Saturday 2 May 2015

ANGGOTA RELA KALAU BERHAJAT NAK UNIFORM BARU KENA PASTIKAN CALON BN PRK ROMPIN MENANG .... SAMPAI TERUK BEGITU SEKALI ?????


Dulu semasa PRK Teluk Intan digunakan kaedah dan cara yang sama .. kini nak cuba pula di PRK Rompin ... apa punya budaya politik yang mau dibawa oleh Zahid Hamidi ketika rakyat semakin bijak berpolitik.

Adakah anggota RELA dikawasan dan negeri lain yang tidak ada PRK maka mereka masih menggunakan uniform lama dan usang???? Apakah nanti jika anggota RELA mengidamkan uniform baru maka terpaksa kawasan parlimen mereka diadakan PRK?????

Tidak hairan jika rakyat kini sentiasa mendoakan dikawasan mereka ada PRK kalau beginilah cara budaya politik yang mau diserapkan dalam pemikiran rakyat .. LOW CLASS PUNYA POLITIK.

Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi hari ini menjanjikan sepasang uniform baharu kepada anggota Jabatan Sukarelawan Malaysia (Rela) Rompin, Pahang sekiranya calon Barisan Nasional (BN) Datuk Hasan Arifin memenangi kerusi Parlimen Rompin.

Zahid ketika berucap dalam program Bakti Rela, di Padang Pejabat Daerah dan Tanah Rompin di sini berkata, peruntukan sejumlah RM200,000 juga akan disalurkan kepada Rela Rompin untuk membolehkan uniform baharu jabatan berkenaan diberikan kepada setiap anggota mereka.

"Ini bukan janji pilihan raya, ini ikhlas...maknanya, menangkan BN, dalam masa 60 hari, uniform itu akan diserahkan pada anak buah saya ini.

"Ini bukan janji, ini betul-betul, bukan cubaan," katanya, meniru gaya filem terkinal lakonan seniman agung tanah air, Tan Sri P Ramlee, dalam filem Pendekar Bujang Lapuk.

Zahid berkata, beliau sudah pun menulis surat kepada semua ahli Parlimen untuk memberikan peruntukan berjumlah RM50,000 kepada pertubuhan Rela di kawasan mereka.

"Kalau Hasan menang, beliau akan keluar dana itu untuk uniform Rela Rompin.

"Saya yakin bukan setakat RM50,000 yang beliau akan berikan, saya akan buat susulan. Saya minta sekali ganda diberikan kepada anak buah saya di Rompin, saya minta Rela Rompin diberikan RM100,000," katanya, di hadapan hampir 4,000 anggota Rela dalam program tersebut.

"Saya berjanji, depan tuan-tuan, kalau Hasan beri RM100,000 saya tambah lagi RM100,000," katanya.

PRK Rompin diadakah susulan kematian penyandangnya, Tan Sri Jamaluddin Jarjis pada 4 April lalu, dalam insiden nahas helikopter terhempas di Semenyih selepas pulang dari menghadiri majlis perkahwinan anak perempuan Datuk Seri Najib Razak, di Pekan, Pahang.

Hasan akan berhadapan calon PAS, Nazri Ahmad mewakili Pakatan Rakyat (PR) dalam PRK Rompin.

"Bukan kita nak minta duit Hasan, salurkan sahaja peruntukan, cepat sedikit dapat uniform," kata Zahid.

"Ada syarat, bagi menang Hasan dulu," katanya.

42 comments:

  1. Lidah kalu dh biasa menipu akan menipu lh sampai mampos ...yg dahagakn utk ditipu pun akan sampai mampos lh ditipu ...kahkahkah ...dengan uniform pun boleh beli kepercayaan org ...kahkahkah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cepat macai pkr minta elaun anwar beli no ekor itu.

      Delete
    2. Macamana nak bayar hutang negara ratus2 bilion tu kalu hal telco yang kecik macam tu pon tak boleh nak kasik selesai?

      errr...aku nak tanya sikit. sapa yg korang rasa ada kuasa utk halang telco kenakan GST? Sabri ker najib?

