KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Tuesday, 14 April 2015

MAHATHIR CAKAP ANGGOTA POLIS ATAU TENTERA KALAU TIDAK DISERANG DAN MENERIMA ARAHAN TIDAK AKAN BUNUH ORANG .... YANG INI APA KES????????



Kebiasaannya seseorang anggota polis atau tentera tidak akan menembak mati melainkan mengikut arahan, merujuk kepada bekas anggota Unit Tindakan Khas (UTK) Koperal Sirul Azhar Umar dan Cif Inspektor Azilah Hadri yang dihukum gantung kerana bersalah membunuh warga Mongolia itu.

"Berkenaan Altantuya, saya hanya bertanya siapa yang memberi arahan kepada Sirul yang dikena hukum bunuh.

"Saya tidak tuduh Najib. Biasanya anggota polis atau tentera tidak tembak mati sesiapa melainkan diserang atau di arah.


Jadi yang ini apa kes nya? .. Siapa yang arah Koperal polis ini bunuh janda beranak tiga ini???? .. Adakah nyawa Koperal Polis ini terancam diserang janda beranak tiga itu??????



Seorang janda beranak tiga mati dipercayai akibat dibelasah kekasihnya, seorang anggota polis berpangkat koperal, di kawasan rekreasi Hutan Bandar di sini awal pagi semalam.

Nurzilawati Akmar Affandi, 35, yang mempunyai tiga orang anak berusia antara lapan hingga 15 tahun dipercayai maut dipukul suspek yang tinggal di kuarters Kompleks Perumahan Polis Mersing dan bertugas di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Mersing di sini.

Jarak di antara kompleks perumahan itu dengan tempat kejadian kira-kira 3.2 kilometer.

Ketua Polis Daerah Mersing, Deputi Superintendan M. Kumar berkata, sebelum kejadian, mangsa yang menyewa bilik di sebuah rumah teres di Mersing Kecil telah pergi ke rumah suspek yang merupakan seorang duda untuk berbincang mengenai hubungan mereka.

Bagaimanapun, kata beliau, tidak lama kemudian mereka mula bertengkar.

Kumar berkata, suspek dan mangsa kemudian menaiki motosikal menuju ke sebuah kawasan rekreasi di Hutan Bandar untuk meneruskan perbincangan, namun pertengkaran tersebut semakin memuncak sehingga melibatkan kekerasan.

“Akibat dibelasah suspek, mangsa dipercayai pengsan sebelum suspek bertindak pulang ke rumahnya untuk mengambil kereta bagi membawa Nurzilawati ke hospital,” ujarnya

62 comments:

  1. Omak ko.. perbandingan ko amat bodoh dan baghal..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jganla kutuk hanisha aku..nanti dia kemut pisang ko putus..

      Delete
    2. Betullah perumpamaan omakau tu. Apa motif tuya dibunuh? Big bos suruhlah tu kan. Taknak ngaku hehe. Yg rogol pun big bos juga.

      Delete
  2. Adoi.......... mentang2 kau janda....jgn emosional sangat....ni kes peribadi beb...Shirul tu bertugas....tu pasal Tun M tanya....

    ReplyDelete
    Replies
    1. heyyy..hey..hey janda jgn sentuh dan sebut nanti aku terangsang..

      Delete
    2. Najit dah ngelabah hoho

      Delete
  3. Lain sangat tu, Sirul dengan Azilah tak kenal Mangsa .. yang kes ni Suspek dan Mangsa saling mengenali.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib dah bersumpah... ko berani dak bersumpah yang Najib kenal tuya di bawah ini..... aku memang tunggu ko bersumpah... dipersilakan sekarang juga..

      Delete
    2. ko ni merepek apa?? aku kata suspek kes kat atas ni kenal mangsa dia.. Ta de sebut pun nama individu yang ko sebut tu.

      tiba2 sumpah..

      Delete
    3. Najib orang tak tuduh dia bunuh toya tapi aleh2 dia cakap tak kenal apa cerita? Kenapa terasa? Orang berak tepi jalan mana nak ngaku taik dia. Tak lama terbongkarlah tu tak caya tengok.

