KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Wednesday, 24 December 2014

BOLEH TERUS ADAKAN DEMO AMBANG TAHUN BAHARU INI JIKA CARA ITU BOLEH BUAT HARGA MINYAK TURUN KATA HASSAN MALEK.



Mana-mana kumpulan yang merancang untuk berdemonstrasi menuntut harga minyak turun semasa ambang tahun baru terbuka melakukannya, tetapi bagi Datuk Seri Hasan Malek pihaknya akan terus melakukan kerja seperti biasa dan enggan melayan tuntutan kumpulan tersebut.

Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK) itu berkata, pihaknya hanya akan mengumumkan harga baru bagi petrol dan diesel pada awal tahun depan bagi mengelakkan sebarang spekulasi.

"Itu hak mereka. Kita tak mahu masuk campur. Jika mereka mahu demonstrasi itu hak mereka. Kita di kementerian hanya jalankan kerja.

"Apa yang penting kita jaga kebajikan rakyat. Jika mereka rasa menjerit di jalanan boleh turunkan harga, terpulang. Saya tak mahu sentuh (isu ini)," katanya dalam sidang media selepas merasmikan program Bank Rakyat Ar-Rahnu Flexi di Kuala Lumpur, hari ini.

Hasan berkata, pihaknya mendengar dan berbincang masalah rakyat dan terbuka kepada mana-mana pihak datang berjumpanya berbincang mengenai formula penurunan harga minyak.

"Jika mereka ada formula baru yang dirasakan sesuai, datang dan bincang. Saya sedia untuk berbincang," katanya.

Katanya, kementerian akan mengumumkan harga baru setiap awal bulan dan enggan memberi sebarang ramalan bagi mengelakkan spekluasi pasaran.

"Tunggu sampai 1 Januari. Kita akan umumkan bila tiba masanya," katanya.

Timbalan Menteri Kewangan Datuk Ahmad Maslan mengumumkan harga RON97 dan diesel turun pada 1 Januari 2015 jika harga minyak pasaran dunia terus mencatatkan trend penurunan sepanjang Disember.

Sebelum ini harga diesel dinaikkan kepada RM2.23 seliter tetapi harga RON97 turun sebanyak 9 sen seliter kepada RM2.46 seliter dan harga runcit RON95 pula turun 4 sen seliter kepada RM2.26 seliter.

Harga runcit RON97 kini ialah RM2.55 seliter, RON95 RM2.30 seliter manakala diesel ialah RM2.20 seliter.

Namun Gerakan Turun Kos Sara Hidup (Turun) tetap meneruskan rancangannya menganjurkan perhimpunan aman di Dataran Merdeka pada malam 31 Disember ini untuk menuntut harga minyak RON95 dikurangkan kepada RM1.90 seliter.

34 comments:

  1. Ko org nk demo2 lh tu hak ko org, hak aku yg bg turun atau naik harga minyak...cam tu ye hasan...kahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nabi Muhammad setelah meninggal dunia, harta yang ada di rumahnya hanyalah satu periuk drp tanah untuk mengambil wuduk, cermin muka yang telah pecah, sebatang sikat lama, sebatang kayu sugi. Satu lagi harta yang baginda miliki ialah sekeping selimut yang jika ditutup kepala maka kaki baginda akan nampak dan jika ditutup kaki, kepala baginda akan nampak.

      Berbeza dengan pemimpin sekarang yang mengaku menjadi ketua agama. Bila meninggal hartanya berjuta2, kekayaannya menggunung dan pangkatnya setinggi bukit.

      Delete
  2. teirma kasih banyak karena sudah berbagi berita yang sangat menarik. zaman sekarang sudah jarang menemukan blog yang isinya penuh manfaat seperti ini, keren!!

    ReplyDelete
  3. HASSAN MALEK

    H-hassan Malek!!!!!
    A-apa hg ingt???
    S-suka
    S-suka
    A-angpa ja
    N-naikan harga mnyak!!!!

    M-minyak tu
    A-allah S.W.T yg bg
    L-lupa ka
    E-engkau semua??????
    k-kenapa terlampau mahal sgt????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hg nk murah isi ayaq sungai la..

