan serpihan yang diduga milik pesawat AirAsia QZ8501.

Menurut Tri, informasi tersebut telah dia sampaikan ke KRI Budi Utomo yang terlibat dalam proses evakuasi. "Ada Koper-koper dan kayak ada orang pakai pelampung. Saat ini sudah dilakukan proses evakuasi," ucap dia.

Sebelumnya diberitakan, untuk mengecek kebenaran mengenai penampakan obyek-obyek yang diduga milik pesawat AirAsia QZ8501, Panglima Komando Operasi Lanud Halim Perdanakusuma Marsekal Muda Dwi Putranto beserta tim Basarnas melakukan pengecekan dengan menggunakan helikopter ke Selat Karimata, tepatnya di sekitar perairan Teluk Air Hitam, Kabupaten Ketapang, Kalimantan Barat, Selasa (30/12/2014) siang.

Dwi berangkat dari Bandara Iskandar, Pangkalan Bun, sekitar pukul 13.00. Sebelum naik ke atas pesawat, Dwi mengatakan bahwa dia memang harus mengecek langsung ke lokasi untuk memastikan informasi yang ia terima dari para kru pesawat Hercules C130.

35 comments:

  1. Waduh hebat sekali kecekapan Tentera Laut Indonesia ini.
    Dengar ceriteranya terkini udah 40 lebih mayet ditemuin dan dievakuasi kok.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Indon binawe nie suka sensasi otak bodoh 3 mayat d kata 40 org dasar penipu

      Delete
    2. Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan MBAH KABOIRENG dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi MBAH KABOIRENG dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan MBAH KABOIRENG meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan MBAH KABOIRENG kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik MBAH KABOIRENG sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja MBAH KABOIRENG DI 085-260-482-111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI















      Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan MBAH KABOIRENG dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi MBAH KABOIRENG dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan MBAH KABOIRENG meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan MBAH KABOIRENG kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik MBAH KABOIRENG sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja MBAH KABOIRENG DI 085-260-482-111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI

      Delete
  2. Tentera Laut Malaysia lagi hebat,

    Tak jumpa terus walaupun duit habis ratusan juta.

    ReplyDelete
  3. Tentera malaysia cari pakai ilmu batin...tu yg ghaib terus...kih3

    ReplyDelete
  4. Sama lah jam omega pun tak jumpa jumpa spendar besau pun ilang ntah kemana

    ReplyDelete
  5. Ada Submarine nak guna kat laut pon tak boleh.

    Ingatkan boleh guna masa banjir, pon tak boleh juga.

    Harga berbilllion nak guna kat mana aku pon tak tau.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bodo nye ko...
      boleh ke bawak moto burok ko tu pg kelaut nangkap ikan...?
      Pg laut guna bot bukan guna moto..

      Delete
    2. Waduh2 bikin gawat!! Boleh ya boleh, moto bot bisa kelauott,wehh!! dasar anak2 sekolahan..bilangin sama gwe bot Tampa di adaptasis dgan moto jadi APA?kapan mau sampei seberang?loo jdi orang kok macem2..

      Delete
    3. Anon 09.55 lagi bodoh berkoyan-koyan.
      Tak paham orang bagi bahasa kiasan.
      Patut la Tun M kata orang cerdik tak mau masuk humno.

      Delete
  6. Ya Wes ketemu alhamdulilah,sukur pada mu yaallah permudahkan segala.Aq kaget sama army negara ku pancanegara..aq respect salute beneren gwe salute sama kalian!!tangal depan aq mau pulang mau ketemu widoyono,I m made Indonesian..pada mu malingsia negara mu korupsi..mempunyain ketua panglima goblok persis panglima badul..byee malaysia

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini indon binawe nie bila nk kena cekup

      Delete
    2. Aminn...smoga roh mereka d cucuri rahmat...aq org malaysia keturunan jawa

      Delete
    3. Indon hanyut masa banjir hari tu.

      Cakap pon tunggang langgang lintang pukang.

      Tapi tak boleh marah kat dia .

      Dia dah dapat IC Malaysia.

      Umno yang bagi.

      Delete
  7. Best Nyer Air Asia pulok yang jatuh terhempas... Baru tadi di Manila, tergelincir, sayang, kalau jatuh terhempas lagi bagus..

