Friday 10 April 2015

BEKAS KOPERAL SIRUL KECEWA IBUNYA PERGI BERJUMPA DENGAN TUN MAHATHIR TANPA PENGETAHUAN DAN PERSETUJUANNYA.





Bekas komando pengiring perdana menteri yang dijatuhkan hukuman gantung kerana membunuh wanita Mongolia dilaporkan kecewa dan tidak tahu-menahu tentang tindakan ibunya yang dilaporkan bertemu bekas perdana menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad.

Bekas anggota Unit Tindakan Khas (UTK) Sirul Azhar Umar yang kini di Australia dilaporkan berkata demikian menerusi peguamnya, Hasnal Redzua Merican, menurut laporan Utusan Malaysia hari ini.

"Sirul ada menghubungi saya malam semalam dan awal pagi ini. Dia sangat kecewa dengan tindak tanduk segelintir orang yang cuba mengheret kes ini ke kancah politik.

"Dia tidak tahu tentang pertemuan ibu dan bapa saudaranya dengan (Datuk Seri) Mahfuz (Omar) dan Dr Mahathir.

"Dia tidak setuju dan gembira dengan berita ini. Ibunya tidak pernah memberitahu tentang pertemuan semalam," kata Hasnal kepada akhbar itu.

Kenyataan yang hampir sama daripada Hasnal turut disiarkan akhbar Sinar Harian dan Berita Harian hari ini.

Menurut Hasnal, Sirul bimbang "kenyataan terbuka beberapa pemimpin politik pembangkang akan menjejaskan peluangnya untuk terus menetap di Australia".

Ibu Sirul, Piah Samad, pada 8 April lalu dilaporkan bertemu Dr Mahathir dan merayu bantuannya untuk campur tangan agar Sirul terselamat daripada hukuman gantung.

Mahfuz, ketua penerangan PAS, dinamakan sebagai individu yang mengatur pertemuan itu yang dilaporkan berlangsung di pejabat Dr Mahathir di Putrajaya.

Mahfuz sebelum ini membawa ibu Sirul ke Australia untuk bertemu dengannya yang kini ditahan pihak imigresen Australia selepas pihak Interpol mengeluarkan notis merah terhadapnya.

Kenyataan Sirul menerusi peguamnya ini merupakan episod baru dalam kesnya yang dijatuhkan hukuman gantung pada 13 Januari lalu selepas diputuskan bersalah membunuh Altantuya Shaariibuu di Shah Alam pada 2006 bersama Ketua Inspektor Azilah Hadri.

Sirul pada masa kejadian bertugas sebagai pengiring Datuk Seri Najib Razak yang merupakan timbalan perdana menteri merangkap menteri pertahanan pada masa itu.

5 comments:

  1. Sudah Tiba Masa De Facto PKR Berundur. Tiada Alasan Lagi

    Keadaan De Facto yang terbaru seperti yang dilaporkan dalam media alternative sungguh menyedihkan

    Masaalahnya, sekiranya De Facto PKR menolak nasihat yang nepotism kejam maka beliau redha dgn nepotism dalam kerajaan BN yang dilawannya.

    Adakah itu sebenarnya maksud De Facto PKR?

    Tidak tahukan beliau sekiranya ada pertandingan, jawatan2 penting PKR akan diisi oleh mereka yang dipilih rakyat sekaligus menutup pintu nepotism dalam untuk campur tangan dalam parti?

    Adakah De Facto redha bila PKR menguasai semua DUN dan Parlimen namun tiada satu kerusi kerajaan pun dipenuhi bukan ahli dan rakan2 beliau?

    Adakah De Facto mahu terus menjadi corong pembesar suara Nepotism kerana yang takutkan nepotism hanyalah orang2 cerdik?

    Fakta sejarah jelas menunjukkan Nepotism kalah teruk dalam pemilihan parti.

    Sebagai contoh, di Malagasy, Parti Sosialis Malagasy mendapat kerusi yang jauh lebih banyak dari pemerintah bagi Majlis Perbandaran Malagasy City.

    Rata-rata National Malagasy Party kalah mencium bumi.

    Kenyataan2 De Facto yang mahu bini beliau jadi Embee Selangor pada tahun 2014 ini jelas melanggar keputusan rakyat marhaen Kebebasan yang mahukan Pakatan Rakyat diperkukuhkan.

    De Facto PKR harus memilih samada:

    1) Berhenti sabotaj Parti sendiri dan mula hadir setiap kali ada malapetaka seperti banjir besar, kemarau panjang dan wabak penyakit
    2) Lepaskan jawatan De Facto supaya keputusan ahli bawahan tidak lagi diremehkan seperti sekarang

    Jangan jadi kuih talam

    Jangan mungkir janji.

    Jangan malukan parti

    TULANG BADAK
    Murtabak Waves

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hoi tulang babi...bibir puki mak ko berotlah asyik2 de facto2222. Ko baru lepas totoh puki babi ke sial. Atao ko baru melancap ke bangkai.

      Delete
  2. Apa ni? Tak sekolah ke. Terbukti kebodohn mamat tulang babi ni. Boring lah.

    ReplyDelete
  3. Anak haram punya tulang babi kenyataan brulang2 mcm org tak ada otak...org nk baca komen pun nk muntah...idea bangang...tak pandai nk berfikir langsung.....pakai paste kemudian hantar

    ReplyDelete
  4. jawapan mudah je kenapa pas tak siasat kes itu latik Orang Pi Berkebolehan, dulu pr boleh pulak latik bala , kes kurang kukuh, kena siasat balik bagi puas hati rakyat bukan puas hati pr

    Ada soalan aku tanya
    1)kenapa sirul tak bagi tahu nama sebenar orang arah dia itu
    2)kenapa sirul tak ikut sop polis, Jika terdapat kematian tahanan
    3)Siapa arahkan dia bawa altantuya itu bawa ke luar tahanan lokap polis.
    4)Kes tak kena mena dengan najib pun
    5)Siapa latik altantuya jadi kapal selam, sedangkan kerajaan boleh bicang sendiri dengan dcns ini
    Soalan ini tak berjaya dijawab oleh pr.itu sendiri

    Bagi aku, najib tak kena mena pun altantuya itu sepatut peniasatan itu mesti bermula dari razak baginda hingga ke polis kedalikan kes itu aku tengok keluarga razak baginda bukan orang sebarangan
    1)Bini bekas hakim
    2)Kaluarga ada sumber kowangan sebab dia seorang kaya
    3) tentu ada hubungan baik pihak polis

    Sebab itu kena ada orang bijak siasat kes ini .

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...