KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Monday, 22 December 2014

DI PENJARA EMPAT BULAN KERANA TENDANG ISTERI



KUALA TERENGGANU - Seorang lelaki terpaksa meringkuk di tirai besi selama empat bulan gara-gara bertindak mengikut perasaan dengan menendang punggung isterinya sehingga mengalami kesakitan.

Suhaimi Muhktar, 38, dari Kampung Banggol Tok Badir, Serada, di sini, dijatuhi hukuman berkenaan selepas mengaku salah dengan sengaja menendang dan menyebabkan kecederaan ke atas isterinya, Khatijah Mohamad, 28, di Mahkamah Majistret Kuala Terengganu, di sini, semalam.

Dia mengaku salah melakukan kesalahan mengikut Seksyen 323 Kanun Keseksaan itu pada 8 Disember lalu, jam lebih kurang 7.45 malam, di kediaman mereka di Kampung Tok Badir, Serada, di sini.

Dengan itu, Suhaimi mengaku salah melakukan kesalahan memperuntukkan hukuman penjara boleh sampai setahun atau dengan denda yang boleh sampai RM2,000 atau kedua-duanya sekali, jika disabitkan kesalahan.

Pendakwaan dikendalikan Pegawai Pendakwa, Asisten Superintendan L Rathna di hadapan Majistret Rozianti Mohamed Hanaphi.

Berdasarkan fakta kes, mangsa telah membuat laporan di Balai Polis Chabang Tiga yang memaklumkan suaminya, Suhaimi telah bertindak menendang punggungnya dengan menggunakan kaki.

Susulan laporan itu, Suhaimi ditahan dan hasil siasatan awal, dia mengaku bertindak mengamuk dan menendang punggung mangsa sebanyak sekali sehingga mendapat kesakitan.

Dia mengaku melakukan perbuatan itu di kediaman mereka di Kampung Tok Badir, Banggol Katong, Serada, di sini, pada 8 Disember lalu, jam lebih kurang 7.45 malam.

19 comments:

  1. Dlm tempoh 4 bln itu, siapa nak tanggung & bantu si bini tu? Sama2 terhukum juga nampaknya, padan muka kedua-duanya. Bini itupun bukannya baik sangat, menyebabkan sang suami marahlah tu!

    ReplyDelete
  2. Berok pun sayang bini bang.... malu la kat berok.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bini beruk sayang ke laki dia tu, mu dok citer pulok!

      Delete
  3. Nafkah zahir jatuh pada waris suami.
    nafkah batin, masing2 niat puasa dulu.
    amacam?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebab apa dan undang2 mana menyatakan waris suami kena tanggung nafkah zahir betina yg mahu suaminya masuk penjara?

      Delete
    2. Bab napkah batin (batang) ramai sangat orang nak tulong kira pawah la

      Delete
  4. Baik tendang pale macai .

    ReplyDelete
  5. KALU PASAL HUDUD SEJAK MULA MERDEKA SAMPAI SEKARANG BUKAN MAIN SUSAH NAK TERIMA. ADA AJE ALASAN NAK TOLAK. KALU PASAL LADANG BABI, LAJU AJE DIA ORANG KASI LULUS....

    PUKIMAK DIA BETOL LA...

    ReplyDelete
  6. Dia ini bekaa pemain bola kampong. Lepas gian lah tu..Dulu tendang bola skrg tendang bini. Dalam penjara nanti UKP akan tendang kamu pula padan muka bagi rasa camana sakitnya kena tendang

    ReplyDelete
  7. Ingat Azmin ingat LADANG BABI
    Ingat Azmin ingat LONGKANG
    Ingat Azmin ingat SAMPAH
    Ingat Azmin ingat calonkan DIRI SENDIRI

    Babi betol

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau itulah yg bangang spt Najib kata.

      Delete
  8. Tensen ker bhai? Biasa laa kdg2 org pompuan ni perangai mcm gampang-bru blk motong getah trus dimintaknya duit nak gi jom heboh tv3 suku-mmg patut kene terajang laa bini tu- pompuan zaman skrg perangai mmg kene ubah

    ReplyDelete
  9. Lelaki kdg2 perangai macam sial siang disepak2 malam dia suruh kadang.lelaki zaman skrg ramai penagih dadah peragut perompak pembunuh pembuli perogol Dan macam macam lagi...dulu nabi Muhammad SAW nmpk ramai wanita dalam neraka..la ni mngkin dah berubah lelaki pulak ramai mnghuni neraka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orang bangang mcm kamu inilah yg memandai-mandai pinda hadis Nabi saw ikut suka hati sendiri.

      Delete
  10. Malam dia suruh kangkang.bkn kadang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ngapa dia suruh kangkang pulak?


      Adik Rafizi
      Tadika Ampang jaya

      Delete
    2. Ni nak habag kat Adik Pizi.
      Laki dia suroh kangkang ru sebab laki dia dah stim horny lepaeh telan pil kuda limabijik ka apa
      Adik Pizi tau dak laki dia asyik dok ratip "ini Ali, ini malam Ali tarak makan, Ali bole keluar"
      Bini dia ada la rasa sengal sikit2 lagi tapi gatai punya pasai kangkang jugak
      Apa lagi Ali pulun je lah dekat 3 jam jugak projek naik kuda
      Ali suka lagu dayak pecut kuda "Aaahhh huh hah .. haaa..... hish huh hah...... laju.. haaa.... iiiishhhh"
      walaupon la ni musim ujan, bepeloh habeh Ali

      tu jelah nak habag kat Adik Pizi

      Delete
  11. Dlu bini aku nak msk join puteri umno .aku tanpa segan silu tendang pale dia .aku ckp to parti taik hanjing .

    ReplyDelete
  12. Kalau UMNO tu kereta , tayarnye dah botak, engine leaking, bulb-bulb semua dah terbakar, tempat duduk dah bocor, sabut kelapa terkeluar dan satu dua spring terjojol, airbag, seat belt, air-con, radio, semua takde sebab pesen lama, yang cantik cat saja macam makcik bibir merah yang hadir kat perhimpunan!!

    ReplyDelete