    Aku benci betul dengan air asia, kapal terbang penipu nieh..

    Benci aku dengan Tony sial yang kedekut tahu nak untung sajer lebih

    Benci aku dengan seluruh apa2 sajer mengenai Air Asia...

    Nak kutuk aku.. tak kisah... aku menyampah betul dgn kesombongan dan kebiadapan Air Asia...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tony tu bukan ja penipu malah paria sgala pundek yg percaya kat paria tu knapa ngan indon2 pun di parpu sekali

      Delete
    2. tony taik hanjing.

      Delete
    3. Mana pramugari gay wakil air asia tu...patut dgn gay tu sekali tenggelam laut...

      Delete
  8. ha lepas ini naik garuda tak payah naik air asia.bikin penasaran.jarang maintenance

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada gak jawa indon belagak bagus kata indonesia hebat....wak lu la indon hebat...kalo wak lu hebat orang indon cari makan di malaysia...indonesia bawah bontot yahudi walau islam ramai sekali di dunia pemimpin wak lu yg paling korup dan rasuah....

      Delete
  9. MAT SABU DAH JADI

    MAT DWAFT OR DWAFT SABU...

    Pukimak Haramjaddah Hamlau kpd Ngo Kor Meng dan Ngo... Dua ekor babi nie jahanamkan Kelantan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tok guru sesat kata...banjir rahmat..dpt air banyak tak kena catu mcm selangor..kan ke bagos...

      Delete
  10. Bala ini sbb pukimak doa tuk guru dan pokimak pluralisme anwar ibrahim.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mne lak ko tau doa dia org ni makbul lak cai...

      Delete
    2. Mne lak ko tau doa dia org ni tak makbul lak cai...

      Delete
    3. Aku x tau, aku tanye ko, ko tanye aku balik, ape le ko ni cai ....

      Delete
  11. Pemilik Air Asia telah menjual sahamnya sebelum kejadian AirAsia terhempas.
    Sila baca:
    http://www.realfarmacy.com/airasia-ceo-dumped-shares-just-days-flight-qz8501-disappeared/

    ReplyDelete
  12. Anwar bila nak balik. Nak tengok cara dia mengendalikan mangsa banjir. Cekap ke tidak

    ReplyDelete
  13. Bukan masalah cekap ke tidak cai, x sempat nk buat ape2 dh kene halang atau dihalau oleh puak umno/bn, aku boleh gerenti lh dn dh faham sangat hati busuk umno/bn ni...kahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. bagus mana pon anwar ibrahim tu kalau dah gay bangang jugak...nabi x ngaku umat...bodoh kulum kote

      Delete
  14. ATM kena mengaku juga mereka lebih bodoh tolol dari TNA sulawesi spesis jit tuya..hee

    ReplyDelete
  15. Kayu balak bersepah di jalan raya menyebabkan bantuan lambat tiba....kayu balak yg dipotong tersadai depan rumah orang kampung....pemimpin pas masa tok guru dan kroni punya projek klantan banjir teruk...klu umah pemimpin pas dan tok guru hanyut jangan beri bantuan pun...hanya tolong rakyat kebanyakkan jer...babi punya tok guru

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dosa besau ni..Eeeerk2 nik Aziz gearing ketika itu x bagus menuding jari!!!Setiap misibah itu ada perananye,setiap kejadian ada hikmahnya..tapi tolong jgan menghukum...moga2 bincana ini memberi lembaran baru buat parti ikatan pakatan rakyat,lebih telus dlam hubungan...u all ada mission dulu for better Malaysia for for for better people untuk inpiana itu perlu ada sikap tolerance....Bila berlaku sebarangrang pertelingkahan.. Musuh politic menyusup Dari akar.. Agak merugikan..ini sedang berlaku di Selangor.../aku tahu pokok2 tahu alamaya tau pas sentiasa istiqomah dlam pejuangan menegakan perlaksanaan syariah hudud...tetapi mesti ingat kebajikan rakyat itu ada jihat,rakyat keutamaan,kesejahtara itu keutamaan,kefahaman hukuman itu satu keutamaan...dan aku bermohon undang syariah/hudud perlu perlu dan perlu penetelitian semula..... Hinga satu titik takdir ITU....

      Delete
  16. Bila MH370 nak jumpa ?...Malaysia maluuuu...kkkkkkk

    ReplyDelete