      Delete
  4. Bodoh... yg mahathir maksudkan arahan profesional .. ini peribadi... bodoh hahaha sudahlah tatabahasa Melayu omakkau teruk... kefahaman pun failed hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. pertanyaan siapa yg mengarahkan pembunuhan altantuya wajiblah ditanya kepada sipembunuh (sirul dan azilah)..sangat "taat" kedua2 pembunuh itu dlm melindungi si pengarah .walau nyawa sendiri menjadi galang ganti ..atau pembunuhan yg berlaku merupakan suatu perbuatan yg tidak dirancang .. adapun najib telah mengambil jln membela haknya dari gerombolan "pertanyaan" sehingga ia berubah menjadi fitnah dan adu domba yg disuburkan oleh para penyangak ilmu .. telahpun najib melafazkan sumpah yg bergantung sepenuhnya pada Dzat Allahswt sebagai saksi yg dia tidak mengenali atau mengarahkan pada pembunuhan altantuya... dan sesungguhnya bagi puak yg jahil dan melampaui batas tidak lafaz atas KekuasaaNya mampu memuaskan nafsu mereka..kecuali najib mengakui pada segala pertanyaan yg kemudian berubah sifatnya menjadi fitnah dan adu domba

      Delete
    2. besarlah harapan dan doa supaya Tun tidak lagi bertanya berkenaan kes altantuya ..melainkan jika Tun sendiri mempunyai bukti yg kukuh lagi nyata .. biarkan golongan si penjual beli ilmu dan sekalian binatang ternakan mereka terus menerus menyuburkan pertanyaan siapakah yg mengarah pada pembunuhan altantuya .. bukankah Tun juga merupakan salah seorang yg paling dihinakan oleh gerombolan bangsa yg melampaui batas itu

      Delete
    3. Sebenarnya tun mahu kes ini disiasat semula supaya yg bg arahan tidak terlepas. Tun tak tuduh sapa2 pun.

      Delete
    4. Unknown....janganlah tuduh Tun sehingga ia menjadi fitnah. Tun hanya ingin tahu siapa yang arah bunuh. Tun juga bagi pendapat gst akan menyebabkan harga barang naik. Tun juga berpendapat bahawa 1mdb merugikan bakal org yg akan pencen terutamanya melayu.
      Tun cuma beri pendapat dan bertanya sbb sebagai rakyat Tun perlu tahu

      Delete
    5. ERRRR.....MASA BICARA DULU, ADA TAK PIHAK PENDAKWA ATAU PEGUAM BELA YANG TANYA SAPA ARAH?

      Delete
    6. Ustaz,ustaz. Kalau kebenaran ikhlas nak di cari boleh arahkan KPN polis selongkar sampai ke seluar dalam. Gerenti terjawab motif tu. Orang pun tak bergossip. Masaalah selesai. Kan mudah tu. Nak spin kemana lagi ya sahabat.

      Delete
    7. aku maksudkan kepada kawanan serigala dlm PR .. pernah mereka mengadakan press confrence yg mengaitkan najib dan isterinya adalah dalang pada pembunuhan altantuya bersandarkan pada akuan bersumpah oleh P.I mendiang bala .. yg kemudiannya membuat dua lagi akuan bersumpah yg berlawanan .. lalu menyembunyikan diri di luar negara ..sebelum akhirnya dia menemui ajal .. kemudian datang lagi seorang penjual beli ilmu yg bernama mahfuz yg mengadakan telesidang dengan sipembunuh dengan harapan akan terbongkarnya siapakah gerangan "si pemberi arahan" untuk melakukan pembunuhan .. secara zahir memang tiada apa2 keburukan atas usaha yg diperbuat oleh mahfuz .. namun bagi golongan yg bersifat khawarij dan sekalian pentaasub mereka ..berbunga didlm hati mereka betapa "keyakinan" bahawa najib dan bininya bukanlah suatu fitnah .. Maha Suci Allahswt ..sipembunuh kekal menjadi "bisu" dlm merungkai siapa yg mengarahkan.. lalu puak khawarij membuai nafsu mereka dengan selingan cerita yg mengalahkan plot sebuah filem .. bagaimana najib mengenali si mati .. dan mengapa sipembunuh kekal melindungi najib .. maka lemaslah golongan yg melampaui batas ini dlm fitnah dan adu domba yg mereka ciptakan .. hatta lafaz sumpah seorang yg bersyahadah tiada bernilai ..berbanding akuan bersumpah seorang kafir ..