      Delete
    2. 18.17...hang isi dulu ngan ayaq sungai. Lepas hang isi aku ikut isi.

      Delete
  4. Hahaha.....
    Kita org tak minta minyak turun naik sebab harga minyak dunia memang turun skrg jadi turunlah harga minyak tetapi bila naik harga minyak dunia mesti naik juga harga minyak bukan???? Jadi bukan minta harga minyak turun tetapi kita org minta hak subsidi iaitu rebat yg selama ini kami perolehi telah ditarik balik. Maka faham apa kami mahu bukan apa yg kamu maksudkan. Kamu bodoh bukan kami, siapa bijak akan turun tuntut hak kita sebelum ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Korg nk turun guling2 tak nnti. Jomm..kite jmpa di sana.

      Delete
  5. jom turun beramai2. kita lihat berapa kerat kumpulan UG akan turut serta.!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tengok jugak, cina Dap ada turun tak?
      Guan eng, lim kit siang, nuar, azmin ada turun tak?

      Delete
    2. Betul tu. Cina Dap tengah yamseng ! Ada mereka peduli ? Mereka selalu kata melayu itu memang bodoh dan "sinang-sinang saje kasi lebih boloh ... selupe melayu lalam laman omakkau.."

      he..he.. melayu senang berubah arah, cina dan india tidak...

      Delete
    3. sabor jelah OmekKo, dalam sapinggan nasik biasa kita jupe sebijik dua antah. biasanya antah ni org tak makan, hantah jadi makanan hayam.
      Ingat tu HoneyZah jangan ko peduli komen komen mengarut melampau, bersabor istiqomah teruskan perjuangan. Semoga saat kejatuhan OMNU semakin hampir

      Delete
  6. Sangat sedih Bijan bini Rus badak tak bersama. Banjir pun tak bersama. Kita pi enjoy matahari terbenam di LA. Dan matahari terbit di NY. LOL!

    ReplyDelete
  7. Hi hassan malek ..wat gapo demo ambang thun bru.. Tgh mlm org dok umh lyan mharaja lawak.. Gapo ? Nk mampos ?..emmmmm..... Ale utoh umno..

    ReplyDelete
  8. KELAB ANAK-ANAK GUA MUSANG
    54 mins · Edited ·
    Assalamualaikum.Gua Musang dilanda banjir besar.Maka atas dasar simpati yang amat sangat maka satu sesi kutipan sumbangan pakaian(seluar/baju/kain/dll) untuk mangsa banjir di Gua Musang akan diadakan.Sahabat semua boleh serahkan sumbangan pakaian tersebut kepada PIC yang tersenarai di bawah :

    1. Amran Arifin
    (017-2089569).
    Lokasi : Depan Alamanda Putrajaya
    Masa : 2.00pm - 5.00pm
    Tarikh : 25.12.2014 / Khamis

    2. Zack Kagum
    (017-6166528)
    Lokasi : Depan Tesco Ampang
    Masa : 10.00am - 12.00pm
    Tarikh : 25.12.2014 / Khamis

    3. Haji Hazmi Hanipa
    (013-9100020/012-9192037)
    Lokasi : Shell Greenwood,Gombak
    Masa : 11.00am - 12.00pm
    Tarikh : 25.12.2014 / Khamis

    4. Mohd Sharuddin
    (019-2949300)
    Lokasi : Restoran Wira Sejati
    Seksyen 24 Shah Alam
    Masa : 24 jam (On Call)
    Tarikh : 25.12.2014 / Khamis

    Mohon jasa baik sahabat semua uar-uarkan kerja amal ini.Semoga Allah SWT bagi ganjaran setimpal untuk kita sama-sama ringankan beban sahabat dan keluarga di sana

    tak dapat sumbang sbarkan di group masing2 insyaAllah

    ReplyDelete
  9. jom beri sumbangan... simpati kpd semua mangsa banjir.. semoga semua selamat..

    ReplyDelete
  10. Aku harap org PAS tak turun. Biarkan PKR dan da pigs guling2 sama diorang

    ReplyDelete
    Replies
    1. Umno menghancurkan ekonomi malaysia

      Delete
  11. Sepatutya penyokong turun ramai ramai ..TUNTUT HUDUD DILASANAKAN .. KO GUANO GU..LEPAS TU .. PAKAT GULING GULING RAMAI RAMAI ATAS JALAN RAYA..

