Tuesday 19 May 2015

TIGA HAKIM YANG JATUHKAN HUKUMAN MATI KEATAS PRESIDEN MORSI DITEMBAK MATI TERSEBAR LIGAT DI MEDIA SOSIAL.



Tiga hakim mahkamah Mesir dilaporkan ditembak mati oleh sekumpulan lelaki bersenjata, beberapa jam selepas bekas Presiden, Mohammed Mursi dijatuhi hukuman mati.

Polis berkata, ketika kejadian ketiga-tiga hakim berkenaan berada di dalam bas di bandar al-Arish, Semenanjung Sinai, sebelum mereka diserang oleh kumpulan bersenjata.

Dua orang hakim lain turut cedera dalam serangan tersebut.

12 comments:

  1. Contoh apa terjadi kepada sebuah negara yang mengutamakan kuasa dan wang ringgit lebih dari ugama. Risau juga tengok negara sendiri. Pelarian Rohingya yang minta pertolongan di halau. Sekurang2nya bagi le makan dan minum di daratan sementara cari jalan lain untuk penyelesaian. Ni halau gitu sahaja. Mereka lebih selamat di daratan dari tengah lautan. Pertimbangan atas dasar ugama dah hancur pasal takut susah. Jepun yang kaya raya dulu pun goyang juga ekonomi nya.Mereka lagi kuat bekerja.Malaysia? . entah lo. Kita dah lalui zaman gemilang tapi sekarang tengok keadaan kepimpinan negara dan cara bekerja jauh malas dari Jepun, harapan masa depan tak menyakinkan. Kita sangat perlukan Alllah SWT di saat begini tapi itu le bak kata Dr MAZA pemimpin banyak mengundang kemurkaanNya dari keberkatanNya. Banyak sangat politik kotor.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bn dah nak mampos.. Allah dah hantar pertolongan kpd bn.. tpi najib bodoh.. klu mahathir siap kc ic lgi suruh mengundi bn.. itu yg berlaku d sabah.. thn 60an kristian dan muslim sabah sama banyak, tahin 2010 muslim 2x ganda kristian. Beware.

      Delete
  2. padan muka bersekongkol dengan amerika laknatullah

    ReplyDelete
    Replies
    1. saudara bersekongkol dengan saitan ???

      Delete
  3. Wahai hakim2 adililah dengan jujur dan amanah kalau tak nak kejadian ini berulang.

    ReplyDelete
  4. Dulu korang bising bila pendatang haram ramai. La ni bila nak kawal tak nak bagi ramai , pun bising jugak.
    Inilah mentaliti politik malaysia. Semuanya tak betul

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pendatang Haram dengan Pelarian Perang perkara berbeza broo....
      Jangan bagi nampak sangat kebodohan tu...

      Delete
  5. Selamat menjawab dgn Allah. Kesian, x smpat Joli duit rasuah...

    ReplyDelete
  6. El-Sisi adalah Yahudi yang menyamar sebagai orang Islam Mesir dan beliau menjadi talibarut israel yang menggunakan kedudukannya sebagai general menggulingkan kerajaan Morsi dan menyiksa dan membunuh ramai rakyat Mesir yang tidak bersetuju dengan tindakan El-Sisi menggulingkan Presiden Morsi secara haram.

    Tanpa merasa malu dan segan El-Sisi mengadakan pilihanraya haram untuk melantik dirinya sendiri menjadi presiden Mesir dan menggunakan sistem kehakiman Mesir untuk menghalalkan jenayah El-Sisi dan menghapuskan penentangan terhadap El-Sisi. Dan El-Sisi sentiasa bekerjasama dengan Israel menindas orang-orang Palestin dan membantu Israel menyerang Gaza !

    El-Sisi adalah musuh Islam yang amat merbahaya !

    ReplyDelete
  7. Hahaha.......hakim salah guna kuasa inilah akibatnya bila org sudah marah tidak peduli hukum hanya tahu balas kuasa besar dgn cara sdr.
    Undang2 telah lama kotor dikuasai kuasa besar akhirnya tiada keadilan buat rakyatnya hanyalah anjing ikut tuan takut di tindas pihak berkuasa. Namun bila rakyat tiada pilihan hanyalah berperang dgn pihak berkuasa sebab pihak berkuasa berkerja utk yg berkuasa tetapi tidak utk rakyatnya.

    ReplyDelete
  8. Qardhawi pun dihukum bunuh.
    Inilah Islam sekular. Ulama dibunuh. Perompak disanjung.
    Yang berilmu dicaci. Yang jahil dipuji.
    Al Sisi...you are next. Insyallah.

    ReplyDelete
  9. Akim dan majistret pulak bagaimana?

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...