      Delete
  5. Omak jangan jadi bodoh.
    Itu hal peribadi.
    Lovers quarrel

    ReplyDelete
  6. Omakkau mesti dulu pon CGPA 3.85 jugak kan ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












      Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

      Delete
  7. Memang bodoh mcm p___mak la ko ni omak ko..

    ReplyDelete
  8. Contoh yang OMAK bawa ini tidak sesuai kerana ianya berada di dalam situasi yang berbeza. Koperal tu dah lama kenal mangsa dan perlakuannya berlaku di atas motif peribadi. Bukan saja Polis, doktor, kadhi, pensyarah atau Peon pun boleh melakukan pembunuhan sedemikian.

    Dalam kes UTK ni pulak cerita lain...mereka adalah anggota Polis terlatih yang ditugaskan menjaga VVIP dan juga menangani jenayah berat yang melibatkan penggunaan senjata api...most of the time they act upon specific instruction...ape keheinye nak pegi bunuh dengan kejam dan letupkan pompuan Monggolia yang langsung tidak pernah dikenali sebelumnya...budak terencat akal pun tahu tentu ada makhluk berkuasa atau pihak atasan yang arahkan...kite nak tahu lah mangkuk hayun mana yang arahkan...takkan PM 1Malaysia tak tahu kut....samada PM 1Mesia kenal ke tidak Si Tuya tu kita tak tanya pun....ada Statutory Declaration yang dibuat mengatakan Najib bukan saja kenal Tuya malahan pernah makan malam bersama dan menyontot model-cum-interpretor tu...bab itu wallahua'lamubissawab...awak tanya pun saya tak boleh jawab...

    Setidak-tidaknya ikutlah cara Che Det dulu...bila orang tanya siapa yang belasah Nuar sampai lebab bijik mata dia jawab...." Entah saya tak tahu...mungkin Nuar tumbuk mata dia sendiri..." kah kah kah.... Najib boleh jawab benda yang serupa...

    Soalan: Siapa yang arah bunuh Altantuya?

    Cadangan jawapan: Entah...mungkin Altantuya YANG TIDAK SAYA KENALI ITU telah mengarahkan anggota UTK untuk memembak dan meletupkan dirinya ...mungkin kerana kecewa sebab Razak Baginda tak mahu berjumpa dengannya.....atau mungkin kecewa dengan hidup..."

    Memang benarlah kata orang...jika sekali menipu atau berbohong, terpaksalah menutupinya dengan berbagai pembohongan selamanya sehingga terkantoi juga akhirnya......alaa macam kes cincin...mula-mula ".... cincin tersebut bukan untuk saya, pastu "...saya beli cincin itu hasil dari wang yang dikumpul sejak kecil lagi", kemudian ".... cincin itu besan saya yang pesan untuk hantaran"....habis satu Malaysia dikona baring.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. wahai kawan telah ada usaha dari salah seorang pengembalamu yg diberi nama mahfuz omar yg mengadakan telesidang yg akhirnya menemui kegagalan akibat masalah line ..tidak berpuas hati terbanglah sipengembala itu dengan membawa si ibu untuk melunakkan hati sipembunuh demi merungkai siapakah yg memberi arahan .. kemudian pulanglah dia tanpa mengetahui apa2pun .. nampaknya binatang ternak seperti kamu lebih mengetahui tanpa perlu diakui oleh sipelaku .. hatta maffuz sipengembala pun tidak berupaya .. sehingga belum terkuaknya pengakuan dari sipembunuh .. kekal kamu dlm golongan yg jahil dan melampaui batas ... lihatlah keadaan kamu dan manusia2 yg kamu angkat sebagai pemimpin..sifatnya tak ubah seperti kawanan serigala yg mengepalai kawanan biri-biri...maaf sahabat

      Delete
  9. Ini hal madey dgn najib ...biar depa selesaikn antara depa ...kita rakyat cukup duk perati dn dengaq saja ...penghujungnye nnti tau lh crita sebenar ...yg kasi sakit kepala duk pikiaq nk pecaya ka tidak ka smpai nk buat analysis sendiri nk buat apa ... betui x ....

    ReplyDelete
  10. Yang ini kes gila betina........tak tahan menderitta maka dipukul sampai mati........yang arah hati dia kot...... Atau dah lama mintak tapi janda tak bagi kot......

    ReplyDelete
  11. Ko saje nk cari pasal ke "omak kau" ...

    ReplyDelete
  12. Klu kita seorang rakyat yg bertanggunjwb Adalah wajar kita bertanya Siapa yg arah Tuya diletupjan?