    ReplyDelete
    Replies
    1. sedap mulut ko menghina orang yang hendak melaksanakan hudud. Dalam masa yang sama, seolah2 ko mempermainkan hukum yang ada tertulis dalam Al-Quran. Seronok ker jadi pemfitnah hudud secara sukarela??

      Seronok yer??
      Seronok?

      Delete
    2. 2300 hang nii kapiaq ka... semoga hang cepat tobat kalau hang islam

      Delete
    3. 23:00 x tau makna murtad ...dia pun x sedar entah2 akidah dia dh tergelincir sbb khayal sangat mengomel ...kahkahkah

      Delete
  12. Buat demo depan rumah anwar ibrahim di segambut dan permatang pauh....dia tolak hudud....pluralisme...dan sokong kalimah allah utk bukan islam ...boleh guling2 di bukit segambut.....puiiii

    ReplyDelete
    Replies
    1. Allah hanya untuk melayu saja....repeat melayu saja!!! Ngong sungguh abu jahal abu lahab sahabat2 sebelum memeluk islam setiap hari nenyebut "demi allah dan rasulnya....." mengelirukan ker???

      Delete
    2. Buat demo kat kandang lembu keluarga kak jat... besaq sikit 240 j

      Delete
    3. 2319 buat demo depan rumah yg tak mau 1mdb.. Yg tak mau bunuh alantuya.. Yg tak mau duit lembu.. Yg tak mau beras.. Yg tak mau oven.. Yg tak mau kain batik.. jom jom demo

      Delete
  13. Geng al-jubori mesti ade kt dataran

    ReplyDelete
    Replies
    1. Geng2 bunuh alantuya pun ada...

      Delete
  14. Income RM900 sehari...FREE REGISTER...tiada apa2 bayaran dikenakan....(Kalau rasaprogram ni menipu, anda tidak rugi apa2 pun, anda tidak keluar apa2 modal pon kan???)xperlu cari orang, xperlu jual barang....syaratnya ada facebook, whatapps dan laman sosial lain...anda perlu open link dibawah dan register...anda terus dapat USD25x3.4=RM85.00...lepas tu anda akan dapat link anda sendiri dan copy ayat2 saya ni....paste kt fb, tweeter dan sebagainya...setiap orang yang buka link anda, anda akan dapat USD10x3.4=34.00...mudah kan...? anda bolah pilih samada duit masuk ke acct. bank atau cek dipos kerumah anda....register PERCUMA, sila isi kat sini...xsalahkan anda mencuba income RM900.00 sehari....http://peruserpaid.com/?ref=132889

    ReplyDelete
  15. Turun kan minyak atau turun kan Hassan?

    Tunggu dan lihat.

    ReplyDelete
  16. jangan minta turun rm1.90 tapi rm 1.30 baru betul ikut harga apungan, kalau tidak buang masa aje..

    ReplyDelete
  17. Assalamualaikum....maaf kerana mencuri sedikit masa anda..saya ada jual Powerbank OEM Xiaomi 10400mah dgn harga rm50 termasuk postage....6 bulan warranty disertakan dgn Powerbank...boleh pilih warna kegemaran anda...ada warna biru,silver dan hijau...pm saya di 01112333007 untuk order dan melihat pic powerbank....tolong forwardkan kepada rakan anda...
    PROMOSI AKHIR TAHUN!!

    Beli 1,Rm5O
    Beli 2,Rm95
    Beli 3,Rm135

    Beli Cepat2!! sementara stok masih ada.../::D

    ReplyDelete
  18. Terimakasih infonya. semoga bermanfaat buat kita semua. salam sehat!! Informasinya sangat menarik sekali, selamat hari libur natal & tahun baru..!

    ReplyDelete
  19. Hassan malek telah memenangi BANGANG AWARD OF THE YEAR..!!! Tahniah diucapkan.. Keep up the bangang work!!! Hahahahahahaa

    ReplyDelete