KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Monday, 4 May 2015

PADAN MUKA?????? .... HIMPUNAN DERITA RAKYAT (HINDAR) DI ROMPIN, SURAM, MURAM, HAMBAR, DINGIN DAN LENGGANG???????


Kesiannnn sungguh kepada para pembenci ulama .... niat mereka untuk melihat suatu perhimpunan anjuran Dewan Ulama PAS Pusat Himpunan Derita Rakyat (HINDAR 2.0) di Bandar Muadzam Shah, Pahang malam tadi 3hb Mei 2015 bersamaan hari Ahad suram, muram, hambar, dingin dan lenggang tidak kesampaian, apabila ribuan warga Rompin turun beramai-ramai menyatakan sokongan bantah GST.

Walaupun notis pemberitahuan tukar lokasi dilakukan dalam masa yang amat singkat namun sambutan diberikan melebehi jangkaan.

Sebab tu rasa pelik bin hairan apabila Hasan Malek berkata penduduk Rompin menerima GST dengan hati terbuka sebab sudah faham.

33 comments:

  1. Apa kah wan azizih layak jawatan itu sila fikirkan, saya tak fikir beliau layak sebab beliau menjawab solan umno teragak2 di dun dan gagal memjawab soalan dengan baik macam mana rakyat melihat beliau. Pas melihat perkara gagal menjawab solan di palimen yg beliau wakili nya di dun selangor beliau gagal menjawab soalan di bangkit oleh umno Itu teragak2 menjawab ia ini kah beliau kalau gagal berdebat umno macam beliau jadi wakil rakyat dan haji haji suruh pilih orang lain mb selangor atas sebab beliau tak layak berdebat dengan umno dan gagal menjawab solan dari umno ,cuba suadara suadari berfikir.macam mana dia nak jadi ketua pembangkang sedang dia menbisu dan menjawab soalan dari umno teragak2, bukan pkr banyak lagi peminpin yg berkebolehan sepatut kerusi pematang pauh bagi peluang pada orang lain dalam Banyak lagi pemimpin pkr yg berkeboleh untuk memimpin rakyat derita . wan azizah dah bagi Rakyat peluang pada rakyat tetapi gagal untuk memipin nya dengan, orang lain pkr boleh menbela ds anwar jika pkr memilih pemipin taat setia pada parti. Saya sendiri hilang kepercaya pada keluarga anwar itu Disebab tak menpercayai orang lain. Saya penah berjuang di kampung baru di hadapan masjid jamek dan merusuh sogo ketika itu kami melawan kezaliman tun m, saya penah memakai baju justice for papa ketika 1998 pada ketika itu nurul izzah berada di bangku sekolah lagi , kami benar2 kecewa pada ds anwar ibaraham , yg menbelakang parti melupakan perjuang sebenar pkr anti nepotisma dan anti kronima


    luahan hati ahli lama pkr
    penah memakai baju


    Justice for papa 1998

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko suruh bapak ko aje la jawap

      Delete
    2. Hahaha.....jgn di layan macai umogok ni siapa dia nak mengata atau pertikai!!! Tiada kelayakkan bersuara dan kenapa tak kritik umogok yg dah lemah bodoh ekonomi tu!!!!

      Delete
    3. Yg PM x boleh jwb langsung tu dia x pikir pulak..byk persoalan d jawab bkn teragak nk menjawab je x blh jwb langsung...huhuhuhu

      Delete
  2. Mcm biasa semuanya org luar yg dtg

    Ahli pas bpikot permatang untuk dtg ke rompin

    Mcm biasa kalah juga

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selagi blh jwb...jwblah...mudah2an allah taala bukalah pintu hati kau utk menolak kebatilan dan kenbalikan kau dan aku pd jln yg diredhoi

      Delete
    2. Rakyat leh kenal sape betul2 nk islam sape skdr nk tunggang islam....yg dpt hidayah...alhamdulillah...yg masih dok sangka buruk lt ulamak...alhamdulillah...segala urusan dikembalikan kpd allah...dia lah seadil2 pembalas.

      Delete
    3. Hahaha....
      Melayu ada dua tiga jenis dan melayu tidak dapat bersatu dari zaman dulu lagi dimana tidak mudah percaya saling memahami sebaliknya mudah mengkianati antara melayu bagi kepentingan mrk. Namun wujubnya agama islam yg menyatukan mrk dgn suara yg lantang allah memberi pertunjuk keyakinan bersatu dgn satu sebab dimana melayu tiada islam hancur dan sebaliknya. Mrk yg cuba guna islam utk kepentingan mrk adalah salah membuat dosa berkawan dgn syaitan mengkianati bangsa melayu. Hanya dgn islam percaya islam yakin ajaran islam merasai diri dekat dgn allah maka melayu bersatu bersama2 menentang menghalang melawan dgn mrk yg menyalahgunakan islam malah cuba mengubah ajaran islam yg sebenar.