    Kumpulan yg suka mengampu saja akn mempertahan Najib. Klu kita sama2 aju soalan yg sama...pasti akn jumpa siapa perancang semua ini.

    ReplyDelete
  13. Mungkin betul kata najit.dia tk terlibat kes pembunuhan altantuya...hahaha...kalau bkn najit siapa lg...kalau bkn badak air yg bg arahan...bukankah sibadak ada dilokasi letupan...pulak tu toya sdg mengandungkan anak.....anak sape ye...dahlah dtg mesia minta duit komisyen, mengandung angkara suami lg...mau tak mendidih darah mak badak tu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko ni ade bukti ke main sedap mulut ko je nk buat tuduhan ...bahaya ko ni ...

      Delete
  14. Soalan nya siapa suruh bunuh Tuya?. Bukan siapa kenal Tuya. Itu pun susah sangat ke. Berbelit kesana sini. Betul juge kata Cina 1MDB tu. UMNO kaki spin.

    ReplyDelete
  15. hehehe....

    Kantoi Omak Kau bodoh kali ni.....

    ReplyDelete
  16. Aaa aku rasalah...Mamat tu mmang hobi dia letopkan orang...takde sape yang bg arahan...dah jadi hobi dia nk buat macamanakan...nampak je tuya dia pun kebaboommm...nasib baik dia tak jumpa makbapak anon 20:54..kalau dia kebaboom makbapak anon 20:54 dah jd yatim piatu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mak bapak ko dh kene kebaboom ke 22:20 ...kahkahkah ...cian anak yatim piatu ko ye ...kahkahkah...

      Delete
  17. omak kau, jgn jd mcm mat selan.. nnti trending.. kikiki

    ReplyDelete
  18. Mathir pun bodoh cakap "anggota polis tidak akan bunuh orang" kalo tak diserang.jadi omak bg contoh polis bunuh orang walau pun tak diserang mcm cerita Kat atas nun...tak kiralah professional ke peribadi...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bodoh... lain sgt la dol contoh ni

      Delete
  19. jngn main2 dngn keturunan pahlawan mongol genghis khan...semoga org yg mengarahkan pembunuhan tersebut dicekik oleh roh dan hantu genghis khan atau kublai khan sampai keluar taik baru dia tau langit tu tinggi rendah..hahaha

    ReplyDelete
  20. Yang sirul ngan azilah banggang cam robot knapa suka2 bunuh org x kira la arahan ka ada otak pakai...mengancam negara ka attunya tu...sndiri bikin tangung la...nyawa balas nyawa la...

    ReplyDelete
  21. Akhirnya penyokong bn dan macai pr bersatu dan bersetuju yang omakkau BODOH!!! kakaka

    ReplyDelete
    Replies
    1. Siapa kata? Kamu yg perasan konon mewakili semua org. Siapa 2 kali bodoh?

      Delete
  22. najib dulu Timbalan perdana menteri ada ke kuasa ? arah polis dan tentera ia cuba fikirkan ia
    Sedang anwar dulu pun tak boleh arah polis ia menhalang kes 50dalil kenapa anwar tak boleh jadi pm
    1)Kuasa polis ditangan kementerian dalam negeri
    2)Kuasa tentera di bawah kementerian pentahanan Najib berkerja dibawah kementerian pertahanan kalau menjalan kan sesuatu misi pun kena minta kebenaran yg di pertuan angong

    Kes altantuya itu menbabit polis jadi siapa patut bertangangjawab.

    Aku rasa ahli pkr semua bodoh2 belaka ia senang je tun M bodohkan pkr ini ia

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau ko nak tahu bhai kuasa ketua umno mengatasi semua kuasa ketua2 jabatan kerajaan...cukup dengan satu panggilan telefon

      Delete
    2. Jawab 18:46 kenapa anwar gagal halang buku melalui satu talifon dulu kes 50dalil kenapa anwar tak boleh jadi pm. ini menbukti tpm tak ada kuasa dalam kementerian dalam negeri