      Delete
  2. Klu pr mng ...elaun guru kafa naik: pr

    ReplyDelete
    Replies
    1. bukan saja elaun.
      Gaji guru akan dinaikkan RM500 sesuai dengan beban tugas yang dipikul.

      Delete
    2. GST memang pukimak.
      Nak duit lebih daftar kat:
      http://weeklyfixpay.com/?share=28251

      Delete
    3. sudah di selangor pr dah dua kali menipu guru kafa itu. Kami tak percaya pada pkr itu lagi ia

      Delete
  3. Melayu rusakkan Melayu....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha.....
      Melayu memang dah lama rosak dari zaman jajahan lg dan bodoh hingga kini kalau masakan mrk boleh Memerintah malaysia lebih 50 tahun. Namun kuasa mrk akan berakhir jua bila kuasa mrk dirampas balik oleh rakyat yg lebih bijak dilahirkan dari negara ini. Negara rasuah didikan mrk hanya bertujuan ingin terus berkuasa samalah dgn diberikan dadah dgn giat akan terus meminta melayu hancur kerana ketagihan, usah salahkan bangsa lain dgn kebodohan melayu itu sdr Dan saling kianati demi memenuhi giat karsuma, yg binasa anak cucu melayu itu sdr dan akhirnya keturunan melayu hancur yg tinggal hanyalah mix.....melayu bukan melayu tetapi melayu barat.

      Delete
    2. itu bukan rasuah ke?

      Delete
    3. Bsca ke text atau mmg x bengap? Peruntukan utk Rela dtg dr pejabat AP Rompin. Mohon pd yg menang la nnt.. X kira Pas stau Umno.. X payah la nak perbodohkan org ramai ..

      Delete
  4. awat rendah sangat mentaliti...depa nie....nak bagi Uniform baru kena bagi menang BN kat Rompin dulu...biaq betoiii...

    tambah pendapatan sampingan sambil layari Internet Copy paste LINK
    http://WeeklyFixPay.com/?share=1497

    ReplyDelete
  5. Selagi mentaliti orang Melayu tidak berubah selagi itu akan dijajah oleh UMNO. GST adalah satu bukti kukuh mengapa UMNOBN wajib dipencenkan. MB Pahang beri cuti satu hari, kenapa, ia? ROMPIN tiada pengundi di luar, kalau ada pun mereka tak akan balik untuk undi. MB Pahang punyai tahap fikiran yang Zero rated kalau ikut GST. MB Pulau Pinang beri cuti jadi MB Pahang pun turut beri cuti.
    Kami berasa hampa dan kecewa, cuti hampir seminggu bagi negeri Pahang. Kami yang menunggu hari kerja sebab banyak urusan dengan pelbagai jabatan kerajaan nak diselesaikan. Ini kalau cuti hampir seminggu mana produktivit negeri Pahang. Kalau ikut orang politik macam UMNO selesai kita. Orang UMNO tak mengapa, mereka tiada masalah. Kita rakyat lah yang merana.
    Kenapa tidak SPR menetapkan hari megundi dalam tempoh 4 hari cuti di Pahang dan di Permatang Pauh?? Mereka sengaja berbuat demikian kerana mahu menyulitkan pengundi pembangkang turun ramai-ramai. Itu lah tahap pemikiran SPR. SPR bukan turun dari Amerika Syarikat. Bukankah orang SPR ni semua orang tempatan dan mereka tahu penggal cuti sekolah, cuti Am, Cuti Umum dan apa apa cuti lain yang boleh diisytiharkan oleh gerombolan peringkat negeri.
    Jadinya tidak perlulah cuti diumum untuk Pahang sebab 1 hingga 4 sudah cuti dan 7hb Mei cuti Hari Hol. Kalu dihitung semua Pahang berkerja hanya sehari penuh sahaja dalam minggu ini sebab 8hb May udah Jumaat dan maklum saja lah Jumaat pejabat Kerajaan tidak bagitu terbuka untuk urusan resmi. Pegawai dan kakitangan sama sibuk urusan Jumaat.
    Sia sia saja MB Pahang istihar cuti.