      Delete
  3. jgn takbur bang ug ...takut keputusan nanti Bee End juga yg menang..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pematang - pkr menang
      Rompin - pas kalah
      Kompom punya

      Delete
    2. Yg takbur adalah yg suka.menghina org lain...dan enggan memohon kemaafan...tapi undi ndak

      Delete
  4. Omak kau....
    Kita sokong ulamak
    Tapi kita tolak ulamak mulut longkang

    Kita sokong pas
    Tapi kita tolak pas UG

    Kita bukan budak tadika
    Kita sudah boleh guna otak
    Sebab kita bukan lembu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mulut longkang yg suka fitnah dr dulu.smpi.skrg.dok ratib2 ug tp x jgk2.jadi
      Mulut longkang yg suka caci maki tp xnk bermaaf2an...tp tlg undi kami ek

      Delete
    2. Anon 09:57, lu sokong PASMA sudahla. Gua pn dh meluat dgn DSAI n the geng. Mmg undi rosakla jwbnya... perangai UMNO pd PKR mnjadi2 nmpknya.

      Delete
    3. Pas menang rompin
      Pkr dan pas ug kalah akan kalah pematang pauh

      Kami akan mastikan pkr tersukur di pematang pauh semua ahli pas akan undi bebas kami telah berbincang dengan ahli pkr dan bekas ahli pkr akan menbantu pas, menang rompin . Kami akan berkempin untuk calon bebas, jika wan azizah tak mahu meletak jawatan kami sendiri akan selepas prk ini kami sendiri akan memasti pkr tak boleh hidup lagi terkubur malah undi jatuh lebih teruk. Jika keluarga ds anwar itu masih mengamalkan nepotism

      surat ahli pkr lama





      Justice for papa 1998

      Delete
    4. pada macai pkr otak sembab ulamak yang bukan mulut longkang ialah kalid samad, hanipa maidin nizar mat sabu. semuanya ular mak tersohor. apa ke bahlol le pkr

      Delete
  5. Pelik bila tgk tb3 siarkan kempen pas kat buletin utama,ulama UG barua nk nafi lagi tgh main tayang dgn umno.mcm khalid gagap ko org pkr tp jilat umno.kikiki

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ug paa ngan umno atau keluarga nuar dgn najib?

      Delete
  6. Yg attattunya .apco

    ReplyDelete
  7. Aku letih dgn macai2 yg debut UG. UG ni take wujud macam tak wujudnya bigfoot. Yg selalu debut UG budak Nepal malaysiawaves. Almaklum hari2 makan bihon sop PASMA. Negeri kelahiran gempa bumi plak tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mereka ni lah yg paling beriman dgn allah taala...dgn sifat ubudiyyah...maqasid syariah...uluhiyyah...wasotiyyah..wal khilafiyaah

      Delete
  8. Aku letih dgn macai2 yg sebut UG. UG ni tak wujud macam tak wujudnya bigfoot. Yg selalu debut UG budak Nepal malaysiawaves. Almaklum hari2 makan bihon sop PASMA. Negeri kelahiran gempa bumi plak t

    ReplyDelete
  9. UG kepala butuh... anuar diam2 bincang ngan umno nk jawatan TPM.. ko dok ungkit UG yg dah lme berjubor.. err berkubor.

    ReplyDelete
  10. Salam 1rasuah ,

    Kerajaan kata Pendidikan tak kena gst .

    Cina kata buku teks sahaja tak kena gst buku buku nota kertas kajang kertas A4 kena gst.

    Kastam kata harga kereta turun.

    Salesman kereta cakap insurance naik sebab gst.

    Kerajaan kata budak pandai SPM 5A sahaja dapat buat degree.

    Hakikatnya IPT dipenuhi budak budak SPM serendah 3A, lebih teruk lagi graf turun, A = 50 markah.