      Delete
  23. dok pening tak abis lagi ni....
    siapa yg arah bunuh altantunya.... siapa yg suruh bunuh... yg ni kena tanya polis dua orang tu kenapa Madey nak tanya najib pula..kalau tanya.najib mesti najib kata.. mana aku tau kau tanyalah hakim coklat hack tu...bila tanya hakim dia kata kes ni tak perlu siasat siapa yg arah bunuh..yg penting siapa yg bunuh..
    pulak dah..ini cerita bangau oh bangau kenapa kau kurus.... rasa2 semua dah kena main dng Madey dan Najib..
    yg peningnya ada kes main jubur..siasat bukan main lagi.. sampai bawa tilam, air mani, air kencing, air kepala taik, bulu kote dikutip masuk dlm plastik sebagai bukti... teropong jubur koyak ke tak koyak..tak basuk jubur tiga hari tak mandi hadas..akhirnya dapat tangkap si peliwat tu adanya...
    tapi yg bunuh org ni tak boleh selesai kok kenapa..
    bila nak kena gantung tu...

    ReplyDelete
  24. Kalau setakat sumpah najib siapa pun boleh sumpah... sumpah cam tu tak dpt menyelesaikan masallah , org tanya pasal lain dia cerita pasal sumpah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sumpah dia ni macam gak sumpah budak yg tak basuh jubur 3 hari tuuu.

      Delete
    2. sesiapapun boleh bersumpah dengan lafaz "wallahi wabillahi watallahi" ? apa kata jika kamu lakukan uji kaji .curi gula2 yg bernilai seposen..tetapi menafikannya dengan lafaz ini .. sesungguhnya si kafir juga dicampakkan sifat takut tatkala diminta melafazkan kalimah ini dlm menguatkan penafiannya .. sebelum kamu lafazkan pastikan kamu tidak mabuk yakni waras akalnya..tidak dalam keadaan dipaksa atau diugut..kemudian bersyahadah terlebih dahulu dan mulakan dengan kalimat bismillah..kemudian lafazkan "wallahi wabillahi watallahi" ..saya (nama penuh) menafikan (nyatakan dengan jelas dan secara khusus penafian pada pertuduhan yg dilemparkan).. kemudian barulah kamu boleh katakan sumpah macam najib siapapun boleh buat..dan budak yg tak basuh dubur 3 hari .. ujianmu hanyalah pada penafian kecurian gula2 yg bernilai seposen ..

      Delete
  25. Najib tak terlibat

    Tapi rosmah terlibat

    Hanya wanita busuk hati mcm mona fendy sanggup berlaku kejam kerat dan letup mangsa

    Inilah perangai rosmah yg cemburu mcm mona

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pada tahun 2006 kementerian dalam negeri di bawah siapa tak kan bawah rosma kot?
      aku melihat pkr mengamalkan politik sependa marcos. Orang tak pakai lagi politik melihat sependa bini itu

      Delete
  26. Pemuda UMNO dah junjung Najib atas kepala tu maknanya depa dah yakin la tiada sapa arah Sirul bunuh Tuya. Confirm dah hobby dia bunuh orang tu. Bijaksana sungguh pemuda umno ni kan.

    ReplyDelete
  27. blogger nih tak ada klas menulis.... keh keh keh

    ReplyDelete
  28. Macam2 komen.. Kalau Sirul tu yg bunuh tanpa arahan, kenapa dia smpi bole lari ke Australia?? Kenapa x tangkap awal2 atau tahan dia dari dulu? Sumer orang tahu ini kes profil tinggi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang bangang masih tak tahu bro. Hehe.

      Delete
    2. dlm prosiding pembelaan ..kedua2 tertuduh tidak mempunyai kekuatan untuk membongkar siapa yg mengarahkan pada pembunuhan ..tidak juga menyatakan dengan cara apa diperolehi bom yg dinyatakan sebagai c4 .. maka diambil kesempatan oleh kawanan manusia yg khianat membina "kisah" yg akhirnya mempunyai pelbagai versi tetapi kesemuanya menjurus kepada satu jawapan ..sipengarah adalah najib atau bininya dan c4 diperolehi atas kebenaran najib.. lalu bertempiklah sekalian pengikut kawanan yg khianat itu..dan terciptalah slogan najib altantuya (najib tuya) ... dan barang siapa yg cuba menafikan atau membantah kepada tempikkan itu akan dicela dan diberi gelar yg aib lagi hina .. si hakim atas sebab yg tidak diketahui juga tidak mempunyai kecenderungan untuk meminta kedua2 tertuduh membongkarkan motif pada perbuatan terkutuk yg dilakukan .. salah satu versi yg paling popular " si mati merupakan penterjemah atas urusan pembelian scorpene..kemudian najib menjalin hubungan sulit ..diketahui pula oleh rosmah .. maka dihantar kedua2 bekas UTK untuk menguruskan simati ..yg akhirnya betul2 mati..dan dilupuskan jasadnya dengan bahan letupan yg besar keupayaannya (c4).. semua kemungkinan ini adalah kerana najib pada waktu itu merupakan menteri pertahanan"..kemudian disebarkan gambar najib ..razak baginda dan simati menikmati makan malam bersama..yg dilakukan oleh salah seorang dari kawanan serigala (tian chua)...lalu sekalian biri2 itu pun mengeluarkan pelbagai bunyi2an yg kuat lagi lantang...