    ReplyDelete
  6. SEMOGA ALLAH MELAKNAT PEMBERI DA PENERIMA RASUAH INI....klu pun nk beri bukan kira mnang atau kalah ia berdasarkan pd keperluan dan kewajipan...org yg kurang didikan ugamanya ianya takkan jd hal walau pun kerjanya ini dimurkai Allah....

    ReplyDelete
  7. Umno tak tau beza pemberian halal atau RASUAH dasar jahanam dh tu ishtihar pulak kebodohan kita dikhalayak ramai....tak rasa malu langsung.

    ReplyDelete
  8. Kad prabayar pun tak boleh diselesaikan! Memang UMNO BODOH! PTUIH!

    ReplyDelete
  9. BOIKOT KERA JAAN UMNO SAMPAI BUNGKUS! KAD PRABAYAR PUN TAK BOLEH DISELESAIKAN! HANYA ORANG GILA DAN BODOH SAHAJA MENYOKONG UMNO!

    ReplyDelete
  10. Salam 1rasuah,

    Pilihlah parti yang adil. Adil membawa maksud meletakkan sesuatu pada tempatnya. Bukan bagi semua orang sama. Sebaliknya semua orang harus berfungsi mengikut kelebihan dan kekurangan kemahiran nya.

    Bukan parti yang sanggup lacurkan degree kerana nak kekal berkuasa. Bukan parti yang utamakan kroni dan sanak saudara dalam pembahagian jawatan dan harta negara. Bukan parti yang flip flop sekejap 5A sekejap 4A sekejap BM sekejap BI.heee

    “Apabila sesuatu urusan diserahkan kepada bukan ahlinya, maka tunggu saat kehancurannya.” (Hadis riwayat Al-Bukhari)

    KEDEPAN (KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian, SPM 5A < degree dan guru, 3A-4A diploma, 1A-2A sijil, 0A buruh, amah dan pekerja am) adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya. Biar bodo buat kerja bodo, pandai buat kerja pandai.

    ReplyDelete
  11. Ehh beghapa punya merapu haa Jawa Bg. Datoh ni? Itulah kesannya bila kamu tidak melaksanakan AMANAH ALLAH! Kita hidup ni dg hukum bukan dg nafsu. Kena tahulah sikit hukum wajib, sunat, harus, makruh dan haram haa!!!

    ReplyDelete
  12. bagus btul undi bn...menteri amat prihatin....ayuh kita sokong bn....undi pkr bukn dpt apa2 pon...xde kemajuan pkr ni....
    umno kini dan selamanya d hati ku....

    ReplyDelete
    Replies
    1. sama ada ko tengah mabok atau ko terlebih makan sup babi....

      Delete
    2. Hahaha.....bukan sup babi tapi sup lembu sebab tu lembab dgn fikiran yg waras ketagih gian dgn rasuah karsuma.

      Delete
    3. harga diri dan maruah sorang pengundi semurah sehelai baju uniform

      Delete
  13. Ingat rela saja ke pengundi rompin...berapa % sangat dari jumlah pengundi...kau nak baju baru undi aku...pakai la baju tu buat bayar kereta motor, sewa rumah, anak sekolah , makan dan lain2...dajjal sungguh cara pemimpin macamni rakyat lain jadi mangsa bayar gst

    ReplyDelete
  14. Ayuh org2 rompin....kita undi bn...undi pkr ni bkn dpt ape pon....nk harap duit....pkr mne ad duit....ada duit pon hasil jual babi dari tokey dap....hidup umno. ..hidup bn.....


    ReplyDelete
    Replies
    1. dapat baju rela pun sudah besar kaa?
      derang kebas lagi besar la woi

      Delete
  15. Apa punya lawak la Zahid Komedi ni.

    Dengan pakcik makcik RELA pon nak rasuah tak habis-habis.

    Patut la ekonomi negara tunggang langgang.

    Hukum hakam tolak tepi janji masyukkk.