    KEDEPAN ( KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian , SPM 5A degree dan guru , 3A -4A diploma , 1A -2A sijil , 0A buruh amah dan pekerja am ) adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya.heee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kerata turun dan insurance naik harga itu pertukaran sama nilai sebab itu aku yakin kereta boleh turun tapi kesan pada yg lain. Itu sains pertukaran sama nilai

      Delete
  11. Tu gambar yg diedit tu....x caya tanya macai umno ...yg hadir seorang dua je ...kalu umno buat ceramah kehadiran memang ori ....sehingga kampung kosong ditinggalkan ...begitu ramai yg dtg jd lautan manusia khusus dtg utk memahami gst dr mat maslan, hasan malik dn saberi chick ....dn menjulang setingginye najib sehingga 30 kaki ke udara....kahkahkah

    ReplyDelete
  12. Menang kalah tu belakang kira janji kerap adakan PRK biar duit GST balik ke rakyat...lepas nih kita azam bermula dari PEKAN

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha.....prk sering berlaku kerana yg tua2 dijadikan dun maka bila mati atau sakit prk terjadi dan terbaru dun msk penjara dan kapal terbang jatuh dun mati. Prk terjadi lg. Wang rakyat pasti habis kering dgn setiap kali prk dan mrk yg terlibat buat duit durian runtuh!!
      Adakah rakyat yg untung???

      Delete
  13. kalu ramai pi dengar ceramah PR tandanya KALAH....jika ciput itu menanglah jawabnya...kahkahkah

    ReplyDelete
  14. Satu hal yg semua pendokong PAS wajib ambil tau. PAS adalah gerakan Islam yg matlamat prioritynya ialah DAKWAH. Sebab itu gerakan ini perlu dipimpin oleh ULAMAK. Contoh dlm program HINDAR, siapa yg dapat bercakap isu GST dari sudut pandangan Islam. Tentulah para ustaz atau ulamak. Inilah yg dikatakan dakwah dlm isu
    GST.

    Pun begitu matlamat gerakan Islam bukan setakat dakwah tetapi meliputi politik, ekonomi, pendidikan, kesihatan dll yg pastinya memerlukan tenaga pakar dlm bidang masing-masing. Sebab itu PAS perlu alim ulamak yg boleh membahaskan hukum hakam dan profesional. Ini yg digeruni oleh MUSUH ISLAM. Nah... musuh telah berhasil mengkocar-kacirkan kita. DAP belasah PAS, ahli profesional PAS belasah ulamak. Yahudi dan kuncu-kuncunya tepok tangan.

    Satu contoh yg nyata, sdr. Gobalakrishnan seorang berugama Hindu yg sebelum ni biasa berceramah dlm pentas PAS. Kerana akrabnya dgn PAS beliau boleh menyebut sepotong ayat quran..."wamakaru wamakarallah wallahukhairul makirin". Begitulah kesan dakwah yg diterima Gobala. Tetapi oleh sebab dia duduk dlm pot lain dan tiada tarbiyah susulan akhirnya keluar drp pot itu belasah kita pulak. Begitu juga Lim Guan Eng sehingga menjadikan Saidina Omar Abdul Aziz sebagai panduan pentadbirannya. Bila tengok Melayu Islam pun belasah Ulamak apa lagi dia pun belasah President PAS.

    Persefahaman yg dibina amat cantik dan digeruni musuh pada awalnya tetapu kini telah rosak dan TAK TAU SIAPA YG NAK MEMULIHKAN SEMULA.

    Nota:-
    Catatan ringkas ini saya olah berdasarkan tulisan Prof. Dr. Yusuf Al-Qardhawi dalm kitab yg telah diterjemah ke Bahasa Melayu "KEUTAMAAN HARAKAH ISLAMIYAH Dalam Menghadapi Cabaran Mendatang
    Penterjemah : Ust. Fakhrudin Hj. Tajudin
    Muka surat : 50.


    ReplyDelete
  15. Dah terang2 ulama barua nk berUG dgn umno ada lagi macai nak nafikan x malu ke lebih bodoh dari lembu nfc.kikiki

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 18:32 rasanya lebih bodoh dari LEMBU nfc. Buktinya ..... PAS tak perintah M'sia. PAS perjuangkan sistem ekonomi islam. PAS

      menentang "Riba" sbb larangan Allah
      dlm Quran. Tengok skrg ada Bank
      Islam, CIMB ISLAMIC, Maybank
      Islamic.... inilah dia hasil dakwah. Sbb itu dakwah jadi keutamaan bukan menang dan tawan putra jaya.

      Walaupun PAS tak memerintah. UG
      kah PAS sbb sistem perbankkan
      terlaksana.

      Tak mustahil UMNO sendiri nak
      laksana HUDUD Satu hari nanti. Sbb itu guna kepala otak jgn guna guna kepala lutut bila nak berbicara.

      Berapa banyak syiar islam yg dah terlaksana di bawah pimpinan BN. Wanitanya pun dah pandai bertudung warna merah. Tapi kelemahannya tak dpt dinafikan masih banyak. Yg penting sampaikan dakwah.

      Delete
  16. Ulama barua dah cakap x harapkan putrajaya,nk berUG kena jadi anjing suruhan umno je la..

    ReplyDelete