      Delete
    3. Mudah saje di selesaikan kalau KPN di arahkan buat siatan siapa arah. Usah la spin kesana kesini. Cari kebenaran habis cerita. Elak orang dari buat dosa.

      Delete
    4. kebenaran sudah dinoktahkan kedua2 pelaku disabit pada pertuduhan dan dihukum gantung sampai mati..dan salah seorang telahpun melarikan diri ke australia ... kenapa sabitan hanya setakat sipelaku (motif dibuang oleh hakim) bukanlah syarat untuk mengadu domba kepada najib dan isterinya ..dan kita sebagai org awam tidak diberatkan syariat untuk menjadi hakim .. kes ditutup... jika sipelaku sanggup "melindungi" sipengarah walau nyawanya sebagai ganti .. jadilah dia ibarat siluncai terjun dengan labunya ...ingatlah sifat kebenaran yg wajib ditaati manusia hanyalah pada perkara2 yg zahir yg diberatkan pada pembuktian yg bersifat zahir(dlm urusan fardhu kifayah)... demikianlah pada kes pembunuhan altantuya... zahirnya ..kes disiasat yg membawa kepada tangkapan...diadili oleh sang hakim kemudian diputuskan hukuman.tutup kes

      Delete
    5. Tak dapat di terima akal yang sihat. Rakyat nak tahu kebenarannya.

      Delete
  29. omak kau dah jd penjilat tegar najib. aku dok tunggu bila org mcm ZAM mamak nak puji omak kao, mcm zam puji ct nurhaliza. berbanding dgn ct omak kao jauh lebih ke depan...gigi ler...

    ReplyDelete
  30. kes dia atas atas ada motif ..... loud & clear sebab & musabab berlaku kematian,
    but kes atantuya bunuh tanpa motif .. apa kojo nyo nak bunuh suko suko , tamabahan pula si sirultu pun tak kenal dgn org yg di bunuhnya, tak do kena mengena melainkan disuruh bunuhnya ajo si altantuya tuh ....

    WOW !!!
    This Is What You Really Want !!
    >>> CLICK HERE !!<<<

    ReplyDelete
  31. Kumar berkata, suspek dan mangsa kemudian menaiki motosikal menuju ke sebuah kawasan rekreasi di Hutan Bandar untuk meneruskan perbincangan, namun pertengkaran tersebut semakin memuncak sehingga melibatkan kekerasan.

    Normal, waras, cocok, kena atas butey
    Duda bertemu janda, kena pula dengan selera, layan je la

    Sebenarnya belum sampai kemuncakpun TENTU SUDAH ADA YANG KERAS paham paham la benda yang keras tu, tak kan nak kena tunjok pulak kot apa yang keras tu.

    Apabila gagal mencapai kata sepakat, di sini punca masaalah

    ReplyDelete
  32. SAYA SEKELUARGA INGIN MENGUCAPKAN BANYAK TERIMAH KASIH KEPADA AKI NAWE BERKAT BANTUANNNYA SEMUA HUTANG HUTANG SAYA SUDAH PADA LUNAS SEMUA BAHKAN SEKARAN SAYA SUDAH BISA BUKA TOKO SENDIRI,ITU SEMUA ATAS BANTUAN AKI YG TELAH MEMBERIKAN ANKA JITUNYA KEPADA SAYA DAN ALHAMDULILLAH ITU BENER2 TERBUKTI TEMBUS..BAGI ANDA YG INGIN SEPERTI SAYA DAN YANG SANGAT MEMERLUKAN ANGKA RITUAL 2D 3D 4D YANG DIJAMIN 100% TEMBUS SILAHKAN HUBUNGI AKI NAWE DI 085-218-379-259

    ReplyDelete