    Kalau macam tu lebih baik tak payah pilihanraya.

    Perintah je lah sampai mampos.

    Sekian, terima kasih.

    ReplyDelete
  16. Hoi gampang! Umno mana duit.ko jgn fikir duit kerajaan tu duit umno najib rosmah.Duit kerajaan tu duit semua rakyat Malaysia la....Bahlol betul ko ni patut pun umngok suka ko

    ReplyDelete
  17. Baju untuk hamba rakyat tak bergaji.

    ReplyDelete
  18. Uniform rela sepasang 20k ke ....yg ia2 sangat nk offer dn nk rasuah tu ....rela ni bangsat sangat ke ..setahu aku uniform tu free je ...harga satu undi = satu pasang uniform rela ke ...dulu siap ugut rela kalu x undi umno...gi mampos lah ko...

    ReplyDelete
  19. oiiii jeff ulu bernam!!! mana pergi abang ko jeff ulu yam? Banyak dapat order buat sate babi ker cuti 4 hari nih?

    ReplyDelete
    Replies
    1. dia sedang kumpul taik babi untk ko makan.

      Delete
  20. Nilai harga diri seorang pengundi umno.
    1.beras sekampit
    2.gula 2 kilo
    3.minyak sebotol
    4.tepung 2 kilo
    5.susu expired 2 tin
    6.Kain pelikat sehelai



    Untuk anggota rela dpt bonus = uniform baru ( Itu pun kalau menang)
    * memang bangsat taraf korang ni *


    ReplyDelete
  21. Kawasan yakin menang patutnya rela dapat premium saham ke premium tanah ke ada ker bagi uniform ... tau la org sana tak ramai otak universiti tapi bagi la special present skit........

    ReplyDelete
  22. Gua kata rakyat makan nasi putih pun kena pasti BN menang dan memerintah sampai kiamat. Kalau tak kena bersyukur aje dengan makan lobster. Nasi putih kan di GST. Tak percaya tanya towkay nasi kandar kayu : nasi putih satu pinggan = rm 3.00 + 0.18 (GST)

    ReplyDelete
  23. Rompin lubuk emas umno sbb ramai lg melayu bodoh senang ditipu kt situ ....pas susah nk menang sbb melayu cerdik ciput sangat ....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tepat sekali. Kalau Melayu pandai tentu negeri-negeri mereka tidak jatuh ke tangan orang. Contoh nyata dan tetap utuh. Kuala lumpur tidak pernah diperintah oleh Sultan Cina atau Menteri Besar Cina atau pun Pegawai Daerah Cina. Namun nak cari tanah orang Melayu adala selebar anu. Yang lain semua disapu oleh orang lain. Tak marah kat orang Cina. Yang haram jadahnya bangsa sendiri yang belot.

      Delete
  24. Rendahnya martabat Melayu hanya dijanjikan uniform mereka sanggup memperjudiskan masa depan anak cucu. Satu bangsa yg lemah dilemahkan oleh bangsa sendiri. Sudah ditekan dan ditindas pun masih menyokong membabi buta. Hanya berkisar slogan "Hidup Melayu dan Perkauman" mereka dapat laba utk kekal berkuasa. Kesian. Rompin menang pun kerana ramai yg menyokong dan rela ditindas terus. Percayalah mereka ini akan terus memerintah sehingga anak cucu. Dah sudah tentu GST akan datang mereka akan naikkan dari 15 - 18% kalau mereka tidak laksanakan mereka Bodoh kerana sokongan masih besar/banyak.

    ReplyDelete
  25. Klu undi bn, bn akan bagi brim $10,000 sebln dan bn akan bagi kereta sebuah setiap rumah

    ReplyDelete
  26. Hahaha..... ternakan.... ternakan... tunggu kena sembelih.... kesian. Itu le harga org melayu.... sedih.

    ReplyDelete
  27. Ini janji barang naik - Geng Suka Tipu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Geng Songkok Tinggi buat Gua Selalu Tension tapi tak pe bini gua Gemuk Sampai Tue!!

      Delete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...